PutteLiten
Twins have more fun
Goffe skrev:
Tackar! Film nr 2 är Wingspan. honom känner vi ju!!
De andra kan jag inte se, lite suddigt så man kan ju inte se om man känner igen ägaren...
Goffe skrev:
DaGaz skrev:Aha, du har köpt Ariete antar jag ;-) Duells har tryckt fel i sin katalog, du ska ha de som heter Art nr: 22-127 istället.. märkligt att man inte ändrat detta.. fick samma fel, polarn också på sin hayabusa (för den är det dock åtgärdat i 2003 års katalog).
Och ja - jag lever, är numer stolt pappa till en liten son..
PS. Innan benet frågar; projektet är inte dött, tagit ny fart sen flytten till småland .DS
DaGaz skrev:Tackar tackar.
Blir begränsat med utflykter denna sommar men hade tänkt mig en eller ett par banåkningar iallfall. Någon mer som är sugen så kan man ju kombinera det med lite tiller/tillis partaj - och vad skall man isåfall sikta på?
PS. faktum är att jag har hunnit med 100 mil, och ställde på hojjen 18'e februari. DS
J-Bone skrev:Är klart sugen på banåkning!! Är ju oskuld på det området...
Men det ska ju helst vara i "närheten".. ?
J-Bone skrev:Är klart sugen på banåkning!! Är ju oskuld på det området...
Men det ska ju helst vara i "närheten".. ?
PutteLiten skrev:Ett välmenat tips.
Ta det lungt på banan.
Din hoj börjar ju bli lite väl bling nu för att man/du ska lägga den på bana.
Det ÄR vanligt att folk vurpar på bana!
Man kör fortare och fortare, och någon gång har man ju nått sin gräns. har man tur fixar man det och byte kallingar efter rundan...
har man otur så kan man ju highsida, totalskrota sin hoj och spräcka 4 rygkotor - ahem, en i våran grupp gjorde precis så här förra sommaren på Knutstorp. Så det kan gå riktigt illa även på bana om man har fett med otur.
Han var förövrigt med och körde i söndags så "rider OK" på den olyckan.
J-Bone skrev:Jag kan förstå om man har vanan inne att man börjar pressa men då ska man ju helst ha en dedikerad banhoj som man slipper gråta blod om man kvaddar också... jag vill mest bara känna på liksom.
lille rille skrev:tja nu har ni lyckats få en till tlr åkare ,tängte höra om det är några som är ute o härjar i sthml .(påväg att flyta dit)är det någon som vet om pcIII passar tlr-99
har en kvar sen förra hojen.
PutteLiten skrev:
"jag vill mest bara känna på liksom."
Så täntke jag oxå, men fan, 3dje gången man var där så var man ju stålmannen och odödlig - ==> lowsider...
Men men, nu har jag en XR att röja bana med och den är BETYDLIGT billigare att kasa asfalt med.
Jag har redan provat...
Ta det lungt bara
Som jag har gjort!J-Bone skrev:Blir man biten så får man skaffa nån skrothög att köra bana med...
J-Bone skrev:Är klart sugen på banåkning!! Är ju oskuld på det området...
Men det ska ju helst vara i "närheten".. ?
lille rille skrev:tja nu har ni lyckats få en till tlr åkare ,tängte höra om det är några som är ute o härjar i sthml .(påväg att flyta dit)är det någon som vet om pcIII passar tlr-99
har en kvar sen förra hojen.
J-Bone skrev:Blir man biten så får man skaffa nån skrothög att köra bana med...
DaGaz skrev:En ide skulle vara att samlas för att åka bana en dag, sen hyra stugor eller liknande för lite TL-partaj på kvällen? Eller kanske TWIN partaj i stort?
Med lite aktiviteter typ; Bad, korvgrillning, virkning, oljemålning och knyppelkurser?
Var det TWIN träff nu förresten? Tyckte jag läste om det..
DaGaz skrev:Jag har bara provat lite "trafikövning" på sviestad förra året (2 ggr) och man blir tokbiten - det är precis så kul som alla säger . En omedelbar effekt av detta blir att man känner sig mycket säkrare även på vägen . En bieffekt är att man genast håller dubbla hastigheten på krokvägarna.
Man bestämmer ju själv tempot (som iofs blir högre & högre varje varv ) och det kändes 10ggr säkrare att pressa på banan än de sedvanliga galenskaperna man läskas till på favoritvägen . Iallf för mig.
Om man åker kärringgruppen så tror jag nog att ingen behöver köra fortare än vad som är nyttigt.
Jag tror inte det är någon bra ide att köra bana en hel dag och sedan sätta sig på hojjen och åka någon längre sträcka. Jag bor i Kalmartrakten nu och har långt till alla banor
En ide skulle vara att samlas för att åka bana en dag, sen hyra stugor eller liknande för lite TL-partaj på kvällen? Eller kanske TWIN partaj i stort?
Med lite aktiviteter typ; Bad, korvgrillning, virkning, oljemålning och knyppelkurser?
Var det TWIN träff nu förresten? Tyckte jag läste om det..
DaGaz skrev:Jag har bara provat lite "trafikövning" på sviestad förra året (2 ggr) och man blir tokbiten - det är precis så kul som alla säger . En omedelbar effekt av detta blir att man känner sig mycket säkrare även på vägen . En bieffekt är att man genast håller dubbla hastigheten på krokvägarna.
Man bestämmer ju själv tempot (som iofs blir högre & högre varje varv ) och det kändes 10ggr säkrare att pressa på banan än de sedvanliga galenskaperna man läskas till på favoritvägen . Iallf för mig.
Om man åker kärringgruppen så tror jag nog att ingen behöver köra fortare än vad som är nyttigt.
Jag tror inte det är någon bra ide att köra bana en hel dag och sedan sätta sig på hojjen och åka någon längre sträcka. Jag bor i Kalmartrakten nu och har långt till alla banor
En ide skulle vara att samlas för att åka bana en dag, sen hyra stugor eller liknande för lite TL-partaj på kvällen? Eller kanske TWIN partaj i stort?
Med lite aktiviteter typ; Bad, korvgrillning, virkning, oljemålning och knyppelkurser?
Var det TWIN träff nu förresten? Tyckte jag läste om det..
PutteLiten skrev:Då BÖR vi ta en bana som inte har så hårda ljudkrav... har för mig att Falken Ring är hyfsat slappa på den saken.
Är roligare än den ser ut!
Knutstorp går fet bort. Nitiska små l***er när det gäller ljudnivå. Förståeligt dock, banan ligger mitt i ett samhälle :kocko
Finns kanske bara ett alternativ, läges mässigt... Mittsverigebanan strax utanför Härnösand. Nära och bra för de allra flestaDaGaz skrev:Fint att vi har dig som har lite Erfarenhet.. vilken bana skulle vara ideal med tanke på geografiskt läge och vänlig inställning till väljudande mullermaskiner?
Sen får vi lösa ställe med hög partyfaktor efter detta..
J-Bone skrev:Suverän idé! Vem orkar styra upp?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |