TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Pappsen skrev:
Jo, den förlänger säsongen radikalt inbillar jag mig :tomten kommer att vara hemma en del men kanske inte så mycket att jag vill betala den försäkring som den kräver. Fick dock positivt besked från TH, endast 10100sek för hel/hel, trodde det skulle stiga men ikke sa pikke.
Har en bror som jag kan låna ut en retard till. Några rekommendatione om vad jag kanske skall tjacka istället. Uur är en duke? Mycket motor vill jag ha..

Dom kommer aldrig bli nöjd med bara sporthoj eller bara motard. Antingen ska du ha både och eller så skaffar du en streetfighter :yoparty

En Duke skulle jag inte rekommendera tyvärr. För tung och klumpig. Pratar vi motard är det 660in eller en Husaberg som gäller. Var beredd på att mecka och glöm långresor i 110km/h i 10mil i sträck.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
ROCKON skrev:
Har en tlr-00 vilken jag er super-nöjd med.
Har just nu ett par Hurricane slip-on.
Funderar på att köpa ett sportfilter också ( KN )
Min fråga är då . . kommer den låta mer och gå bättre ?
KN-filtert kostar 1300 spänn . . . finns det ngt bättre filter till rimligare pris ?

Sen undrar jag om man kan trimma hojen lite på ngt relativt billigt vis ??
Lite mer vrid i högre hastigheter hade inte skadat !
Har haft den i 287 km/h på mätarn men det tog en evighet dit.

Jävligt tacksam för svar !! :yoparty

Dreva om och byt filter! Då får du en kanon effekt. 290 på mätaren går som blixten för mig. Vet inte om drevningen påverkar mätaren men det vet säkert någon annan.
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
PutteLiten skrev:
Mycket motor och "lite" servcice.
tja, den ekvationen funkar inte på en Motard.
Men en KTM 660 har mycket motor och inte så extremt med serivce. Fortfarande mer än du är van vid på Tillern.

Men det var det inte, motarder ÄR så slöa... :hihi :rofl

Fan vad jag visste att detta skulle komma :3freak VET ATT JAG KOMMER hata mig själv då/om jag säljer men va fan, ska ju ev flytta till en liten ö! (Gran Canaria) kompisen har en husaberg 610, som tydligen skulle gå "väldigt" bra. Fan, somnade nästa! Kör mest inne i oslo stad annars, tråkigt då vägarna sugen. man flyter fram med en super moppe.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Pappsen, det finns en anledning till att man wheelar så for det är mer än 10m raksträcka... :rolleyes:

Hade det bara funnits mer grusvägar i skåne hade jag varit lyckligare! :fakta
Det är fett mkt roligare (imho) att grusbusa än att bara köra asfalt.
Kanske blir det bättre till sommaren med riktiga däck på hojen. Som det är nu vågar jag inte sladda riktigt för det känns som om att tappar man väl fästet på asfalten så får man inte tillbaka det i förstataget.
Grus är bättre, där har man aldrig fullt fäste, så om det släpper lite till är bara gött. :yoparty
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Fan vad jag visste att detta skulle komma :3freak VET ATT JAG KOMMER hata mig själv då/om jag säljer men va fan, ska ju ev flytta till en liten ö! (Gran Canaria) kompisen har en husaberg 610, som tydligen skulle gå "väldigt" bra. Fan, somnade nästa! Kör mest inne i oslo stad annars, tråkigt då vägarna sugen. man flyter fram med en super moppe.

