TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
ODEN skrev:
Ähum,,, "ytterligare några timmer till Uppsala"... åkte du vilse :3freak det är bara 10 mil från Gävle till Uppsala... E4... :hihi :hihi


Är, vafan jag körde ju via Örebro... :p
Var tvungen att köra dit...
Bara en "liten lätt" omväg på 2 timmar... :rolleyes:
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban_C skrev:
J-Bone:
Varför 1000R-gaffel?

Bara fördelar som jag ser det, till att börja med är det med största sannolikhet en bättre gaffel, utvecklingen går framåt på 5 år. Den är mycket lättare än TLR gaffeln, radialoken är ju mumsmums också. Sen är den guldfärgade riktigt snygg tycker jag. Det är tydligen ett relativt enkelt byte också... :) Men det är bara på önskelistan än så länge, har inga direkta planer på att göra det nu, får se om det kan bli till vintern kanske. Tänkte uppgradera originalet med Wilbers fjädrar och olja tills vidare....
:)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Katastfooof!

Var ute o körde en sväng idag. Hade fullt upp att hålla hojen uppe med tanten därbak (fan att folk inte kan sitta stilla när de blir skjutsade).
Brände runt lite i närområdet för att kolla läget. Efter ett tag kändes framdäcket lite svampigt. Till mitt gastronomiska förtret såg jag att däcket nästan var tomt på luft. Lyckades efter ett jela trixande komma till en mack o pumpade upp till 2,5kg samt kollade efter hål i däcket men fann inga. Drog en lobba på ventilen och nedanför ventilen vid fälgen men inga bubblor kom ur där. Drog så vidare till nästa mack o kollade trycket...nere i 2,0kg nu. Synade fälgen lite närmre och såg att den var lite tillplattad vid ett ställe. Brummade hem o sprutade på vatten/tvål lösning men jag såg inga bubblor där heller :huvet . Visserligen monterade jag inte av fälgen (har ju skiten utanför lägenheten i väntan på mitt garage!
Nån som vet nåt annat man kan testa? Jag är lite osäker på fälgen men jag vill ju inte köpa en helt ny jävla fälg och det senare visar sig att det inte är fälgen som är boven. Ja ja...finns iofs inte så mycket annat man kan testa förutom det jag redan testat så jag får väl fråga er om ni vet några prisvärda fälgar nånstans. Original suger ju fett med sina jävla suzuki original ocker priser!
Fan så trött jag blir!!!!!!!!!!!! :mad:
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Om du måste byta fälg så borde det inte vara alltför svårt att hitta en beggad på skrotarna... TLS, TLR och GSXR750 96-99 är exakt samma vad jag har förstått.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
J-Bone skrev:
Om du måste byta fälg så borde det inte vara alltför svårt att hitta en beggad på skrotarna... TLS, TLR och GSXR750 96-99 är exakt samma vad jag har förstått.
Mmm....vet du ungefär vad de kostar? Fan det är ju lördag och det är stängt o jag kan inte sluta tänka på det! :huvet
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Chiefen skrev:
Mmm....vet du ungefär vad de kostar? Fan det är ju lördag och det är stängt o jag kan inte sluta tänka på det! :huvet

Har ingen aning faktiskt... vad ska man gissa på? 2000 spänn?? :va
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Även Busa har samma fälg. Kanske inte alla årsmodeller?

Moderna Suz som inte har samma fälg:
*Banditar
*GSX 1400
*RF600/900
Dessa hojar har nämligen mekanisk hastighetsmätare.
Tänk på att kulör kan skilja om du hittar en fälg nånstans.

TLRR:
Det ordnar sig med fotpinnsfäste, jag vet en skrot som har men jag tänkte kolla här först. Alla vill ju ha in stålar liksom. Bättre att lägga stålarna här.

Edit: Jag sålde en 750R-fälg i somras till en Busaägare, fick 1500:-. Nån här i tråden köpte alldeles nyligen en fälg från skrot för 2500:-.
Om du skaffar ny fälg så kan du ju alltid höra av dig innan du kastar den gamla.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Fan, aldrig att jag lägger 2000:- på en originalfälg..blää...får försöka hitta nåt billigt alternativ!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
Om du skaffar ny fälg så kan du ju alltid höra av dig innan du kastar den gamla.
Japp...ska bli...fan asso den är inte alls så jela tillplattad..känns väldigt konstigt om det skulle vara fälgen som är boven! men men..det lär väl visa sig.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Körde 20 mil nu och jag blir bara mer o mer kär i denna hojen :kär :yoparty

Eftersom jag körde motorväg en del så tänkte jag kolla hur den gick rakt fram och jag drog på gasen... Var uppe i 220 sen slog jag av gasen, såg ut som jag hade ca 3-4000 varv kvar att ta av. Menmen, det var inte ens behagligt i den farten och jag kommer för det mesta nu hålla hastigheten och finslipa kurvtekniken istället.

Jag fattar inte varför folk gillar att ligga i 240 och tokköra, man har inte en chans att agera om ngt händer.

Kollade även soppaåtgången som blev ca 0,7 om inte lite mindre då jag körde en del stadstrafik.

Men summan av allt, JAG ÄLSKAR MIN TILLER :banana

PS.

Åkte med en kompis i varberg, han har en ZXR6 och det han sa garvade jag gott åt. "Fan, kör lite längre bakom mig, jag hör juh inte min motor ens när din maskin dönar sådär"
Muahahahaha, Yoshi regerar!!! D.S
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
sharpedge skrev:
Körde 20 mil nu och jag blir bara mer o mer kär i denna hojen :kär :yoparty

Eftersom jag körde motorväg en del så tänkte jag kolla hur den gick rakt fram och jag drog på gasen... Var uppe i 220 sen slog jag av gasen, såg ut som jag hade ca 3-4000 varv kvar att ta av. Menmen, det var inte ens behagligt i den farten och jag kommer för det mesta nu hålla hastigheten och finslipa kurvtekniken istället.

Jag fattar inte varför folk gillar att ligga i 240 och tokköra, man har inte en chans att agera om ngt händer.

Kollade även soppaåtgången som blev ca 0,7 om inte lite mindre då jag körde en del stadstrafik.

Men summan av allt, JAG ÄLSKAR MIN TILLER :banana

PS.

Åkte med en kompis i varberg, han har en ZXR6 och det han sa garvade jag gott åt. "Fan, kör lite längre bakom mig, jag hör juh inte min motor ens när din maskin dönar sådär"
Muahahahaha, Yoshi regerar!!! D.S

:yoparty

fan jag vill också köra!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Chiefen, häkta av framtofflan från knarren, pumpa till 3 kg och ta fram en burk med diskvatten och en pensel så ser du var det läcker!
Eller tappa upp vatten i badkaret och kasta i hela hjulet. Perfekt, läge för det årliga badet också! :D
Jajaja, tjafsa inte, du får in vatten i lagren även när du tvättar knarren eller kör i regn! :7peta (men diskvattnet fungerar!)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ronny, var har du köpt dina fotpinnar? Eftersom det verkar dröja lite innan jag får mina riktiga rearsets så tänkte jag bara byta pinnar på originalen så länge... Var och hur mycket? Vet att det finns på kneedraggers.com osv... men om de inte är alltför dyra så kan man ju köpa över disk istället så slipper man vänta. :tummenupp

Nån kan ju få pinnarna billigt när de riktiga skönheterna dyker upp såsmåningom. :)
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
J-Bone skrev:
:yoparty

fan jag vill också köra!
DITO!!!! Längtar som F-N...
Ska hem och skruva ihop hojen under påskhelgen (bromsslangar + klossar, drivpaket, packa om ljuddämparna) sen så får vi se när jag hinner med att ställa på...

BTW: Putte du vet att jag bara skojade va? No hard feelings? Skellefteå ligger förresten ca 10 mil norr om Umeå
 

Majk

Guest
Chiefen skrev:
Japp...ska bli...fan asso den är inte alls så jela tillplattad..känns väldigt konstigt om det skulle vara fälgen som är boven! men men..det lär väl visa sig.

Sicken osis men jag tror det första som bör göras är att åka till en däckfirma och be dom kolla upp vad problemet är , kan kanske vara nått fel på däcket typ , måste även vara det billigaste alternativet.

J-Bone : -Det är klart man kollar 24 timmars på eurosport men jag skulle gärna kollat hela tiden men dom sänder ju bara ibland he he , ligger i soffan råförkyld så det finns inte mycket annat att göra.
Byta packboxar får jag göra när man blir frisk.

/ Majk
 

Majk

Guest
sharpedge skrev:
Körde 20 mil nu och jag blir bara mer o mer kär i denna hojen :kär :yoparty

Eftersom jag körde motorväg en del så tänkte jag kolla hur den gick rakt fram och jag drog på gasen... Var uppe i 220 sen slog jag av gasen, såg ut som jag hade ca 3-4000 varv kvar att ta av. Menmen, det var inte ens behagligt i den farten och jag kommer för det mesta nu hålla hastigheten och finslipa kurvtekniken istället.

Jag fattar inte varför folk gillar att ligga i 240 och tokköra, man har inte en chans att agera om ngt händer.

Kollade även soppaåtgången som blev ca 0,7 om inte lite mindre då jag körde en del stadstrafik.

Men summan av allt, JAG ÄLSKAR MIN TILLER :banana

PS.

Åkte med en kompis i varberg, han har en ZXR6 och det han sa garvade jag gott åt. "Fan, kör lite längre bakom mig, jag hör juh inte min motor ens när din maskin dönar sådär"
Muahahahaha, Yoshi regerar!!! D.S


Jag håller med , åka fortast är ingenting man bör sträva efter , man lär bara köra ihjäl sig. Jag kan intyga att det kan vara lika roligt att motorbromsa sig förbi alla rödlysen i Hela Västerås så folk glor och undrar vad som låter :yoparty (vi har en jäla massa rödlysen i denna stad :rofl )

Kör så det ryker men med förstånd :tummenupp
/ Majk
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
J_bone: Jag har en gaffel till 750R -96/-99 om du vill ha mått men jag vet inte om det är samma mått som på 1000R. Kanske inte så mycket hjälp.
Men jag känner igen att det är nån millimeters skillnad nånstans mot tiller. Vilket är rätt konstigt, har inte Suz läst på om stordriftfördelar? Varför har de olika gafflar? Borde inte vara så svårt att använda samma gaffel på alla hojar (men med olika fjädrar och dämpning). Skulle göra bitarna mycket billigare. För dålig konkurrens i Japan?

Edit: Exakt samma hjulaxel (28 mm) på TL och 750R -96/-99. Exakt samma hjul och bromsar också men skärmen skiljer. Om nu nån vill veta.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban_C skrev:
J_bone: Jag har en gaffel till 750R -96/-99 om du vill ha mått men jag vet inte om det är samma mått som på 1000R. Kanske inte så mycket hjälp.
Men jag känner igen att det är nån millimeters skillnad nånstans mot tiller. Vilket är rätt konstigt, har inte Suz läst på om stordriftfördelar? Varför har de olika gafflar? Borde inte vara så svårt att använda samma gaffel på alla hojar (men med olika fjädrar och dämpning). Skulle göra bitarna mycket billigare. För dålig konkurrens i Japan?

Edit: Exakt samma hjulaxel (28 mm) på TL och 750R -96/-99. Exakt samma hjul och bromsar också men skärmen skiljer. Om nu nån vill veta.

Tack för erbjudandet :tummenupp men om jag byter så vill jag ha -03:ans R1000, ska det bytas så ska det bytas rejält, hehe ;) så därför tänker jag isåfall inte bara byta gaffelbenen utan försöka hitta en komplett front med kronor, ok, skivor och rubbet... MEN Ronnys tips om uppgradering av originalet och eloxering är också ett alternativ! :tummenupp ...mmmm... svarteloxerad gaffel :drool

Ronny, jag har inte köpt rearsets än, jag väntar på att AKComp och Attack ska göra fullt justerbara till TL, det är på gång tack vare TLP :bow
SATO är grymma! Men det ser ut att bli en riktigt bra deal på Attack setsen. :banana (man kanske t o m kan få dem svarteloxerade... :hoppa)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top