TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Majk

Guest
TLRR skrev:
TFI vad gör den för något?Ställer man in insprutet med den,och vilka har programvara för att optimera den?

Japp , Fuel injection adjustment. Vet inte vem som har programvara , det är ett schema med hur man ställer in den för olika modeller (det sunkiga schemat som är med på bilderna visar TLR 98-02) sen ställer man in den själv :tummenupp Tror liksom det är en enkel variant som man ska sköta själv helt enkelt :yoparty Det finns även bilder på kurvan men som sagt min mobilkamera suger :( annars hade jag kunnat visa lite mer , men Benet lär få sin snart så han kanske kan ladda lite fler och bättre bilder ,vi va väl 6-7st som beställde samtidigt så bilder lär komma. :rofl

Tror att man kan säga Pc2 med enklare ord (liknar en power commander 2 tror jag)
/ Majk
 
Last edited:

Majk

Guest
TLRR skrev:
Ahhaa en enklare variant än PCII :Bugar PCII-an går ju visserligen ställa manuellt med knapparn oxå men är väl antagligen mycket dyrare.
Vad kosta ??
Benet fixade ett grupplöp genom TLP så inkl frakt 1000 sek
tror då priset på mackapären blir runt 800 sek
Skickar med en dålig bild till , på den har jag tagit av gummipluppen som sitter för inställningsrattarna ( man låter som ett tekninskt geni NOT) :lol

Justeras med en liten mejsel.

Håll i dig för här kommer bilden
 

Bifogat

  • Tfi boxen igen.jpg
    Tfi boxen igen.jpg
    8.3 KB · Visningar: 49

Majk

Guest
Det är schema med på bla Rsv mille ,Sp1/sp2 osv, typ alla V-Twinnar inkl V-rod :hihi
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Majk skrev:
... Robban c jag har bara en mobil med kamera så jag kan tyvär inte hjälpa dig :( kan kanske låna en kvalitetskamera av en kompis men det blir till helgen isf. ...
De´ e´ lugnt, jag har ingen brådska. Har ju som sagt ännu inte ens några kåpor att sätta dekalerna på.
Jag kanske springer på en tiller IRL som jag kan plåta själv.
Jag var liksom bara ute efter om det finns nån här som kan få till ett par plåtar utan att anstränga sig.
 

Majk

Guest
Robban_C skrev:
De´ e´ lugnt, jag har ingen brådska. Har ju som sagt ännu inte ens några kåpor att sätta dekalerna på.
Jag kanske springer på en tiller IRL som jag kan plåta själv.
Jag var liksom bara ute efter om det finns nån här som kan få till ett par plåtar utan att anstränga sig.

Anstängning är inte ordet :hihi beror på om jag träffar honom i helgen så löser vi det , jag återkommer :tummenupp
 

Majk

Guest
TLRR skrev:
HeHe den här gången ser man bra :yoparty Var försiktig så du inte får för mager blanding med luftbox modd,K&N filter och dämpare.Tänk på att ge den rätt blandning för den extra lufttrycket i höga farter som RAM AIR effekten ger.Så är det nog lugnt. :tummenupp
Japp jag ska vara försiktig :tummenupp tror nog det kommer ältas en hel del om detta på denna så fort alla andra ska montera sina.
Gäller ju som sagt att hitta rätt insällningar så det blir optimalt.

/Majk
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ville bara visa hur snygg min TLs är.
Ska bara putsa upp den med lite vaxning så är den riktigt fin. :tummenupp

Till salu förresten.
 

Bifogat

  • snygg.JPG
    snygg.JPG
    92.6 KB · Visningar: 80

Majk

Guest
Mell skrev:
Ville bara visa hur snygg min TLs är.
Ska bara putsa upp den med lite vaxning så är den riktigt fin. :tummenupp

Till salu förresten.
Snygg hoj :yoparty
Toksnyggt med blanka fälgar :tummenupp har du putsat många timmar eller lämnat in :confused:
Vad kostar den ?

/ Majk
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
RobbanC: Såfort det blir finväder här så tar jag hojen och kör den till kompisen så fotar vi resten åt dig ;)
Hmm, det är rätt torrt ute idag så det kanske händer redan idag :banana

Det var bara sidorna på TLR-dekalen eller??
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Majjjkk!! ffs, har du fått din lådda alltså?! Vart f-n är min då, dumma brevbärare! :arg

Ja, det är min låda som du hade postat bild på, vet inte hur djup den är, den är ett cowboy-bygge, böjde och kapade lite rostfritt bara :D Kaz är mer skyldig än mig :7peta


Jag vill haaaa min tfi-box nuuuu!! :hoppa
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ska prova köra blackbird en sommar. Men det svider i min själ att göra mig av med min älskade TLs. Det råder tydligen vadslagning på våran mc-klubb om jag klarar av att sälja den. Jag är för evigt förknippad med TLs. :D


J-Bone skrev:
:bow Sketasnygg! :bow
Varför sälja? :7peta
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
sharpedge skrev:
RobbanC: Såfort det blir finväder här så tar jag hojen och kör den till kompisen så fotar vi resten åt dig ;)
Hmm, det är rätt torrt ute idag så det kanske händer redan idag :banana

Det var bara sidorna på TLR-dekalen eller??
Uppskattas!
Japp. Framifrån och bakifrån kan man säga.
Ställ dig bredvid förarsadeln resp bredvid framhjulsnavet (kanske på huk) liksom.
Ingen brådska som sagt!

Japp. Kan tänka mig att sälja dekaler (stålar kan man ju allitd göra av med) men måste prova lite mer. De som jag har gjort åt mig har dugt åt mig men man måste ju ställa andra (högre) krav när det är åt andra.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Robban_C skrev:
Uppskattas!
Japp. Framifrån och bakifrån kan man säga.
Ställ dig bredvid förarsadeln resp bredvid framhjulsnavet (kanske på huk) liksom.
Ingen brådska som sagt!

Japp. Kan tänka mig att sälja dekaler (stålar kan man ju allitd göra av med) men måste prova lite mer. De som jag har gjort åt mig har dugt åt mig men man måste ju ställa andra (högre) krav när det är åt andra.
Dom dekaler du gör... Är det samma "bakgrund" på dom som på orginaldekalerna.. svart/grå-rutiga mönstret alltså?
 

Majk

Guest
J-Bone skrev:
Majjjkk!! ffs, har du fått din lådda alltså?! Vart f-n är min då, dumma brevbärare! :arg

Ja, det är min låda som du hade postat bild på, vet inte hur djup den är, den är ett cowboy-bygge, böjde och kapade lite rostfritt bara :D Kaz är mer skyldig än mig :7peta
Jag vill haaaa min tfi-box nuuuu!! :hoppa

Är det för att jag mutat brevbäraren som jag får först :confused:
Jaha då får man dra till med en cowboy här med alltså...dags att börja nu då.
 

Majk

Guest
Jaha då har man jobbat eftersom det kom ett paket med insperation :hihi
Har tagit bort gaffeln som läcker , jobbar så man blir svettig he he.
Har ni fått nå TFIboxar än :tungan
 

Bifogat

  • löst gaffelben.jpg
    löst gaffelben.jpg
    7.3 KB · Visningar: 47
  • hojen utan kåpor och gaffelben.jpg
    hojen utan kåpor och gaffelben.jpg
    8.9 KB · Visningar: 46
  • verkstaden.jpg
    verkstaden.jpg
    8.9 KB · Visningar: 45
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Majk skrev:
Jaha då har man jobbat eftersom det kom ett paket med insperation :hihi
Har tagit bort gaffeln som läcker , jobbar så man blir svettig he he.
Har ni fått nå TFIboxar än :tungan
Ha ha ha sjysst golv du har att meka på! Parkett...din hoj måste vara himla nöjd med sin tillvaro minsann! :rofl
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top