TLRR skrev:Japp körte stånkan,gillar det som fan,men den är lite slö ännu när den inte är inkörd riktigt än.Sen blir det en mullerburk som piskar upp mellanregistret så den blir lite rappare.
FAN VA GRYMMA . kan tyvär inte måste köpa nytt ställ förstJ-Bone skrev:Grappar! Det blir nog inga fotpinnar nu... inte för mig iallafall.
Anledningen är här!
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&postid=255928#post255928
Dealen gäller alla TLP medlemmar!
J-Bone skrev:Gäller det även DOT 5.1? Kan man använda bromsvätska DOT 5.1 i kopplingen också?
GAH!!! VARFÖR MÅSTE JAG HA SÅ ONT OM CASHJ-Bone skrev:Grappar! Det blir nog inga fotpinnar nu... inte för mig iallafall.
Anledningen är här!
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&postid=255928#post255928
Dealen gäller alla TLP medlemmar!
0x2142 skrev:Vet någon vid vilket varvtal man mäter ljudet på en TLs hos bilprovningen? ska provmäta mina yoshimura RS3... tror inte att jag klarar gränsen för dom mullrar som satan
hocke skrev:Jag är på om det är lite senare i sommar så jag hinner få tillbaka körkortet. Jag missar alla roliga träffar nu
Kanske jag kan kolla om vi får hyra Rörken en dag (gokartbana i Uppsala) Tror inte dom bryr sig om ljud där då det ligger mitt i ingenstanns.
edit: Jag hette 20SK här på forumet förut
hocke skrev:Jag är på om det är lite senare i sommar så jag hinner få tillbaka körkortet. Jag missar alla roliga träffar nu
Kanske jag kan kolla om vi får hyra Rörken en dag (gokartbana i Uppsala) Tror inte dom bryr sig om ljud där då det ligger mitt i ingenstanns.
edit: Jag hette 20SK här på forumet förut
DaGaz skrev:Geografiskt känns det som t.ex. Linköping skulle kunna vara rätt neutralt. Mantorp är ju inte att tänka på, 60K i banhyra och sen får man arrangera med föråkare etc själv. Då är det bättre att haka på BikeEvents åkningar och ha träffen efter den.
Anderstorp, Falkenberg etc är också både dyrt, svårt att få tider såhär sent och vi måste ordna organisation runt detta själva.
Om vi inte är så petiga med bana så har jag kollat lite med Sviestad (tycker jag e kul - men man har ju inte så stor erfarenhet) i Linköping och de skall återkomma med förslag utifrån önskemål jag givit. Därav återkommer jag i min tur med mer info men ni kan gå in på www.lms.se och flukta lite.
http://www.storgarden.com
http://www.satravallen.se
.. det finns fler uppslag - alla har inte web,
Det som är gemensamt är;
1. Närheten till vatten
2. Möjlighet att större grillning och ha diverse aktiviteter
3. Ej tältning, vi bor under tak..
60 - platser verkar optimalt med tanke på bana, boende org mm..
Förslag på datum i prioritetsordning är:
1. 16-17/7
2. 9-10/7
3. 2-3/7
På banan dag 1 (fredag) partalaj på kvällen, wrapup och hemresa på lördagen.
Jag antog att de flesta har möjlighet att ta/har ledigt i semestertid en fredag. Lättre med bantider då. Sen har man vilodag på söndagen.
J-Bone skrev:Linköping och Bikeevents låter perfekt!
Är rätt säker på att DOT 5.1 är silikonvätskan. Kolla det eftersom jag inte är säker.J-Bone skrev:Gäller det även DOT 5.1? Kan man använda bromsvätska DOT 5.1 i kopplingen också?
DaGaz skrev:Mm uttryckte mig klantigt, BikeEvents = 950 SEK - Ren banåkning på Mantorp och risk för överbokning.
LMS = ca 400 SEK och bara vi på banan 10.00 - 16.00. Bättre möjlighet att dela upp på lagom grupper.
På Mantorp lär vi garanterat få skruva bort våra slipon innan vi deltar..
Robban_C skrev:Är rätt säker på att DOT 5.1 är silikonvätskan. Kolla det eftersom jag inte är säker.
Det jag däremot vet är att silikonvätskan (vad den nu heter) inte är hygroskopisk = suger ej åt sig fukt och orsakar därmed inte rost/ärg i huvudcylindrar och bromskok. Därför är den poppis bland veteranbilsgänget.
Den är (enligt vad jag läst) inte blandbar med konventionell bromsvätska, man måste med andra ord tvätta ur hela systemet med T-sprit eller metanol.
Nackdelen med silikonvätskan är att den har lägre koktemp = inte bra för hojar/bilar som använder hejdarna!
Om allt detta stämmer så är alltså silikonvätskan (vad den nu har för beteckning) klart olämplig som bromsvätska men användbar till kopplingshydrauliken på våra hojar. Men vem orkar hålla på med två olika vätskor?
Som sagt, kolla vad 5.1 är, borde stå på burken.
J-Bone skrev:Aha, LMS låter ju bra! Finns instruktör?
DaGaz skrev:Jodå då är det instruktörer och allt, är inte 100 men jag tror dessa klassas som ren trafikövning - mycket nyttigt.
DaGaz skrev:Mm uttryckte mig klantigt, BikeEvents = 950 SEK - Ren banåkning på Mantorp och risk för överbokning.
LMS = ca 400 SEK och bara vi på banan 10.00 - 16.00. Bättre möjlighet att dela upp på lagom grupper.
På Mantorp lär vi garanterat få skruva bort våra slipon innan vi deltar..
Robban_C skrev:LMS har väl bara ett begränsat antal åkare och först till kvarn?
Jag har ingen lust att åka dit bara för att bli motad i grinden därför att jag är en för många.
Men jag vill ju gärna köra.
Sorry. Hade inte greppat att det var det upplägget. Trodde det gällde en av deras kvällskörningar.DaGaz skrev:Nä vem vill det.. därav så hyr vi det hela så vi alla är garanterade maximal åkning under dagtid och att vi har banan för oss själva. ...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |