TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
möjligen sälja gumman

Tjenare grabbar, pappsen här :tummenupp ! Kommer troligtvis att flytta till Las palmas till sommaren och undersöker nu vilka möjligheter jag i så fall kan ha med min mc. Kanske måste jag sälja den om det blir för omständigt att ta den med :huvet . Den är i absolut superskick, en bakdel som jag älskar (JMV) och kn-filter, bose pottor, bridgestode racingdäck sitter på. det finns även ett EN månad gammalt spyke tvådelat matchande ställ till (strl 52). nypris 11900sek

Är inte intresserad av alla skambud, skall man köpa denna så söker man ett fint exempel. Inte ett lik till lägsta peng. Har råd att bara ställa den men släpper den hellre till någon som kan uppskatta den. 1000 mil, tidigare ägd av en brud. Den finns i Karlstad nu. Fakta:

tl1000r, -00
gul/svart
1000 mil
JMV under tray
bose aluminium pottor
bra däck
 

Bifogat

  • DSC01109.JPG
    DSC01109.JPG
    42.6 KB · Visningar: 77
  • DSC01108.JPG
    DSC01108.JPG
    38.4 KB · Visningar: 82
  • DSC01106.JPG
    DSC01106.JPG
    35.3 KB · Visningar: 84
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Är det någon som vet var man kan hitta uträkning för utväxling till TLS?

Ska bygga streetfighter av min till våren och lär knappast behöva kunna sitta och blåsa i 250 så jag tänkte mig två kugg ner fram.

Verkar det vettigt? Vad hammnar man på för toppfart då?
Kommer hastighetsmätaren att sluta stämma? (isf så ska den nog ändå bort)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
WestW skrev:
Är det någon som vet var man kan hitta uträkning för utväxling till TLS?

Ska bygga streetfighter av min till våren och lär knappast behöva kunna sitta och blåsa i 250 så jag tänkte mig två kugg ner fram.

Verkar det vettigt? Vad hammnar man på för toppfart då?
Kommer hastighetsmätaren att sluta stämma? (isf så ska den nog ändå bort)

Ner två fram kommer att slita mycket på kedjan, gå ner ett fram och upp två bak istället för ungefär samma utväxling men inte lika mycket slitage. :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Ner två fram kommer att slita mycket på kedjan, gå ner ett fram och upp två bak istället för ungefär samma utväxling men inte lika mycket slitage. :)


Har för mig att ett ner fram motsvaras av 3 upp bak.

Jag håller med J-benet. två ner fram kommer slita mycket kedja. bättre att gå upp där bak. Elelr lite av båda. :)
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Hallå hallå

Jag har fått ett lockande erbjudande som innefattar en TL1000s samt en Peugeot 205 CTI. :squid

Det är en -97:a. med -99:ans botor pga att den hade skurit. :3freak

Äe det en vettig båge isåfall är det nått speciellt man bör tänka på innan införskaffandet av en -97:a med -99:ans motor??? :va
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
PutteLiten skrev:
Har för mig att ett ner fram motsvaras av 3 upp bak.

Jag håller med J-benet. två ner fram kommer slita mycket kedja. bättre att gå upp där bak. Elelr lite av båda. :)

Mitt bidrag till drevning.

org. på millen en 17/42.
idealdrevning enligt i stort sätt alla och mig själv är 16/44 :D
de flesta som drevat aprilian kör på har den kombon.
sen om det hjälper er nåt som har sucka vet jag ej! =)

Och sen om man drevar ner mycket fram så är det som J säger mycket slitage på kedja... men tänka på är oxå att det e mycket slitage på bakdäck oxå =)
skulle väl inte säga att 1 fram ner e som 3 bak upp... men kanske 2 ½. =)

KaZ
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag drevade ner min 1 kugg fram och då ligger kedjan väldigt nära svingen. Bättre att dreva upp bak, eller både och.
Toppfarten blir inte så låg som man kan tro, när jag drevde ner 1 kugg fram gick den fortare, och då har jag räknat om felvisningen som blir på hastighetsmätaren. Men dreva ner en kugg fram och och upp två bak så blir den skoj. :D
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Varför ska ni dreva om så mycket som 3-4 kugg för ??? :va

Jag har köpt ett 520-kit med ett 16 fram och två olika bakdrev, ett 39 (original) och ett 40. Kommer sätta dit 16/39 först.... tror att det räcker, hehe :D
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Mell skrev:
Jag drevade ner min 1 kugg fram och då ligger kedjan väldigt nära svingen. Bättre att dreva upp bak, eller både och.
Toppfarten blir inte så låg som man kan tro, när jag drevde ner 1 kugg fram gick den fortare, och då har jag räknat om felvisningen som blir på hastighetsmätaren. Men dreva ner en kugg fram och och upp två bak så blir den skoj. :D

hur räknar man ut det?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
TLRR skrev:
Är det för accelerationen eller för bakhjulsåka på samtliga växlar ?
Accelerationen blir ej bättre upp till 100 eller 200. (med flera kugg än 2)

Jag tänkte dreva om lite bara. För bakhjulsåka egenskaper endast så klart :D

Vad rekommenderar du? Kommer ju köra min TLS utan kåpa och behöver knappast toppfart på över 250 utan jag vill bak-hjulsåka-kul.
 

Majk

Guest
J-Bone skrev:
Nä, jag köpte hos Rhencullen... Hade jag köpt idag skulle jag gått via TLP, bästa priserna som går att hitta.

Jo jag såg ju den du länkade på TL-Planet :tummenupp men det verkar inte som den killen är uppkopplad så ofta så hojta till om du ser att den finns på bild å går att beställa, eller va den redan i produktion ?
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
0x2142 skrev:
hur räknar man ut det?
Skillnaden mellan 16 drev och 17 drev är 6 procent. Alltså 6 procents felvisning. Visar mätaren 290 efter nerdrevning blir detta ca 273 eller nåt med felmarginal. Min gjorde bara 260 originaldrevad. Efter nerdreving varvade den ut på 6:an och drog mindre soppa. Den blev även mycket snällare i stan.
En kugg fram gör ca 100 rpm mer i 100 kmh.

(Sen gick den lätt på bakhjulet, gas på 2:an)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top