TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
J-Bone skrev:
nemas problemas :fyllisar

det måste väl vara flera som är intresserade av att kunna ge sin motor rätt bränsle/luft blandning?!?!
Jovars men är det nödvändigt? Ger det nåt resultat. Jag ska köpa nya yoshi rs3 bolt on men jag ska inte byta till helsystem. Har jag något ut av att köpa den här mojängen? I sånna fall är jag intresserad.
ps. jag sysslar inte med banåkning eller bakhjulsakrobatik, jag ska mest bränna runt o se frän ut tänkte jag ;) ds.

Gråben

Medlem i polerskadades rixförbund...
Gick med
18 May 2003
Hoj
KTM 660 smc ( avställd ) Puch Maxi 50cc för gatan, KTM 380 i skogen och övrigt

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
sharpedge skrev:
Jo, men jag tänkte på de 2400 milen, kommer jag få göra ngn grovservice eller håller hojjen ett bra tag till om jag sköter den noga?

Sen var det den där nonamesliponen som satt på... om den är ngt bra ??

ang slipon.......en del TLr går sämre (lägre toppfart)

vid 2400 ska väll ventilerna kollas (första gången)

tänk på att 1828 är mindre än 2400 :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
obruT skrev:
ang slipon.......en del TLr går sämre (lägre toppfart)

Isåfall troligtvis pga fel soppa/luft blandning, det är därför ni vill ha en TFI-box eller PCII! Mera luft kräver mera soppa helt enkelt... Har oerhört svårt att tänka mig att en och samma hoj skulle gå sämre med öppnare blås, förutsatt att den får rätt blandning.

:)

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
J-Bone skrev:
Isåfall troligtvis pga fel soppa/luft blandning, det är därför ni vill ha en TFI-box eller PCII! Mera luft kräver mera soppa helt enkelt... Har oerhört svårt att tänka mig att en och samma hoj skulle gå sämre med öppnare blås, förutsatt att den får rätt blandning.

:)

japp PCII fixar sånna problem

förövrigt är det manligt med avgassmällar :D

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Tål sån här slang bromsvätska!? Hittar fan ingen annan slang :huvet

IMGP0580.JPG

IMGP0577.JPG

Gråben

Gick med
18 May 2003
Hoj
Hmm... inte kul att chansa då det gäller slangar som hänger ihop med bromsarna.... har dom inget på nån ok mack eller mekonommne ställe? :va

Skulle inte våga chansa...vad har hänt med original slangen?

Gråben

Gick med
18 May 2003
Hoj
Twosaint skrev:
Ja efter uppsägning :( och uppehåll på forumet besökte jag garaget igår, pillade bort klistermärkena som two wheels kletat dit, och satte mig ner och funderade vad jag ska prioritera för det är fan snart vår.

1: Utseende, alltså undertail och hugger och fixa till cutsen kostnad ca 3-4000k

2: KN-filter, helsystem, PCII, TRE-mod, yoshi-box
naturligtvis inte PCII och yoshi mappning men vad rekommenderar du/ni är det motiverat att lägga ut så mycket mer för en PCII än yoshi mappning ?

Så utseende eller prestanda ? Prestanda är ju roligast för mig...

Får jag ett fast jobb blir ju situationen annorlunda men just nu känns det pissigt allting hjälp mig bjud på lite motivering och vad jag ska fixa, en sak som gjorde mig glad var iaf min Shoei X-spirit norrick replika som dök upp med posten, ville ha den i vardagsrummet i bokhyllan men tjejen surrar om att jag är knäpp och att den ska i förrådet

Kika runt efter tre modden + ändra luftburken... alltid en början.. vet inte hur det är om du måste mappa om hojjen sen...

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Gråben skrev:
Hmm... inte kul att chansa då det gäller slangar som hänger ihop med bromsarna.... har dom inget på nån ok mack eller mekonommne ställe? :va

Skulle inte våga chansa...vad har hänt med original slangen?

Jag har en Brembo radialpump nu istället för originalet, Brembo´n använder 6mm istället för originalets 8mm så det är därför jag inte kan ha originalslangen. Nån som vet om plast och bromsvätska e polare? :confused:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Twosaint skrev:
Ja efter uppsägning :( och uppehåll på forumet besökte jag garaget igår, pillade bort klistermärkena som two wheels kletat dit, och satte mig ner och funderade vad jag ska prioritera för det är fan snart vår.

1: Utseende, alltså undertail och hugger och fixa till cutsen kostnad ca 3-4000k

naturligtvis inte PCII och yoshi mappning men vad rekommenderar du/ni är det motiverat att lägga ut så mycket mer för en PCII än yoshi mappning ?

