Obrut:
Du har ju så att säga en bit att åka.
Men tack för måtten!
ROCKON:
Jag håller på att göra iordning med TLR efter att den har argumenterat med en bil och förlorat diskussionen. Hojarna är ju som bekant dåliga på att argumentera med bilar.
Lite idéer:
* backspeglar Tror det kan gå att hitta pirat som ser liknande ut.
* Kåpglas ( vill ha svart ) Det finns definitivt pirat. Jag kommer ev att få ett glas till övers men det är inte svart.
* framkåpan Jag har en toppkåpa som kommer att bli till övers så småningom men jag vill få ihop hojen innan jag gör mig av med några delar. Den behöver mindre repjobb då den spruckit framför ena handtaget men den är definitivt reparabel med lite plast och matta. Och givetvis lack.
* staget som håller lampan, hastighetsmätaren och kåpan Kostar drygt 1300:- nytt. Tror att det är svårt att hitta beg. Mitt går att laga men jag överväger att byta i alla fall.
* framlampan Kostar över 3000:- nytt.
* Staget som håller backspeglarna och kåpan på plats (det svarta vid tanken) Har ett extra övre kåpstag men det är av racetyp = har bara ett skruvhål vid backspeglarna. Man måste med andra ord sätta fast ena skruven i kåpan och den andra i kåpan + staget.
Några sidor tidigare i tråden skrev jag lite priser på en del bitar. Jag skrev även lite om MC-skrotar och deras tillgång till delar. Tyvärr inga goda nyheter för dig. Inte så många TLR har skrotats i Sverige.
Det luktar som om du kommer att behöva kraschkåpor. Tyvärr är de oftast rätt skeva och har dålig passform.
Jag har funderat på att gjuta av mina kåpor efter att jag fått till passformen men det ligger en bit bort i tiden och du vill säkert få ihop knarren snarast.