TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
J-Bone skrev:
... sharpedge, stix, robban ??
Nix. Inte jag. Jag står ju i vilket fall som helst utan själva fästplattan. Håller mig till ordinarie pinnar. Och vill jag ha något annat så tillverkar jag med stor säkerhet det jag vill ha.
Men tack för bra info om frigång. :tummenupp Låter som om jag ska hålla mig till ett ordinarie fäste eftersom frigången inte verkar vara något seriöst problem.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Robban_C skrev:
Men tack för bra info om frigång. :tummenupp Låter som om jag ska hålla mig till ett ordinarie fäste eftersom frigången inte verkar vara något seriöst problem.

frigången är inte nåt problem.

bara några brickor under stötdämparen bak (jag är nog ensam som inte gjort det :D )

tycker ni väljer fel fotpinnar (skulle valt några med "kraftigare" spår för fästet)
 

Majk

Guest
Fan lider med er som fick betala Tull :huvet , jag hade tur denna gång :banana .
J-Bone jag har inte tittat så mycket på TFI boxen ännu har fortfarande packboxar att byta sen ska jag kolla på den , då jälar blir det åka av sen :tummenupp .


Glad Påsk på er gubbs nu ska jag svinga lite mer :fyllisar
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Buhuäää!! Är alla ute och kör i finvädret eller? Jag har inte fått tillbaka min bakram än så jag kan inte köra!! :huvet :( :huvet :( :huvet :( :huvet :(
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Inte jag. :(

Ska strax ut i garaget och fixa lite med XRen.
Borde prov köra Tillern oxå, har nu skruvat åt TB lite hårdare, men orkar inte ta mig till TL garaget bara för att köra runt kvarteret...
Den gick fortfarande kasst på tomgång, men det kan ju har varit för att den aldrig blev riktigt varm. :va


Det är ju Påsk oxå och då ska man ju "göra allt det där familje tjafset.."
 

-[stiXen]-

hellre 1 liter i tanken än 10 på backen
Gick med
20 Jan 2004
Ort
G-Hammarby
Hoj
Svart TLS -97
Oljor.....?

Tjenixen boys and girls...... :D Nu ere dags att byta olja i Pärlan.....och jag undrar lite för jag har fått höra att syntetiska oljor sliter mer på lammelerna.. :confused: .......??? Jag har kört med Mobil 1 och inte märkt någon slirande koppling....(TLS-97)....kanske nån enstaka gång...men finns det nån Olje Professor som har tips och råd....på vad man ska ha för olja........om man ser till TLS:n förmåga att slira lite på kopplingen....

Grus och gnejs hej svejs......Go Påsk på er allihopa....samt så :Bugar jag om fint väder...... :fyllisar
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
olja

-[stiXen]- skrev:
Tjenixen boys and girls...... :D Nu ere dags att byta olja i Pärlan.....och jag undrar lite för jag har fått höra att syntetiska oljor sliter mer på lammelerna.. :confused: .......??? Jag har kört med Mobil 1 och inte märkt någon slirande koppling....(TLS-97)....kanske nån enstaka gång...men finns det nån Olje Professor som har tips och råd....på vad man ska ha för olja........om man ser till TLS:n förmåga att slira lite på kopplingen....

Grus och gnejs hej svejs......Go Påsk på er allihopa....samt så :Bugar jag om fint väder...... :fyllisar


Tjena stixen om det har funkat med mobil så kan du ju fortsätta med den.Själv kör jag med statoil racing mc helsyntet och den funkar för mig men jag har ju bara kört 25 mil hittils
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Använder ni olja för bilar så ska ni se till att den klarar våtkoppling! Jag har testat med Castrol RS, fantastiskt fin syntetolja, gick åt helvete. Kopplingen började slira. Inte avsedd för våtkoppling. :gnissla
 

Majk

Guest
Twosaint skrev:
ingen som har sprängskiss på framgaffeln på tillern ?
Och vad är det för jävla verktyg verkstaden snackar om att man behöver för att spänna fjädern ? nåt sukka-cp-special eller ?

Hallå Twosaint.
Jag har skruvat isär min till viss del idag , och kommit på att jag tar den enkla vägen som verkar funkat för dom flesta som bytt packboxar på sin uppochnervända gaffel , nämligen använda en mutterdragare och dra ur botten skruven med, sen vara försiktig med innerbenen när man knackar på den nya packboxen.
Läs denna ett packboxbyte på en R1 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=7097&highlight=packboxbyte

en till på en gixxer 01 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=36509&highlight=packboxbyte

Har sprängskiss men kan inte ta en screenshot man är för korkad :huvet

Edit : såg att sprägskissen fanns likadan på gixxer 01 men kanske inte identisk men alla delar satt som på min obs det fanns även råd och tillvägagångssätt där :tummenupp Lycka till jag ska fixa min imorgon :yoparty
Här kommer skissen men observera att det är en gixxer 1000 -01 gaffel , jag tror inte den skiljer sig nåt från våra :tummenupp
 

Bifogat

  • Gaffel.jpg
    Gaffel.jpg
    70.6 KB · Visningar: 86
Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
-[stiXen]- skrev:
Tjenixen boys and girls...... :D Nu ere dags att byta olja i Pärlan.....och jag undrar lite för jag har fått höra att syntetiska oljor sliter mer på lammelerna.. :confused: .......??? Jag har kört med Mobil 1 och inte märkt någon slirande koppling....(TLS-97)....kanske nån enstaka gång...men finns det nån Olje Professor som har tips och råd....på vad man ska ha för olja........om man ser till TLS:n förmåga att slira lite på kopplingen....

Grus och gnejs hej svejs......Go Påsk på er allihopa....samt så :Bugar jag om fint väder...... :fyllisar
Tänk bara på att om man en gång kört ex delsyntet så ska man INTE använda helsyntet igen. Dvs är du osäker så kör delsyntet hellre än helsyntet. Själv kör jag Motuls olja den funkar klockers. Jag vet inte vad snubben jag köpte hojjen av använde för olja men kopplingen funkade inte så fint innan jag bytte olja! Oljan är en av de viktigaste investeringarna i hojen så välj med omsorg!
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
J-bone,,, har inte råd med fotpinnar nu... :(

Nått helt annat: jag ska ta isär avgassystemet imorn för att täta det bakre avgasrörets skarv, så att jag i år slipper pangandet! Hur har ni andra gjort när ni tätat skarven? Bara ny packning eller har ni kletat dit nån lämplig tätningsmassa oxå? :va

Ska även klura lite på hur ja ska lösa med ventilationen av motorn, samt kolla oljenivån... är det fullt får jag väl ta ur lite,,, Ska ta mig tusan inte ha nåt oljeläckage i år,,, blir sån tvättande av hoj juh! :huvet

Annars e det bara ett par dagar tills premiärturen går av stapeln för i år!! Wohoooo :banana
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Chiefen skrev:
Tänk bara på att om man en gång kört ex delsyntet så ska man INTE använda helsyntet igen. ...
Min erfarenhet är att det är aldrig några problem att blanda. Men det är ju min erfarenhet.

Men kvarstår i alla fall att det måste vara en olja avsedd för våtkopplingar.
Dessutom har jag ett svagt minne av att vissa biloljor slås sönder i växellådan. Tänk på att det inte finns något liknande växellådan i en bilmotor.
Kanske kan vara additiverna som inte tål de höga yttrycken (mellan kuggarna) i lådan.
 

Majk

Guest
Plockade isär gaffeln idag , inga problem att ta isär den med mutterdragare (på den undre insexbulten).
Problemet kom sen -Jag har fått fel Packboxar från butiken (för små) :huvet .
Får åka och byta imorgon om dom nu har på lager annars kommer man väl ut med hojen lagom till augusti :rofl

J-Bone jag får stå över fotpinnar nu , jag ska kosta på senare med riktiga BlingBling satser :tummenupp
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Majk skrev:
Plockade isär gaffeln idag , inga problem att ta isär den med mutterdragare (på den undre insexbulten).
Problemet kom sen -Jag har fått fel Packboxar från butiken (för små) :huvet .
Får åka och byta imorgon om dom nu har på lager annars kommer man väl ut med hojen lagom till augusti :rofl

J-Bone jag får stå över fotpinnar nu , jag ska kosta på senare med riktiga BlingBling satser :tummenupp

Aha, du har köpt Ariete antar jag ;-) Duells har tryckt fel i sin katalog, du ska ha de som heter Art nr: 22-127 istället.. märkligt att man inte ändrat detta.. fick samma fel, polarn också på sin hayabusa (för den är det dock åtgärdat i 2003 års katalog).

Och ja - jag lever, är numer stolt pappa till en liten son..

PS. Innan benet frågar; projektet är inte dött, tagit ny fart sen flytten till småland .DS

:tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DaGaz skrev:
Aha, du har köpt Ariete antar jag ;-) Duells har tryckt fel i sin katalog, du ska ha de som heter Art nr: 22-127 istället.. märkligt att man inte ändrat detta.. fick samma fel, polarn också på sin hayabusa (för den är det dock åtgärdat i 2003 års katalog).

Och ja - jag lever, är numer stolt pappa till en liten son..

PS. Innan benet frågar; projektet är inte dött, tagit ny fart sen flytten till småland .DS

:tummenupp

Aha! Han har vaknat ur vinterdvalan! :hihi
Grattis till nytillskottet!! :)
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
Aha! Han har vaknat ur vinterdvalan! :hihi
Grattis till nytillskottet!! :)

:D Tackar tackar. :D

Blir begränsat med utflykter denna sommar men hade tänkt mig en eller ett par banåkningar iallfall. Någon mer som är sugen så kan man ju kombinera det med lite tiller/tillis partaj - och vad skall man isåfall sikta på? :va

PS. faktum är att jag har hunnit med 100 mil, och ställde på hojjen 18'e februari. DS
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top