TL-tråden - v2 !

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
:banana
Efter en hård dag ute i trädgården,lura jag en stund i soffan. Fen åskar det idag med.,titta ut och där står det två TLR o mullrar haha. Slowfinn och J-bone. Nu rinner det blod från den blodade tanden.:banana
Fina maskiner det där. kul med en visit med TLR maskiner.
Ni hann ju försvinna innan jag kom ut med kameran när ni åkte.
Nästa gång blir det kaffe med dopp här på uteplatsen ,innan ni besöker Rosenhill. :smasha

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag tog en sväng ner till Rosenhill igår, såg inga andra TL'r. Det var mest gubbar me hela HD-kitet.

Jo, jag har fått prylarna, såg fina ut:tummenupp

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Tog äntligen ut hojen på grönbete. (Ja, jag veeeet, ska hålla kameran på sidan nästa gång)

Dock tog det ett bra tag innan någonting hände när jag tryckte på startknappen.
Allt lös, inga felkoder när jag vred nyckeln, men tog väl runt 2 minuters av tryckande på startknappen innan startmotorn började så sakta försöka, annars helt dött, inte ens ett relä-knäpp i början.
Sen efter en stund så puttrar den igång.
Dags för nytt batteri? (Har haft det jag har i 2 år nu , men underhållsladdat under vintern)

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
You sexy mother fucker :yoparty! Blir det inte lite hårt runt "paketet" inte mycket stoppning där inte! Men den ser galet rå ut och snabb! :tungan

Danke!! Hade inte monterat sadeldynan på bilden.. nu finns det iaf något som skonar rumpan.... ska svetsa lite i swingen samt bygga upphängning till dämparna.. sen lite dekaler så e hon klar!

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
CRF250R
Var ska du fästa upphängningen?

Syns lite dåligt, men på ramen finns två fästen i 5mm alu som jag skall borra och gänga för två olika sorters upphängningar.

En blir i 3mm alu för att hänga upp Danmoto/Yosh burkarna.

Den andra blir i 5mm alu för att orka med de tunga orginalburkarna..

Förstorade upp bilden så att fästena syns...

Bifogat

• attachment.jpg
    attachment.jpg
    43.8 KB · Visningar: 61

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag har mina blinkers sitter på nummerplåten, små söta blinkers, problemet är att dom blinkar i 180! Då säger dom som vet du måste byta relä, då säger jag fixa det då, då säger dom att det gick inte så bra, då säger jag, skit samma! Visst går det att fixa, mäta osv vet inte säkert att dom är godkända, köpta på eBay View attachment 401784

Innan hade jag original blinkers men dom stack ut så pass att dom blev i princip uppbrända!View attachment 401785

:tummenupp
Najs.
Jag har inte bytt relät (även om det är den bättre lösningen). Jag satte bara dit extra motstånd. Första paret råkade jag paja efter något år när jag höll på och meka, så jag köpte nya på Biltema. Funka hur bra som helst de där!. :)
Dina kortare dämpare är klart bättre ur ett blinkers perspektiv.. mina gammel M4:eek:r är stora som en 88mm haubits... :hihi

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Någon som har bra tips på var eller hur man kan snygga till bitubo dämparen? Fjädern har börjat släppa färg och den har börjat rosta en del. :huvet

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Jag har haft min i typ 10 år och den ser fortfarande fräsch ut.

Ja vet inte hur min blivit behandlad av FÄ.. Kan ju räcka med att ytbehandlingen får sig en törn vid installationen så börjar ju skiten krypa in under... Men ja har läst att vissa fixar till sina fjädrar med bra bromsoksfärg.. Men ja undrar hur den håller när fjädern flexar...

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag har en sån här på min moppe:
http://www.ebay.co.uk/itm/Brembo-PR...63?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4aafe72fd3

Den är grym men jag funderar på att sälja den till förmån för en med integrerad behållare á la Ducati 749

Finns intresse av att köpa min här? Den är i kanonskick och helt underbar känsla i den f ö

20120903_123517.jpg

Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Alltså kolfiber rent generellt.. snordyrt :gnissla
Fick nästan en gråtattack när jag glömde kvar bromsskivelåset och knäckte ena sidan av kolfiberframskärmen.

Hmm, har fortfarande att det tar ett tag innan startmotorn går igång när man trycker start även om instrumentbräde lyser upp och inga fel indikeras. Taskigt batteri?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln