TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban_C skrev:
Jaja. Jag har läst.
Vikterna är för övrigt 4,3 resp 6,38 kg. Enligt deras beräkningar att fälgarna är 20-40% lättare än standard så skulle alltså standard väga 5,37-7,16 respektive 8-10,63 kilo.
Kan standard verkligen vara så tunga? Ett bakdäck väger enligt testeti senaste Bike typ 6 kg. Alltså skulle hela hjulet väga ca 15 kg.
Jaja, jag får väl slita loss bakhjulet och väga ikväll då för fan. :)

Bekymret är ju att det blir så mycket pengar. Jag har ju en Katana också.
Det blir ju 15-20 000:- det här. Oj vad det högg i hjärtat!

Ska du ha 2 uppsättningar?
 

gunny5

mullermaffian rules
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Norra Stockholm
Hoj
Letar efter en bobber
TRE Fråga

Tja.........

Måste man ha en 15k tre-mod eller kan man ha en 6.8k??
Vad händer motor/effekt messigt mellom dom två?

Micke
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Robban_C skrev:

Jag hjälper till lite

120911.jpg


120922.jpg
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
gunny5 skrev:
Tja.........

Måste man ha en 15k tre-mod eller kan man ha en 6.8k??
Vad händer motor/effekt messigt mellom dom två?

Micke

Jag är inte helt 100 på detta men tror att 15k ger 6ans växel och 6.8k ger 5ans växel till ECU´n
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
J-Bone skrev:
Ska du ha 2 uppsättningar?
Jag har ju två hojar. :D

Mitt bakhjul väger 14,5 kg inkluderande bromsskiva, drevnav, drev, distanser och lager. Samt ett halvslitet (2,1 mm mönster mitt på) Macadam 190/50.
Om man lägger på ½ kilo gummi för att simulera nytt däck så har vi alltså 15 kg.
Några uppskattningar:
Bromsskivan väger ca 1 kg.
Drevet (ståldrev) väger ca 1 kg.
Skulle alltså innebära att hjulet väger 13 kg.
I däcktestet i senaste Bike vägde 180/55-däcken 5,9 kg i genomsnitt.
För enkelhetens skull drar vi av 6 kg, alltså väger Suz-fälgen ca 7 kg med drevnav.
Den andra fälgen väger 6,4 kg (med eller utan drevnav?).
Viktreducering blir alltså 0,6 kilo bak, låt oss säga 0,4 kilo fram.

1 kilos viktreducering ger det alltså. Men det är en och annan osäker faktor här, skulle alltså lika gärna kunna vara 2 kilo viktreducering men så mycket mer än så tvivlar jag faktiskt på att det blir.

Från det ena till det andra så gjorde jag nya distanser till bakhjulet igår kväll. Passade på när det ändå var demonterat. De nya är i aluminium, de gamla i stål. De nya har dessutom snävare passningar mot axel och mot lager. :tummenupp Och sparar drygt 100 gram i vikt! :tummenupp
Dessutom lättade jag fästet till bromsoket genom att fräsa lite hål. Sparade säkert flera gram. :D
Tyvärr hade jag bara yuppienallen så bilderna är därefter. :(
 

Bifogat

  • Bild(2).jpg
    Bild(2).jpg
    45.3 KB · Visningar: 42
  • Bild(3).jpg
    Bild(3).jpg
    98.9 KB · Visningar: 41
  • Bild(4).jpg
    Bild(4).jpg
    113.3 KB · Visningar: 47

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Här ska jag hänga!!

Va å inhandlade en ny hoj igår av rätta märke och modell!!??
Här är väl den rätta tråden om man vill ha samtycke... Hoppas bara sommaren inte går lika snabbt som hojen :banana . Slänger upp en bild på min nya välsvarvade, välsjungande skönhet(om jag kan, har :tummenupp mitt i hand..):
 

Bifogat

  • _2.JPG
    _2.JPG
    66.1 KB · Visningar: 73
Last edited:

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
:va Som sagt tummen mitt i hand. Gör ett nytt försök med en lite större bild så ni kan lägga bort luppen...
 

Bifogat

  • 000_00022.JPG
    000_00022.JPG
    73 KB · Visningar: 78
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robban, gillar vad du gjorde med hållaren till oket! Så vill jag åxå ha! :tomten
Blire det några fälgar nurå? :hihi

Och gratulerar till nya hojen Rat! :tomten
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Rat skrev:
Va å inhandlade en ny hoj igår av rätta märke och modell!!??
Här är väl den rätta tråden om man vill ha samtycke... Hoppas bara sommaren inte går lika snabbt som hojen :banana . Slänger upp en bild på min nya välsvarvade, välsjungande skönhet(om jag kan, har :tummenupp mitt i hand..):
Grattis till nya hojen! Ser riktigt bra ut! :tummenupp
Helsystem?
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Vee-twn skrev:
Grattis till nya hojen! Ser riktigt bra ut! :tummenupp
Helsystem?

