TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Den här infon borde ligga uppe här tycker jag. Detta gäller årsmodell -97 av TLS.

Det här skall vara gjort, citerat från KGK:

"Vi skickade ut flera direktutskick till alla ägare av de TL1000S som vi
importerat för att informera om att de behövde lämna in motorcykeln för
modifieringar.
Följande har gjorts direkt till ägare:
1997-06-18 Utskick om inkallelse för byte av styrdämpare
1997-10-06 Utskick om inkallelse för byte av ecm-box och termostat
1998-07-10 Utskick om byte av tank och tanktätning
1998-09-25 Påminnelse på utskicket om ecm-box och termostat.

Vi har informerat om vad som behövde göras, direkt till alla dåvarande
ägarna.
Efter att våra handlare har sålt en mc är det ju upp till ägaren att hålla
efter hojen med de föreskrifter vi gör. Sedan om den ägaren följer våra
hänvisningar eller inte kan inte vi råda över."

På min cykel är nästan inget åtgärdat, trots att den är svensksåld! Kolla upp det noga innan affär!
// Ergu
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
J-Bonehar förresten hittat blockoff plattorna om du fortfarande vill ha dem. [/QUOTE skrev:
Varför inte dom e nog snyggare än mina hem snickrade :rolleyes:

Kan ju ta dom på Twin träffen om det e ok :) annars e det bara att pm:a har ju inte så långt att åka :lol
 

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Åre
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Tjenna Gubbar!

Jag är på jakt efter att köpa ett helsystem/slipon till en Suzuki TL1000R-00 (efter en j-la massa strul), allt av intresse, vill ut och mullra lite!

Nån som har nått på hyllan som du vill bli av med eller vet någon annan som vill sälja?

Mvh,

Ronny

PS: J-bone, har du startat maskinen med Akra-systemet ännu? Jag gråter fortfarande för att jag tvingades sälja det, aaaaaaaarrrrggghhhhhh....
 
Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
gbglassgubben skrev:
Tjenna Gubbar!

Jag är på jakt efter ett helsystem/slipon till en Suzuki TL1000R-00 (efter en j-la massa strul), allt av intresse, vill ut och mullra lite!
Nån som har nått på hyllan eller vet någon som har?
Mvh,
Ronny
Jag är helnöjd med mitt Yoshi-helsystem, är snyggt och mullrar gott. Nån effektökning har det säkert gjort också :D Sen tappar jag åtminstone 5kg på hojen med detta.
yoshi_hel.jpg
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
gbglassgubben skrev:
Tjenna Gubbar!

Jag är på jakt efter att köpa ett helsystem/slipon till en Suzuki TL1000R-00 (efter en j-la massa strul), allt av intresse, vill ut och mullra lite!

Nån som har nått på hyllan som du vill bli av med eller vet någon annan som vill sälja?

Mvh,

Ronny

PS: J-bone, har du startat maskinen med Akra-systemet ännu? Jag gråter fortfarande för att jag tvingades sälja det, aaaaaaaarrrrggghhhhhh....


Tjena! Jag startade faktiskt upp henne för första gången efter vinterdvalan igår, tog av luftburkslocket först också ... hehe :hihi och faaaaan vicket underbart sound!! :kär :kär

Det låter mer, högre, dovare... men framförallt mycket snärtigare och distinktare än mina gamla RS-3´or!! Kan tänka mig att insugsljudet kommer att ge rysningar när man kommer upp i lite varv, snärtade bara lite på gasen igår... måste ställa in TFI:n också. :D

Ska ut på vägen, för första gången i år, ikväll om det går som planerat. :banana
 

Hoj Jocke

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TL1000R, Yzf750
Tja Grabbar!
Har problem med min TLR, det började med att den mäller till under tanken, när jag står på tongång eller åker sakta.
Men nu låter det som den drar tjuvluft, vid insprutningen :confused:, och det mäller till konstigt ibland.
Jag ska prova att skruva åt alla slangklämmor, får se om det hjälper :(

Nån som har haft nåt liknade fel?
Jag är tacksam för all hjälp. :tummenupp

Jag vill ju inte missa V-twin träffen nästa lördag :(
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Aldrig varit med om nåt sånt på TLR men det låter ju onekligen som tjuvluft. Kolla också om nån slang har spruckit.

Om du inte hittar felet så sprutar du startgas eller penslar bensin (ha brandsläckare till hands) på alla misstänkta ställen medan motorn går på tomgång. När motorns gång ändras så har du hittat läckan.
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
Hoj Jocke skrev:
Tja Grabbar!
Har problem med min TLR, det började med att den mäller till under tanken, när jag står på tongång eller åker sakta.
Men nu låter det som den drar tjuvluft, vid insprutningen :confused:, och det mäller till konstigt ibland.
Jag ska prova att skruva åt alla slangklämmor, får se om det hjälper :(

Det där låter som det vanliga felet med att trottlarna ploppat bort från insugen vid kraftig baktändning. De sitter på en gummitratt med klämma runt, bara att lossa klämman och lirka dit igen.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Hoj Jocke skrev:
Tja Grabbar!
Har problem med min TLR, det började med att den mäller till under tanken, när jag står på tongång eller åker sakta.
Men nu låter det som den drar tjuvluft, vid insprutningen :confused:, och det mäller till konstigt ibland.
Jag ska prova att skruva åt alla slangklämmor, får se om det hjälper :(

Nån som har haft nåt liknade fel?
Jag är tacksam för all hjälp. :tummenupp

Jag vill ju inte missa V-twin träffen nästa lördag :(
Det där lät som ngt som hände mig med. När jag startade den för ngra veckor sedan och gasade lite så sa det *BANG* och rök vällde upp från den främre cylindern/avgasröret. Antagligen bara en redig avgasknall då hojen funkar som den ska :) Men gasar jag mkt på låga varv med för hög växel så kan den hacka och spotta lite tills jag växlar ner och då går den som en klocka igen.

Edit: kan det ha att göra med helsystemet??
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
303 skrev:
Det där låter som det vanliga felet med att trottlarna ploppat bort från insugen vid kraftig baktändning. De sitter på en gummitratt med klämma runt, bara att lossa klämman och lirka dit igen.


Tjeenis Martin!
Hade du det problemet på den någon gång??
Jag har något skumt problem nu.
Går fint på tomgån, men så helt plötsligt sjukner dne till 900-1000rpm - knapt så att den orkar vara vid liv. Så gasar man försiktigt upp dne igen, och då är allt fint ett tag till, och så sjunker den igen... .:grrr
Jag ahr skruvat åt den bakre slangkläman, men kom inte åt den främre utan att demonter mer än jag orkade den kvällen. Men det känns inte som om TB sitter löst, men det kanske är minimala variationer?


Och när man gasar på friskt vill den ibland "dö" om man vrider på hårt och snabbt. Vrider man på långsammt så hostar den inte till. :va


Hade batteriet ur hojen i 2 månader så om du Yoshi boxade den så är den nog nollställd igen (enligt TLP så kunde det hända). Går den för snålt kanske?
Jag har en TFI att sätt in, när jag får tummen loss. :rolleyes:
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Gjorde premiärsväng igår! Har mycket nytt att känna på så det blev en lugn poserrunda genom solna med omnejder... Brembopumpen, Bitubodämparen, 520 drivpaketet, TFi´n...och Akrat! Asså LJUDET!!! *ryyyyyys* :kär :kär :kär
Tyckte den lätt maffigt redan i förrgår när jag styrlåsrejsade nere i garaget men när man kommer ut på vägen och kan belasta motorn, ujujuj! Jag förstår om ni inte tror mig nu men jag tror ärligt att det är det skönaste soundet jag har hört från en gathoj nån gång.... hehe, kanske inte nån objektiv betraktelse riktigt men iallafall ;) :D


V-twin forever.
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
:lol

Gött Jocke!! :rockon

Körde oxå min TL i går :rolleyes: oskylldig...
Men inte så långt, mest bara för att låte den gå lite.
Jävla skumt problem på den. Meken viste inte han helelt, men han sa att jag skulle börja med att slänga i injector cleaner, för det lät som om det kunde var skit i injektorerna.
Får väll testa det som 1:a åtgärd, ganska billgit fix om det är problemet.. :p


Jag var och kollade på en Gix 750 igår. sexig som fan är den!! :yumyum

Men att byta Tillern mot den?? Nje, det är väll rätt liten chans... :)

Får vänta tills någon småklotar en Gix 750 så man kan köpa den och ha den som banhoj... :lol




(Inte alls avundsjuk på dina akrapovic.... :rolleyes: )
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
PutteLiten skrev:
Går fint på tomgån, men så helt plötsligt sjukner dne till 900-1000rpm - knapt så att den orkar vara vid liv. Så gasar man försiktigt upp dne igen, och då är allt fint ett tag till, och så sjunker den igen... .:grrr

Det där låter som om det skulle kunna vara TRE mod.. kan vara att jag är sämst i världen på att löda och det är glappis? Eller kanske kortis mot ramen? Inget jag upplevt tidigare iaf..

PutteLiten skrev:
Och när man gasar på friskt vill den ibland "dö" om man vrider på hårt och snabbt. Vrider man på långsammt så hostar den inte till. :va

Det där hände mig ofta, vet inte varför men en ommappning hjälper säkert. Vad jag fattat är det en vanlig grej på TLR. :huvet

PutteLiten skrev:
Hade batteriet ur hojen i 2 månader så om du Yoshi boxade den så är den nog nollställd igen (enligt TLP så kunde det hända). Går den för snålt kanske?
Jag har en TFI att sätt in, när jag får tummen loss. :rolleyes:

Sätt in din TFI snarast :) Tror det kommer avhjälpa mycket problem!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
303 skrev:
Det där låter som om det skulle kunna vara TRE mod.. kan vara att jag är sämst i världen på att löda och det är glappis? Eller kanske kortis mot ramen? Inget jag upplevt tidigare iaf..



Det där hände mig ofta, vet inte varför men en ommappning hjälper säkert. Vad jag fattat är det en vanlig grej på TLR. :huvet



Sätt in din TFI snarast :) Tror det kommer avhjälpa mycket problem!

1.
Hmm, var sitter TRE modden? Låter nog som glapp. Den vibbrerar ju en ehel del, och jag har ju även varit riktigt riktigt långt ner i en kurva... :lol
Kan hända att det lossade lite då? (låter nästan troligt)

2.
Phue. :)

3.
Yes box. :p
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Tl1000r

Tjena!

Tänkte höra lite med er som kan lite om Tl. Det är så att jag ska åka och kolla på en tl1000r i morgon :banana , och tänkte fråga vad man ska titta lite på. Om där är något speciellt? Det är en -98 som gått drygt 500 mil.

Va alla barnsjukdomar fixade till -98:an?

/ Fredrik
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
PutteLiten skrev:
1.
Hmm, var sitter TRE modden? Låter nog som glapp. Den vibbrerar ju en ehel del, och jag har ju även varit riktigt riktigt långt ner i en kurva... :lol
Kan hända att det lossade lite då? (låter nästan troligt)

Följ kabeln som går upp ur växellådan på hö-sida. Någonstans är den tejpad med eltejp och där hittar du tre-modden.. kort-o-gott är det gjort som på denna sidan http://www.tl1000.com/faq/resistor_mod.htm
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
PutteLiten skrev:
Tjeenis Martin!
Och när man gasar på friskt vill den ibland "dö" om man vrider på hårt och snabbt. Vrider man på långsammt så hostar den inte till. :va

Hade batteriet ur hojen i 2 månader så om du Yoshi boxade den så är den nog nollställd igen (enligt TLP så kunde det hända). Går den för snålt kanske?
Jag har en TFI att sätt in, när jag får tummen loss. :rolleyes:

Det där beskrev nog mitt problem mera korrekt.
Jag har ingen TRE, men däremot yoshihelsystemet. I påsk fick jag byta batteriet, men det var juh bara ute i en 20 minuter eller så. Inte kan insprutningen blivit fuckad på så kort tid?? Iof så hade killen som hade hojen innan inte underhållsladdat batteriet under hela vintern, så insprutningen kan ju blivit nollställd kanske??
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top