TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
eisbaer skrev:
Naa.. jag skulle nog stå ut med 12-13 papp.. fast jag tror inte jag hamnar under 25..

Fast iofs, de är ju inte speciellt dyra? Typ 70 papp för en 98a? Kanske inte spelar nån roll..

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
eisbaer skrev:
Fast iofs, de är ju inte speciellt dyra? Typ 70 papp för en 98a? Kanske inte spelar nån roll..

En fin -98 ska du kunna få för 60 - 65K ! En -00 för 75 - 85K.

Last edited:

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Hmm... funderar fan på att göra det själv till vintern kanske, så jävla läcker.

Jahaja, ni tycker det är dyrt med 5500 respektive 9000 ??
Jag betalar 17 flak hel/hel.

Vad är det du funderar på att göra till vinter (mer än att längta till sommarn) Vilka mods? Intrycket borde bli ballare om man sänker fram lite men hur är det med väg egenskaperna? Har du sett nån med lägre kåpor än orginal, verkar det fränt??

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Pappsen skrev:
Vad är det du funderar på att göra till vinter (mer än att längta till sommarn) Vilka mods? Intrycket borde bli ballare om man sänker fram lite men hur är det med väg egenskaperna? Har du sett nån med lägre kåpor än orginal, verkar det fränt??

Det är bara en fundering, men jag tänkte kanske ta mitt eget råd till Eisbaer (om inte han tänker göra det) och fixa krashisar, lacka som Yoshi superbiken på bilderna och halvförsäkra.

Men det är ju TLRR´s idé egentligen, han bygger en riktig YoshimuraTLR superbike replica !! Fett! Jag tänkte åka ner till honom och kolla på bygget i helgen om vädret skärper till sig. :)

Nosen är ju riktigt låg redan standard på TLR, men det går ju att höja upp gaffelbenen i kronan några millimeter om man vill, hojen blir dessutom mera snabbstyrd då.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Det är bara en fundering, men jag tänkte kanske ta mitt eget råd till Eisbaer (om inte han tänker göra det) och fixa krashisar, lacka som Yoshi superbiken på bilderna och halvförsäkra.

Men det är ju TLRR´s idé egentligen, han bygger en riktig YoshimuraTLR superbike replica !! Fett! Jag tänkte åka ner till honom och kolla på bygget i helgen om vädret skärper till sig. :)

Det tycker jag. Harkel, harkel. Kanske kan vi fixa ett pangpris om vi beställer flera. Tror ni Rhencullen har dessa. jag tror det.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
eisbaer skrev:
Och du är 49 år gammal och bor i Sherwoodskogen?

J-bone, nää jag skulle få ångest och va rädd för att köra, jag kör tom helförsäkring på min motard.

Jag är 25 och bor i Göteborg

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Pappsen: Är det dina skinkor på avataren eller är det den berömda bilden från ditt nyårsfirande??? :D

//Edit avataren försvann,

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Pappsen skrev:
Det tycker jag. Harkel, harkel. Kanske kan vi fixa ett pangpris om vi beställer flera. Tror ni Rhencullen har dessa. jag tror det.

Krashkåpor vore ju bra att ha om man ska ut på banan nån gång i sommar så det är ju en bra idé för ett gruppköp !

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Susab, ringde bara och frågade vad det skulle kosta, priset var ju bra så jag tecknade direkt,

och det går ihop :D skönt att ekonomin inte blev värre lidande!
Året innan var försäkringen 500 billigare så nu är det ju dyrare...

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Felix skrev:
Susab, ringde bara och frågade vad det skulle kosta, priset var ju bra så jag tecknade direkt,

och det går ihop :D skönt att ekonomin inte blev värre lidande!
Året innan var försäkringen 500 billigare så nu är det ju dyrare...

vaaaaa.. den är ju specialklassad där?? 50000/år

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Betalade fakturan precis, samma pris mer eller mindre som året innan, nästa år blir det dock 10 papp dyrare :(

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
tlr00139.jpg

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...