TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Re: Hmmm...

Vee-twn skrev:
Nu när Macke "sa" sådär började jag undra hur långt man åker per säsong. Jag åkte bara ca 400 mil förra sommaren.
Hur långt åkte ni?

Hmmm...enkel matte säger 900 mil / tre säsonger = 300 mil per säsong.... Låter lite?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Re: Hmmm...

Macke skrev:
Hmmm...enkel matte säger 900 mil / tre säsonger = 300 mil per säsong.... Låter lite?

Låter lite, min kompis åkte bara och poserade i stan några månader ifjol och drog ihop 700 mil.

Men din hoj kan ju var uttagen senare också, som min t ex är en -00 uttagen -01 så egentligen har den bara gått lite söndagsturer under två somrar innan jag köpte den = 600 mil.
 
Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: Re: Re: Hmmm...

J-Bone skrev:
Låter lite, min kompis åkte bara och poserade i stan några månader ifjol och drog ihop 700 mil.

Men din hoj kan ju var uttagen senare också, som min t ex är en -00 uttagen -01 så egentligen har den bara gått lite söndagsturer under två somrar innan jag köpte den = 600 mil.

hehe, poserade!! :D Så gjorde jag de rå!!!! :rock
fast jag hade en repa till Oslo oxå bara där sprang det iväg en 130 mil... men annars vare inte mycket mer än korta turer runt sthlm.

nu dricker jag bara :öl tills 26 maj...

:zpy på alla snuttar som tar lappen av en!

:rock
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Davo skrev:
Nope inte än, hör av mig när jag vet... Ska klämma iväg ett mail till för att se hur det går för dem. När var det vi beställde? Har det inte gått 4 veckor snart? Btw jag e ledig resten av veckan så nu ska det åkas hoj. :rock

Edit: Mailet är nu skickat till RC.

Ålrajt !!! S-rejsing ringde och våra huggers är med lite tur här innan helgen!!! :D :D :D :D :D
 

tl1000r-nisse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Blekinge
Hoj
TL1000R
Re: Service intervall TL1000R

Macke skrev:
Nån som har koll på vad som gäller. Min har vandrat 900 försiktiga mil nu. När ska den servas?
Jag har servat den vid 100, och vid 600 mil....


1500 mil är det som gäller för TLR:en...

/Nisse
 

tl1000r-nisse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Blekinge
Hoj
TL1000R
Re: Re: Re: Re: TLR framtung?

KaZ skrev:
eh???

lite blött?? jahaja... hur gör han det då???
Meningen med att byta är att det INTE ska va blött... ehm...
undrar om han bara slarvar med att torka rent efter sig eller om han bara chansar när han svarar... har väl aldrig varit med om att det läker efter man bytt dem... om det läker då har han gjort fel, och sen så om en mek verkligen är bra så torkar han rent allt... dvs fälg, bromsok, bromsskivor och broms-pads... padsen förstörs lätt om det kommer bromsolja på dem. Ja ja, e ingen expert på detta men varit med om det 2 ggr som sagt, 2 år i rad. Och då var det INTE lite blött efter det att de bytt boxarna... eh...

:tummenupp

Hämtade hojen igår hos Claessons. Packboxen bytt, gaffelbenet snustorrt och hojen TVÄTTAD! Jag trodde jag skulle pussa mekanikern, fast han var lite oljig så jag avstod. Nu kan jag äääntligen smäcka dit skattemärket.

/Nisse
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
Davo skrev:
Ahh helt underbart, låter som att han lyckas dra igång ett billarm på slutet :tummenupp
lilla jag kan bara säga att microns burkar låter......öööhhhh....fint.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Vee-twn skrev:
klar att du ska åka på träffen ändå pappsen.

Grabbar (och ev. tjejer) får jag höra lite bu eller bä gällande mina nya posörblinkers. Tog nästan hela helgen att få till de s*tans "fästplattorna"...



Mycket snyggt, vart har du köpt dessa? Har talat med RC och hör här: (OBS ! passen är lika trött.)

I paketet som till sist kom så fattas KN filtret!! Som jag tidigare berättat så hade RC satt mitt namn istället för adressatens namn vilket tillförde ENOMA problem givetvis, vad tror ni kommer att ske med det restade paketet med KN, jo givetvis samma sak :brynad Ringde då till bossen på RC och förklarade att jag är medlem i en MC klubb som kommer att köpa mer grejor av dem fast jag är nu i starka tvivel om dess kompetans! Hon såg extreme graphiscs mm och reagerade tydligen. Hon skulle personligen gå till posten för att posta ett KN till mig. (Undrar när fan det kommer fram i alla dessa röda dag jävlar..) Kanske slutar det med att jag har två KN och tror du jag tänker skicka den andra tillbaks i såfall, säkert inte Pappsen inte. Så kanske kan nån köpa ett av mig till rätt pris inom kort :p

Det kan ju vara lite positivt att det finns grejor som väntar på några sugna grabbar, ring dem så kanske ni kan skynda på lite men för guds skull, passa på att allt blir rätt! Det gjorde jag till iochför sig ingen nytta :fakta

Om det går att lösa så kanske jag drar på träffen ändå, är besviken men hon duger kanske ändå?
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Vee-twn skrev:
Grabbar (och ev. tjejer) får jag höra lite bu eller bä gällande mina nya posörblinkers. Tog nästan hela helgen att få till de s*tans "fästplattorna"...

Dom där blinkarna, är dom godkända hos SBP eller? Har kollat på likadana till min TLR, men är osäker på vad bilprovningen och länsman säger om dom....
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Davo skrev:
Nope inte än, hör av mig när jag vet... Ska klämma iväg ett mail till för att se hur det går för dem. När var det vi beställde? Har det inte gått 4 veckor snart? Btw jag e ledig resten av veckan så nu ska det åkas hoj. :rock

Edit: Mailet är nu skickat till RC.


Jag vet att de har nåt hemma i alla fall. Den uppfattningen fick jag när jag talade med dem i går! Om allt funkar som det skall så är postgången ca 3-5 dagar.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Jag vet att de har nåt hemma i alla fall. Den uppfattningen fick jag när jag talade med dem i går! Om allt funkar som det skall så är postgången ca 3-5 dagar.

:gråta

Jag vill ju ha den där blinksatsen med LED´s till min men vafaan, den skulle kosta 200 pund enligt nån brud där som Davo snackade med?! Och Steve är på semester.... :(
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
:gråta

Jag vill ju ha den där blinksatsen med LED´s till min men vafaan, den skulle kosta 200 pund enligt nån brud där som Davo snackade med?! Och Steve är på semester.... :(

Tro mig! Det är bättre om du snackar med henne. Tror Stephen är påtänd på jobbet. Ring till henne, det är Pappsens tips :tummenupp Förklara skitnoga så ordnar hon det, mitt förtroende för S är bye bye..
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Tro mig! Det är bättre om du snackar med henne. Tror Stephen är påtänd på jobbet. Ring till henne, det är Pappsens tips :tummenupp Förklara skitnoga så ordnar hon det, mitt förtroende för S är bye bye..

Jahapp, jag ringde dit och tror att lyckades få dem att förstå att det skulle läggas till ett Vortex Flasher kit till ordern. 40 pund ca skulle det kosta och jag skulle få de nu etablerade 15% i rabatt, det visar sig väl om det verkligen blir så ... annars ska dom få :whip

Nu återstår ju frågan hur jag snickrar dit LED´s istället för vanliga lampor ??
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
J-Bone skrev:
Jahapp, jag ringde dit och tror att lyckades få dem att förstå att det skulle läggas till ett Vortex Flasher kit till ordern. 40 pund ca skulle det kosta och jag skulle få de nu etablerade 15% i rabatt, det visar sig väl om det verkligen blir så ... annars ska dom få :whip

Nu återstår ju frågan hur jag snickrar dit LED´s istället för vanliga lampor ??

Stsrkt jobbat Benet, hoppas bara att det funkar nu då.. Och att vi får grejerna snart.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Davo skrev:
Stsrkt jobbat Benet, hoppas bara att det funkar nu då.. Och att vi får grejerna snart.

Mmm, det skulle ju ta några veckor till med kitet men de skulle skicka i ett separat paket så traysen ska vara här när som helst nu tycker jag. Jag får väl montera de miniblink jag har på nu i en liten hållare vid nummerskylten så länge tills kitet kommer. Inga huggers kom idag, skulle ju rocka om de kom innan helgen.

Ingen som kan det här med LED´s ? Hur göra? Förresten, finns det någon som säljer Libertek produkter i Svedala?
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
J-Bone skrev:
Davo!! Våra huggers har kommit! :D:D:D
Två sköna Pyramid i cooolfiber. ;)

WOOOHOOOO!!! Fan va gött.
Greenbounce.gif
Greenbounce.gif
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top