TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

TLRR

Guest
Den är dyrare till TLR-en pga. att det är flera fästen o distanser som måste användas för att få dit den.Den skiljer sig markant från TLS-en.Men har dom sänkt priset så blir jag glad :D
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Den är dyrare till TLR-en pga. att det är flera fästen o distanser som måste användas för att få dit den.Den skiljer sig markant från TLS-en.Men har dom sänkt priset så blir jag glad :D

Ok, jag vet annars en svensk leverantör av WP racing som har TLR bakdämpare för drygt 8000 spänn och TLS förmodligen lite billigare, läge för ett gruppköp? De har säkert gaffelfjädrar och annat sköj också... :)

Vi kanske kan pressa priset menar jag... :crash
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: Re: Re: svajjig väghållning, hjälp!

J-Bone skrev:
PSI = Pounds per Square Inch (de flesta pumpar har gradering i både psi och bar)

Höjer baken (alltså höjd ride height) gör du med en 5 mm bricka vid övre fästet för bakdämparen, det ger samma effekt som höjd gaffel i kronan men man vinner markfrigång.


Som jag fatat så betyder psi ca 2,6kg. Har nu skiftat enl. instuktionerna men det återstår bara att testa ut effektet :brynad Antar att du menar att man tar loss fjädern bak och plasserar en bricka för att höja upp den? Inga problem för att sätta den tillbaks, fästen mm passar efter höjningen? Vilken diameter är det på hålet i brickan månntro så man kan vara förberedd? Vilka verktyg behövs?

I främre dämparen var fjädern (skruven längst ned) hel inskruvad :confused: och skruven som skulle visa 4 linjer visad bara 3. Därbak var det väl ca 3 klick på båda som fick skruvas ut. Fjädern hade jag inga verktyg till men det visades 6 gängor under låskransen, var det så som det menades enligt Jamies instruktioner? Just där va det lite luddigt tycker jag.

Jag tror att det blev en kanon skillnad, helt plötsligt så funka ju dämparen fram och den svalde lite ojämnheter :D bör ju vara en positiv grej. Ut och testa igen. Och grabbar, fan va digg den blev efter lite fix. Ska kolla efter kamera :rodnar
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Re: Re: Re: Re: svajjig väghållning, hjälp!

Pappsen skrev:
Som jag fatat så betyder psi ca 2,6kg. Har nu skiftat enl. instuktionerna men det återstår bara att testa ut effektet :brynad Antar att du menar att man tar loss fjädern bak och plasserar en bricka för att höja upp den? Inga problem för att sätta den tillbaks, fästen mm passar efter höjningen? Vilken diameter är det på hålet i brickan månntro så man kan vara förberedd? Vilka verktyg behövs?

I främre dämparen var fjädern (skruven längst ned) hel inskruvad :confused: och skruven som skulle visa 4 linjer visad bara 3. Därbak var det väl ca 3 klick på båda som fick skruvas ut. Fjädern hade jag inga verktyg till men det visades 6 gängor under låskransen, var det så som det menades enligt Jamies instruktioner? Just där va det lite luddigt tycker jag.

Jag tror att det blev en kanon skillnad, helt plötsligt så funka ju dämparen fram och den svalde lite ojämnheter :D bör ju vara en positiv grej. Ut och testa igen. Och grabbar, fan va digg den blev efter lite fix. Ska kolla efter kamera :rodnar

Ok, jag tror att TLRR har gjort detta på sin så han kan nog komma med exakta mått på brickan. Hiva iväg ett PM till honom vetja ;)
 

TLRR

Guest
Tjena mullergubbar !! Hur går det med era nyinköpta kit (tails o blinkers mm.)?? J-Bone o Davo när kommer ni över på fika o snackar lite skit ?? Filteret ligger här o väntar.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Så nöjd min TLS gick igenom besiktningen idag MED bolton på 102dB av 103 möjliga :D :eek: :eek:
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Tjena mullergubbar !! Hur går det med era nyinköpta kit (tails o blinkers mm.)?? J-Bone o Davo när kommer ni över på fika o snackar lite skit ?? Filteret ligger här o väntar.

