TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Wheela är kansk en av sakerna som orsakar det hela, dock pga högt tryck i lådan. Enligt det jag läst på TLP är lösningen som Suzuki tagit fram inte nån höjdare snarare tvärtom.

Får väl beställa en ny packbox igen, fast det egentligen inte borde behövas,, Behöver jag tillägga att kedjan var välsmord under senare delen av förra säsongen :näsblod o andra sidan ser bakfälgen inte så fin ut heller,, :huvet

Tilläggas bör att jag inte alls åker så mycket på bakhjulet,, kopplar heller inte upp den heller då det får trycket att öka mer,,,

Majk

Guest
ODEN skrev:
Wheela är kansk en av sakerna som orsakar det hela, dock pga högt tryck i lådan. Enligt det jag läst på TLP är lösningen som Suzuki tagit fram inte nån höjdare snarare tvärtom.

Får väl beställa en ny packbox igen, fast det egentligen inte borde behövas,, Behöver jag tillägga att kedjan var välsmord under senare delen av förra säsongen :näsblod o andra sidan ser bakfälgen inte så fin ut heller,, :huvet

Tilläggas bör att jag inte alls åker så mycket på bakhjulet,, kopplar heller inte upp den heller då det får trycket att öka mer,,,

Det ska finnas info på denna tråden ang detta men jag är inge haj på att söka , jag begåvades med samma problem först när jag började slanga intensivt , före va det inge läckage.
/Majk

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Majk skrev:
Det ska finnas info på denna tråden ang detta men jag är inge haj på att söka , jag begåvades med samma problem först när jag började slanga intensivt , före va det inge läckage.
/Majk

Hmm oki, du har med andra ord kvar problemet? Eller lyckades du få bort läckaget?

/Oden

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
ODEN skrev:
... kopplar heller inte upp den heller då det får trycket att öka mer,,,
???? :va
Hur i helvete skulle koppla upp knarren kunna få vevhustrycket att öka? Var har du läst det och vad står det?

Edit: Och vad har Suz för fix på problemet?

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Robban_C skrev:
???? :va
Hur i helvete skulle koppla upp knarren kunna få vevhustrycket att öka? Var har du läst det och vad står det?

Edit: Och vad har Suz för fix på problemet?

Aja baja inte svära... inte vet ja va suzuki har för fix på problemet, förutom att det e en av punkterna som uppdaterats på SV1000.

Appropå trycket så är det mitt eget lilla antagande.. kan mkt väl ha fel i det.. Dock kom det mer olja när jag kopplade upp den.. O jag gillar inte olja när den kommer ut på fel ställe,,

Du kanske kan säga mig varför det INTE skulle göra ngn skillnad,,, eller?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majk skrev:
/Majk

Jag har läst lite om det här och det verkar som att vissa har problemet men minst lika många säger att de inte har några som helst problem trots mycket bakhjulsåka... det verkar som att de som inte har några problem alla säger att man ska kolla oljenivån, är den någorlunda nära maxstrecket så verkar det vara risk för läckage. Mitt emellan min och max verkar vara en lagom nivå. Själv har jag inga problem men jag gör bara ofrivilliga hjullyft ändå... :crazy

Majk

Guest
ODEN skrev:
Hmm oki, du har med andra ord kvar problemet? Eller lyckades du få bort läckaget?

/Oden

Problemet kvarstår , men det är inte mycket som läcker , men jag ska åtgärda det innan jag tar ut den i år men hur vet jag inte ännu.

Som J-Bone säger så tror jag att det är en aning för mycket olja i , men lyssna inte på mig för jag är ingen meck , tror dock att mitt lilla läck avtog mot slutet av förra säsongen när nivån gick ner till det J-Bone har skrivit. :tummenupp
Återkommer när jag har tagit ut min och slangat lite (ställer dock inte på förrens 1:a maj :( )

/Majk

Last edited:

Uffe J

-UFFE-
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Factory-04
TL1000R skrev:
2600:- tokbra pris!
Var köpte du däcken?
Är intresserad av ett par uppsättningar..

Billiga DÄCK !!!

Hämtade mina nya Metzeler Sprotec M1 idag. 281 EUR+frakt 35 EUR +bankavgift25 SEK = 2928:-SEK.
Det tog mindre än en vecka att få hit dom från Tyskland.
Inga problem med "åldern" dom var tillverkade V43 2003.
Kolla här: http://www.profilprofi.de/
/TLUFFE

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Majk skrev:
Problemet kvarstår , men det är inte mycket som läcker , men jag ska åtgärda det innan jag tar ut den i år men hur vet jag inte ännu.

Som J-Bone säger så tror jag att det är en aning för mycket olja i , men lyssna inte på mig för jag är ingen meck , tror dock att mitt lilla läck avtog mot slutet av förra säsongen när nivån gick ner till det J-Bone har skrivit. :tummenupp
Återkommer när jag har tagit ut min och slangat lite (ställer dock inte på förrens 1:a maj :( )

/Majk

oki... ska kolla min nivå! är det för mycket får man väl ta o greja det.. Jag berättar om jag kommit på nått som funkar! (min ställs antroligen på den 12:e WOOOHAAA!! ) :banana

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Jao jao..nu är jag så jävla packad att jag varken vet in eller ut! hej o hå! :fyllisar vi får ju ta o fixa en liten mc träff lite längre söderut än macken i typ jela haninge! asso sthlm är ju en jääääävla bit härifrån! Fixa nåt i göteborg istället....stan är ju mycket finare..häääähäää :banana

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Majk skrev:

/Majk

Hade inte tid och ork att fixa mina gaffelben så jag lämmnade i väg lösa ben till en firma här i Enköping. 500kr med olja, boxar och jobb :tummenupp
Knappast värt att hålla på själv då.

