TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ok. Så det är bestämt att kåporna ryker?? Vad blir det för bakdel?

Vet inte vad det blir, funderar fortfarande... :va

Gillar RS125 som fan men vill samtidigt ha nåt som dels inte "alla" andra har och dels som kanske skulle passa på original bakram... fnular lite på en choppad 636 rejsbak kanske?

Förslag är välkomna.
Jag vill ha en lite rundad topplinje som flyter med tanken men den ska samtidigt vara nätt och gärna lite aggressivt stuk...
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Jag vill ha en lite rundad topplinje som flyter med tanken men den ska samtidigt vara nätt och gärna lite aggressivt stuk...

Kleta på ett kinderägg.. då blir det ju 3 önskningar i ett! ;) BTW. polaren ringde i veckan o snackade om att slayer o metallica lirar på gärdet i slutet av maj?? Vet du vad som gäller?
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Ringen 2014-04-20 DSC_0567.JPGRingen 2014-04-20 DSC_0566.JPG

Har förtvivlat svårt att få ner puckjäveln i backen men det är inte långt kvar! En del slipar
puckar i mitt tempo på löpande band, surt!
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
View attachment 403824View attachment 403825

Har förtvivlat svårt att få ner puckjäveln i backen men det är inte långt kvar! En del slipar
puckar i mitt tempo på löpande band, surt!

Av bilden att döma så kan det ha att göra med att du hänger av rätt. De som hänger ut arsle o knä på ena sidan och huvud/överkropp på andra får mer lutningsvinkel på hojen och därmed kommer även knät närmare backen och går då i asfalten. Sen har ju höjden på hojen, din benlängd osv med saken att göra också.
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Vilka tekniska utlägg ni har om att få knäet i backen.
Det är en väldigt enkel och logisk lösning.du lutar ju knappt moppen.


Kör fortare i kurvan och luta hojen mer. det är inte konstigare än så. :yoparty

Ops! Tänkte inte på det, du menar alltså att jag skall köra fortare än andra för att göra det dom gör i lägre hastighet! Du är ett snille Åke! Hade jag vågat köra som du säger hade jag ju gjort det direkt! Jag kommer dit förhoppningsvis! Har dock sett alltför många som knappt sitter på cykeln(rumpan bredvid) utan att det går fortare för det men dom är jävligt bra på att svarva puckar! Det krävs rätt mycket mod att lägga ner 10-15 grader till, det gör inte många utan slicks!
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Ja jag förstod du inte tänkte på det,därför skrev jag så. Men det är den enkla sanningen.
Du sitter rätt. inte som de andra posörena som ska ligga med hela kroppen o arslet utanför för att sen sträcka ut benet så lång de bara kan bara för att skrapa, de som ändå inte lycka med det använder vinkelslip.....Posörer. Dom använder inte knäet för det som det ska vara till¨. " för att känna av hur mycket man lagt ner".
Det är sanningen och knäet är ett kännselspröt. De som åker långsammare o släpar knät gör det bara för att just släpa knäet i backen. Inte på rätt sett som jag skrev. Ja du kan luta mer med gatdäck och köra fortare, så kommer det automatiskt...du behöver inte slicks för att luta så det tar i o du kommer dit du med. Så heja, nästa gång skrapar du för att du kör så fort det går i den kurvan och de 50-52 graderna hojen klarar av att luta uppnås av farten. OM du ställt in moppen efter dig.

Tål folk inte höra sanningen idag, så man blir kallad dumhuvud,jävligt schysst.. ville du veta sanningen eller vara en posör ?

Kallad dumhuvud? Det är ju dit jag vill komma (äkta skrap) att faktiskt våga köra hojen utan "konstgjorda" skrap men det är rätt frustrerande att med det tempo jag ändå besitter inte få till det! Allt du säger är ju självklarheter vilket skulle innebära att puckförsäljningen skulle dala! Vill dock prova mig fram att köra med ett tredje ben o se om det är min väg att bli tryggare med en högre kurvhastighet! Sedan att jag blev provocerad av den brutala sanningen du levererade och svarade ironiskt får du helt enkelt köpa! Jag vill inget hellre än att bli så snabb och säker jag bara vågar men det vore ju tragiskt om jag aldrig fick "patina" på känselspröten! :tungan
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
jaha.. då står man där med hojen färdig för året.. Man har tagit första turen och hunnit inse att det får alldeles för fort.. Tittar mer på saker man kan träffa än man tittar på vägen...:crash

Man önskar sig ABS, TCS, anti wheeliecontrol larm och alla andra säkerhetssystem..

och funderar på bara banåkning..:3freak

Vad ska man göra.. Sälja??:huvet:huvet

Vad får man för en TL1000r idag?? Är det någon som ens är intresserad av modellen??

Är det värt att behålla eller kanske till och med byta in på firma???

Orkar man anonsera på blocket med alla nyllon som ska pruta och testköra.. för att sen påtala att det finns en i rätt färg i möndal så därför vill de ha 5000 av på priset??

