TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Angåend försäkringar så ville TH bara ha 8400:- hel/hel istället för If som ville ha +24000:- Ska byta :D
Detta gäller en TLS -00 :yoparty
Så nu kan man ha den påställd hela året för en billigare peng än 6 mån förra året :rofl
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
K&N

Jaha..kunde inte låta bli att köpa kn filter på ebay....får väl vänta i 10 veckor innan jag får skiten men sen ska smecket i! Hoppas att det gör hojjen lite glad! :tomten
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hitta en dynokurva på http://fullspeed.to/atom
TLR original mot moddad.

TL1000Rs.jpg


Det står tyvärr inget om vilka mods som är gjorda på 137 hästarn....
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
sharpedge skrev:
... Är det samma "bakgrund" på dom som på orginaldekalerna.. svart/grå-rutiga mönstret alltså?
Nixx. Inte det material jag har för närvarande. Har idag solida kulörer, metallic (snarare "glans"), schack (mindre ytor). Tror att jag kan få fram ett material som påminner om Suz-bakgrunden, det är ett kolfiberlook-a-like. Men är osäker på storlekar på det materialet.
Skillnaden är alltså att Suz:s dekaler är tryckta med div färger på en film medan mina är en kulör (två på schack) per film. Detta gör att mina dekaler "byggs" upp av ett lager film per färg. Graphics av den typ som finns på vissa hojar är med andra ord bara att glömma. Ex vis den guld/mörkbruna 750R -96:an. Finns inte en vettig chans att göra såna dekaler med mina metoder. 1000-tals timmar med en slutlig tjocklek på flera millimeter. :)))

PutteLiten skrev:
... Men, vem vill minska bränslemängden ändå ...
Det är säkert en självklarhet här men det kan nämnas att mer soppa inte ger mer effekt om det inte finns mer syre att förbränna. Vanligt missförstånd i en del andra trådar.

Här kan ni för övrigt få ett exempel på varför jag måste greja med kåpor. Den här högerkåpan är inte riktigt perfekt. (årets understatement)

Det pratades tidigare om snabbfästen för tank och sadel vill jag minnas.
Länk? Eller bilder?
Pris?
Jag har gjort snabbfästen till tank och sidkåpor på min Katana, överväger att göra till Tillern också men det är ju alltid behagligt att börja med att tjuvkika på dom som redan har fixat.
 

Bifogat

  • PICT0216.JPG
    PICT0216.JPG
    86.2 KB · Visningar: 72
Last edited:

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jovars, men den har gått 4600 mil.Dom ligger runt 50 papp för en som gått mindre. Så jag vill inte ta ut nåt ockerpris heller. Men det är mycket motorcykel för pengarna om man jämför med en gammgixxer tex. (-92:eek:r för 45 tusen)

Den är såld nu. Snyft....Buhäääää!!

PutteLiten skrev:
Fyndpris :mattias

Tycker nästan Mell släpper den lite billigt!
Tja, nu ska jag inte sabba för min polare om han nu är intresserad... :crash
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban_C skrev:
Nixx. Inte det material jag har för närvarande. Har idag solida kulörer, metallic (snarare "glans"), schack (mindre ytor). Tror att jag kan få fram ett material som påminner om Suz-bakgrunden, det är ett kolfiberlook-a-like. Men är osäker på storlekar på det materialet.
Skillnaden är alltså att Suz:s dekaler är tryckta med div färger på en film medan mina är en kulör (två på schack) per film. Detta gör att mina dekaler "byggs" upp av ett lager film per färg. Graphics av den typ som finns på vissa hojar är med andra ord bara att glömma. Ex vis den guld/mörkbruna 750R -96:an. Finns inte en vettig chans att göra såna dekaler med mina metoder. 1000-tals timmar med en slutlig tjocklek på flera millimeter. :)))


Det är säkert en självklarhet här men det kan nämnas att mer soppa inte ger mer effekt om det inte finns mer syre att förbränna. Vanligt missförstånd i en del andra trådar.

