TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Re: TLR

smetarn skrev:
tjena måste bara säga att din hoj är så satans grym.. tog två riktigt bra kort på din hoj på lunda i sommras.. om du kanske vill ha? eller så kan ja lägga upp dom, om det är ok?

Lägg upp bilderna här ! :tummenupp

Lillebror: har du kollat in www.tlplanet.com ? :tummenupp
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: Hej igen !

Va fan, av med sadel och tanken höll en polare i, orkade inte "pula" bort trådar mm. Där ser du skruven på toppen, lossade den och den som håller fast på höger sidan. En tredje kille lyfte ramen och jag lirkade ur dämparen, la dit 6mm brickor i stål, prickade hålet som är så gött :rodnar satte sen dit sido bulten. Drog åt som fan, sen hade man en kvick båge igen :tummenupp voila=klarrrt!!

Jag är van fireblade -96 som jag fann vara kvick i kurvorna och nu börjar min tlr likna den. Funderar att dessutom sänka 5mm fram och prova och det kan ju inte vara så svårt? Lossa ett ben i taget och mäta noga. Dra åt det och sen ta nästa eller? Höjning bak rekommenderas.

Hur gör ni vid skjuts? justerar ni ällör?
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Lite humor! Kolla in dialogen jag har med Bosse. Vill ju klart veta om jag kan hålla stumt Oslo-Karlstad på Onsdag kväll? Nu har sida uppdateras och vi har 5 dagar framöver istället för baköver. mindre kul är att de verkar stå där jag vill köra :( på torsdag i Karlstads omraådet och onsdag i västra länet. Jag har bett dem att precisera ytterligare eller om de vill "lill" gömma sig med diffusa beskrivningar bla bla.. Fan, när jag blitt av med kortet har inte "mänskliga faktorn" funkat som undanflykt!! Rätt ska va rätt skrek han i örat på pappsen. Upp till bevis om de menar det, eller? Är jag knäpp kanske :1pajas



> Hej polisen,
>
> Jag var just inne på er sida och fick se att man ska kunna få information om vart ni planerar
> att ha trafik kontroller. Som jag förstått så ska detta vara offentliga uppgifter? Till min förvåning
> såg jag att de mycket vaga beskrivningar om var ni kommer att befinna er är daterade 4 dagar
> sen?! Är det meningen att det är historia ni ska skriva eller är det meningen att man ska kunna se
> en viss tid framöver?
>
> Om fallet är det senare så förväntar jag mig ett svar med en link där jag kan finna aktuella uppgifter
> på vart och när ni kommer att finnas för kontroller och inte helt ointressant och inn aktuell information.
>
> Jag förstår om det känns lite dumt att svara på detta men det finns ju regler vi ALLA måste följa som
> man hört av och till i sitt liv.
>
> mvh
>
> en nyfiken kille..

--

***************************
Polismyndigheten Värmland
Box 157
651 05 Karlstad
Tel. 054-14 50 00
Fax. 054-18 30 04
polisen@varmland.police.se
www.varmland.polisen.se
***************************



Hej.
Vi skall naturligtvis ha aktuella uppgifter. Nu är det den mänskliga faktorn d.v.s. glömska som är orsaken.
Jag skall försöka få rätt info i fortsättningen.
Mvh
Hans Henriksson
Chef Trafikenheten

kingpin1@start.no skrev:
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Re: Pappsen

Lillebror skrev:
Coolt att du kunde fixa höjningen så enkelt !
Själv gjorde jag på samma sätt men svingen tog i avgassystemet innan dämparen kom loss,lossade då länkaget..
Ifram är det precis så enkelt som du sa,lossa ett ben i taget,tryck upp, mät ,dra åt,mät igen.. ;)

/ Crister

Har du nåt annat system på än orginal? Eller hur kommer det sig att ditt system tog i, och inte pappsens?
Börjar fundera över om jag hinner fixa det innan mantorp i helgen...
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: Pappsen

Macke skrev:
Har du nåt annat system på än orginal? Eller hur kommer det sig att ditt system tog i, och inte pappsens?
Börjar fundera över om jag hinner fixa det innan mantorp i helgen...

