Pappsen skrev:
Jo, den förlänger säsongen radikalt inbillar jag mig
![Tomten :tomten :tomten](/img/smilies/santa.gif)
kommer att vara hemma en del men kanske inte så mycket att jag vill betala den försäkring som den kräver. Fick dock positivt besked från TH, endast 10100sek för hel/hel, trodde det skulle stiga men ikke sa pikke.
Har en bror som jag kan låna ut en retard till. Några rekommendatione om vad jag kanske skall tjacka istället. Uur är en duke? Mycket motor vill jag ha..
Mycket motor och "lite" servcice.
tja, den ekvationen funkar inte på en Motard.
Men en KTM 660 har mycket motor och inte så extremt med serivce. Fortfarande mer än du är van vid på Tillern.
Annars, om du kan stå ut med "massor" med service, motorrenovering vart 300 timme så är Husaberg 650 tydligen "oslagbar" när det kommer till prestanda och kullhets grejer.
Ska du mest köra gata, men ändå vill ha Motardstuket så finns KTM 625 SMC, Honda XR650R, KTM 640 (även kallad LC4 ibland), hmm, finss andra men dessa är bäst(alltså, som gathojar, inte som banhojar, då är det väll snarast sämst...
![LOL :lol :lol](/img/smilies/lol.gif)
). 640an har långa serviceintervaller (som en sporthoj har jag för mig) men är inte så extrem som 625an och XR650 är.
passar fint som pendlar hoj...
Jag stormtrivs med min XR650R. Wheelar enkelt på 3an, utan koppling. bara en WOT och litet ryck så wheelar man i världens goaste ställning...
Fan vad gött att de inte höjt så jätte mycket!!
Jag har dock samma pris som du, fast Halvförsäkring...
Hade jag fått 10k i hel/hel hade jag varit förbannat nöjd!!!
Förövrigt. En motard ersätter en TL dåligt!
Jag trodde det räckte med en motard, men så körde jag Tillern lite i helgen (runt kvarteret...) och, fy jävlar vad jag saknar den nu!! Sicket tryck det var iden, gick ju inte att jämföra, och då tyckte jag XRen var bra innan...
![Crash :crash :crash](/img/smilies/badteeth.gif)
Nu förstår jag varför jag trodde det var fel på XRen när jag hämtade ut den första gången...
Men det var det inte, motarder ÄR så slöa...
![Rofl :rofl :rofl](/img/smilies/rofl.gif)