Tjaba! Vi har fått cooolfiberhuggers men inga tailguards :mad:
Det va ju tänkt att vi skulle komma förra helgen men då blev det ju storåkning istället vilket inte var direkt tråkigt :D

Måste ju komma över och tjöta lite, och befria dig från filtret ;)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tjoffe skrev:
Så nöjd min TLS gick igenom besiktningen idag MED bolton på 102dB av 103 möjliga :D :eek: :eek:

Min gick också igenom utan problem, tjejen(!) som besiktade hade bara ett stort flin på läpparna när hon tog en liten prov-vända :D

Men mina Yoshi är ju riktigt tysta jämfört med Micronburkarna som Davo har så han får nog svårare att ta sig igenom. :crash
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
J-Bone skrev:
Min gick också igenom utan problem, tjejen(!) som besiktade hade bara ett stort flin på läpparna när hon tog en liten prov-vända :D

Men mina Yoshi är ju riktigt tysta jämfört med Micronburkarna som Davo har så han får nog svårare att ta sig igenom. :crash

Jag hade ett par Micron Kolfiber tycker dom va tystare än mina http://tjoffe.lounging.com/bild/100-0040_IMG.JPG

GPR som jag har nu.. men tamefan det gick igenom..
http://tjoffe.lounging.com/bild/103-0347_IMG.JPG
 

TLRR

Guest
Ni är välkommna. Det suger en hel del i bågetarmen nu,och man grinar illa när man ser alla delar utspridda men i morron förmiddag blir det hårdmeka ut av.Så bara ring,så vet ni vart det finns fika.Trevlig helg på er alla här.
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
J-Bone skrev:
Min gick också igenom utan problem, tjejen(!) som besiktade hade bara ett stort flin på läpparna när hon tog en liten prov-vända :D

Men mina Yoshi är ju riktigt tysta jämfört med Micronburkarna som Davo har så han får nog svårare att ta sig igenom. :crash

Nåja vänta tills du har blåst ut lite av ullen i dämparna, då lär dina också låta lite mer. :)
 

Robz

Guest
Jag vill oxå väcka grannarna på morgnarna :fatta!
1m borr genom originalpioprna, eller MÅSTE jag lägga 20 bloss på Yoshi hel + PCII... helst med wannabe TRE-kit??? :crash :crash :crash
Allvarligt - Slipon till vettigt fattig-pris... idéer? :(
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robz skrev:
Jag vill oxå väcka grannarna på morgnarna :fatta!
1m borr genom originalpioprna, eller MÅSTE jag lägga 20 bloss på Yoshi hel + PCII... helst med wannabe TRE-kit??? :crash :crash :crash
Allvarligt - Slipon till vettigt fattig-pris... idéer? :(

GPR är ju riktigt billiga.
Ljud, kvalitet och finish kan jag dock inte uttala mig om.

Annars kanske du vill köpa mina Yosh ? :crash
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
J-Bone skrev:
Jag har funderingar på M4 helsystem istället..... till nästa sommar

Själv är jag sugen på ett Yoshi helsystem, men vette fan om det är värt pengarna? Vad ligger ett M4 i för prisklass?
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
Hallå på er!

Var och besiktaiga pärlan idag. Dom tyckte min tank inte fick läcka soppa... :( Tycker inte jag heller... Alltså nu måste den fixas. Har ni några bra förslag? Jag måste nog svetsa den. Är det nån annan som gort det eller har alla fått detta standardfel fixat på garantin?
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
Tengil skrev:
Hallå på er!

Var och besiktaiga pärlan idag. Dom tyckte min tank inte fick läcka soppa... :( Tycker inte jag heller... Alltså nu måste den fixas. Har ni några bra förslag? Jag måste nog svetsa den. Är det nån annan som gort det eller har alla fått detta standardfel fixat på garantin?

Vart läcker den? Jag har bara lagat en tank och det var när jag gick i plugget, den lagade vi med en fet lödkolv och tenn (typ sånt tenn man använder för att spackla bucklor på bilar och liknande), fråga mig inte om det höll men killen kom iaf inte tillbaka och klagade. :)
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
J-Bone skrev:
GPR är ju riktigt billiga.
Ljud, kvalitet och finish kan jag dock inte uttala mig om.

Annars kanske du vill köpa mina Yosh ? :crash

GPR kostar ungefär som Mircon.. iaf mina..

Kvaliteten e väl hygglig ungefär som Micron även där.. Men det e ju inga Yoshi det e helt klart.. Men eftersom man e student så får man klara sig med det lilla :brynad :brynad
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top