Hej på er alla TL ägare! Har haft en TL 1000S tidigare som jag gjorde mig av med, vilket jag ångrar och haft en massa "äckliga" radfyror tills nu!
Suget blev för stort till slut och jag har precis köpt en TL1000S -99! Denna hojen är i akut behov av en ventiljustering som jag tror ska göras första gången vi 2400mil??
Om detta stämmer har den nu gått 600mil över. (Förutsätter att miltalen stämmer)
Har en kille som ska hjälpa mig med detta. Han ställde en del frågor till mig ang. ventiljusteringen som jag hoppas få svar på här! Det var säkert 5-6 år sedan jag var inne på denna tråden eftersom jag sålde min TL. Men när jag hade "rätt hoj" så var denna tråden den bästa. Här fick man bra svar på frågor ang. TL.
Mina frågor är: Behöver kamaxlarna tas ur vid justering av ventilerna?
Vad är det för storlek på shimsen?
Finns det andra Suzuki modeller som använder samma typ av shims? isf. vilka?
Tacksam för svar!
Kamaxlar måste ut.
http://www.xlmoto.se/shims-prox-948mm-120-350mm om jag inte minns fel.
Prox shims 9,48mm shims välj storlek nedan. Pris per styck.
Dessa shims passar bland annat: Shims Honda CRF 450 R/X Shims Yamaha TT 250 99, WR 400, YZ400, YZ 426, WR 426, WR 450, YZ 450, YFZ 450. Shims Suzuki DR-Z 400, RMZ450 Shims Kawasaki KX 450F, KLX 400 shims Husqvarna TE 450
Passar även fler modeller som t ex Honda: CRF 450 R/X, TRX 450R, RC-51, VTR 1000 Yamaha: TT 250 99, WR 400, YZ4 00, YZ 426, WR 426, WR 450, YZ 450, YFZ 450, TDM 850, FJR 1300 Suzuki: DR-Z 400, LT-Z 400, 600 KATANA 92-97, GSXR 750 91-92, GSXR 1100 91-92,
TL 1000, SV 1000, DL 1000, Hayabusa Kawasaki: KX 450F, KLX 400, ZX 750H, ZX-7 89-90, VN 800 VULCAN, ZX-10 88-90, ZX-11, GPZ 1100 95-97, ZRX 1100, ZX 1200, ZX-12 Husqvarna: TE 450