TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Den var specialklassad enligt Arvid på Susab, 50 lök.

Bilsport tyckte jag skulle ringa nån annanstans, härligt.

Trygghansa, 32 papp hel, 20 halv

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
eisbaer skrev:
Den var specialklassad enligt Arvid på Susab, 50 lök.

Bilsport tyckte jag skulle ringa nån annanstans, härligt.

Jo, så lät det i början för mig också men efter många samtal till alla möjliga hamnade jag på en premie jag kunde leva med.

T-H och If brukar vara bäst för nyare sporthojar.
Kolla även på halvförsäkring per halvår.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
fick tag på ett par begagnade för 1300:-, sen baken´och tanken på mc-skrotar och framskärmen här på Sporthoj, totalt kostade det ca 3000 +spackel och målarfärg.

TLRR

Guest
Har precis beställt framkåpa (Sebimoto) Men är det någon som vet om det är någon handlare i swedala som har frame-sliders från Pro-Tek ???

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Det försvann ju en hel del TL-bilder när Swedie bestämde sig för att "tweaka" :rolleyes: den gamla databasen. Så jag drar in lite bilder här eftersom (har några hundra stycken)....

Den här är grym:

Bifogat

• daveb1b6.jpg
    daveb1b6.jpg
    82.6 KB · Visningar: 399

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Tar en till med mycket godis på.

Öhlins gaffel + dämpare
Marchesini fälgar
Yoshi helrör
+ Diverse smått och gott

Bifogat

• tlr_2.jpg
    tlr_2.jpg
    74.1 KB · Visningar: 374

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
det verkar ju vara en hel del kunnande här på tl tråden, så det är kanske någon som kan hjälpa mig.

jag har satt på gpr slip-on på min raptor (tl-motor). har en fråga gällande dem. när jag släpper gasen o ibland när jag ska växla blir det ganska duktiga avgasknallar. är det någon fara, normalt eller ska det vara så?

pratade dessutom med bo på claessons i bromölla. han sa att de inte kunde mappa om min insprutning, deras grejor funkade bara till tl. kan det stämma? eller är han bara ointresserad för att jag inte köpt hojen av honom?

TL-motorn :bow

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Tjena igen grabbar. Fick rött kort förra veckan vilket förklarar min frånvaro. Hur många mullermaskiner kommer till träffen i Kristinehamn på långfredagen. Förra året var det ca 5-700 hojar där!! Jag utgår från Karlstad om nån är sugen...

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Pappsen skrev:
Tjena igen grabbar. Fick rött kort förra veckan vilket förklarar min frånvaro. Hur många mullermaskiner kommer till träffen i Kristinehamn på långfredagen. Förra året var det ca 5-700 hojar där!! Jag utgår från Karlstad om nån är sugen...

Skall åt andra hållet med hojen tror jag, satan också.. hade varit på om det inte varit så att jag skall spendera påsken med damen! Se till att sprida ordentligt med välljud!!!! :crash

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
yates skrev:
det verkar ju vara en hel del kunnande här på tl tråden, så det är kanske någon som kan hjälpa mig.

jag har satt på gpr slip-on på min raptor (tl-motor). har en fråga gällande dem. när jag släpper gasen o ibland när jag ska växla blir det ganska duktiga avgasknallar. är det någon fara, normalt eller ska det vara så?

pratade dessutom med bo på claessons i bromölla. han sa att de inte kunde mappa om min insprutning, deras grejor funkade bara till tl. kan det stämma? eller är han bara ointresserad för att jag inte köpt hojen av honom?

TL-motorn :bow

Tjena, kör också med GPR highpipes men har själv nästan inga avgasknallar alls, jag har fått för mig att insprutning är lite "råare" på TL motorn? sant elr falskt...
Min dundrar till ibland... alltså inte vanligt alls.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Felix skrev:
Skall åt andra hållet med hojen tror jag, satan också.. hade varit på om det inte varit så att jag skall spendera påsken med damen! Se till att sprida ordentligt med välljud!!!! :crash

Suck... :confused:

damen före bågen???
jahaja, en förlorad broder...

:D

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
KaZ skrev:
Suck... :confused:

damen före bågen???
jahaja, en förlorad broder...

Jag skall iväg med både dam och hoj... men däremot inte till Karlstad, fast det låter onekligen lockande...

JAg är inte så hunsad faktiskt :rolleyes:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Felix skrev:
Jag skall iväg med både dam och hoj... men däremot inte till Karlstad, fast det låter onekligen lockande...

JAg är inte så hunsad faktiskt :rolleyes:

Puh!!!

blev orolig där ett tag!! :tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Pappsen skrev:

Tjenare! Lång tid på utvisningsbänken där, hehe.
Vilket datum är det långfredag?

Tjusig avatar förresten! :p

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Tjenare! Lång tid på utvisningsbänken där, hehe.
Vilket datum är det långfredag?

Kul fråga faktiskt men om du inte skämtade det så är det Fredagen den 18/4 :rodnar Hoppas och tror att Pappsens båge är klar till dess. Antar att det kommer att träffas en massa på bikstreet vid 9-10 tiden, låt oss hoppas på lite värme!!

Tjusig avatar förresten! :p

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...