Får jag ett fast jobb blir ju situationen annorlunda men just nu känns det pissigt allting hjälp mig bjud på lite motivering och vad jag ska fixa, en sak som gjorde mig glad var iaf min Shoei X-spirit norrick replika som dök upp med posten, ville ha den i vardagsrummet i bokhyllan men tjejen surrar om att jag är knäpp och att den ska i förrådet

Satsa på en kombination. ;)
Köp TFI-box på "planeten" för 100 dollar, K&N filter ca 1000-lappen, modda luftburken gratis, switchable TRE 200 spänn, ta bort plastskrotet under baken och bygg egen fästplatta för ECU och regulator, fixa egen infästning för bakljus och nummerplåt, sen köper du en hugger för att slippa en massa slask där under. :tummenupp

Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
J-Bone skrev:
Tål sån här slang bromsvätska!? Hittar fan ingen annan slang :huvet

IMGP0580.JPG

IMGP0577.JPG

Mitt spontana svar är fett NEJ!
kan inte tänka mej att de där slangarna har den kemiska resistensen som lack inte har. Det ser ut som vanlig trädgårdssland. Köpte silicon o plastbaserad slang för att tömma bromsarna o jag vet att det inte går att använda slangarna mer än typ en gång så jag skulle inte använda de där!
mvh

chiefen

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Twosaint skrev:

Jag vet inte men det känns lite meningslöst att mappa hit o dit! Visst det ska ju ge resultat men om du inte är en banfreak så gör väl inte mapping så fantastiskt mycket. TLR ska ju vad jag har förstått ändå vara en feeeeeeeeeeeeeet hoj!?
Kan man inte låna en box av nåt snille o mappa vid ett senare tillfälle (typ gratis).
Vad gäller undertail så kan det ju löna sig att kolla runt som en tok o även kolla på ebay. S-racing är ju billiga. Man kan spara några hundringar eller kanske rent av en tusing på det.
Själv gör jag ju felet att försöka fläska till varenda aspekt på hojjen för att just möjligheten finns men ibland får man slå på bromsen o prioritera.
Hursomhelst...lycka till med hojjen!! Den blir säkert fet! Kolla bara på j-bone mr prylnisse deluxe..hans hoj är ju något av ett underverk i prylar o ambition. (tror nog att j-bone är tät som en oljeshejk o singel minsann^^^^^^^^ hähä)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Chiefen skrev:
Mitt spontana svar är fett NEJ!
kan inte tänka mej att de där slangarna har den kemiska resistensen som lack inte har. Det ser ut som vanlig trädgårdssland. Köpte silicon o plastbaserad slang för att tömma bromsarna o jag vet att det inte går att använda slangarna mer än typ en gång så jag skulle inte använda de där!
mvh

chiefen

Gaahh! Nu blir jag ju osäker som satan, har just hört ett par personer säga att det kommer att funka skitbra!?!? Vad göra, nån som vet med säkerhet?

asså.... va trött jag blir nu....

Chiefen skrev:
Jag vet inte men det känns lite meningslöst att mappa hit o dit! Visst det ska ju ge resultat men om du inte är en banfreak så gör väl inte mapping så fantastiskt mycket. TLR ska ju vad jag har förstått ändå vara en feeeeeeeeeeeeeet hoj!?
Kan man inte låna en box av nåt snille o mappa vid ett senare tillfälle (typ gratis).
Vad gäller undertail så kan det ju löna sig att kolla runt som en tok o även kolla på ebay. S-racing är ju billiga. Man kan spara några hundringar eller kanske rent av en tusing på det.
Själv gör jag ju felet att försöka fläska till varenda aspekt på hojjen för att just möjligheten finns men ibland får man slå på bromsen o prioritera.
Hursomhelst...lycka till med hojjen!! Den blir säkert fet! Kolla bara på j-bone mr prylnisse deluxe..hans hoj är ju något av ett underverk i prylar o ambition. (tror nog att j-bone är tät som en oljeshejk o singel minsann^^^^^^^^ hähä)

Man vill ju att motorn ska gå optimalt även om man inte rejsar... varken för snålt eller för fett är ju bra i längden liksom.

hehe... tät är jag inte, och inte singel heller. men jag är rätt bra på att mörka utläggen för min sambo :rofl

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
J-Bone skrev:
:slap

jamen vardå rå? sepemackan.... :D

Jamen jocke!! :va Visst vet du väl vart det finns bromslangar?finns ju överallt :)
alla bilfirmor har ju sånt..eller varför inte gå på en stålomspunnen direkt?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
twinner skrev:
Jamen jocke!! :va Visst vet du väl vart det finns bromslangar?finns ju överallt :)
alla bilfirmor har ju sånt..eller varför inte gå på en stålomspunnen direkt?

Men bara mellan behållaren och pumpen finns väl inget tryck värt namnet heller!? liiiite väl overkill att ha stålomspunnet där? :fyllisar

hmm... bilfirmor... :huvet

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
J-Bone skrev:
Men bara mellan behållaren och pumpen finns väl inget tryck värt namnet heller!? liiiite väl overkill att ha stålomspunnet där? :fyllisar

hmm... bilfirmor... :huvet

Nä sånt ska man faktiskt inte tumma på.. gäller ju säkerheten-- :3freak
Kan aldrig vara i närheten av overkill med omspunna slangar..tvärtom så höjer dom bara din redan höga pimpfaktor till DEN HÖGSTA AV DOM HÖGSTA nivåerna :tuttar

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
twinner skrev:
Nä sånt ska man faktiskt inte tumma på.. gäller ju säkerheten-- :3freak
Kan aldrig vara i närheten av overkill med omspunna slangar..tvärtom så höjer dom bara din redan höga pimpfaktor till DEN HÖGSTA AV DOM HÖGSTA nivåerna :tuttar

tänkte inte på pimpfaktorn ju! :tuttar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...