DaGaz
Snygg
Ricken skrev:Torrt på vägen nu på efterniddagen, så nu var jag ut o prova, och tro på faan, funkar det inte...
Tack så mycket DaGaz(?) nu ska man bara finslipa det där med kroppstyngden sen blir det långåkning på slangen
Ricken skrev:Torrt på vägen nu på efterniddagen, så nu var jag ut o prova, och tro på faan, funkar det inte...
Tack så mycket DaGaz(?) nu ska man bara finslipa det där med kroppstyngden sen blir det långåkning på slangen
TLRR skrev:Nu är det bara att vänta på min cylinder från England Bara bromskivor,kåpstag och styre kvar att beställa,ombyggnaden av bakramen alla´Yoshi samt lack blir nog till vintern .
lille rille skrev:Hur blev det med banåkningen på lms?
WestW skrev:Behöver snabbt svar!
Korden framme på bakslangen och TL-träff i helgen
190/60 på en TLS funkar det bra?
Va?Vee-twn skrev:190/55 passar och är tydligen bättre/mer lättsvängt än motsvarande 180.
190/60 vet jag inget om...
Det var precis det där som jag menade!!WestW skrev:Kommer 190/60 passa överhuvudtaget eller tar det i svingen?
Mer om däck
J-Bone skrev:De flesta i Veidec kör på 190/60 i år, antar att det är ett sånt set du ska köpa? Det brukar jag göra... Skulle inte tro att det blir problem med att det tar i svingen men helt säker kan man ju inte vara förrän man provat tyvärr...
Buster skrev:Det är väl enhetsdäck i Veidec i år? Alla kör väl Dunlop 208gp 190/60.
Kikade lite på en CBR600-Veidecmoppe med 190/60. På den tog det i svingen om man hade hjulet i läget långt fram. Det blev jäkligt struligt med drevbyten påstod mecken. Justeringsmöjligheterna hade minskat så man fick ha flera kedjor med olika längder.
I jämförelse med 180/55 så ökar radien 15mm med ett 190/60.
1.5 cm närmare svingens framkant alltså.
Buster skrev:Det är väl enhetsdäck i Veidec i år? Alla kör väl Dunlop 208gp 190/60.
Kikade lite på en CBR600-Veidecmoppe med 190/60. På den tog det i svingen om man hade hjulet i läget långt fram. Det blev jäkligt struligt med drevbyten påstod mecken. Justeringsmöjligheterna hade minskat så man fick ha flera kedjor med olika längder.
I jämförelse med 180/55 så ökar radien 15mm med ett 190/60.
1.5 cm närmare svingens framkant alltså.
TLRR skrev:Inte fan är det något underverk,bara en moddad vanlig TLR.Har semester lagom till de sista delarna kommer (Hoppas jag) sen kommer jag att bo i garaget,Puuuh det ända som inte är moddat när det är klart är huvudramen och tanken.Projektet vart mycket större än vad jag tänkt mig från början.
Jevla TLP Men man bygger bara en sån hoj (förhoppningsvis)
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |