J-Bone skrev:Dubbel-bubbel
Pappsen skrev:Ok, som jag förstår så är det ett större glas fram med ett "dubbel bubbel" med mindre race faktor? Ett komfortsglas kanske, verkar i alla fall så på bilden.
J-Bone skrev:Nja, glaset har samma form längs ytterkanterna som originalet men sen är det en extra bubbla i mitten för att man ska kunna komma ner under det och se igenom. Även på den röda hojen ovan så sitter det ett dubbelbubbel, man ser tydligt den extra bubblan som jag yrar om. Själv tycker jag att hojen får snyggare profil med standardformen på glaset och kåpan är så bra tycker jag att det inte behövs något högre glas, vinden styrs undan bra ändå. Men jag har märkt en j*vla skillnad på hur fartvinden upplevs beroende på vilken hjälm man har. Med min gamla Nolan så var allt över 150 skitjobbigt, i min Z-One som sitter som gjuten så är inga hastigheter jobbiga.
Pappsen skrev:I see.. tror jag har ett gult glas och ett gult skydd för lyktorna. Kommer fan inte i håg då jag inte sett den så mycket!! Tror du det ska bli moro att komma hem till veckan och sparka i gång en tur?? Det med hjälm kan även jag skriva under på. Har en max Biaggi (AGV) och den sitter som limmat på skallen. Innan hade jag en NOLAN som var jobbig som fan. Visiret ville upp hela tiden Skall köpa en hjälm till en brud jag träffar nu men den får inte vara för dyr, man vet ju inte vad länge man har kvar henne Har ni några tips på billiga hjälmar?
J-Bone skrev:Oohhh, grym posörvarning på din hoj alltså med lightlids och gult glas
Köp en hjälm som inte är tokdyr, men du vill väl inte äventyra hennes säkerhet? Skulle nog inte kännas så fint om ni går i backen och hon får skador pga kass kruka. Jag skulle köpt någon av Shoei´s eller Arai´s billigare modeller, de håller fortfarande hög säkerhetsstandard även om de inte har så mycket "features".
J-Bone skrev:Oohhh, grym posörvarning på din hoj alltså med lightlids och gult glas
Köp en hjälm som inte är tokdyr, men du vill väl inte äventyra hennes säkerhet? Skulle nog inte kännas så fint om ni går i backen och hon får skador pga kass kruka. Jag skulle köpt någon av Shoei´s eller Arai´s billigare modeller, de håller fortfarande hög säkerhetsstandard även om de inte har så mycket "features".
Ser ju riktigt bra ut. Ska ta en titt på min egen först, vet ju knappt hur den ser ut. Har du nån effekt av denna eller är det bara posören som är frammeMacke skrev:Så här ser mitt "double bubble" ut, från S-racing....
J-Bone skrev:Vädret suger älgpung, nu snöar det här igen !!
Undertrayen kommer rocka Pappsen men hur f-n du ska kunna grensla hojen i ett stl 52 ska bli roligt att se !
Pappsen skrev:¨J-Bone, jag har väl berättat att jag köpte bågen av en pangbrud på 28år! Stor posörvarning men det var ju inte jag som satte dit atteraljerna!! Klart gumman ska få ordentligt skydd på skallen. Hon har aldrig åkt riktig båge tidigare så det är anledningen till min tanke. hade hon vart råfrälst så hade hon kunnat köpt en hjäm själv Tror hon har ett litet hövvö så jag tror att man kan finna bra pris hos nån som säljer ut udda stlk. Ja, hade du tur så kunde du sett henne on snabbis innan jag fick rött kort
Felix skrev:Hon var fin det jag såg, de flesta fruntimmer har väl S eller XS. Shark har en sjyyst glasfiberkruka för under 2 lök!
Pappsen skrev:Ser ju riktigt bra ut. Ska ta en titt på min egen först, vet ju knappt hur den ser ut. Har du nån effekt av denna eller är det bara posören som är framme
Macke skrev:Jag märkte faktiskt stor skillnad. Hämtade hojen i Stockholm (med orginalglaset på) och körde 8 mil motorväg hem. Kände direkt att något måste göras. Ringde och beställde kåpglaset direkt när jag kom hem, hämtade det dagen därpå och monterade det. Kände mycket stor skillnad faktiskt...
Felix skrev:Hon var fin det jag såg, de flesta fruntimmer har väl S eller XS. Shark har en sjyyst glasfiberkruka för under 2 lök!
Pappsen skrev:Fuck fuckelifuck fuck, vet att det blir trångt! Tips på hur jag skall göra för att snabbt rätta till passformen? Nån har nämnt att duscha eller bada med stället kan det verkligen vara ett alternativ. Tajt is rajt men detta kommer bli löjligt tajt. Vill att det ska sitt som ett smäck men som med bågen så gick hela affären skit fort. Köpte stället i farten. Fick ett kanon pris. Tror fortfarande att det var rätt men vill inte bruka HELA säsongen på att töja ut stället (blir problem att stiga på mc)
J-Bone skrev:Ja det är ju inte så mycket som ska rymmas där inne på de små liven så XS brukar funka på dem.
/M. Ansgris
Pappsen skrev:¨J-Bone, jag har väl berättat att jag köpte bågen av en pangbrud på 28år! Stor posörvarning men det var ju inte jag som satte dit atteraljerna!! Klart gumman ska få ordentligt skydd på skallen. Hon har aldrig åkt riktig båge tidigare så det är anledningen till min tanke. hade hon vart råfrälst så hade hon kunnat köpt en hjäm själv Tror hon har ett litet hövvö så jag tror att man kan finna bra pris hos nån som säljer ut udda stlk. Ja, hade du tur så kunde du sett henne on snabbis innan jag fick rött kort
KaZ skrev:Bra sagt!!
2 månader blev jag av med lappen...tebaks 26 maj...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|