TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Vet någon vid vilket varvtal man mäter ljudet på en TLs hos bilprovningen? ska provmäta mina yoshimura RS3... tror inte att jag klarar gränsen för dom mullrar som satan :yoparty
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TLRR skrev:
Japp körte stånkan,gillar det som fan,men den är lite slö ännu när den inte är inkörd riktigt än.Sen blir det en mullerburk som piskar upp mellanregistret så den blir lite rappare. :)


...och högkomps kolv, vassare kam, Motard drevning, helsystem, ny fugge (TM40/41 eller något med Acc pump... :hihi), Beringer 6kolvs ok + skiva...


:angel :rofl

Missade jag något... :p
Funderar på ny fugge (TM40) och nya bromsar till min XR. Bromsar ska jag ha Beringer 4 kolvs ok (räcker gott åt mig) + Beringer skiva (ca 4500 för paketet).

Har du 17" på den? Blev mkt possitivt överraskad av mi nXR när jag bytte från 21/18" till 17/17. Helt plötsligt kunde man lägga ner den betydligt mer än vad som känns säkert... (inga chicken stripes kvar på vänster sida, efter 2 dagar... :p ). Som sagt, helt otroligt hur kurvälskande hojen är! :rock :yoparty
 

lille rille

HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!
Gick med
8 Feb 2004
Ort
SJÖBO
Hoj
HAR BÖRJAT SÖKA EFTER NY TILLER
J-Bone skrev:
Grappar! Det blir nog inga fotpinnar nu... inte för mig iallafall.

Anledningen är här!
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&postid=255928#post255928

:hoppa :yoparty

Dealen gäller alla TLP medlemmar!
412110S.jpg

303.jpg
FAN VA GRYMMA :tummenupp . kan tyvär inte :( måste köpa nytt ställ först
å ny hjälm å nya känger :( klotade föra sommaren.
Idag var jag ute på min första längre tur med TLRen Å DEN ÄR HELT UNDERBAR :kär varför har man väntat så länge med att köpa en?
jagdrog den på flygrakan i sjöbo i 240km/h på mätaren det gick fort som fan
när man kör med öppen hjälm :kocko hur som helst nu förstår jag att ni är trogna era tl cycklar :Bugar JAG HAR SETT LJUSET (eller var det hornen i pannan som trök ner solbrillorna?)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
J-Bone skrev:
Gäller det även DOT 5.1? Kan man använda bromsvätska DOT 5.1 i kopplingen också?

Japp det kan du se till att du byter all vätska bara.Tänk på att stänga bromsvätske burk/flaska om du inte gör allt på en gång vätskan är hydroskopisk(drar åt sig luftfuktighet)så du inte får fukt i bromssystemet=rost.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
hocke skrev:
Jag är på om det är lite senare i sommar så jag hinner få tillbaka körkortet. Jag missar alla roliga träffar nu :gråta
Kanske jag kan kolla om vi får hyra Rörken en dag (gokartbana i Uppsala) Tror inte dom bryr sig om ljud där då det ligger mitt i ingenstanns.

edit: Jag hette 20SK här på forumet förut

Stenhårt 100db vid förbipassering på Rörken. Vid Rörken körningarna är det alltid Db kontroll medans man kör. Missköts det så kan det bli så att det inte får vara hojar på banan mer.

Har det ordnats sig med pengar och hojen nu?
Hoppas det löst sig i alla fall.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
hocke skrev:
Jag är på om det är lite senare i sommar så jag hinner få tillbaka körkortet. Jag missar alla roliga träffar nu :gråta
Kanske jag kan kolla om vi får hyra Rörken en dag (gokartbana i Uppsala) Tror inte dom bryr sig om ljud där då det ligger mitt i ingenstanns.

edit: Jag hette 20SK här på forumet förut

Geografiskt känns det som t.ex. Linköping skulle kunna vara rätt neutralt. Mantorp är ju inte att tänka på, 60K i banhyra och sen får man arrangera med föråkare etc själv. Då är det bättre att haka på BikeEvents åkningar och ha träffen efter den.

Anderstorp, Falkenberg etc är också både dyrt, svårt att få tider såhär sent och vi måste ordna organisation runt detta själva.

Om vi inte är så petiga med bana så har jag kollat lite med Sviestad (tycker jag e kul - men man har ju inte så stor erfarenhet) i Linköping och de skall återkomma med förslag utifrån önskemål jag givit. Därav återkommer jag i min tur med mer info men ni kan gå in på www.lms.se och flukta lite.

http://www.storgarden.com
http://www.satravallen.se

.. det finns fler uppslag - alla har inte web,
Det som är gemensamt är;
1. Närheten till vatten
2. Möjlighet att större grillning och ha diverse aktiviteter
3. Ej tältning, vi bor under tak..

60 - platser verkar optimalt med tanke på bana, boende org mm.. :fyllisar

Förslag på datum i prioritetsordning är:
1. 16-17/7
2. 9-10/7
3. 2-3/7

På banan dag 1 (fredag) partalaj på kvällen, wrapup och hemresa på lördagen.

Jag antog att de flesta har möjlighet att ta/har ledigt i semestertid en fredag. Lättre med bantider då. Sen har man vilodag på söndagen.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DaGaz skrev:
Geografiskt känns det som t.ex. Linköping skulle kunna vara rätt neutralt. Mantorp är ju inte att tänka på, 60K i banhyra och sen får man arrangera med föråkare etc själv. Då är det bättre att haka på BikeEvents åkningar och ha träffen efter den.

Anderstorp, Falkenberg etc är också både dyrt, svårt att få tider såhär sent och vi måste ordna organisation runt detta själva.

Om vi inte är så petiga med bana så har jag kollat lite med Sviestad (tycker jag e kul - men man har ju inte så stor erfarenhet) i Linköping och de skall återkomma med förslag utifrån önskemål jag givit. Därav återkommer jag i min tur med mer info men ni kan gå in på www.lms.se och flukta lite.

http://www.storgarden.com
http://www.satravallen.se

.. det finns fler uppslag - alla har inte web,
Det som är gemensamt är;
1. Närheten till vatten
2. Möjlighet att större grillning och ha diverse aktiviteter
3. Ej tältning, vi bor under tak..

60 - platser verkar optimalt med tanke på bana, boende org mm.. :fyllisar

Förslag på datum i prioritetsordning är:
1. 16-17/7
2. 9-10/7
3. 2-3/7

På banan dag 1 (fredag) partalaj på kvällen, wrapup och hemresa på lördagen.

Jag antog att de flesta har möjlighet att ta/har ledigt i semestertid en fredag. Lättre med bantider då. Sen har man vilodag på söndagen.

Linköping och Bikeevents låter perfekt! :tummenupp
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
Linköping och Bikeevents låter perfekt! :tummenupp

Mm uttryckte mig klantigt, BikeEvents = 950 SEK - Ren banåkning på Mantorp och risk för överbokning.

LMS = ca 400 SEK och bara vi på banan 10.00 - 16.00. Bättre möjlighet att dela upp på lagom grupper.

På Mantorp lär vi garanterat få skruva bort våra slipon innan vi deltar..

:)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
J-Bone skrev:
Gäller det även DOT 5.1? Kan man använda bromsvätska DOT 5.1 i kopplingen också?
Är rätt säker på att DOT 5.1 är silikonvätskan. Kolla det eftersom jag inte är säker.

Det jag däremot vet är att silikonvätskan (vad den nu heter) inte är hygroskopisk = suger ej åt sig fukt och orsakar därmed inte rost/ärg i huvudcylindrar och bromskok. Därför är den poppis bland veteranbilsgänget.
Den är (enligt vad jag läst) inte blandbar med konventionell bromsvätska, man måste med andra ord tvätta ur hela systemet med T-sprit eller metanol.
Nackdelen med silikonvätskan är att den har lägre koktemp = inte bra för hojar/bilar som använder hejdarna!
Om allt detta stämmer så är alltså silikonvätskan (vad den nu har för beteckning) klart olämplig som bromsvätska men användbar till kopplingshydrauliken på våra hojar. Men vem orkar hålla på med två olika vätskor?

Som sagt, kolla vad 5.1 är, borde stå på burken.
 

Majk

Guest
J-Bone det var tokfeta fotpinnssatser men man har ju handlat upp pengarna redan :huvet Får köpa senare.

/Majk
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DaGaz skrev:
Mm uttryckte mig klantigt, BikeEvents = 950 SEK - Ren banåkning på Mantorp och risk för överbokning.

LMS = ca 400 SEK och bara vi på banan 10.00 - 16.00. Bättre möjlighet att dela upp på lagom grupper.

På Mantorp lär vi garanterat få skruva bort våra slipon innan vi deltar..

:)

Aha, LMS låter ju bra! Finns instruktör?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban_C skrev:
Är rätt säker på att DOT 5.1 är silikonvätskan. Kolla det eftersom jag inte är säker.

Det jag däremot vet är att silikonvätskan (vad den nu heter) inte är hygroskopisk = suger ej åt sig fukt och orsakar därmed inte rost/ärg i huvudcylindrar och bromskok. Därför är den poppis bland veteranbilsgänget.
Den är (enligt vad jag läst) inte blandbar med konventionell bromsvätska, man måste med andra ord tvätta ur hela systemet med T-sprit eller metanol.
Nackdelen med silikonvätskan är att den har lägre koktemp = inte bra för hojar/bilar som använder hejdarna!
Om allt detta stämmer så är alltså silikonvätskan (vad den nu har för beteckning) klart olämplig som bromsvätska men användbar till kopplingshydrauliken på våra hojar. Men vem orkar hålla på med två olika vätskor?

Som sagt, kolla vad 5.1 är, borde stå på burken.

Har kollat. DOT4 och DOT5.1 är kompatibla, 5.1 har högre kokpunkt än 4. Silikonvätskan är DOT5. Så 5.1 i både koppling och bromsar borde väl rocka då? :)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
LMS har väl bara ett begränsat antal åkare och först till kvarn?
Jag har ingen lust att åka dit bara för att bli motad i grinden därför att jag är en för många.
Men jag vill ju gärna köra. :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
DaGaz skrev:
Mm uttryckte mig klantigt, BikeEvents = 950 SEK - Ren banåkning på Mantorp och risk för överbokning.

LMS = ca 400 SEK och bara vi på banan 10.00 - 16.00. Bättre möjlighet att dela upp på lagom grupper.

På Mantorp lär vi garanterat få skruva bort våra slipon innan vi deltar..

:)


Då röstar jag för LMS!

Om det börjar pratas om att ta loss systemen så räkna bort mig. Jag tänker INTE byta system. :fakta
Däremot så har jag db killers som jag ska pela in i mitt fina M4 helsystem, så det borde ju göra någon db i alla fall. :)

Men byta gör jag inte, jag har inget att byta tilll :crash
(Har orginaldelarna, men de är ju inte direkt okrashade om man säger så...)
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Robban_C skrev:
LMS har väl bara ett begränsat antal åkare och först till kvarn?
Jag har ingen lust att åka dit bara för att bli motad i grinden därför att jag är en för många.
Men jag vill ju gärna köra. :tummenupp

Nä vem vill det.. därav så hyr vi det hela så vi alla är garanterade maximal åkning under dagtid och att vi har banan för oss själva. :D

Om det ska bli bra så bygger det dock på att vi får ihop 60 pers vilket jag antar är en baggis :tungan. Men som sagt jag återkommer med mer information och ett konkret förslag.. :)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
DaGaz skrev:
Nä vem vill det.. därav så hyr vi det hela så vi alla är garanterade maximal åkning under dagtid och att vi har banan för oss själva. :D ...
Sorry. Hade inte greppat att det var det upplägget. Trodde det gällde en av deras kvällskörningar.

Tror för övrigt 60 TL (eller twinnar) kan vara svårt men man kan väl fylla på med fyror annars.

Önskemål: Alla evenemang är alltid på lördagar och jag jobbar alltid på lördagar. :gnissla
Nu menar jag inte att man ska anpassa efter just mig men man kan ju alltid framföra önskemål.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top