TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Aa, hoppas domarn nöjer sig med en tillsägelse först, rött kort direkt vore tufft. :p


Visst ja, jodå hon ser att bra ut överallt! Ska Pappsen fästa sig så krävs det lilla extra. Sant att det inte ska rymma så mäcke där inne så hjälmarna för tjejer är väl generellt mindre :confused: Domarn ger tillsägelser innan även om man kan misstolka dem :rodnar och bli portad. Numer talar pappsen med en lenare tunga som inte skall göra vår sida till en "porr site" :D Tänkte köpa en par röda lack stövlar i en väl vald butik här istan som hon kan ha på sig. Vill inte ta de jag har hemma i lekrummet, det skulle störa helhetsintrycket där :rodnar Vet ni vart man kan finna lite "feminina" mc kläder, denna bruden tycker inte om häng röv etc.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Visst ja, jodå hon ser att bra ut överallt! Ska Pappsen fästa sig så krävs det lilla extra. Sant att det inte ska rymma så mäcke där inne så hjälmarna för tjejer är väl generellt mindre :confused: Domarn ger tillsägelser innan även om man kan misstolka dem :rodnar och bli portad. Numer talar pappsen med en lenare tunga som inte skall göra vår sida till en "porr site" :D

Appappapp!! Nu är du ute på hal is igen !

Pappsen skrev:

Tänkte köpa en par röda lack stövlar i en väl vald butik här istan som hon kan ha på sig. Vill inte ta de jag har hemma i lekrummet, det skulle störa helhetsintrycket där :rodnar Vet ni vart man kan finna lite "feminina" mc kläder, denna bruden tycker inte om häng röv etc.

Haha, hoppas du skojar. Annars är det väl Fransmoppe-affärn som gäller. :D
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Twin filmer!!

Grabbar. Vitt jag sett så har vi inga coola filmer med tl hojar?? Klarar vi inte av att burna, stoppies, wheelies mm? Jag har inte kört min så jag vetifan vad jag kan. Brukar spränga mig själv och krasch men har än inte fått chansen :rodnar

In med lite filmer som vi kan lyssna :bow och titta på!! Gött mos med lite ljud till lunchen :tummenupp Ut i garaget och gasa nu pöjker!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Twin filmer!!

Pappsen skrev:
Grabbar. Vitt jag sett så har vi inga coola filmer med tl hojar?? Klarar vi inte av att burna, stoppies, wheelies mm? Jag har inte kört min så jag vetifan vad jag kan. Brukar spränga mig själv och krasch men har än inte fått chansen :rodnar

In med lite filmer som vi kan lyssna :bow och titta på!! Gött mos med lite ljud till lunchen :tummenupp Ut i garaget och gasa nu pöjker!

Jag har en del sköna TL clips hemma, kan posta ikväll !

Annars ligger det ljudfiler i den här tråden på någon av de första sidorna. :D
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Appappapp!! Nu är du ute på hal is igen !



Haha, hoppas du skojar. Annars är det väl Fransmoppe-affärn som gäller. :D

Skojar aldrig om sånt men jag tänkte inte på fjoll butiken som du föreslog, din dumsnut! Hon får ta mitt kort och handla det hon finner passar, har inte blivit besviken ännu (dreggel). Sen får jag tröcka på lite skydd som kompliment :tummenupp . Tror inte att hon vill andvända mitt gamla ställ som är i två delar. kanske kan hon passa i min 52:a :D Jag kommer att bli rena Batman i stället.

Vi vill ju alltid skydda oss eller hur Benet?

För andra på tråden så tror mig, Pappsen avgudar damer och har absolut inga skruvade värderingar om dem.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Pappsen skrev:
Visst ja, jodå hon ser att bra ut överallt! Ska Pappsen fästa sig så krävs det lilla extra. Sant att det inte ska rymma så mäcke där inne så hjälmarna för tjejer är väl generellt mindre :confused: Domarn ger tillsägelser innan även om man kan misstolka dem :rodnar och bli portad. Numer talar pappsen med en lenare tunga som inte skall göra vår sida till en "porr site" :D Tänkte köpa en par röda lack stövlar i en väl vald butik här istan som hon kan ha på sig. Vill inte ta de jag har hemma i lekrummet, det skulle störa helhetsintrycket där :rodnar Vet ni vart man kan finna lite "feminina" mc kläder, denna bruden tycker inte om häng röv etc.

Det är piss och helvete att hitta feminina mc-kläder, hade samma bekymmer med att hitta grejer till min fästmö, hon ogillar också hängröv... annars är nog Dainese grejer att lita på samt att de är ganska snygga, ett par lackpumps skulle inte jag vilja ha på fötterna när jag krashar eller skall skyffa växlar..

/F
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vee-twn skrev:
Hehe, I Sundsvall snöar det för fullt nu!! Våren verkar dröja ännu ett tag!

Japp, snön den bara öser ner.... och jag som ska ner till TLRR och kolla på hans superbikebygge ffs !! :mad:
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Japp, snön den bara öser ner.... och jag som ska ner till TLRR och kolla på hans superbikebygge ffs !! :mad:

Kör dubbat eller vänta till veckan, det utlovas 10-20 grader i Karlstads trakterna i alla fall.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Pappsen skrev:
Grabbar, inte arbetar ni väl idag :rolleyes: Här snöar det så fint idag så,, :zpy

Lider med er boyz.... NOT :D

Bara det är torrt, varmt och fint den 26:e maj! :tummenupp

Nerå... lite booring e det med snö, men har svårt att tycka att det spelar roll då jag inte f.n. har körkort.
Tycker dock liiite synd om J-benet som precis efter flertalet års dvala har hittat en liten bebis att smeka kurvor med...

jaja, snön lär vara borta innan helgen är slut sen är det vår och torrt...

hmmm, nu ska jag tebaks till moddandet av hojen...

tjo
 

tl1000r-nisse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Blekinge
Hoj
TL1000R
TLR framtung?

Jag lämnade in min TLR på Claessons i Bromölla i måndags pga läckande packbox i höger gaffelben. De menade att det var ett vanligt problem just på TL-modellerna eftersom de är framtunga. Detta kan jag förstå, med tanke på en halvliters cylinder pekar rakt framåt! :) Jag har bara haft hojen sedan i julas och undrar om ni TLR-ägare har märkt av detta? Tvingas ni byta packboxar lika ofta som kalsonger eller?

mvh
/Nisse
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Re: TLR framtung?

tl1000r-nisse skrev:
Jag lämnade in min TLR på Claessons i Bromölla i måndags pga läckande packbox i höger gaffelben. De menade att det var ett vanligt problem just på TL-modellerna eftersom de är framtunga. Detta kan jag förstå, med tanke på en halvliters cylinder pekar rakt framåt! :) Jag har bara haft hojen sedan i julas och undrar om ni TLR-ägare har märkt av detta? Tvingas ni byta packboxar lika ofta som kalsonger eller?

mvh
/Nisse

Detta kan hända vilken hoj som helst, har haft 2 olika hojjar med samma problem, ingen av dem va TLR. Så jag kan inte svara på varför eller om det är ett generellt probs för tLR-hojar.
Dock finns det en del saker som kan orsaka detta.
Tex, frekvent bakhjuls åkande, ger stora påfrestningar på boxarna, Om man när man kör hojjen på släpvagn spänner ner gaffeln för hårt fram kan boxen lixom vända på sig och därefter läker den, Om hojen stått oanvänd en längre tid så kan boxarna torka... detta gäller allt som har med gummi att göra när det finns oljor eller bensin i närheten.

Detta är ett aber... vet själv hur less man blir då jag på mina 2 senaste hojar hade samma problem... den senaste är en -00.

=)
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Re: TLR framtung?

tl1000r-nisse skrev:
Jag lämnade in min TLR på Claessons i Bromölla i måndags pga läckande packbox i höger gaffelben. De menade att det var ett vanligt problem just på TL-modellerna eftersom de är framtunga. Detta kan jag förstå, med tanke på en halvliters cylinder pekar rakt framåt! :) Jag har bara haft hojen sedan i julas och undrar om ni TLR-ägare har märkt av detta? Tvingas ni byta packboxar lika ofta som kalsonger eller?

mvh
/Nisse

Fick mina bytta på garantin! Fick läckage efter 150 mil, utan en enda bakhjulsåkning. AVA MC bytte packkboxarna, och polerade gaffelbenen utan kostnad. :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Grabbar, inte arbetar ni väl idag :rolleyes: Här snöar det så fint idag så,, :zpy

Slavar häcken av mig som vanligt, vissa gör rätt för sin lön vettu... :p

Ser ut som att det håller på att bli lite varmare!! Jag vill köra min bejby !!
 

tl1000r-nisse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Blekinge
Hoj
TL1000R
Re: Re: TLR framtung?

KaZ skrev:
Detta kan hända vilken hoj som helst, har haft 2 olika hojjar med samma problem, ingen av dem va TLR. Så jag kan inte svara på varför eller om det är ett generellt probs för tLR-hojar.
Dock finns det en del saker som kan orsaka detta.
Tex, frekvent bakhjuls åkande, ger stora påfrestningar på boxarna, Om man när man kör hojjen på släpvagn spänner ner gaffeln för hårt fram kan boxen lixom vända på sig och därefter läker den, Om hojen stått oanvänd en längre tid så kan boxarna torka... detta gäller allt som har med gummi att göra när det finns oljor eller bensin i närheten.

Detta är ett aber... vet själv hur less man blir då jag på mina 2 senaste hojar hade samma problem... den senaste är en -00.

=)

Det där med att spänna ned gaffeln när man fraktar på släp var intressant! Jag fraktade ju hem hojen från bromölla till karlskrona på släp och spände naturligtvis åt hojen rejält. Boxarna läckte dock redan när jag körde upp hojen på släpet men mekanikern på Claessons menade att "det blir lite blött på gaffelbenet när man byter boxar"...det dröjde inte länge innan det _rann_ gaffelolja ned på bromsskivorna...(tyckte väl att TLR:en hade sämre bromsar än min gamla fireblade. :-/)

/Nisse
 

tl1000r-nisse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Blekinge
Hoj
TL1000R
Re: Re: TLR framtung?

Macke skrev:
Fick mina bytta på garantin! Fick läckage efter 150 mil, utan en enda bakhjulsåkning. AVA MC bytte packkboxarna, och polerade gaffelbenen utan kostnad. :tummenupp

ja, jag köpte ju hojen i julas och det är 6 mån garanti på den så denna rep. går oxå på garantin, guvaretackolov...vi får väl se hur det håller i sommar...bakhjulsåka är inte ens att tänka på...jag föredrar att luta åt sidan istället för bakåt när jag kör hoj... ;)

/Nisse
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tänkte lägga upp ett klipp med en låååång rolling burnout med en TLR men attachments har ju begränsad storlek numera så det blir en bild på "tiller2nv"´s bygge istället. Mycket "bling-bling" men fräck ändå tycker jag.
 

Bifogat

  • 2nv_3.jpg
    2nv_3.jpg
    63.5 KB · Visningar: 279
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top