HALLÅ grabben!! Du måste fixa innan bankörning. Du får en ny hoj och bästa sättet att se skillnaden hajar du väl :fakta Enda som kanske kan ställa till besvär är att du kan får trycka(tröcka) ner dämparen en aning vid återmontering. Jag använde ett spett men det finns garanterat bättre metoder :eek:
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Re: Re: Re: Pappsen

Pappsen skrev:
HALLÅ grabben!! Du måste fixa innan bankörning. Du får en ny hoj och bästa sättet att se skillnaden hajar du väl :fakta Enda som kanske kan ställa till besvär är att du kan får trycka(tröcka) ner dämparen en aning vid återmontering. Jag använde ett spett men det finns garanterat bättre metoder :eek:

Jo, jag måste försöka hinna med det... :)
Har ett par stålomspunna bromsslangar ligger i verktygslådan oxå.. Vill bara inte riskera att jag inte får ihop skiten efteråt, och sen står där utan hoj till Mantorp... :rolleyes:

Menar du att du var tvungen att komprimera själva dämparen för att det skulle gå att få tillbaka den i fästet eller?

Vart hittar du förresten Jaime´s inställningar nu för tiden, hans sida försvann ju för ett tag sedan? Du kanske har dom sparade någonstans? Måste skruva lite på dämparma innan banåkningen juh... :D
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Re: Re: Re: Pappsen

Macke skrev:
Jo, jag måste försöka hinna med det... :)
Har ett par stålomspunna bromsslangar ligger i verktygslådan oxå.. Vill bara inte riskera att jag inte får ihop skiten efteråt, och sen står där utan hoj till Mantorp... :rolleyes:

Menar du att du var tvungen att komprimera själva dämparen för att det skulle gå att få tillbaka den i fästet eller?

Vart hittar du förresten Jaime´s inställningar nu för tiden, hans sida försvann ju för ett tag sedan? Du kanske har dom sparade någonstans? Måste skruva lite på dämparma innan banåkningen juh... :D

Ehh.. backa lite i den här tråden så ligger Jamie´s där. :brynad

Edit: Sorry, Jamie´s ligger i Pappsens tråd om "kass väghållning", använd sökfunktionen så hittar du dem. ;)
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Re: Pappsen

Macke skrev:
Har du nåt annat system på än orginal? Eller hur kommer det sig att ditt system tog i, och inte pappsens?
Börjar fundera över om jag hinner fixa det innan mantorp i helgen...

Hmm... undrar också, Pappsen har väl BOS burkar och Lillebror Micron. Det borde väl inte skilja nämnvärt på måtten på dessa ?

Hörrö Pappsen, lägg ut instruktionerna du fick av TLRR här så vi kan se måtten på brickor och allt så slipper vi alla PM´a honom om det.. :crash
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Närå, hittade det i den här tråden efter lite letande... *pustar*

Men glad amatör som jag är så måste jag nu ta resa på vilken av skruvarna som är comp. och rebound... :rodnar

Hur omvandlar man förresten psi till kg i däcktryck??
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Re: Re: Re: Pappsen

J-Bone skrev:
Hörrö Pappsen, lägg ut instruktionerna du fick av TLRR här så vi kan se måtten på brickor och allt så slipper vi alla PM´a honom om det.. :crash

Jaaaaaa....
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Macke skrev:
Närå, hittade det i den här tråden efter lite letande... *pustar*

Men glad amatör som jag är så måste jag nu ta resa på vilken av skruvarna som är comp. och rebound... :rodnar

Hur omvandlar man förresten psi till kg i däcktryck??

1 psi = 0.06895 bar
1 bar = 14.50326 psi
1 psi = 6.8948 KPa

Det jag funderar på är om man skall ha ett annat däcktryck bak om man gått från ett 190/50 till ett 180/55 ?
 
Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

TLRR

Guest
Re: Trimma.....

Macke skrev:
Nån som kollat in http://www.terryshepherdtuning.com/ ??
Finns en del motor-godis till TL motorn, och inte allt för dyrt heller...
Nån som vet något om det, eller kanske till och med provat?
Jag beställde mina högkompskolvar därifrån och lät han slipa om mina orginalkamaxlar(kamaxlarna kom tillbaks förstörda)Blev förbannad på honom. Så nu har jag kamaxlar från veetwo och dom är väldigt nice. De väger ett 1/2 kilo lättare än orginalaxlarna med decomprissionmekanismen borta och sissor gears samt att de har justerbara drev för timing av axlarna :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Kolla vad jag hittade.

roadtestkiethfarr.jpg


Lite svårt att se kanske men skön artikel :)
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: Re: Pappsen

J-Bone skrev:
Hmm... undrar också, Pappsen har väl BOS burkar och Lillebror Micron. Det borde väl inte skilja nämnvärt på måtten på dessa ?

Hörrö Pappsen, lägg ut instruktionerna du fick av TLRR här så vi kan se måtten på brickor och allt så slipper vi alla PM´a honom om det.. :crash


Tja.Funkar bågen som den skall?Ställ den på ett depåstöd, Ta ett kraftigt rör och trä inn den i axeln för svingen( ihålig)Lyft upp hojen lite med en domkraft under motorn så att du får under en pallbock modell mindre under röret på var sin sida på hojen.Ta bort bakhjulet och lossa övre o undre fäste på fjädern.Ta bort den.var försiktig när du släpper ner svingen så du inte bryter sönder några stag på stötdämparen.Du behöver en hylsnyckel sats.några fasta nycklar. Sen lossar du övre stötdämparfästet, den med en stor mutter på tvärbalken där tanken sitter fast.montera några brickor under balken OBS inte mer än 5 mm för då räcker inte gängorna till.Tänk på hur hårt det sitter för du bör montera tillbaks bultarna lika hårt.Klart.hehe går på en timme.Lycka till o var försiktig när du pallar upp hojen så den inte välter.
Mvh TLRR


Så här skulle man kanske gjort men jag orkade inte vänta så jag gick till handling :p Fick komprimera dämparen men helt plötsligt slnt den bara in, vet i fan om det behövdes komprimeras egentligen :rolleyes: är ni bara lite hålvana så.. Jo, pula betyder nåt betyderligt trevligare på norska. Tyvärr så törs jag inte yppa vad då jag riskerar en ny avstängning. man har ju tydligare tyckt att jag varit, grov tror jag benämningen var :rodnar

Grabbar ut och höj nu! Inga probs 36psi bör vara ca 2,41bar. kanske ska man ha 5klick istället för 10 på fram fjädern på street inställningarn. Fan, har ju ingen att leka med här i Oslo och vädret ser ut att suga så vet inte om jag orka åka 30 mil enkel och stöta på regn på Gelleråsen på torsdag :eek:
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: Re: Re: Pappsen

Jag höjde 6mm med brickor. Tänkte sänk 5 mm fram?? Var med på att ni får med jamies instruktioner samt den höjningen bak en helt annan båge :fakta Fan så mer kvickstyr men den kommer även att reagerar annorlunda vid gas pådrag/släpp. Tro det eller inte men den får än mer charm. Fan som en dröm!! undrar om det blir stora skillnader att sänka lite fram? Inga problem att justera efteråt så varför inte testa. Synd man inte har tillgång till bana eller flygplats!!

Blinkers i luftintagen bak samt kolfiber (tajt) hugger samt JMV är en vinnare. Fan, ska försöka få in bilder.

Vilka framblinkare rekommenderas?

Tjockisar
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
hjälp

Foton tagna men de passar inte in i formatet :mad: har frågat en men finns det nån här som jag kan eposta för formattering av bilderna på min slyna?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top