TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
persson_80 skrev:
kolla här---> http://www.m4exhaust.com/pages/suzuki.php

hitta ett för 873$ men sen hur det blir med frakten kan jag inte uttala mig om.. e själv lite smått sugen..
och med dagens dollar kurs så blir det 6634kr (7.60)

Jo, fast då är det aluminium.... Vad är egentligen den största skillnaden vid val av material?? Ljudet eller? O vikten då förstås!

persson_80

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR-07
Chiefen skrev:
Jo, fast då är det aluminium.... Vad är egentligen den största skillnaden vid val av material?? Ljudet eller? O vikten då förstås!

Vad jag har fattat med valet av material, så e det vikten och priset..men vad vet jag...skulle vilja ha ett i rostfritt..

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Chiefen skrev:
Mmmm...det var den annonsen som fick mej att vilja köpa ett M4 system......jeeeeela Robster grr :arsele :hihi

För din skull är jag ledsen men för min egen skull är jag glad!

Men med tanke på nypriserna ifrån USA och dollarkursen så är det egentligen dumt att köpa begagnat.
Känns som ett nytt inte hade blivit sååå mycket dyrare än ett begagnat om man nu orkar köpa ifrån utlandet.....

På tal om det så köpte jag en PC2 också,
någon som har en aning om var man kan hitta andra mappar till en TLS förutom powercommander.com ?

Någon på forumet som har en bra mapp för M4 system och KN filter får gärna höra av sig till mig.

Den mappen som låg i för Yoshi stämmer inte helt på höga varv nämligen....

Rob

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Robster skrev:
någon som har en aning om var man kan hitta andra mappar till en TLS förutom powercommander.com ?

Någon på forumet som har en bra mapp för M4 system och KN filter får gärna höra av sig till mig.
Rob, kolla på TLplanet. Det finns många där som har M4 helsystem... Bara att söka :tummenupp
Grattis till skojjiga köp! :yoparty

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
M4+kn+djpcii

Jag har mappar!

Robster skrev:
För din skull är jag ledsen men för min egen skull är jag glad!

Men med tanke på nypriserna ifrån USA och dollarkursen så är det egentligen dumt att köpa begagnat.
Känns som ett nytt inte hade blivit sååå mycket dyrare än ett begagnat om man nu orkar köpa ifrån utlandet.....

Den mappen som låg i för Yoshi stämmer inte helt på höga varv nämligen....

Rob

Bifogat

• rod-sida.gif
    rod-sida.gif
    48.3 KB · Visningar: 83

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Nu har jag ringt runt ang. stor service på hojen och det "billigaste" alternativet har jag fått från superbike (2395:- + material). Kan kostnaden gå på ca 3000 för er som vet vad oljefilter, luftfilter osv(vad det nu är som kan tänkas bytas) kostar?

persson_80

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR-07
hittade på ett Yoshi RS3 helsystem för strax under 6k på andra sidan det stora blå...
men jag kom att tänka på en annan sak, och det e om man har precis lika saker som en bromsad cykel, kan man då andvända samma mappning, lr kan det endock skilja mellan cyklarna..??
ps: hoppas ni hajjar va jag menar..ds

persson_80

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR-07
TLRR skrev:
Går hojen bra efter mappningen så är det nog inte någon fara.Visst kan det skilja från hoj till hoj även om det är en liten skillnad.Sen beror det på vad för lufttryck och temperatur det var när den mappen du kopierar gjordes.(utomlands ?) Det absolut bästa är att göra en egen mapp på bänk,då får man alla variablar med och hojen presterar optimalt.

aha, oki, det kan ju stämma..nä, det var bara en tanke som sprang iväg, för att jag har kollat lite på vad en broms skulle kosta, å fick till svar: 3000-3500, kommer inte riktigt ihåg..men dyrt var det iaf..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tl1000s

Hej människor, tänkte bara kolla lite med er.
Min TL vägrar gasresa på 2:an. Och jag har fått för mig att den SKA göra det. Är det något jag har inbillat mig eller reser dom sig som en gud på växel nummer 2?

Hur många är det som har monterat TRE och kännt skillnad?

Bara undrar..... :confused:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Ricken skrev:
Min TL vägrar gasresa på 2:an. Och jag har fått för mig att den SKA göra det. Är det något jag har inbillat mig eller reser dom sig som en gud på växel nummer 2?

Har iofs en -R, S'en ska ju vara lite villigare om man ska tro rykten men 2'an kräver teknik eller koppling. Har själv börjat få lite tumme med först nu på enbart gas.

Eftersom jag har det färskt i minne, så...

Håll på acceleration upp till den göttigaste punkten på varvtalskurvan slå av och på igen så den gungar till. Viktigt är att det går snabbt dvs du ska inte hamna i läge där varvtalet minskar igen utan på med gasen fort och håll stumt. Nöt denna manöver till du känner att hjulet vill upp i luften. Nu är det bara att kombinera med momentet att "rycka" eller inte så mycket rycka utan mer resa sig upp och samtidig förskjuta tyngd bakåt.

När du fått in tekniken känner du när det är rätt läge och gasmanövern sitter varje gång då kommer nästa moment; se till att få ordentlig höjd på 2'an och där är jag just nu :lol 1'an var den biten inte så svår då man kunde justera på uppvägen också, 2'an är det viktigare att inte fega ur utan hålla den tills rätt höjd infinner sig :)

Koppling är lätt ge fullt spjut och slappa till på kopplingen bara - fega inte ur utan håll kvar när den väl kommer annars faller du i backen igen.. se upp för låga hastigheter jag höll på göra i stället när jag vid något tillfälle missbedömde och höll typ 30-40km/h newbie som man är. Den kommer snabbare då nämligen -- mycket snabbare :näsblod Generellt så är det svårare än man tror att få den till att klättra så var inte rädd att ge på med gasen ordentligt du lär knappast slå över med 2'an i under "upp" momentet knappast 1'an heller om du inte totalklantar.

Lycka till! Detta var nybörjarens konkreta tips, det finns ju grabbar här med lite mer expertis på ämnet, jag tar gärna också mer detaljerade tips av dessa förutom det som redan skrivits innan i tråden :tummenupp

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Tl1000S bakhjulet på 2an

Ricken skrev:

Har TRE, DJPC2, Akrapovic Titan helsystem, KN rensad luftburk (121 BHP) och 1 kugg mindre framdrev.
Går upp på bakhjulet utan minsta problem på 2an...

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Jag kan inte hitta färgkoderna på min TLS (svart) Jag har för mig att de var postade nånstans!? Är det nån som känner till koderna?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tack för tipsen, nu ska jag ut o ladda här bara det blir torrt på vägarna... :tummenupp

KrilleTL

Klart grabben ska ha en TL
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
TL1000R
Är det någon av er kolegor som vet någon sida här på nätet där dom säljer framskärmar. Jag kan fan inte hitta någon........

HOGGE

Dikeskontrollant!!!!!
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Yamaha tt600r sm
Färg

Chiefen skrev:
Jag kan inte hitta färgkoderna på min TLS (svart) Jag har för mig att de var postade nånstans!? Är det nån som känner till koderna?

Hallo

Är den svart med blå pearl så heter den pearlnowelty black kod:33J.....

KrilleTL

Klart grabben ska ha en TL
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
TL1000R
Kolfiber vore jävligt coolt. Får kolla in den sidan. Tack så mycket för hjälpen TLRR

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
KrilleTL skrev:
Är det någon av er kolegor som vet någon sida här på nätet där dom säljer framskärmar. Jag kan fan inte hitta någon........

Aha, ännu en som har gjort "skivlåstricket" för att man har drabbats av "hoj-kåt-åkar-slaganfall". Välkommen i klubben :tummenupp :hihi

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jahapp, då var man hemma igen då ... jobb imorrn, regn och sånt.. :( :huvet

Menmen... det kommer snart en helg!! Och då är det ju TL-träff på tapeten. :banana

Ses i Linde då. :fyllisar

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
Jahapp, då var man hemma igen då ... jobb imorrn, regn och sånt.. :( :huvet

Menmen... det kommer snart en helg!! Och då är det ju TL-träff på tapeten. :banana

Ses i Linde då. :fyllisar

Ska ju bli fint väder.. ni få ha det så kul -- jag ska tänka på er när jag får åka bitch i bilen i baksätet brevid sonen.. Frugan är den som har hand om fordonen (mja inte Tillern då - den är avställd) ett tag framöver :fyllisar

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
chatta på irc

Som jag meddelat tidigare så har jag startat en kanal på quakenet för tl-folk. Även andra är givetvis välkomna.

Kanalen #tl1000 @ qnet

Hoppas vi synns där.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar