J-Bone
Ny medlem
gunny5 skrev:Jag åkte oxå på moms å tull![]()
241,- spänn :kocko
Göran Persson lär ju vara glad iallafall.....
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
gunny5 skrev:Jag åkte oxå på moms å tull![]()
241,- spänn :kocko
Nix. Inte jag. Jag står ju i vilket fall som helst utan själva fästplattan. Håller mig till ordinarie pinnar. Och vill jag ha något annat så tillverkar jag med stor säkerhet det jag vill ha.J-Bone skrev:... sharpedge, stix, robban ??
Robban_C skrev:Men tack för bra info om frigång.Låter som om jag ska hålla mig till ett ordinarie fäste eftersom frigången inte verkar vara något seriöst problem.
-[stiXen]- skrev:Tjenixen boys and girls......Nu ere dags att byta olja i Pärlan.....och jag undrar lite för jag har fått höra att syntetiska oljor sliter mer på lammelerna..
.......??? Jag har kört med Mobil 1 och inte märkt någon slirande koppling....(TLS-97)....kanske nån enstaka gång...men finns det nån Olje Professor som har tips och råd....på vad man ska ha för olja........om man ser till TLS:n förmåga att slira lite på kopplingen....
Grus och gnejs hej svejs......Go Påsk på er allihopa....samt såjag om fint väder......
![]()
Twosaint skrev:ingen som har sprängskiss på framgaffeln på tillern ?
Och vad är det för jävla verktyg verkstaden snackar om att man behöver för att spänna fjädern ? nåt sukka-cp-special eller ?
Twosaint skrev:ingen som har sprängskiss på framgaffeln på tillern ?
Och vad är det för jävla verktyg verkstaden snackar om att man behöver för att spänna fjädern ? nåt sukka-cp-special eller ?
Tänk bara på att om man en gång kört ex delsyntet så ska man INTE använda helsyntet igen. Dvs är du osäker så kör delsyntet hellre än helsyntet. Själv kör jag Motuls olja den funkar klockers. Jag vet inte vad snubben jag köpte hojjen av använde för olja men kopplingen funkade inte så fint innan jag bytte olja! Oljan är en av de viktigaste investeringarna i hojen så välj med omsorg!-[stiXen]- skrev:Tjenixen boys and girls......Nu ere dags att byta olja i Pärlan.....och jag undrar lite för jag har fått höra att syntetiska oljor sliter mer på lammelerna..
.......??? Jag har kört med Mobil 1 och inte märkt någon slirande koppling....(TLS-97)....kanske nån enstaka gång...men finns det nån Olje Professor som har tips och råd....på vad man ska ha för olja........om man ser till TLS:n förmåga att slira lite på kopplingen....
Grus och gnejs hej svejs......Go Påsk på er allihopa....samt såjag om fint väder......
![]()
Min erfarenhet är att det är aldrig några problem att blanda. Men det är ju min erfarenhet.Chiefen skrev:Tänk bara på att om man en gång kört ex delsyntet så ska man INTE använda helsyntet igen. ...
Majk skrev:Plockade isär gaffeln idag , inga problem att ta isär den med mutterdragare (på den undre insexbulten).
Problemet kom sen -Jag har fått fel Packboxar från butiken (för små).
Får åka och byta imorgon om dom nu har på lager annars kommer man väl ut med hojen lagom till augusti![]()
J-Bone jag får stå över fotpinnar nu , jag ska kosta på senare med riktiga BlingBling satser![]()
DaGaz skrev:Aha, du har köpt Ariete antar jag ;-) Duells har tryckt fel i sin katalog, du ska ha de som heter Art nr: 22-127 istället.. märkligt att man inte ändrat detta.. fick samma fel, polarn också på sin hayabusa (för den är det dock åtgärdat i 2003 års katalog).
Och ja - jag lever, är numer stolt pappa till en liten son..
PS. Innan benet frågar; projektet är inte dött, tagit ny fart sen flytten till småland .DS
![]()
J-Bone skrev:Aha! Han har vaknat ur vinterdvalan!
Grattis till nytillskottet!!![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand