TLRR
Guest
Den är dyrare till TLR-en pga. att det är flera fästen o distanser som måste användas för att få dit den.Den skiljer sig markant från TLS-en.Men har dom sänkt priset så blir jag glad
TLRR skrev:Den är dyrare till TLR-en pga. att det är flera fästen o distanser som måste användas för att få dit den.Den skiljer sig markant från TLS-en.Men har dom sänkt priset så blir jag glad
J-Bone skrev:PSI = Pounds per Square Inch (de flesta pumpar har gradering i både psi och bar)
Höjer baken (alltså höjd ride height) gör du med en 5 mm bricka vid övre fästet för bakdämparen, det ger samma effekt som höjd gaffel i kronan men man vinner markfrigång.
Pappsen skrev:Som jag fatat så betyder psi ca 2,6kg. Har nu skiftat enl. instuktionerna men det återstår bara att testa ut effektet Antar att du menar att man tar loss fjädern bak och plasserar en bricka för att höja upp den? Inga problem för att sätta den tillbaks, fästen mm passar efter höjningen? Vilken diameter är det på hålet i brickan månntro så man kan vara förberedd? Vilka verktyg behövs?
I främre dämparen var fjädern (skruven längst ned) hel inskruvad och skruven som skulle visa 4 linjer visad bara 3. Därbak var det väl ca 3 klick på båda som fick skruvas ut. Fjädern hade jag inga verktyg till men det visades 6 gängor under låskransen, var det så som det menades enligt Jamies instruktioner? Just där va det lite luddigt tycker jag.
Jag tror att det blev en kanon skillnad, helt plötsligt så funka ju dämparen fram och den svalde lite ojämnheter bör ju vara en positiv grej. Ut och testa igen. Och grabbar, fan va digg den blev efter lite fix. Ska kolla efter kamera
TLRR skrev:Tjena mullergubbar !! Hur går det med era nyinköpta kit (tails o blinkers mm.)?? J-Bone o Davo när kommer ni över på fika o snackar lite skit ?? Filteret ligger här o väntar.
Tjoffe skrev:Så nöjd min TLS gick igenom besiktningen idag MED bolton på 102dB av 103 möjliga
J-Bone skrev:Min gick också igenom utan problem, tjejen(!) som besiktade hade bara ett stort flin på läpparna när hon tog en liten prov-vända
Men mina Yoshi är ju riktigt tysta jämfört med Micronburkarna som Davo har så han får nog svårare att ta sig igenom.
J-Bone skrev:Min gick också igenom utan problem, tjejen(!) som besiktade hade bara ett stort flin på läpparna när hon tog en liten prov-vända
Men mina Yoshi är ju riktigt tysta jämfört med Micronburkarna som Davo har så han får nog svårare att ta sig igenom.
Davo skrev:Nåja vänta tills du har blåst ut lite av ullen i dämparna, då lär dina också låta lite mer.
Robz skrev:Jag vill oxå väcka grannarna på morgnarna
1m borr genom originalpioprna, eller MÅSTE jag lägga 20 bloss på Yoshi hel + PCII... helst med wannabe TRE-kit???
Allvarligt - Slipon till vettigt fattig-pris... idéer?
J-Bone skrev:Jag har funderingar på M4 helsystem istället..... till nästa sommar
Tengil skrev:Hallå på er!
Var och besiktaiga pärlan idag. Dom tyckte min tank inte fick läcka soppa... Tycker inte jag heller... Alltså nu måste den fixas. Har ni några bra förslag? Jag måste nog svetsa den. Är det nån annan som gort det eller har alla fått detta standardfel fixat på garantin?
J-Bone skrev:GPR är ju riktigt billiga.
Ljud, kvalitet och finish kan jag dock inte uttala mig om.
Annars kanske du vill köpa mina Yosh ?
Har du garanti kvar så lämna in - annars ej okänt fel!!!Tengil skrev:...tank inte fick läcka soppa... Tycker inte jag heller
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |