jag menade bankörd ... har inte alla termer i skallen ännuVee-twn skrev:Hmm... Racad hoj är ju en sak och bankörd hoj är en annan om du frågar mig!!
Jag skulle inte tveka att köpa en hoj som körts på bana om skicket ändå är bra...
jag menade bankörd ... har inte alla termer i skallen ännuVee-twn skrev:Hmm... Racad hoj är ju en sak och bankörd hoj är en annan om du frågar mig!!
Jag skulle inte tveka att köpa en hoj som körts på bana om skicket ändå är bra...
sharpedge skrev:jag menade bankörd ... har inte alla termer i skallen ännu
sharpedge skrev:Snabb fråga till er kunniga...
En kompis till mig som också är "mcfreak" sa till mig att ALDRIG köpa en hoj som har körts på racebana eller som har klotat. Hur sant är det påståendet?
Visst, klotad så kan juh det finnas delar som är dolda fel som visar sig när man pressar hojjen och kan orsaka olycka.
Men bankörd ? Är det för att man pressat hojjen och det slits mkt hårdare på delarna?(Tex koppling, växlar, motorn).
Jag tycker att det känns tryggt att tröcka på en båge som inte varit helt demolerad eller som är ett hop plock av flera olika bågar, visserligen av samma model men ändå. Hur fan vet man om mätaren stämmer med motorn? Ser en chans att det kan gå lite snett här :kocko Är bågen hårt körd (race) så är den ofta bra servad och underhållen. Klotad är väl också beroende på om den varit smashvad eller lätt om kullvält? Ramen kan vara skev... Jag köper enbart riktigt bra expemplar. Har ju livet som insats/ Amen
PutteLiten skrev:Köp obruts hoj. Gul, snabb och snygg...
Kanske lite väl orginal om den fortfarande är som på bilderna. En TL mår bra av eftermarknads burkar på där bak.
brummm brummm...
Vee-twn skrev:Äsch! Tro inte på allt skit du hör!! Tillern har inte fler fel än vilken annan hoj som helst! Styrdämparen (org.) fyller sin funktion utan större problem! J-Bone plockade väl bort sin helt?!
Du har original på eller?Pappsen skrev:Kamrat, du behöver inte vara lugn. Lite vobbel är ju bara charmigt
Skämt, inte en gång har det känts instablit. Fungerar sakerna på mc:n så är det enbart en dröm. Går som en het kniv i smör eller som en hård *** i *****
sharpedge skrev:Du har original på eller?
sharpedge skrev:Ytterligare anmärkningar från denna killen:
"Tätning på motorkåpa, vinylpackningar (oring) kan läcka om dom meckar.
Kopplingen på 98an var kass.
Är inte 98 första årsmodellen? Den har isåfall problem med thermostat,
koppling o motorkåpa."
Dock säger han även att Tillern är en av de roligare hojjarna han kört.
Vad kostar en renovering av motorpackningar?
Där borde pappsen kunna svara dig, hans hoj är gjord exakt så om jag inte missminner migChiefen skrev:Funderar på att rensa tailen på min TLS och sätta på en undertail och byta till en sån där mini regskylt! Men då slog det mig att om man rensar baken så kommer ju regskylts belysningen att ryka!? Fän blir inte det ett dilemma på besiktningen!?!?!?! Hur har ni andra gjort (som har "rensat" mao)???
El Chiefo Grande
Chiefen skrev:Funderar på att rensa tailen på min TLS och sätta på en undertail och byta till en sån där mini regskylt! Men då slog det mig att om man rensar baken så kommer ju regskylts belysningen att ryka!? Fän blir inte det ett dilemma på besiktningen!?!?!?! Hur har ni andra gjort (som har "rensat" mao)???
El Chiefo Grande
sharpedge skrev:Hur är det med Öhlins styrdämpare då tydligen original styrdämparen inte håller måttet enligt en som har kört mkt Tiller eller som han skrev
"Den SKA ha öhlin styrdämpare då hojen är jävligt instabil och orsakade mkt
olycksfall och tom dödsfall utan dämpare när den kom. Du ska ej ha en
standard 1a dämpare som e en suzuki nödösning."
Kollade på Öhlins och en sån gick på friska 8000 hur i helvete ska jag ha råd med en sån efter ha köpt utrustning plus båge?
Jag vill ha en Tiller, men snart blir jag fanimig gråtfärdig på allt som behöver fixas/kollas/köpas
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|