Eller kommer man sakna ljudet???:confused::confused:

Problem Problem..:fakta
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
jaha.. då står man där med hojen färdig för året.. Man har tagit första turen och hunnit inse att det får alldeles för fort.. Tittar mer på saker man kan träffa än man tittar på vägen...:crash

Man önskar sig ABS, TCS, anti wheeliecontrol larm och alla andra säkerhetssystem..

och funderar på bara banåkning..:3freak

Vad ska man göra.. Sälja??:huvet:huvet

Vad får man för en TL1000r idag?? Är det någon som ens är intresserad av modellen??

Är det värt att behålla eller kanske till och med byta in på firma???

Orkar man anonsera på blocket med alla nyllon som ska pruta och testköra.. för att sen påtala att det finns en i rätt färg i möndal så därför vill de ha 5000 av på priset??

Eller kommer man sakna ljudet???:confused::confused:

Problem Problem..:fakta

Hm.. tråkigt att du känner så men för att få tillbaka några pengar så återställ den till så original som möjligt och sälj alla extradelar och lull-lull på sidan av. DIBS på bakdelen komplett!! ;)

Kan tänka mig att ta gaffelbenen och oken också isf beroende på vad som är gjort invändigt med gaffelbenen :p
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
jaha.. då står man där med hojen färdig för året.. Man har tagit första turen och hunnit inse att det får alldeles för fort.. Tittar mer på saker man kan träffa än man tittar på vägen...:crash

Man önskar sig ABS, TCS, anti wheeliecontrol larm och alla andra säkerhetssystem..

och funderar på bara banåkning..:3freak

Vad ska man göra.. Sälja??:huvet:huvet

Vad får man för en TL1000r idag?? Är det någon som ens är intresserad av modellen??

Är det värt att behålla eller kanske till och med byta in på firma???

Orkar man anonsera på blocket med alla nyllon som ska pruta och testköra.. för att sen påtala att det finns en i rätt färg i möndal så därför vill de ha 5000 av på priset??

Eller kommer man sakna ljudet???:confused::confused:

Problem Problem..:fakta

Köp/bygg större garage.
Problem solved. :fakta

Jag har 3 hojar... (men nu är det fullt igen, så får kanske bygga ut igen... :crash: )

Jag funderade för 2-3 år sedan att sälja, men man får ju kanske 30k för den, och det gjorde varken till eller från när den nya kostade 150k... så jag behöll den, och kör med den lite då och då för att inse hur slö HD'n egentligen är... :hihi
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Rycker jag i styret på tvåan reser den sig, men jag tycker det är läskigt att rycka i styret i 100km/h :glömdet

Tror iofs egentligen inte att den är slöare än den borde, 0-100 på 3 sek å 0-200 på 10, som det borde...

Nu har jag en TLR, och jag brukar inte wheela längre med TL'n (det kostar för mkt att vurpa Tillern) men men.. som någon nämnde tidigare, så handlar det mest om teknik, och att kunna din hoj.
Dvs, vid vilket varvtal/fart som det lyfter - var är sweet spotten för just din motor. Ligger jag i 100-120 i tvåan och wottar till (WOT = wack of the Throttle... :hihi ) så lyfter det. Rycker jag dessutom får man f-n passa sig... :tungan:
Andra saker är ju som nämnts tidigare, slå av/på gas, gunga lite fram/bak när du gasar på. Rätt varvtal, "rätt snärt" i handleden.


BTW. bara så att du vet. TL motorn har oljepickupen där framme, så den gillar faktiskt inte att man kör vertikalt... :hej
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jävla skit!
Jag tappade cutsen idag, hade nog slarvat när jag stoppade in ett par skor under den.
Det var en annan motorcyklist som visade att jag tappat den på kymlinge länken . Det är en 8-Filig motorväg .
Det var inte mycket kvar av den....:gråta
 

Raderad medlem 61114

Guest
Nu har jag en TLR, och jag brukar inte wheela längre med TL'n (det kostar för mkt att vurpa Tillern) men men.. som någon nämnde tidigare, så handlar det mest om teknik, och att kunna din hoj.
Dvs, vid vilket varvtal/fart som det lyfter - var är sweet spotten för just din motor. Ligger jag i 100-120 i tvåan och wottar till (WOT = wack of the Throttle... :hihi ) så lyfter det. Rycker jag dessutom får man f-n passa sig... :tungan:
Andra saker är ju som nämnts tidigare, slå av/på gas, gunga lite fram/bak när du gasar på. Rätt varvtal, "rätt snärt" i handleden.


BTW. bara så att du vet. TL motorn har oljepickupen där framme, så den gillar faktiskt inte att man kör vertikalt... :hej

Tack för inputen! Jo jag känner till det där med oljan på TL och det är inget som oroar mig då jag inte kör på bakhjulet mer än några meter :p Jag tycker bara att det ser ut att vara en riktigt skön känsla att accelerera iväg med framhjulet i luften :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top