Chiefen:
Jag gjorde egna loggor baserat på högupplöst foto från resterna av originalkåporna till den här hojen (som för övrigt är till salu men det är väl knappast nån i den här tråden som vill ha en 750-4:a
)
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=2854
Många timmars retuschering med Corel-sviten innan det var dags att ta fram plottern. Men nu har jag ju filerna så vill ni ha gixxerdekaler på era TL så...
tl1000larsson och J-Bone:
Det var de trådarna som jag hade läst om turbo på TL. Men där är ju alldeles för lite info. Jag vet absolut ingenting om kompetensen hos de som hade gjort det där bygget men eftersom ramlagren gick åt arschlet kan man ju misstänka spikningar (men då borde även vevlagren ta stryk). Har de ex vis kört med originalkolvar så kan jag säga med en gång att det inte går, alldeles för hög komp, dessutom tror jag väl att TLS-kolvarna är gjutna (smidda på TLR).
De verkar ju hålla för lustgas och turbo frestar inte på mer så länge allt är rätt gjort.
Att deras motor betedde sig 2-takt är rimligen bara en fråga om matchning av turbostorlek. Men det där beteendet är ju givetvis inget man kan acceptera, måste ju ha gott mellanregister (och gärna botten) på en v-twin.
Har suttit och glott på sprängskisserna i de verkstadshandböcker som det länkades till här ovan tidigare. Motorn verkar ju korrekt konstruerad (såvitt man kan utläsa av bilder och text) om vi bortser från att man ska behöva tillverka sig ett pressverktyg för att kunna byta ramlager men det får man väl stå ut med.
Nån som har en rasad eller sliten motor att sälja? Känns nästan hedniskt att börja riva i en motor som går kanonfint.
Jaja, vi får se om det blir något av det där. Har ju lite plastjobb att göra på den där hojen först.