Japp. Fixar bucklor i tanken. Köpte ju knarren krockad. Se er för innan ni kör om en bil, de kan svänga vänster utan att ha sett er!
Thread lock:
Man kan inte gå på färgen vid val av gänglås från Loctite (vanligt missförstånd), de har massor av produkter, många i samma/liknande färger. Dessutom ser man ju inte vad det är för färg innan man har öppnat förpackningen.
Man går på produktnumret. Det enda jag har i tokhuve´ är 638 som du INTE ska använda som gänglås, det är nämligen cylindrisk fastsättning och ruskigt tokstarkt.
Loctite har två olika gängtätningar, dels den gula som heter VVS-tätning. Den är bra till just det men inte lika lämpad som låsmedel. Dels har dom en hydrauliktätning som visserligen kan användas som gänglås men varför inte använda en av deras ordinarie gänglås om du nu ändå ska köpa? De orsakar INTE trasiga gängor, däremot ska man välja lagom hård, de finns nämligen med åtminstone tre hårdheter, om jag minns rätt en svag, en medium och en som är avsedd att användas vid pemanent montering av pinnbult. Satsa på nån av de båda första.
Sen kan man ju också tipsa om att det finns andra fabrikat, men Loctite är det mest kända (och antagligen dyraste).
Normal skruvlås (svag/medium) lossar man med handkraft men det kan ju vara bra att veta att samtliga sorter (även 638) lossar rätt enkelt efter värmning till sisådär 150 gr.
20SK:
"Skenförsäkring" är det väl inte i vilket fall, det är ju du som står som försäkringstagare ändå. Och bolagen _brukar_ ju räkna på "den konstruktiva effekten" som det så vackert heter, dvs ursprungseffekten. Tror jag.