TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Majk skrev:
Ap Ap pizzerian ligger inte långt ifrån Öltunnan eller ?Jag bor i Västerås vart bor dyyye ?
Hehe! Ja, jag bor i Umeå!! Det är klart, med norrlänska mått så ligger ju Västerås nästgårds!!
 

Majk

Guest
Vee-twn skrev:
Hehe! Ja, jag bor i Umeå!! Det är klart, med norrlänska mått så ligger ju Västerås nästgårds!!

Då läruu bara ta syykkelen som vi seger i norr :tummenupp

Ja Benet det är för mycket OT men vi är ju fulla som faaan ....detta kan styras om du är MODERATOR för ett forum.... känn kompisandan nu så dyy inte plir arger :yoparty
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
Då läruu bara ta syykkelen som vi seger i norr :tummenupp

Ja Benet det är för mycket OT men vi är ju fulla som faaan ....detta kan styras om du är MODERATOR för ett forum.... känn kompisandan nu så dyy inte plir arger :yoparty

Inte arger alls... men låt inte tråden balla ur nu bara. :)
Jag har ju i princip redan tackat ja till moderatorjobbet om vi får ett eget forum. :fyllisar
 

Majk

Guest
FÖR ÖVRIGT så har jag inte kännt en starkare LOJALITET än TL-LOJALITETEN eller ? finns ju gixxer-trådar mm men ingen som fått starkare respons än denna tråden ? är jag fel ute ? VI ÄR BÄST.

Varför la dom ner TL-produktionen :confused: Jag är förvirrad.
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Majk skrev:
FÖR ÖVRIGT så har jag inte kännt en starkare LOJALITET än TL-LOJALITETEN eller ? finns ju gixxer-trådar mm men ingen som fått starkare respons än denna tråden ? är jag fel ute ? VI ÄR BÄST.

Varför la dom ner TL-produktionen :confused: Jag är förvirrad.
Nä, Majk... Du är inte förvirrad, Du är fuller :tummenupp
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
FÖR ÖVRIGT så har jag inte kännt en starkare LOJALITET än TL-LOJALITETEN eller ? finns ju gixxer-trådar mm men ingen som fått starkare respons än denna tråden ? är jag fel ute ? VI ÄR BÄST.

Varför la dom ner TL-produktionen :confused: Jag är förvirrad.

fanns inte resurser att rejsa både gixxer750 och tlr i wsbk och de valde att satsa vidare på gixxern som de ju utvecklat sedan 85. därför har den inte uppdaterats nämnvärt sedan releasen och det är rätt länge för en hoj som inte uppgraderats att säljas i 6 år (i USA, bara 3 år i sverige). men det finns verkligen en kult kring dessa hojar och motorn är fortfarande kanske den bästa/starkaste i klassen. :yoparty

Majk: När du nyktrat till kan du läsa här:
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=6613&highlight=yosh*+AND+*superbike*
 
Last edited:

Majk

Guest
J-Bone skrev:
fanns inte resurser att rejsa både gixxer750 och tlr i wsbk och de valde att satsa vidare på gixxern som de ju utvecklat sedan 85. därför har den inte uppdaterats nämnvärt sedan releasen och det är rätt länge för en hoj som inte uppgraderats att säljas i 6 år (i USA, bara 3 år i sverige). men det finns verkligen en kult kring dessa hojar och motorn är fortfarande kanske den bästa/starkaste i klassen. :yoparty

Jag tackar för det uttömliga svaret ( positivt menat).
En annan sak : När jag höjt min Tiller 6mm bak ....ska jag sänka den 10mm fram :confused: jag såg ett inlägg från Putteliten i en annan tråd där vi bråkade om tillern va ett järspett ( negativt ) som bara ville rakt fram i kurvorna ( TLR:en ) ?
Jag har nu skrivit en förfrågan till Swedie , så bli inte förvånad om du får vissa förfrågningar J-Bone.
Jag skrev även att du kunde få fler "alt" på "Med :Moderatorer" som du antigen väljer själv eller vi röstar fram på denna tråd ..är du mee (08-språk )
Själv är man 021 ) som hjälper dig hålla ordning på Forumet....(kan vara bra som reserv ifall du sticker utomlands)....vilket verkar hända ibland :rofl

Obs jag varken kan eller förtjänar att vara med:moderator ... ty jag har inte tid( när man bygger sig ett nytt hus) låter ego men jag vill vara Utanför en poll om det blir så, det finns mycket folk på denna tråd som ställer upp, (det BÖR vara minst 2)
/Majk
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
Jag tackar för det uttömliga svaret ( positivt menat).
En annan sak : När jag höjt min Tiller 6mm bak ....ska jag sänka den 10mm fram :confused: jag såg ett inlägg från Putteliten i en annan tråd där vi bråkade om tillern va ett järspett ( negativt ) som bara ville rakt fram i kurvorna ( TLR:en ) ?
Jag har nu skrivit en förfrågan till Swedie , så bli inte förvånad om du får vissa förfrågningar J-Bone.
Jag skrev även att du kunde få fler "alt" på "Med :Moderatorer" som du antigen väljer själv eller vi röstar fram på denna tråd ..är du mee (08-språk )
Själv är man 021 ) som hjälper dig hålla ordning på Forumet....(kan vara bra som reserv ifall du sticker utomlands)....vilket verkar hända ibland :rofl

Obs jag varken kan eller förtjänar att vara med:moderator ... ty jag har inte tid( när man bygger sig ett nytt hus) låter ego men jag vill vara Utanför en poll om det blir så, det finns mycket folk på denna tråd som ställer upp, (det BÖR vara minst 2)
/Majk

Nä höja 6mm bak och samtidigt sänka 10mm fram är extremt, gör bara endera av dem till att börja med. Vill du ha ännu kvickare chassiegenskaper sen så kan du börja med att byta till ett 180/55 bak.

