TL-tråden - v2 !

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Ort
Vallentuna
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
Jag har en fixtur o tigga den (den andra finnen på jobbet svetsare) visst får du låna!
Sådär, kopplingscentrum tiggat och åter på plats. Tack för lånet av fixtur Slowfinn! :Bugar
Gjorde även modden att byta till SV1000 push rod seal när kåporna ändå var av. Den gamla packboxen hade gjort sitt.
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
20140402_133916.jpg20140402_133858.jpg20140402_133907.jpg20140402_133924.jpg20140402_134021.jpgFler bilder.

Nu är allt på plats iaf.. sen skall väl vissa delar snyggas till..:huvet men det får ske löpande under sommaren.. viktiga är att skiten äntligen är ihop!!!:fakta
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
View attachment 402476
Hej alla här,jag heter jens och är ny på forumet och här kommer en bild på min "pärla":)

Väkommen till fanatiska klubben (har jag hört oss benämnas iallafall...:hihi)

Fråga på om du undrar något, finns mycket kunskap här, och finns det inte här finns på TLplanet.com

/Pajje
 

Raderad medlem 61114

Guest
Tänkte kolla lite med er som kör bakhjul på era tls hojar. Hur mkt spelar förarvikten in? Dra upp den på 1:an med gas är ju givetvis inga problem, på 2:an kan jag eventuelly få den att lätta bara :/ Är lite orolig gör att använda kopplingen då den fortfarande vill slira till vid fullgas på hög växel.

Jag väger drygt 95 kg som naturen skapade mig, så en bit över 100 med utrustning, ej vägt mig i det skicket.

Ni som gör powerwheelie på 3:an, hur mkt väger ni? Är jag löjlig som nojar över om min hoj är slöare än era, eller är jag för manlig? :gnissla
 

Raderad medlem 61114

Guest
Obs inga ryck i styret eller nåt. Det vågar jag inte ännu :( Däremot avslag på gasen för att pressa ihop gafflarna lite...
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Tänkte kolla lite med er som kör bakhjul på era tls hojar. Hur mkt spelar förarvikten in? Dra upp den på 1:an med gas är ju givetvis inga problem, på 2:an kan jag eventuelly få den att lätta bara :/ Är lite orolig gör att använda kopplingen då den fortfarande vill slira till vid fullgas på hög växel.

Jag väger drygt 95 kg som naturen skapade mig, så en bit över 100 med utrustning, ej vägt mig i det skicket.

Ni som gör powerwheelie på 3:an, hur mkt väger ni? Är jag löjlig som nojar över om min hoj är slöare än era, eller är jag för manlig? :gnissla

Kör inte bakhjul själv, gillar att ha bägge hjulen i backen, men hur är din drevad?
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Den är nog originaldrevad.

Det har nämnts på ett par ställe på både TLPlanet å TLZone att folk anser TLSerna är tokigt drevade original... 17/40 eller 17/41 verkar vara föredraget på TLS.. 16 rekommenderas inte, för då äter kedjan upp svingen till slut.. Det kan ju underlätta slangningen om man drevar om lite, de e kanske de som 3eväxelnbakhjulsåkarna
gjort...
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag kör aldrig på bakhjulet med min, men det handlar om teknik. Inte effekten eller vikten på föraren ...
 

Raderad medlem 61114

Guest
Det har nämnts på ett par ställe på både TLPlanet å TLZone att folk anser TLSerna är tokigt drevade original... 17/40 eller 17/41 verkar vara föredraget på TLS.. 16 rekommenderas inte, för då äter kedjan upp svingen till slut.. Det kan ju underlätta slangningen om man drevar om lite, de e kanske de som 3eväxelnbakhjulsåkarna
gjort...

Nu är det trots mitt inlägg inte så att jag vill vara ute å klra bakhjul i tid å otid, utan mest att jag var lite orolig att det kanske var min som är lite slöare än vad den borde vara...
Så jag tänker inte dreva om för att köra bakhjul :fakta Men alltid kul att känna framhjulet lätta när man accelererar iväg :banana
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Nu är det trots mitt inlägg inte så att jag vill vara ute å klra bakhjul i tid å otid, utan mest att jag var lite orolig att det kanske var min som är lite slöare än vad den borde vara...
Så jag tänker inte dreva om för att köra bakhjul :fakta Men alltid kul att känna framhjulet lätta när man accelererar iväg :banana

Men känns den orkeslös e de väl de vanliga att se över i första hand, TB synk å TPS.. Om de e rätt så då kanske ett kompressionstest är på sin plats..
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Men känns den orkeslös e de väl de vanliga att se över i första hand, TB synk å TPS.. Om de e rätt så då kanske ett kompressionstest är på sin plats..
Komp test går nog inte så bra du har ju decomp på avgas kammarna! täthets prov går ju! :smasha
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Men ja undrar hur skribenten av manualen tänkte när det (som slowfinn så sant poängterar) sitter decomp.. Ska man då bara koppla på å köra med startern tills man sett ett högst värde å sen lita på de? Eller måste man spärra decompen på avgaskammen för att få rätt värde? Bra att veta eftersom jag själv tänkte kolla kompen inom en snar framtid..

Hur gör man läckagetestet då?
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Kollade i servicemanualen åsså, å den säger att med decompen aktiv så ska dessa värde uppnås:



Vet inte vad som e rätt eller fel, men man vill ju tro att manualen har rätt.. :confused:
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Men ja undrar hur skribenten av manualen tänkte när det (som slowfinn så sant poängterar) sitter decomp.. Ska man då bara koppla på å köra med startern tills man sett ett högst värde å sen lita på de? Eller måste man spärra decompen på avgaskammen för att få rätt värde? Bra att veta eftersom jag själv tänkte kolla kompen inom en snar framtid..

Hur gör man läckagetestet då?
I princip så tryck sätter du cylindern i tdc o kollar på manometrar o lyssnar var det läcker. Jag tror tom biltema har ett kitt cylinderläkagetestare.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top