WestW
.
Har du en sån underkåpa som jag har sitter på min TLs?
Kolla på bilden lite högre upp i tråden.
Kolla på bilden lite högre upp i tråden.
Robban_C skrev:TB = Throttle Body antar jag. Dvs att spjällhus har lossnat och ger tjuvluft?
Jag tolkar ditt inlägg ovan som att den går på tomgånmg med koppling utsläppt men stannar när du drar in kopplingen. Låter skumt. Stannar den för att den tar tjuvluft så borde den ju stanna vad du än gör med kopplingen eller hur?
Dessutom brukar ju tjuvluft vara MEST märkbart på tomgång, då blir ju tjuvluften en rätt stor andel av det totala flödet. WOT brukar inte märka lika mycket av tjuvluft, dels eftersom motorns "naturliga" flöde är så stort, dels eftersom vakuumet minskar markant = mindre tjuvluft sugs in fel väg.
Dessutom mäter väl inte TL MAP (Manifold Air Pressure)? Då borde den fungera hyggligt på fullgas även om den tar tjuvluft under spjällhusen.
Å andra sidan så kan jag inte säga vad som är felet men som sagt, tjuvluft och koppling hör ju inte ihop.
Ang avgifter:
Tänk på blodtrycket!
WestW skrev:Har du en sån underkåpa som jag har sitter på min TLs?
Kolla på bilden lite högre upp i tråden.
Robban_C skrev:PutteLiten:
Med "dra in kopplingen" menar du säkert "dra in kopplingen och lägga i växel" hoppas jag. Då förstår jag vad du menar.
Motorn går ju inte ett dugg tyngre enbart av att dra in kopplingen.
ODEN:
Tack för info!
Låter som om det finns mer anledning att titta på in/uppflytt av kåpor än på uppflytt av fotpinnar med andra ord. Dvs jag tolkar ditt inlägg som att fotpinnarna inte är något problem och väljer därför att lägga 250:- på ett färdigt beg fotpinnsfäste ist f att lägga massa timmar på att tillverka nya. Kan lägga dom timmarna på kåpsetet istället.
Apropå iskrap så kan jag nämna att jag har faktiskt kört bana en gång. Många år sen med en 1100EF -84. 265 pannor att lotsa runt på Gelleråsen! Eftersom jag hade tuchat backen några gånger med underkåpan på gata så tog jag bort underkåpan innan jag åkte dit. Jag tog även bort gummielementen som kåpan satt skruvad i så att endast fästena (20-30 mm innanför kåpan) fanns kvar.
Efter den dagen var fästena delvis bortskavda.
Horn i pannan med andra ord. God självkännedom att häkta av underkåpan! Idag går det nog lite lugnare till, man har förhoppningsvis mognat lite och därmed lugnat ner sig.
Robban_C skrev:Missade TLS. Tack för klarläggande.
Återigen: Är det bara så att spetsarna på pinnarna tar i lite lätt eller är det ett seriöst problem?
Tycker man borde ha hört talas om det om det hade varit ett problem.
Tar pinnarna bara i lite lätt så är det ju perfekt, då har man ju en varningssiggnal. Men tar de i rejält så är det ju inge´ bra.
Stödet låter ju i alla fall allvarligt eftersom det inte fäller upp mer än det är.
TLRR skrev:Måste bara ventilera lite.Tjacka en Yamaha TTR 600 -03 idag och det känns jevligt roligt.
TLRR skrev:Måste bara ventilera lite.Tjacka en Yamaha TTR 600 -03 idag och det känns jevligt roligt.
J-Bone skrev:Japp, CalSportbike har/kan greja alla de pinnarna. eftersom det bara är temorärt för mig så tänkte jag köpa de billigaste, nånting för runt 20 dollar.Låter som en bra ide ja e på
LP Alum racing och Emgo ser ju likadana ut och duger gott åt mig så länge.
tl1000larsson skrev:J-Bone skrev:Japp, CalSportbike har/kan greja alla de pinnarna. eftersom det bara är temorärt för mig så tänkte jag köpa de billigaste, nånting för runt 20 dollar.Låter som en bra ide ja e på
LP Alum racing och Emgo ser ju likadana ut och duger gott åt mig så länge.
Ok, vi gör en liten lista få se hur många som är på. Skriv vilka pinnar och vilken färg också.
1. J-Bone - Emgo silver
2. tl1000larsson - Emgo silver(?)
sharpedge, stix, robban ??
J-Bone skrev:Ok, vi gör en liten lista få se hur många som är på. Skriv vilka pinnar och vilken färg också.
1. J-Bone - Emgo silver
2. tl1000larsson - Emgo silver(?)
3. -[stiXen]- - Emgo silver
sharpedge, stix, robban ??
Robban_C skrev:PutteLiten:
Med "dra in kopplingen" menar du säkert "dra in kopplingen och lägga i växel" hoppas jag. Då förstår jag vad du menar.
Motorn går ju inte ett dugg tyngre enbart av att dra in kopplingen.
.
J-Bone skrev:Har läst igenom instruktionen till TFI'n. Verkar ju lätt att justera/ställa in men är det någon som har fått örnkoll på var den ska kopplas in?
Den blå och den grå kablen ska anslutas till varsin primär injektorkabel vid ECU'n (vilka färger har de primära injektorkablarna? Är det grön/vit och grön/svart?).
Röd kabel är strömmatning och skall anslutas till valfri strömmatning som går av/på med tändningen (några bra förslag?).
Svart kabel är jord (dra direkt till batteriets minuspol eller väljer ni någon annan jord?).
PutteLiten skrev:Fick du betala moms och tull?
Jag tänkte ta en titt på min TL i helgen, TB och kanske TFI.
Igentligen hade jag inte tänkt montera TFIn förrän jag bytt subframe - men jag kanske gör det ändå...
J-Bone skrev:Japp, jag torskade också på moms och tull...
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |