TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Chiefen skrev:
Är det någon som har nån aning om vem som säljer TFI boxar? Om vi ska göra ett gruppköp så kan det vara bra att ha nån att köpa av :fyllisar :7peta :hihi
Själv har jag inte en aning men jag ska hålla gluggarna öppna o leta. Jag har inte tillräckligt många posts på TLP för att få posta på annonsdelen så om nån annan kunde göra det så vore det kanon!

Har hört nåt om att yoshi ska ha en box typ TFI PC, nån som vet vad det är för något??

Hittade den nu på www.boove.se men ser inge pris någerst :confused:
Ingen som har provat?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RW skrev:
Om man sätter på en liknande box på hojen, vilka förändringar rekomenderas förutom då på avgassidan?

Det stod det inget om, men jag antar att det är det vanliga: KN filter, ev. rensad luft burk... Dynojet?

Hur många är det förresten som kan säga att dom märkte skillnad när dom rensade luftburken??

Det råkar inte vara nån som har ett helsystem liggandes i nåt hörn där hemma? I så fall kan jag vara intresserad

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Twosaint skrev:
med yoshi mappar man om original boxen, suzuki i sundsvall har säkert en gör det för en 5-600 tar 5 min

Den som är på boove ser ut att vara för montering, dom har även en bild på yoshiboxen som är för mappning... eller? :va

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Ricken skrev:
Den som är på boove ser ut att vara för montering, dom har även en bild på yoshiboxen som är för mappning... eller? :va
Åk till Alviks och prata med Peter. Han fixar det åt dig. Han mappade min samtidigt som den var inne på service senast. Blev riktigt bra!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Nu jävlar är man med på noterna igen.
Hojen är igång igen. Ett oljebyte till och sen på med det som fattas så kan man ut och busa igen :) :) :) :) :) :) :)
Kul som fan att puttra lite bara för att få oljan varm några mil idag

TL_after_bearing_breakdown.JPG

crazy martin

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
tl1000s bad matherfucker
hej!snygga hojar boys!!!!har en fråga: nån som har modifierat luftburken :tungan hur ska det se ut? nån bild kanske :Bugar

Bifogat

• tls_6.JPG
    tls_6.JPG
    51.3 KB · Visningar: 73
  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    25.4 KB · Visningar: 64

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Ricken skrev:
Hur många är det förresten som kan säga att dom märkte skillnad när dom rensade luftburken??

Jag har precis avslutat mitt bygge av luftburk och har lite info där.

Jag upplever ( ingen bänkning ) att mellanregistret och defenitivt toppen har blivit mycket starkare, speciellt på växlarna 3+.

Mycket mer kraft och jämnhet på bakhjulet i 2:ans växel.

Säkerligen pga det trycks in mer luft när hastigheten ökar en bit och då märks ombyggnaden av luftburken.

En mapp på PC2:an som inte fungerade innan pga den gav för mycket soppa på toppen funkade nu felfritt plus att jag kunde öka på den lite extra!

Så visst ger luftburksmodd effekt.

Men.... lita inte på dom ritningarna som finns på nätet på diverse ställen!
Bygger man burken som dom visar så får ni er en trevlig överaskning när ni skall montera den! :kocko

Mina två cent.

Rob

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Robster skrev:
Så visst ger luftburksmodd effekt.

Men.... lita inte på dom ritningarna som finns på nätet på diverse ställen!
Bygger man burken som dom visar så får ni er en trevlig överaskning när ni skall montera den! :kocko

Rob

Jag trodde att man moddade luftburken bara genom att ta bort spjället och vakuumklockan? Är det mer än så?

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
hocke skrev:
Japp, det finns mye mer att göra :) och det gör underverk.
kolla här : http://www.tl1k.com/ pjår racing lixom

Jag kan hålla med om att det gör underverk men att gå efter ritningarna ifrån den hemsidan som du refererar till fungerar inte så bra..... :huvet

Om inte det är på det viset att hela hans insprutningsenhet med spjäll och allt annat sitter någon annanstans än vad det gjorde på min hoj!

Om era ombyggda luftburkar passar så är min hoj annorlunda och då kan ni ignorera det jag skriver.......men jag tror inte det är så.....

Jag byggde min så som han beskrev det.
O för att utrycka det snällt så passade den inte.....
Mina två cent är att han aldrig monterade den versionen utan byggde om den igen!

Där finns nämligen en annan bild på hans hemsida på luftburken och.....
Ooj då! Där ser den inte likadan ut, utan mer som min blev tvungen att se ut! :rolleyes:

Summa summarum är.... titta på orginalburken och se hur rak och plan sidan är som går ut till höger på hojen. Den är plan och rak av en anledning, där finns ingen plats till annat!

Rob

Last edited:

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Jag kollade på hans och gjorde sen en egen variant där jag "gjöt" på plats. Kollar man där så förstår man hur man ska göra och varför.

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
hocke skrev:
Jag kollade på hans och gjorde sen en egen variant där jag "gjöt" på plats. Kollar man där så förstår man hur man ska göra och varför.
Principen är alltså att få in mer luft i motorn. Hur luftburken ser ut betyder inte så mycket, eller :confused:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Twosaint skrev:
såg bara ett tillfälle att jävlas, hörni är det ingen som är begåvad med kamera och filmar när ni är ute och kör ?

Jag hade tänkt att knåpa ihop en film, fast man lär ju aldrig få hojen såld sen efter att folk sett filmen :3freak

Har lite allt möjligt från mina första kravlande försök till att slanga (har nya packboxar nu) till lite high speed cruising :yoparty

Jodå, Otee brukar ha camera. Dock så har jag inte kört Tillern på ett år, eller så...
Jag har bara haft råd att försäkra in XRen i år. :(

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tja. Vill köpa en TL1000R, men vet inte om jag har råd med försäkring. Skulle bli superglad om nån kunde pm:a ett regnummer på en så jag kan ringa om kolla ungefärligt pris. Årsmodell är inte så noga. Hade tänkt mig en 99:a, men får se vad jag hittar.

Tackar som faaan i förskott!

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
yonsson skrev:
Tja. Vill köpa en TL1000R, men vet inte om jag har råd med försäkring. Skulle bli superglad om nån kunde pm:a ett regnummer på en så jag kan ringa om kolla ungefärligt pris. Årsmodell är inte så noga. Hade tänkt mig en 99:a, men får se vad jag hittar.

skiljer mycke i Premie på årsmodelerna...

pga att 98:eek:rna fyller 5 år

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
obruT skrev:
skiljer mycke i Premie på årsmodelerna...

pga att 98:eek:rna fyller 5 år

Tell me about it :3freak

För mig :
98 - hel/hel 19300
99 - hel/hel 25500
00 - hel/hel 34000 nånting

Jag = 25 år , A-kort i 1 år bor i zon 1 (gbg)

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
yonsson skrev:

kolla här http://www.smr-mc.se/ du kan hitta de flesta modeller + regnr

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Ricken skrev:
... Eller var det den som du köpte Robban?
Vet inte. Minns inte. Har kvittot nånstans men har rätt gles koll just nu.

Ricken skrev:
... KN filter, ev. rensad luft burk... Dynojet?

Hur många är det förresten som kan säga att dom märkte skillnad när dom rensade luftburken?? ...
Dynojet? Är det fuggar på S?
R har insprut och då handlar det inte alls om Dynotjafs.
Om du nu har en hoj med fuggar så ska du glömma Dynojet. Det är en låda med munstycken till ockerpris! :fatta! Bättre att köpa lösa munstycken och lägga extrastålarna på bänkning. Eller på att tanka och köra mer.
Jag vet inte hur det är på S men på min förra R märkte jag ingen större skillnad på att öppna burken. Jag bänkade dock aldrig = ev förbättring kan motverkas av fel mappning.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Har nån av er koll på vad originalfälgarna till TL väger?
Kanske nån av er har en lös fälg liggandes och har lust att väga?
Alla mina fälgar är liksom överdragna med en massa gummi som jag inte har lust att kränga av.
Tack på förhand!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...