Tror du får ge samma pengar om du vill ha dina fixade. Kan kolla med dom om du vill. Tjoa till bara så ringer jag och kollar med han.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
ODEN skrev:
Finns det nån här som har ökat / byggt om vevhusventilationen på sin TLS, jag har nämligen problem med att den trycker olja vid "push rod" pinnen (tryckaxeln till kopplingen) Packboxen byttes, vilket förbättrade saken, men är ändå inte riktigt ok! :mad:

Jag har för avsikt att byta "olje påfyllningspluggen" till en som jag sätter en slang i, denna slang ska sedan ledas till en flaska med ett vevhusventilationsfilter monterat på.

Min fråga lyder alltså: Är det nån som har gjort detta förr eller? Dumt att uppfinna hjulet mer än en gång menar jag. Jag har vart inne på TLplanet o dom som åtgärdat detta har lett alla slangarna (ledningarna som eg. ska til luftburken) till en ny behållare med filter.

tips o råd angående detta mottages gladeligen!

/ Oden

Den 12:e ställs hojen på :yoparty

Berätta gärna mer vad du gjort sen och om det hjälpte. Min har inte tryckt ur sig någon olja ännu, men kommer säkert göra. Se till att ha lite olja i hojen så kanske det hjälper. Jag har alltid strax under "normal"

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Killen jag köpte hojen av har ingen aning vilken typ av bromsvätska han hade i cykeln, ej hellar hade han bytt den...
Jag har kollat märkningarna och det ser ok ut i nivå, men om jag nån gång behöver fylla på så hade det vart bra... I manualen(om jag kommer ihåg rätt) står det att det ska vara olja av ??POT4?? i behållaren. Tänkte bara kolla om det finns ngn slags "standardolja" från början och om det är den som kan tänkas finns i nu?

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
sharpedge skrev:
Killen jag köpte hojen av har ingen aning vilken typ av bromsvätska han hade i cykeln, ej hellar hade han bytt den...
Jag har kollat märkningarna och det ser ok ut i nivå, men om jag nån gång behöver fylla på så hade det vart bra... I manualen(om jag kommer ihåg rätt) står det att det ska vara olja av ??POT4?? i behållaren. Tänkte bara kolla om det finns ngn slags "standardolja" från början och om det är den som kan tänkas finns i nu?

du sa ju att den där hojjen skulle in på service innan du skulle köpa den!!!

det heter INTE POT4...utan DOT4

den ska bytas vartannat år....

är det bytt luftfilter nån gång på den där hojjen??

hur långt hadde den gått??

ut å kör med dig nu (jag ligger å är förkyld)

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
ODEN skrev:
... Appropå trycket så är det mitt eget lilla antagande.. kan mkt väl ha fel i det.. Dock kom det mer olja när jag kopplade upp den.. O jag gillar inte olja när den kommer ut på fel ställe,,

Du kanske kan säga mig varför det INTE skulle göra ngn skillnad,,, eller?
Finns ingen logisk anledning att den skulle läcka mer om man kopplar upp knarren än om man bara vrider upp den. Dvs trycket i vevhuset ökar ju inte av att man dumpar kopplingen.
Det enda man kan tänka sig är att oljan "skvimpar" våldsammare bakåt då du dumpar kopplingen. Men "skvimpet" borde göra marginell skillnad. Mycket marginell.
Nån som har koll på hur det ser ut på SV?

För övrigt kopplade jag _aldrig_ upp min gula tiller. Och lär knappast göra det på den jag har nu heller. Jag är nämligen alldeles för mycket mekaniker. Det skär i hjärtat när jag tänker på vilka chocklaster transmissionen utsätts för. Men jag börjar väl bli gammal antar jag. :)

Edit: Kul att åtminstone _nån_ mer än jag tänker på det där med byte av bromsvätska. :tummenupp
Hojåkare i allmänhet gör ju ALDRiG det! Bromsvätska SKA bytas då och då. :fatta!

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
obruT skrev:
du sa ju att den där hojjen skulle in på service innan du skulle köpa den!!!

det heter INTE POT4...utan DOT4

den ska bytas vartannat år....

är det bytt luftfilter nån gång på den där hojjen??

hur långt hadde den gått??

ut å kör med dig nu (jag ligger å är förkyld)

DOT4, där hade vi det ;)
Ok, då ska den bytas iår.. Kan jag göra det själv(hur? måste lära mig nån gång) eller måste jag lämna in den?

Luftfilter är nog inte bytt heller på den.

1900 mil har den gått

Jag kan inte vara ute o köra... Sitter på jobbhelvetet, men efteråt ska här köras till Varberg. :)

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
sharpedge skrev:
Luftfilter är nog inte bytt heller på den.

1900 mil har den gått

då har vi en sak gemensamnt....:)

hitta KN filter...(så billigt som möjligt) :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...