Jag håller på att lägga upp en artikel på min sajt om Yoshimuras superbike TLR som ni kan läsa sen, intressant läsning! :tummenupp

Putte eller Vee-twn är de första som poppar upp för mig angående med-moderatorer. Får väl se om det händer överhuvudtaget till att börja med.

:fyllisar
 

Majk

Guest
Nu FÖR jag en dialog med swedie och det går rätt bra....det går att flytta hela tråden , och jag ursäktar honom om dom omogna svaren som jag givit Bingo och Silwer ang att jag gör olagliheter =jag förklarade hur dom retar gallfeber på mig och får mig att skriva osanna saker (jag är bara människa) , vilket tidigare resulterat i att jag betett mig dumt i vissa trådar....jag ber er ödmjukast om ursäkt= vilket inte straffar er som inte har med min dummhet att göra.
Men Swedie tyckte det va ett jävla jobb att dela upp tråden i ett forum (vilket behövs flera personer än Jocke att fixa)där ställer jag upp vart efter det behövs hjälp , men det återkommer vi till, men det fanns inga problem med att flytta denna tråden in i ett Forum OM Vi nu får ett.

:yoparty SNACKA om ATT vi ROCKAR...

Detta är Swedies fråga = (hjälp mig nu)
Hej

Hur många medlemmar är ni? Vad jag ogillar är att det till slut blir ett inaktivt forum för intresset är stundsvis hög, för att det vore ju så coolt med eget forum.. sen efter tag blir det inte lika speciellt längre o forumet dör ut.

Jag kommer då sätta J-Bone som moderator. Han kan själv dela upp tråden i flera små. Ett helsikes till jobb på en så stor tråd. Så det uppdraget rör jag ej. Men flytta tråden till det forumet är ju inga problem.

Mvh
johnny
.....Fattar ni ?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har lagt upp en artikel om ProFab´s grymma TLR HÄR

Och en om QBcarbon´s projekthoj HÄR


har flera som jag skickar upp så småningom...
 
Last edited:

Majk

Guest
Fattar ni ? Längst ner är" mina "ord och jag hoppas att Swedie inte misstycker att jag har lagt ut hans utmärkta svar på "Våran Tråd"
Du som angett = (J-Bone) detta om med:modearatorer är FULLT godkända av mig....ska vi göra en POLL eller :confused: Får resten skylla sig själva ? Putteliten och Vee-Twin ....tror inte jag stava rätt där men ni vet ...killen i UME...verkar vara dom mest frekventa användarna av detta forum...( om inte TLRR,WestW) som också är hängivna anhängare....(dom som känner att dom är utlämmnade kan höra av sig)...jag tror man kan vara massor av moderatorer men max 4 enligt min mening.

"RESPEKT FÖR DET SOM HÅLLER PÅ ATT HÄNDA MED VÅRAN TRÅD*snyft*
Men det är juh till det bättre....rock the fuck out .... :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 
Last edited:

Majk

Guest
Kan vi mellan pekfingret och Blindtarmen gissa hur många vi är på denna tråd ? :näsblod


Verkar som alla gått och lagt sig för kvällen.

Startar härmed en MSN:Messenger lista alt Icq eller:

1. Majk = julle860@hotmail.com
2.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
som sagt, samla in hur många det faktiskt är som kommer använda sig av forumet. Få personer = ... lite av inbördes beundran så att säga. :)

Men kolla iaf intresset! Inväntar svar... kommer titta in i tråden lite senare, typ nästa vecka nångång.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
-[stiXen]- skrev:
Jaha då har man kommit hem från att ha varit i Spanien i 2 Veckor med hojen..... :yoparty

Så du stoppade in hojen i en buss & drog till Spanien :bow
Kanon ide :tummenupp
Att döma av bilderna så verkar du ha haft det bra & dricka fick du med eig också :öl
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Men hallå!
Är det verkligen _ingen_ som har info om turbo på TLR? Jaja, får väl nöja mig me datt åka med den som den är då. Snyft.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Robban_C skrev:
Men hallå!
Är det verkligen _ingen_ som har info om turbo på TLR? Jaja, får väl nöja mig me datt åka med den som den är då. Snyft.

Här e lite info men på engelska.
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=12815&highlight=turbo

http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=11299&highlight=tlr+turbo

And the TURBO?


Well, unfortunately it didn't work out.

Here's what Scott had to say....: "The turbo mod made it really ride horribly, it's power came on like a 2 stroke, we are in the middle of removing it. I think it toasted the main bearing too. There were metal shards in the oil when we drained it. So, if anyone talks about turbo'ing a TLS, tell them it's not a good idea. It was fun seeing peoples reaction to it though. Sounded pretty cool too..."
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban_C skrev:
Men hallå!
Är det verkligen _ingen_ som har info om turbo på TLR? Jaja, får väl nöja mig me datt åka med den som den är då. Snyft.

Någon ska väl vara först! Det skulle regera om du fick till det, lycka till!! :bow
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top