Här kan ni för övrigt få ett exempel på varför jag måste greja med kåpor. Den här högerkåpan är inte riktigt perfekt. (årets understatement)

Det pratades tidigare om snabbfästen för tank och sadel vill jag minnas.
Länk? Eller bilder?
Pris?
Jag har gjort snabbfästen till tank och sidkåpor på min Katana, överväger att göra till Tillern också men det är ju alltid behagligt att börja med att tjuvkika på dom som redan har fixat.


Robban, kolla här http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16861&highlight=quick+seat+tank

Mell skrev:
Jovars, men den har gått 4600 mil.Dom ligger runt 50 papp för en som gått mindre. Så jag vill inte ta ut nåt ockerpris heller. Men det är mycket motorcykel för pengarna om man jämför med en gammgixxer tex. (-92:eek:r för 45 tusen)

Den är såld nu. Snyft....Buhäääää!!

:( :( :(
 

Majk

Guest
Bromsfrågor.
1. Kan man göra rent ett belägg som blivit smörjd med gaffelolja isf hur ?
2. Vad för medel använder man för att göra rent en bromskiva som det är gaffelolja på ?
3. Hur många mm ligger ett nytt belägg på (slitytan)?
4. Är det sommar snart ?

/ Majk
 

Majk

Guest
TLRR skrev:
1. Byt belägg,för det blir aldrig riktigt bra annars.
2. Thinner eller fettfri Aceton
3. På A svarar jag B ... Vet ej har aldrig tänkt på att mäta nya belägg.
4.Snart väldigt snart,Huva

Man tackar :Bugar
Ang fråga/svar 3 så menar jag , jag har bara bytt på bilar innan å dom är ju fetbreda medans jag antar att belägg på hojar är mindre från början :confused: annars är mina slut , men jag lär byta iaf så jag lär bli varse om det , kan återkomma med info till mig själv efter det :tungan
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nån mer intresserad av fotpinnar från staterna?

Todd på CalSportbike säger såhär:
"I mostly sell the Comp Werkes GP billet pegs over the LP ones, they seem to break less often. A set is $49.95 retail and the TLP price is $41. Choice of color is blue, black, gold, red, silver, violet.

A cheaper option is the EMGO anodized ones at $20/set ($25 ret). They come in gold, silver, red, blue, purple.

I can order the LP ones too. V360 only shows (call for price) but I think they're $70/pr. The V-1M ones are $58/pr (ret $70). V-1K are $34/pr (ret $40). LP's cheapest ones are the "alum racing" series at $24 (ret $30).
"

De billigare priserna är alltså de han erbjuder för TLP medlemmar.

Här är bilder på dem:

LP V1-K, $34
098.jpg


LP V1-M, $58
099.jpg


Comp. Werkes, $41
101.jpg


LP Alum racing, $24
100.jpg



EMGO, $20
615413.jpg



Jag kollar vad frakten går på så kan ju vi Stockholmsområdet dela frakten och kanske träffas nånstans och ha lite julklappsutdelning. Vad säger ni? :)
 
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
J-bone:
Tack för info om snabbfästen. Ser ut att bli en stund vid svarven nån kväll. :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban_C skrev:
J-bone:
Tack för info om snabbfästen. Ser ut att bli en stund vid svarven nån kväll. :tummenupp

:tummenupp



ca $25 för frakten av pinnar gubbar, det blir väl lite mer beroende på hur många vi är men anta att vi blir 5 stycken och frakten kanske hamnar på $50, hur låter det?
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
J-Bone skrev:
:tummenupp



ca $25 för frakten av pinnar gubbar, det blir väl lite mer beroende på hur många vi är men anta att vi blir 5 stycken och frakten kanske hamnar på $50, hur låter det?
Det där lät helt ok... surt bara att man bor på fel sida sverige :(
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top