Fan nu OT:ar jag i min egen tråd :kookoo men vad ska du göra på gran canaria då?
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
bisniss vet du! Har fått tag i rättigheterna till öarna från den firma jag jobbar på. kan vara kul att jobba som egen i värmen?! www.bailine.com enbart kvinnor som går här, kolla om du vill
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
försäkring -98 mot .-00

Enligt sharpedge så skiljer det ca 15k mellan dessa hojar för honom att försäkra. Va fan kan det bero på? Vet att -00 är snabbare men är det så mycket mer k*k i den :yoparty
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Enligt sharpedge så skiljer det ca 15k mellan dessa hojar för honom att försäkra. Va fan kan det bero på? Vet att -00 är snabbare men är det så mycket mer k*k i den :yoparty

Så vitt jag vet är det NOLL skillnad på TLR -98 och -00 (förutom färgerna). Så varför premien skiljer sig så mycket är svårt att uttala sig om. Min gissning är att -98:an han kollat på är reggad som 74KW (strypt till 100 Häst) och att försäkringsbolaget har missat detta.... de ska vad jag vet gå på ursprungseffekten som är 99KW (135 häst) på båda hojarna.
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
En nyare hoj är oftast dyrare att försäkra. Spelar inte nån roll om det skiljer några pållar. En nyare hoj är dyrare = dyrare premie.

Fast det var inte detta jag skulle skriva... Jag har en sak som kan förändra väghållningen till det bättre på TLs, nämligen en öhlins bakstötdämpare.Nån som är intresserad kan ju skicka ett PM. Det följer med en liter öhlins gaffelolja i priset. Den gör underverk men jag ska inte behålla min kära hoj( snyft). Knappt använd, i skick som ny. :tummenupp
 

ROCKON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Ducati 1199 Panigale-2012, Ducati 999 S -2003
dreva om !!??

Pappsen skrev:
Dreva om och byt filter! Då får du en kanon effekt. 290 på mätaren går som blixten för mig. Vet inte om drevningen påverkar mätaren men det vet säkert någon annan.

Tjena Pappsen !
Hmm . . dreva om?
Det gjorde man på moppe-åldern. :tungan
Vad har du för drev nu i stället då ?
Vad är original ?
Har du bytt fram eller bak-drevet?
Antar att det är framdrevet eftersom den går snabbare.

Ha det gött !!
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Orginal på R:n är 17/39 och på S:n är det 17/38...
Jag ska prova 16/40 på min till våren (S) kan bli skoj!!!
 

ROCKON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Ducati 1199 Panigale-2012, Ducati 999 S -2003
hmmm .

PutteLiten skrev:
Rockon, har du presenterat dig på RoH forumet här på sporthoj??
Vi är ett gäng från Helsingborg, Ängelholm, Båstad och allt där i mellan som kör lite då och då. :)

http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=36

En TL till är aldrig fel!! :tummenupp :)


PS. Vilken färg har du på skönheten?? Den ultrasnabba gula fägen :yoparty eller den lite slöare blå/vita ??? :hihi DS.


Tja !
Självklart har jag den blå-vita färgen.
Snuten har mindre koll och info om man har en blå-vit och drar dem.
Ärligt talat gillar jag alla färgerna . . röd är ganska ovanlig och snygg.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Yamaha Center sålde en Röd TLR för mindre än 2 månadersedan. Jag är så förbannat nyfken på vem som köpte den!!!

Blev snopen när jag gick in och den var såld. Jag hade den som mall för att kolla var alla mina prylar skulle sitta efter att jag bytte kåpor och försökte återställa min Tiller till "orginal look".


Har du (eller din fruga??) köpt en orginal undertray från Fleninge MC skrot?
Det var någon där som köpte en sådan precis efter att jag köpt bakramen på en krockad TLR.

Försöker bara lista ut hur många TLR som går i NV skåne. Som det är nu är det med säkerhet 2. Du och jag. :)
Kanske 2 till. Den röda, och den "andra" (Jag fick för mig att den var gul nämligen, och din är ju blå/vit så det pasar ju inte. Men mitt minne ska man inte lita på...)

Min är - hmm, ja den VAR svart... Men förhoppningsvis ä rden Svart/vit till våren.
Den var Gul från alldrabörjan, men efter två vurpor (en av förra ägren och en av mig) så är det lite si och så med färgsättningen. :(

Om du ser en röd Honda XR650R och han har en hjälm som nedan, så är det jag (bara en sdan såld på YC...) Kom fram och hälsa, om det är möjligt. :)
 

Bifogat

  • Lazer008.JPG
    Lazer008.JPG
    48.7 KB · Visningar: 61

interroll

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Mean Streak, TL1000R + Barchetta sportbil.
TLR i Skåne

Hej har en blå-vit fast jag bor i Halmstad, inte så långt från Båstad.....

