TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Pappsen har klantat sig.. Låste gumman i går och ville torka av henne lite efter en våt hemfärd, dock efter jag låst skivlåset. För att komma åt överallt fick låset hamna i ytterläge.

I morse vickade jag till lite på mc vilket ett brak följde=låset sabbade framskärmen :rodnar :rodnar

Nu tänkte jag kanske köpa en i kolfiber :D Nån som har tips eller kanske en till över?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Pappsen har klantat sig.. Låste gumman i går och ville torka av henne lite efter en våt hemfärd, dock efter jag låst skivlåset. För att komma åt överallt fick låset hamna i ytterläge.

I morse vickade jag till lite på mc vilket ett brak följde=låset sabbade framskärmen :rodnar :rodnar

Nu tänkte jag kanske köpa en i kolfiber :D Nån som har tips eller kanske en till över?

Jag har en coolfiberskärm på min efter att en mek på serviceverkstan rullat hojen bakåt med skivlåset på så att originalet pajade, det ser skitbra ut och kommer matcha huggern helt kalasbra. Va? Jag, posör? :p Köp kålfajber. :tummenupp
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Jag har en coolfiberskärm på min efter att en mek på serviceverkstan rullat hojen bakåt med skivlåset på så att originalet pajade, det ser skitbra ut och kommer matcha huggern helt kalasbra. Va? Jag, posör? :p Köp kålfajber. :tummenupp

Bild? Vilken modell har du. Kanske kan du skriva nåt konstruktivt som kan hjälpa mig inte bara att du också har en!! Retsticka :D Beställa utomlands kan ju ta en hel jävla massa tid, nån som har koll på om det kan finnas hemma nånstans?

Nu ska det ut och tröckas. Tror jag ska sänka med 10mm fram idag :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Bild? Vilken modell har du. Kanske kan du skriva nåt konstruktivt som kan hjälpa mig inte bara att du också har en!! Retsticka :D Beställa utomlands kan ju ta en hel jävla massa tid, nån som har koll på om det kan finnas hemma nånstans?

Nu ska det ut och tröckas. Tror jag ska sänka med 10mm fram idag :tummenupp

Det va fan va du tröcker då ! :p Här regnar det, gah !! :mad:
Apropå att beställa utomlands så inte jag och Davo fått några grejor från Rhencullen ännu, blir ju så trött... :mad:
Ska se om jag kan ta nån bild på kålfajberskärmen och även olla vilket märke det är. Snygg är den iaf :1pajas
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Jag ser att jag inte är ensam med trasig skärm...

men dom går faktiskt att laga.
min är lagad men inte gjort "fin" putset.....
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
J-Bone skrev:
Det va fan va du tröcker då ! :p Här regnar det, gah !! :mad:
Apropå att beställa utomlands så inte jag och Davo fått några grejor från Rhencullen ännu, blir ju så trött... :mad:
Ska se om jag kan ta nån bild på kålfajberskärmen och även olla vilket märke det är. Snygg är den iaf :1pajas

eyo!!

ska ringa min kusse imorrn... sen ska det lackas!!!

haru alla pryls nu?

sknt ljud ja har nu med mitt nya Arrow på!! :tummenupp
bara 19 dagar kvar nu!! :fakta

:squid
 

Rascal

Stödköp cognac !
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
SP-1
Pappsen skrev:
Nu tänkte jag kanske köpa en i kolfiber :D Nån som har tips eller kanske en till över?

Tja Pappsen :hej
Har du kollat med S-racing. Kan ju vara ganska trevligt med samma kolfiberstruktur på både fram och bakskärm. Din CarboTech kommer ju därifrån.
Detta kanske bara ska övervägas om du är nöjd med det du ser ovanför bakhjulet...
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Rascal skrev:
Tja Pappsen :hej
Har du kollat med S-racing. Kan ju vara ganska trevligt med samma kolfiberstruktur på både fram och bakskärm. Din CarboTech kommer ju därifrån.
Detta kanske bara ska övervägas om du är nöjd med det du ser ovanför bakhjulet...