Tackar! Vet faktiskt inte om det är en "sjuttis" eller bara burkar... Hur ser man?? Handlaren visste inte, va inte deras märke som han sa!?
Har dock ett litet prob, det glappar lite i styrlagret. Är det nåt man kan åtgäda själv eller är det bara å slänga upp stora pungen??
Orkade inte bry mig då jag prutat 5 lax redan..
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Angående Yoshi fullsystem highmount så har Mark ett gruppköp uppe nu på tlp om det inte har gått över tiden!?! Han är stabil som fan, jag fick mitt system på två veckor!!! O det kan räknas som jeligt snabbt! Jag bad honom skriva gift på paketet vilket han gjorde..jag rök bara på typ 450:- i avgift till tullen för fraktmoms baserat på vikten tror jag...Men alla har ju inte sån tur! :arsele :hihi
 

JoH

va???
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
yamaha honda
Chiefen skrev:
Angående Yoshi fullsystem highmount så har Mark ett gruppköp uppe nu på tlp om det inte har gått över tiden!?! Han är stabil som fan, jag fick mitt system på två veckor!!! O det kan räknas som jeligt snabbt! Jag bad honom skriva gift på paketet vilket han gjorde..jag rök bara på typ 450:- i avgift till tullen för fraktmoms baserat på vikten tror jag...Men alla har ju inte sån tur! :arsele :hihi

Har skickat mail till honom, gruppköpet ligger uppe tom 15 juli.

Tack för info :)
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
JoH skrev:
Har skickat mail till honom, gruppköpet ligger uppe tom 15 juli.

Tack för info :)
Jag kan garantera att du inte blir missnöjd med din nya look på hojen. asso jag får fän ståfräs när jag kollar på min hoj med yoshi highmount..mums :Bugar :yoparty :fyllisar :kär
Det är som natt o dag jämfört med det otrooooligt fula äckliga originalsystemet. Visserligen kommer du att få en chock när du lyssnar på ljudet..fifän ..hojen låter som om den går på anabola. Hähä...när man kollar ned i ljuddämparna är det bara ett stort svart hål..fan, det känns som om det saknas typ nåt.
Jag kan rekomendera att du mappar om hojen för min hackar lite o hostar o vill ha mer sup (bensin dårå^^).
Ska göra det själv när jag lurat kärringen på mer pengar hähä. :7peta
 

JoH

va???
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
yamaha honda
Den låter ganska bra nu med, sitter bolt-on på nu.
Kolfiber burkar som är helt slut, spruckna överallt.

Men jag tror att jag kommer att bli väldigt nöjd.

Nä nu ska jag ut och käka och dricka pilsner med polarna :fyllisar
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Yoshi..

Chiefen skrev:
Jag kan garantera att du inte blir missnöjd med din nya look på hojen...

Hur fixar man det med betalning och sådant? Är inne på o beställa ett helsystem av han.
Men jag har aldrig handlat via nätet förr :confused: :confused: Skulle uppskatta all hjälp man kan få!

// Fredde
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Chiefen skrev:
... 450:- i avgift till tullen för fraktmoms ...
450:- i moms på frakten? Det skulle alltså innebära att frakten gick på 1800:-?

450/0,25=1800.
Är frakten så dyr? Ett avgas väger ju inte så mycket. Då kostar väl frakten på fälgar en hel statsskuld?


Rat: Välkommen!
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Fredde83 skrev:
Hur fixar man det med betalning och sådant? Är inne på o beställa ett helsystem av han.
Men jag har aldrig handlat via nätet förr :confused: :confused: Skulle uppskatta all hjälp man kan få!

// Fredde

Oftast via Paypal som är "säkrast" Man lägger till sitt kredit kort på den sidan och betalar via sidan, på så sätt ger du inte ut ditt kreditkortsnr. Jag gör så att jag lägger till o tar bort mitt kreditkort från paypal varje gång jag ska betala, detta för att något internetfucko inte ska ta sig in på mitt paypal konto o leka upp mina pengar. Nu har jag iof inte så mycket på kortet men det lilla jag har leker jag gärna upp själv. www.paypal.com är adressen.

Välkommen Rat du köpte dig en snabb ser jag :fyllisar

Idag kommer jag och J beställa fälgarna från gruppköpet på TLP det kommer gå på runt 9000 med frakt om vi klarar oss från tullen, om någon vill vara med och köpa o dela på frakten så är det läge att vakna nu o säga till :hihi
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Robban_C skrev:
450:- i moms på frakten? Det skulle alltså innebära att frakten gick på 1800:-?

450/0,25=1800.
Är frakten så dyr? Ett avgas väger ju inte så mycket. Då kostar väl frakten på fälgar en hel statsskuld?


Rat: Välkommen!


Undrar om det inte var tullavgiften :va

Jag åkte på 1500 lr något i straff när jag tog in mitt system även fast det stod used parts. Killen hade då försäkrat det åt mig så det stod 500 $ value på paketet och det är oftast det tullen går på. Kan man få säljaren att skriva 43$ value så klarar man sig oftast. Detta är pga att alla paket som har ett värde över 43 Euro och kommer från ett icke EU land tar dom ut tullavgift o moms på när det kommer till Sverige. Dom lär ju knappast ta ut en extra fraktavgift när du redan betalat för frakten :rolleyes:
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top