Hälsningar

Hasse


PutteLiten skrev:
Yamaha Center sålde en Röd TLR för mindre än 2
månadersedan. Jag är så förbannat nyfken på vem som köpte den!!!

Blev snopen när jag gick in och den var såld. Jag hade den som mall för att kolla var alla mina prylar skulle sitta efter att jag bytte kåpor och försökte återställa min Tiller till "orginal look".


Har du (eller din fruga??) köpt en orginal undertray från Fleninge MC skrot?
Det var någon där som köpte en sådan precis efter att jag köpt bakramen på en krockad TLR.

Försöker bara lista ut hur många TLR som går i NV skåne. Som det är nu är det med säkerhet 2. Du och jag. :)
Kanske 2 till. Den röda, och den "andra" (Jag fick för mig att den var gul nämligen, och din är ju blå/vit så det pasar ju inte. Men mitt minne ska man inte lita på...)

Min är - hmm, ja den VAR svart... Men förhoppningsvis ä rden Svart/vit till våren.
Den var Gul från alldrabörjan, men efter två vurpor (en av förra ägren och en av mig) så är det lite si och så med färgsättningen. :(

Om du ser en röd Honda XR650R och han har en hjälm som nedan, så är det jag (bara en sdan såld på YC...) Kom fram och hälsa, om det är möjligt. :)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hittade lite bilder på TLSer på en trackday

http://www.hurtwood.demon.co.uk/Trackday/

loadsatls.jpg
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
interroll skrev:
Hej har en blå-vit fast jag bor i Halmstad, inte så långt från Båstad.....

Hälsningar

Hasse


Trevligt!!
Jag är i från Halmstad från början och är där lite då och då. :)

Hoppas vi träffas. :)

här är ett annat trevligt ställe för TL ägare.
www.tlplanet.com

OBS! Highly addictive. Might emty your wallet faster than you can say Booo... :hihi

Många av oss som är här på TL tråden är stammisar där oxå. Mkt trevligt folk där, inga flameswar, och sådant. Alla är kompisar med alla. :tummenupp
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
ROCKON skrev:
Tjena Pappsen !
Hmm . . dreva om?
Det gjorde man på moppe-åldern. :tungan
Vad har du för drev nu i stället då ?
Vad är original ?
Har du bytt fram eller bak-drevet?
Antar att det är framdrevet eftersom den går snabbare.

Ha det gött !!

Drevade om fram, så den varvar ut på sista växeln = snabbare :arsele tror att det blev 2 kuggar, hmm, mindre fram. Gjorde det inte själv, experter fixar min båge. Jag bara kör :rofl
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Så vitt jag vet är det NOLL skillnad på TLR -98 och -00 (förutom färgerna).

Bolagen bajsar i KW/HK! De utgår från orginalet, vilket är exakt lika på båda. Sjukt att det skall vara så mycket dyrare! Klar -00 är lite ballare förstås :banana
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Pappsen skrev:
J-Bone skrev:
Så vitt jag vet är det NOLL skillnad på TLR -98 och -00 (förutom färgerna).

Bolagen bajsar i KW/HK! De utgår från orginalet, vilket är exakt lika på båda. Sjukt att det skall vara så mycket dyrare! Klar -00 är lite ballare förstås :banana

Såsom jag sa till dig via telefon och det som jag fick reda på av TH var att skillnaden mellan -98 och -00 var enligt statistiken att -00an var stöldbegärligare (och mer olycksdrabbad tror jag han sa också).

Men att det ska skilja 15000 !!!!!! är för mig en gåta...

Är nog inte bara jag som tycker att deras system är :kocko
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top