4-6 veckor leveranstid på s racing= inte OK! pappsen kokar och vill inte vänta, då skiter jag hellre i det, men det var bra att veta att det var carbotech jag har då jag kan på 2 dagars varsel köpa en i Norge därifrån. jag var lite osäker på färgerna men nu borde det väl vara samma? 1700NOK (ca 2000sek!!) kanske är i mesta laget tycker jag väl!! Men att spara 500spänn mot 5 veckors väntan är enkel matte för mig :tummenupp

Detta kanske bara ska övervägas om du är nöjd med det du ser ovanför bakhjulet... Vad menar du med ovanstående, är lite tillbakastående ibland men sällan stilla stående :rodnar är det nån som kanske kan tröck hit en bild på en sån skärm. S-racing bilden tycker jag ser så "luddig ut" Bytte till miniblinkers fram med lite mörkare ton, blev råbra faktiskt. 172NOK= as billigt. Fick demolera orginalen för att det skulle bli snyggt i kåpan men fuckeli fuck med det :slicka
 

Rascal

Stödköp cognac !
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
SP-1
Detta kanske bara ska övervägas om du är nöjd med det du ser ovanför bakhjulet... :confused: Jag undrar bara om du gillar huggern bak. Gör du inte det så är det ju ingen ide att jaga samma sak fram.

Jag hade en motsvarande kolfiberskärm fram på min TL. Jag tycker den var helrätt. På din båge som dessutom är gul, borde det se ännu bättre ut.

Tittar man noga på huggern så har jag för mig att det står CarboTech med stora bokstäver i lacken på något sätt.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Rascal skrev:
Detta kanske bara ska övervägas om du är nöjd med det du ser ovanför bakhjulet... :confused: Jag undrar bara om du gillar huggern bak. Gör du inte det så är det ju ingen ide att jaga samma sak fram.

Jag hade en motsvarande kolfiberskärm fram på min TL. Jag tycker den var helrätt. På din båge som dessutom är gul, borde det se ännu bättre ut.

Tittar man noga på huggern så har jag för mig att det står CarboTech med stora bokstäver i lacken på något sätt.

Ja för fan, bakhuggern är grym! Vill gärna ha en likadan fram men S-Racing har som vanligt 4-6 veckors leverans tid :finger vilket inte är OK! Vill ha grejorna nyss..
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Nån som ar erfarenheter av denna kolfiber framskärm:
SEBIMOTO. 1375sek? Ska till Sthlm i helgen. Flyger tyvärr...
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Nån som ar erfarenheter av denna kolfiber framskärm:
SEBIMOTO. 1375sek? Ska till Sthlm i helgen. Flyger tyvärr...
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
J-Bone skrev:
Koolt, men det där är ju ingen TL, det är en gixxer. :fakta :crash

Jo jag vet J-bone, men jag hittade den på ett TL forum, och så smäller ju min TLR och slår lite lågor... Så jag tyckte att den passade in här.... Lite i alla fall... :(
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Macke skrev:
Jo jag vet J-bone, men jag hittade den på ett TL forum, och så smäller ju min TLR och slår lite lågor... Så jag tyckte att den passade in här.... Lite i alla fall... :(

Aha! Så egentligen är det en bild på din hoj när den skjuter lågor? :crash Ja , DÅ är det ju helt i sin ordning. :D
 

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
Undrar

Om det är nån annan än jag som har fått mätaren att gå till 300 på en TLS ??
Cyckelatorn sa 265km/h
Då har jag dreving 17-40, 180/55 hjul.
Verkar som det är nåe fel på min int ska väll TLS gå så :tummenupp

Jag axar jämnt eller lite ifrån lillebrors hoj och den har ju inte för lite hästar på hjulet. Och desutom har han drevning 16-41, vet ej om lådorna är lika på TLS å TLR?

Och inte blir man avhängd av tex R1 från noll, men det är annat om man axtestar tex från typ 80 eller högre då hänger jag inte alls med :(

Det här låter lite skrytigt men jag undrar bara om det är några andra TLSåkere som har märkt samma sak. Det SKA ju skillja 10häst mellan S å R, iof så är R tyngre.
Samt jag tynger ner moder jord med hela 60kg, har ju lite betydelse det med skulle jag tro :rolleyes:

Och så en liten bild på pärlan, är hon inte fin så säg
 

Bifogat

  • shopad.jpg
    shopad.jpg
    88.7 KB · Visningar: 203

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Citerar en av moderatorerna på tlplanet.com som kör en S, angående jämförelse mellan S och R och andra hojar:

"I had first hand experience putting my TLS up against a whole range of bikes on the front straight at Phillip Island just yesterday.
My TLS out accelerates and has a higher top speed over the VTR.
I can't match the TLR top end. The RC51 has even more top speed than the TLR
I was able to slipstream and eventually pass a 996 woohoo. I can stay in the slipstream of an R1 but not pass it, and those bloody GSXR1000's rule, no hope of tagging on the back of one and they run away from the R1's up top.
Except for the 996 which was a one off, the rest I had plenty of experience with, different bikes, different riders, same results.
Anyone on a 600 I had to feel sorry for, even the lowly TLS made mince meat of them in the straights. Killed them."
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top