TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Majk

Guest
DaGaz skrev:
Aha, du har köpt Ariete antar jag ;-) Duells har tryckt fel i sin katalog, du ska ha de som heter Art nr: 22-127 istället.. märkligt att man inte ändrat detta.. fick samma fel, polarn också på sin hayabusa (för den är det dock åtgärdat i 2003 års katalog).

Och ja - jag lever, är numer stolt pappa till en liten son..

PS. Innan benet frågar; projektet är inte dött, tagit ny fart sen flytten till småland .DS

:tummenupp

Det stämmer , konstigt att det inte blev rätt ty jag köpte mina för nån månad sen :va Gratulerar till knodden :tummenupp antar att du kommer höra mindre däckskrik och mer barnskrik då :hihi
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DaGaz skrev:
:D Tackar tackar. :D

Blir begränsat med utflykter denna sommar men hade tänkt mig en eller ett par banåkningar iallfall. Någon mer som är sugen så kan man ju kombinera det med lite tiller/tillis partaj - och vad skall man isåfall sikta på? :va

PS. faktum är att jag har hunnit med 100 mil, och ställde på hojjen 18'e februari. DS

Är klart sugen på banåkning!! Är ju oskuld på det området... :hihi
Men det ska ju helst vara i "närheten".. :va?
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
J-Bone skrev:
Är klart sugen på banåkning!! Är ju oskuld på det området... :hihi
Men det ska ju helst vara i "närheten".. :va?


midlanda är ju "bara" några sten kast :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Är klart sugen på banåkning!! Är ju oskuld på det området... :hihi
Men det ska ju helst vara i "närheten".. :va?

Ett välmenat tips.
Ta det lungt på banan.

Din hoj börjar ju bli lite väl bling nu för att man/du ska lägga den på bana.
Det ÄR vanligt att folk vurpar på bana! :fakta
Man kör fortare och fortare, och någon gång har man ju nått sin gräns. har man tur fixar man det och byte kallingar efter rundan...
har man otur så kan man ju highsida, totalskrota sin hoj och spräcka 4 rygkotor - ahem, en i våran grupp gjorde precis så här förra sommaren på Knutstorp. Så det kan gå riktigt illa även på bana om man har fett med otur.
Han var förövrigt med och körde i söndags så "rider OK" på den olyckan. :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
Ett välmenat tips.
Ta det lungt på banan.

Din hoj börjar ju bli lite väl bling nu för att man/du ska lägga den på bana.
Det ÄR vanligt att folk vurpar på bana! :fakta
Man kör fortare och fortare, och någon gång har man ju nått sin gräns. har man tur fixar man det och byte kallingar efter rundan...
har man otur så kan man ju highsida, totalskrota sin hoj och spräcka 4 rygkotor - ahem, en i våran grupp gjorde precis så här förra sommaren på Knutstorp. Så det kan gå riktigt illa även på bana om man har fett med otur.
Han var förövrigt med och körde i söndags så "rider OK" på den olyckan. :)

Det blir hyfsat lugnt tempo i någon lagom grupp första gången, skulle helst köra där det finns instruktör också. Meningen är ju att det ska vara utvecklande och kul! :)

Jag kan förstå om man har vanan inne att man börjar pressa men då ska man ju helst ha en dedikerad banhoj som man slipper gråta blod om man kvaddar också... jag vill mest bara känna på liksom. :p
 
Last edited:

lille rille

HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!
Gick med
8 Feb 2004
Ort
SJÖBO
Hoj
HAR BÖRJAT SÖKA EFTER NY TILLER
tja nu har ni lyckats få en till tlr åkare ,tängte höra om det är några som är ute o härjar i sthml .(påväg att flyta dit)är det någon som vet om pcIII passar tlr-99
har en kvar sen förra hojen.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Jag kan förstå om man har vanan inne att man börjar pressa men då ska man ju helst ha en dedikerad banhoj som man slipper gråta blod om man kvaddar också... jag vill mest bara känna på liksom. :p


:lol
"jag vill mest bara känna på liksom."
Så täntke jag oxå, men fan, 3dje gången man var där så var man ju stålmannen och odödlig - ==> lowsider... :rolleyes: :(

Men men, nu har jag en XR att röja bana med och den är BETYDLIGT billigare att kasa asfalt med. :)
Jag har redan provat... :lol

Ta det lungt bara :hej
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
lille rille skrev:
tja nu har ni lyckats få en till tlr åkare ,tängte höra om det är några som är ute o härjar i sthml .(påväg att flyta dit)är det någon som vet om pcIII passar tlr-99
har en kvar sen förra hojen.

Tja Rille! Välkommen till "the dark side". :p Visst är vi några som härjar i huvudstaden, vi får styra upp några samåkningar i sommar.

Nej, PCIII passar inte, sälj och köp PCII...eller Techlusion TFI som några av oss har gjort :tomten
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
:lol
"jag vill mest bara känna på liksom."
Så täntke jag oxå, men fan, 3dje gången man var där så var man ju stålmannen och odödlig - ==> lowsider... :rolleyes: :(

Men men, nu har jag en XR att röja bana med och den är BETYDLIGT billigare att kasa asfalt med. :)
Jag har redan provat... :lol

Ta det lungt bara :hej

Blir man biten så får man skaffa nån skrothög att köra bana med... :D
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
J-Bone skrev:
Blir man biten så får man skaffa nån skrothög att köra bana med... :D
Som jag har gjort!
Fast bilden är mest för att visa att även skrapade dämpare kan bli fina. Allt som behövs är att ha en polare som är proffs på ytbehandling!
Och den uppmärksamme kanske ser att jag inte längre behöver kåpset:
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=3527
Har skaffat. Ett 2-delat glasfiberkåpset. Vilket bland annat innebär att jag har en racebakdel till övers som jag kan tänka mig att sälja. Jag vill gärna kunna åka med damer bakpå. :tummenupp

Apropå banåka:
Förutom att hojen ska vara i bra skick så ska du också vara i bra skick. Annars är det depån som gäller.
Den (hitintills) enda gången jag åkt hoj på bana var på Gelleråsen i samband med Bike Week. Sista passet för dagen var jag antagligen för trött (hade sovit dåligt under bar himmel i gräset utanför depån eftersom jag inte hade nåt tält!), jag gjorde nämligen 4(!) resor i spenaten (inga för övrigt under hela dagen) under detta enda pass! Jag höll mig iofs på hjulen hela tiden men att i typ 100+ km/h hamna i den (längsmed rakan) fårade jord/grussträngen mellan banan och läktarna efter utgången av startkurvan är inte så roligt kan jag tala om! Och detta var med en 265-kilos Suz 1100 EF!
Slutsatsen är att chaffisen ska vara i ännu bättre skick än hojen!
 

Bifogat

  • PICT0248.JPG
    PICT0248.JPG
    91 KB · Visningar: 78

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
Är klart sugen på banåkning!! Är ju oskuld på det området... :hihi
Men det ska ju helst vara i "närheten".. :va?

Jag har bara provat lite "trafikövning" på sviestad förra året (2 ggr) och man blir tokbiten - det är precis så kul som alla säger :banana . En omedelbar effekt av detta blir att man känner sig mycket säkrare även på vägen :). En bieffekt är att man genast håller dubbla hastigheten på krokvägarna.

Man bestämmer ju själv tempot (som iofs blir högre & högre varje varv :hihi ) och det kändes 10ggr säkrare att pressa på banan än de sedvanliga galenskaperna man läskas till på favoritvägen :3freak . Iallf för mig.

Om man åker kärringgruppen så tror jag nog att ingen behöver köra fortare än vad som är nyttigt.

Jag tror inte det är någon bra ide att köra bana en hel dag och sedan sätta sig på hojjen och åka någon längre sträcka. Jag bor i Kalmartrakten nu och har långt till alla banor :rolleyes: :gråta

En ide skulle vara att samlas för att åka bana en dag, sen hyra stugor eller liknande för lite TL-partaj på kvällen? Eller kanske TWIN partaj i stort?

Med lite aktiviteter typ; Bad, korvgrillning, virkning, oljemålning och knyppelkurser? :lol

Var det TWIN träff nu förresten? Tyckte jag läste om det..
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
lille rille skrev:
tja nu har ni lyckats få en till tlr åkare ,tängte höra om det är några som är ute o härjar i sthml .(påväg att flyta dit)är det någon som vet om pcIII passar tlr-99
har en kvar sen förra hojen.

Välkommen i klubben!! :D Det var sista hojjen du behövde köpa :tungan

Lekmannasvar: till TLR är det PCII som gäller - ni som vet kan slå mig om jag har fel.. :tummenupp

Edit: Oupps, J-Bone hade redan avhandlat PCII..
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
DaGaz skrev:
En ide skulle vara att samlas för att åka bana en dag, sen hyra stugor eller liknande för lite TL-partaj på kvällen? Eller kanske TWIN partaj i stort?

Med lite aktiviteter typ; Bad, korvgrillning, virkning, oljemålning och knyppelkurser? :lol

Var det TWIN träff nu förresten? Tyckte jag läste om det..


Då BÖR vi ta en bana som inte har så hårda ljudkrav... har för mig att Falken Ring är hyfsat slappa på den saken.
Är roligare än den ser ut! :)

Knutstorp går fet bort. Nitiska små l***er när det gäller ljudnivå. Förståeligt dock, banan ligger mitt i ett samhälle :crash :kocko
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DaGaz skrev:
Jag har bara provat lite "trafikövning" på sviestad förra året (2 ggr) och man blir tokbiten - det är precis så kul som alla säger :banana . En omedelbar effekt av detta blir att man känner sig mycket säkrare även på vägen :). En bieffekt är att man genast håller dubbla hastigheten på krokvägarna.

Man bestämmer ju själv tempot (som iofs blir högre & högre varje varv :hihi ) och det kändes 10ggr säkrare att pressa på banan än de sedvanliga galenskaperna man läskas till på favoritvägen :3freak . Iallf för mig.

Om man åker kärringgruppen så tror jag nog att ingen behöver köra fortare än vad som är nyttigt.

Jag tror inte det är någon bra ide att köra bana en hel dag och sedan sätta sig på hojjen och åka någon längre sträcka. Jag bor i Kalmartrakten nu och har långt till alla banor :rolleyes: :gråta

En ide skulle vara att samlas för att åka bana en dag, sen hyra stugor eller liknande för lite TL-partaj på kvällen? Eller kanske TWIN partaj i stort?

Med lite aktiviteter typ; Bad, korvgrillning, virkning, oljemålning och knyppelkurser? :lol

Var det TWIN träff nu förresten? Tyckte jag läste om det..

Suverän idé! Vem orkar styra upp? :p
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
DaGaz skrev:
Jag har bara provat lite "trafikövning" på sviestad förra året (2 ggr) och man blir tokbiten - det är precis så kul som alla säger :banana . En omedelbar effekt av detta blir att man känner sig mycket säkrare även på vägen :). En bieffekt är att man genast håller dubbla hastigheten på krokvägarna.

Man bestämmer ju själv tempot (som iofs blir högre & högre varje varv :hihi ) och det kändes 10ggr säkrare att pressa på banan än de sedvanliga galenskaperna man läskas till på favoritvägen :3freak . Iallf för mig.

Om man åker kärringgruppen så tror jag nog att ingen behöver köra fortare än vad som är nyttigt.

Jag tror inte det är någon bra ide att köra bana en hel dag och sedan sätta sig på hojjen och åka någon längre sträcka. Jag bor i Kalmartrakten nu och har långt till alla banor :rolleyes: :gråta

En ide skulle vara att samlas för att åka bana en dag, sen hyra stugor eller liknande för lite TL-partaj på kvällen? Eller kanske TWIN partaj i stort?

Med lite aktiviteter typ; Bad, korvgrillning, virkning, oljemålning och knyppelkurser? :lol

Var det TWIN träff nu förresten? Tyckte jag läste om det..

Jag är på om det är lite senare i sommar så jag hinner få tillbaka körkortet. Jag missar alla roliga träffar nu :gråta
Kanske jag kan kolla om vi får hyra Rörken en dag (gokartbana i Uppsala) Tror inte dom bryr sig om ljud där då det ligger mitt i ingenstanns.

edit: Jag hette 20SK här på forumet förut
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
PutteLiten skrev:
Då BÖR vi ta en bana som inte har så hårda ljudkrav... har för mig att Falken Ring är hyfsat slappa på den saken.
Är roligare än den ser ut! :)

Knutstorp går fet bort. Nitiska små l***er när det gäller ljudnivå. Förståeligt dock, banan ligger mitt i ett samhälle :crash :kocko

Fint att vi har dig som har lite Erfarenhet.. vilken bana skulle vara ideal med tanke på geografiskt läge och vänlig inställning till väljudande mullermaskiner? :D

Sen får vi lösa ställe med hög partyfaktor efter detta.. :yoparty
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
DaGaz skrev:
Fint att vi har dig som har lite Erfarenhet.. vilken bana skulle vara ideal med tanke på geografiskt läge och vänlig inställning till väljudande mullermaskiner? :D

Sen får vi lösa ställe med hög partyfaktor efter detta.. :yoparty
Finns kanske bara ett alternativ, läges mässigt... Mittsverigebanan strax utanför Härnösand. Nära och bra för de allra flesta :rolleyes:
:D
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
Suverän idé! Vem orkar styra upp? :p

Jag kan ta huvudansvaret denna gång med lite stöd av övriga.. Först; en vettig bana / åkning.. Blir vi tillräckligt många kanske vi kan hyra själva? :tungan

Förslag på lämpliga banor/banåkningar tack, gärna under semestertid, låt säga mitten på juli så har vi lite framförhållning och möjlighet att göra detta till något riktigt bra..

Skicka ett PM till mig ni som är på för aktuell tidpunkt ovan så sammanställer jag listan (så slipper vi lusa ner tråden med namn).. :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top