ahaaaa.. Tänk vad lätt det är när man vet.. tackTLRR skrev:M4
htt://www.m4exhaust.com
ahaaaa.. Tänk vad lätt det är när man vet.. tackTLRR skrev:M4
htt://www.m4exhaust.com
Candyman skrev:Men vänta lite nu.. Pratar vi ett helt system, eller bara burkarna? Och i så fall vad skiljer mot orginal?
Candyman skrev:Det här M4 systemet, hur ser ett sånt ut, och finns det till TLS:en, och i så fall var köper man det? :kocko
J-Bone skrev:Candyman.. kanontillfälle att köpa M4!
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=12118
WestW skrev:Är det någon som vet var man kan hitta uträkning för utväxling till TLS?
Ska bygga streetfighter av min till våren och lär knappast behöva kunna sitta och blåsa i 250 så jag tänkte mig två kugg ner fram.
Verkar det vettigt? Vad hammnar man på för toppfart då?
Kommer hastighetsmätaren att sluta stämma? (isf så ska den nog ändå bort)
J-Bone skrev:Ner två fram kommer att slita mycket på kedjan, gå ner ett fram och upp två bak istället för ungefär samma utväxling men inte lika mycket slitage.
PutteLiten skrev:Har för mig att ett ner fram motsvaras av 3 upp bak.
Jag håller med J-benet. två ner fram kommer slita mycket kedja. bättre att gå upp där bak. Elelr lite av båda.
J-Bone skrev:Ner två fram kommer att slita mycket på kedjan, gå ner ett fram och upp två bak istället för ungefär samma utväxling men inte lika mycket slitage.
TLRR skrev:Varför ska ni dreva om så mycket som 3-4 kugg för ???
Majk skrev:J-bone köpte du din undertray här ?http://www.performancemotorcycleparts.co.uk/
TLRR skrev:Varför ska ni dreva om så mycket som 3-4 kugg för ???
Mell skrev:Jag drevade ner min 1 kugg fram och då ligger kedjan väldigt nära svingen. Bättre att dreva upp bak, eller både och.
Toppfarten blir inte så låg som man kan tro, när jag drevde ner 1 kugg fram gick den fortare, och då har jag räknat om felvisningen som blir på hastighetsmätaren. Men dreva ner en kugg fram och och upp två bak så blir den skoj.
TLRR skrev:Är det för accelerationen eller för bakhjulsåka på samtliga växlar ?
Accelerationen blir ej bättre upp till 100 eller 200. (med flera kugg än 2)
J-Bone skrev:Nä, jag köpte hos Rhencullen... Hade jag köpt idag skulle jag gått via TLP, bästa priserna som går att hitta.
Skillnaden mellan 16 drev och 17 drev är 6 procent. Alltså 6 procents felvisning. Visar mätaren 290 efter nerdrevning blir detta ca 273 eller nåt med felmarginal. Min gjorde bara 260 originaldrevad. Efter nerdreving varvade den ut på 6:an och drog mindre soppa. Den blev även mycket snällare i stan.0x2142 skrev:hur räknar man ut det?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |