TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
olja

tjena tl-ägare! jag läste på ngt tl-forum att man inte skulle använda helsyntetsolja i motornförrän efter 600mil. man skulle istället använda mineralolja.
stämmer detta, och isåfall skulle ngn vänlig själ vilja tala om varför.
:tummenupp
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Seatpipes var klart snyggt.... :tummenupp

Nån som vet vart man köper? Dyrt? Märken?
Har letat bland dom vanliga, men inte hittat nåt...
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Macke skrev:
Seatpipes var klart snyggt.... :tummenupp

Nån som vet vart man köper? Dyrt? Märken?
Har letat bland dom vanliga, men inte hittat nåt...


Ju fler böjar på roret ju mer effekt tapp? Jag har hört detta men vet inte om det stämmer. Läste tidigare post, fan jag vill ju köra bakhjul hela sommaren. Törs jag inte det med tanke på packboxarna? >Vad kostar det att skifta dem :D
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: TLR framtung?

tl1000r-nisse skrev:
men mekanikern på Claessons menade att "det blir lite blött på gaffelbenet när man byter boxar

/Nisse

eh???

lite blött?? jahaja... hur gör han det då???
Meningen med att byta är att det INTE ska va blött... ehm...
undrar om han bara slarvar med att torka rent efter sig eller om han bara chansar när han svarar... har väl aldrig varit med om att det läker efter man bytt dem... om det läker då har han gjort fel, och sen så om en mek verkligen är bra så torkar han rent allt... dvs fälg, bromsok, bromsskivor och broms-pads... padsen förstörs lätt om det kommer bromsolja på dem. Ja ja, e ingen expert på detta men varit med om det 2 ggr som sagt, 2 år i rad. Och då var det INTE lite blött efter det att de bytt boxarna... eh...

:tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Macke skrev:
Seatpipes var klart snyggt.... :tummenupp

Nån som vet vart man köper? Dyrt? Märken?
Har letat bland dom vanliga, men inte hittat nåt...

tiller2nv´s seatpipes ovan är ett hembygge, Burkarna är Devil men resten av rören är egentillverkat.
Jag är personligen inget fan av seatpipes generellt men tycker att det passar riktigt bra på hans hoj.
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Ju fler böjar på roret ju mer effekt tapp? Jag har hört detta men vet inte om det stämmer. Läste tidigare post, fan jag vill ju köra bakhjul hela sommaren. Törs jag inte det med tanke på packboxarna? >Vad kostar det att skifta dem :D

Om du kan landa den snyggt och mjukt så är det väl inget problem men om du smackar ner hårt så kan det ju ryka en och annan packbox och lager mår ju inte heller så fint.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Trött värre!! Tror ni inte att trots skriftligen bekräftade e-post med adress mm att Rhencullen lyckats att fylla i fel :( Jag gjorde verkligen ALLT för att det skulle bli idiotsäkert men ack va fel man kan ha! De tog helt enkelt bort det namn som min tray, KN, drev, blinkers skulle skicka till och ersatte det med mitt namn.

Resultatet var givetvis att sakerna inte kom fram och hamnar på posten. nån lapp skickades inte heller ut till adressen! Nu kan jag inte delta i den Mc träff i K-hamn jag planerat på långfredagen :zpy Blir så jävla sömnig på sånt här. Hur fan kan man efter skriftligen mottagit, dessutom över telefon samt över en förfrågan om adressen stämmer på e-post (vilket den gjorde) vilket även detta bekräftades, ändå gå in och ändra på dessa uppgifter :confused:

Hur är det möjligt? Man frågar sig gång på gång! Hur är det möjligt? Nu fattas det väl bara att det kommit fel grejor. Då fan åker jag över och ger han på käften tror jag :mad:

Pappsen är riktigt irriterade nu, skönt att lätta lite på tröcke till folk som förhoppningsvis fattar frusten.

Hoppas inte att han kommer med :notme som ursäkt :D
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Trött värre!! Tror ni inte att trots skriftligen bekräftade e-post med adress mm att Rhencullen lyckats att fylla i fel :( Jag gjorde verkligen ALLT för att det skulle bli idiotsäkert men ack va fel man kan ha! De tog helt enkelt bort det namn som min tray, KN, drev, blinkers skulle skicka till och ersatte det med mitt namn.

Resultatet var givetvis att sakerna inte kom fram och hamnar på posten. nån lapp skickades inte heller ut till adressen! Nu kan jag inte delta i den Mc träff i K-hamn jag planerat på långfredagen :zpy Blir så jävla sömnig på sånt här. Hur fan kan man efter skriftligen mottagit, dessutom över telefon samt över en förfrågan om adressen stämmer på e-post (vilket den gjorde) vilket även detta bekräftades, ändå gå in och ändra på dessa uppgifter :confused:

Hur är det möjligt? Man frågar sig gång på gång! Hur är det möjligt? Nu fattas det väl bara att det kommit fel grejor. Då fan åker jag över och ger han på käften tror jag :mad:

Pappsen är riktigt irriterade nu, skönt att lätta lite på tröcke till folk som förhoppningsvis fattar frusten.

Hoppas inte att han kommer med :notme som ursäkt :D

Du får väl ta och åka på träffen ändå, hon duger som hon är... :D
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
klar att du ska åka på träffen ändå pappsen.

Grabbar (och ev. tjejer) får jag höra lite bu eller bä gällande mina nya posörblinkers. Tog nästan hela helgen att få till de s*tans "fästplattorna"...
 

Bifogat

  • blinkers-007.jpg
    blinkers-007.jpg
    48.7 KB · Visningar: 295

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
J-Bone skrev:
Hört nåt från RC?

Nope inte än, hör av mig när jag vet... Ska klämma iväg ett mail till för att se hur det går för dem. När var det vi beställde? Har det inte gått 4 veckor snart? Btw jag e ledig resten av veckan så nu ska det åkas hoj. :rock

Edit: Mailet är nu skickat till RC.
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Service intervall TL1000R

Nån som har koll på vad som gäller. Min har vandrat 900 försiktiga mil nu. När ska den servas?
Jag har servat den vid 100, och vid 600 mil....
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Re: Service intervall TL1000R

Macke skrev:
Nån som har koll på vad som gäller. Min har vandrat 900 försiktiga mil nu. När ska den servas?
Jag har servat den vid 100, och vid 600 mil....

På TLS:n är nästa service vid 1200 mil så jag kan tro att det är samma för TLR:n. Sedan följer stor service med ventiljustering mm vid 2400.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
1200?
Okej, 9, 10, 11, 12.. Nånstans i mitten på Augusti alltså... Strålande! :D
Kanske dags att beställa tid redan... :D
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Davo skrev:
Nope inte än, hör av mig när jag vet... Ska klämma iväg ett mail till för att se hur det går för dem. När var det vi beställde? Har det inte gått 4 veckor snart? Btw jag e ledig resten av veckan så nu ska det åkas hoj. :rock

Edit: Mailet är nu skickat till RC.

Ok ! Borde väl närma sig 4 veckor nu. Jag är inte ett dugg sotis att du är ledig och får vara ute och gazza i finvädret :rolleyes:
Jag sitter hellre här inne och jobbar till 18 varje dag faktiskt.. :mad:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top