TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
TL Devil skrev:
Är du gjord av pengar eller..... :confused:

Allt handlar om att prioritera och hur pass fast i Bling-bling träsket man är.
J-Bone satsar fullt ut på något han tycker är kul. Säkert nått annat som han drar ner på till max. Mat kan man vara utan en månad men inte nya grejer till hojen :rofl
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
KrilleTL skrev:
Finns det inga i Sverige som säljer TFI-Box?

Fördelen med att handla från t.ex USA är att klara man sig undan tull och skit så blir grejerna billiga. Åker man på tull och skit kostar dom fortfarande strax under priset i Sverige.

Säg gärna till om du hittar nån i Sverige som säljer. Vi kanske kan göra en intresse koll och göra ett eget gruppköp.

Jag har kontakter på en bromsbänk som vi kan hyra och justera grejerna sen.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
WestW skrev:
Allt handlar om att prioritera och hur pass fast i Bling-bling träsket man är.
J-Bone satsar fullt ut på något han tycker är kul. Säkert nått annat som han drar ner på till max. Mat kan man vara utan en månad men inte nya grejer till hojen :rofl

hehe... Ni vet juh att han eg. heter J-Bling! :D

Gällande fälgarna... KÖP! :tummenupp

:fyllisar
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban_C skrev:
J-Bone:
Är det dollar eller engelska pund? Antar att det är dollars.
Vet du om man kan smita undan moms och allt sånt? Har inte så stor erfarenhet av utlandet och tullfan. Och ingen erfarenhet alls av gruppköp tlp.
Vet du hur mycket frakten till Sverige blir?
Det stod nåt om 16,5", gällde det dessa hjul? Eller var det nån annan sort? Vägrar 16,5", vill kunna köpa tofflor enkelt.
För övrigt är dom läckra och 1000-1150 USD (8-9000 SEK) är ju rätt attraktivt.

Det är dollar. Moms och tull är ett lotteri, det har varit 50/50 torsk för min del på grejerna jag har köpt utomlands men det finns ju sätt att bättra på sina odds. Om de skriver "Gift" eller "Used parts" eller liknande på lådan och sätter ett väldigt lågt värde så är chansen större att man klarar sig ... har jag hört.
Men om lådan skulle bli snodd så kan du ju inte heller få ersättning för mer än vad den är värderad till så det kan ju vara dumt att chansa.

Stage1 och Stage2 fälgarna (stage2 på bilden) är 17", Stage3 fälgarna är nya dimensionen 16.5"

Har inte kollat vad frakten blir än, försöker febrilt att kämpa emot habegäret just nu... men det går inte så bra :hihi

Vi kan ju dela på frakten om du ska ha?
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
WestW skrev:
Fördelen med att handla från t.ex USA är att klara man sig undan tull och skit så blir grejerna billiga. Åker man på tull och skit kostar dom fortfarande strax under priset i Sverige.

Säg gärna till om du hittar nån i Sverige som säljer. Vi kanske kan göra en intresse koll och göra ett eget gruppköp.

Jag har kontakter på en bromsbänk som vi kan hyra och justera grejerna sen.

Är också sugen i så fall! :)

// Fredde
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Ang. TFI:n

Är det någon som har nån aning om vem som säljer TFI boxar? Om vi ska göra ett gruppköp så kan det vara bra att ha nån att köpa av :fyllisar :7peta :hihi
Själv har jag inte en aning men jag ska hålla gluggarna öppna o leta. Jag har inte tillräckligt många posts på TLP för att få posta på annonsdelen så om nån annan kunde göra det så vore det kanon!
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
J-Bone skrev:
Hmm... kan bli kul det här. Ska vi slå till alltså? :kär :huvet
Nån mer?

najs va?
Five spoke cast magnesium Marchesini racing wheels
Available in many colors by special order (black, gold, white, graphite dark silver). Stock brake rotor and sprocket rotor mounting points are used on all wheel except where noted.
Retail $2480, AOC Member Price $1995
 

Bifogat

  • marchesini_gold.jpg
    marchesini_gold.jpg
    9.3 KB · Visningar: 35

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
J-Bone skrev:
Det är dollar. Moms och tull är ett lotteri, det har varit 50/50 torsk för min del på grejerna jag har köpt utomlands men det finns ju sätt att bättra på sina odds. Om de skriver "Gift" eller "Used parts" eller liknande på lådan och sätter ett väldigt lågt värde så är chansen större att man klarar sig ... har jag hört.
Men om lådan skulle bli snodd så kan du ju inte heller få ersättning för mer än vad den är värderad till så det kan ju vara dumt att chansa.

Stage1 och Stage2 fälgarna (stage2 på bilden) är 17", Stage3 fälgarna är nya dimensionen 16.5"

Har inte kollat vad frakten blir än, försöker febrilt att kämpa emot habegäret just nu... men det går inte så bra :hihi

Vi kan ju dela på frakten om du ska ha?
Måste säga att jag faktiskt är sugen. Har pluggat 125% + skötit mitt företag på deltid (ung som ett extraknäck) i 3,5 års tid. C-uppsatsen är godkänd = i stort sett färdigpluggad. Känns alltså som om jag borde belöna mig med nåt efter att ha varit så duktig. :tummenupp

Ang moms o tull så borde ju ytterligare en variant gå, man kanske kan skicka som "Varuprov" på mitt företags adress?
Moms + tull borde väl vara på det man betalat, inte på varornas värde?
Såvitt det gäller om försändelsen blir snodd så handlar det ju såvitt jag kan förstå om att sätta ett värde (dvs det som dom kostar) och det borde ju gå bra på varuprov eller gåva men inte på beg bitar.
Givetvis ska vi splitta på frakten om vi hoppar på båda två.

Måste fundera över helgen. Och det är så mycket att göra just nu att jag måste fokusera på det akuta.

Och för övrigt tycker jag inte om bilder som är så breda att dom fuckar hela sidan! :fatta!

Edit: Fälgen som Kaz lade upp ovan är ju också rätt tuff men ack så dyra...
 
Last edited:

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
J-Bone skrev:
Verkligen inte... jag åker en gammal Saab från -81 och lever på nudlar, då blir det en krona över ibland till godis ;)

Nudlarna är nog mer relaterat till dina kökstalanger :7peta

:lol Kunde inte låta bli.. haru diskat färdigt än? Hon kommer väl vilken månad som helt?

:fyllisar
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
PutteLiten skrev:
Jag kör på gata... :p

Mellanregister = 6k - 9k för mig... :p

såg bara ett tillfälle att jävlas, hörni är det ingen som är begåvad med kamera och filmar när ni är ute och kör ?

Jag hade tänkt att knåpa ihop en film, fast man lär ju aldrig få hojen såld sen efter att folk sett filmen :3freak

Har lite allt möjligt från mina första kravlande försök till att slanga (har nya packboxar nu) till lite high speed cruising :yoparty
 

lille rille

HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!
Gick med
8 Feb 2004
Ort
SJÖBO
Hoj
HAR BÖRJAT SÖKA EFTER NY TILLER
Tja grabbar jag undrar om det är någon som har en sån där inga plata som fotpinnen
sitter fast i min på höger sidan har spruckit
skicka ett pm om ni har en
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
lille rille skrev:
... min på höger sidan har spruckit ...
Ser ut som om det är tur att jag köpte den enda som jag lyckades hitta på Sveriges MC-skrotar. :)
Kan nämna att dom inte är svetsbart gods. Det bara kokar när man försöker svetsa. Tror det är för mycket zink eller möjligen magnsium i materialet. Tough life!

Edit: Ring runt på MC-skrotarna men det har uppenbarligen inte skrotats så många TL i Sverige.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Robban_C skrev:
Ser ut som om det är tur att jag köpte den enda som jag lyckades hitta på Sveriges MC-skrotar. :)
Kan nämna att dom inte är svetsbart gods. Det bara kokar när man försöker svetsa. Tror det är för mycket zink eller möjligen magnsium i materialet. Tough life!

Edit: Ring runt på MC-skrotarna men det har uppenbarligen inte skrotats så många TL i Sverige.


Såg att hojbiten.se hade en TLR som dom skrotade -02, har du tur finns det kanske grejer kvar... Eller var det den som du köpte Robban?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top