TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Mad-Dog

Buller & Bång
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
TL 1000 R -99, Öhlins bak, Yoshimura, TRE, Luftburksmod
Hög tomgång

Robban_C skrev:
Välkommen!
Utan egen erfarenhet av tappade spjällhus så skulle jag nog ändå börja söka under tanken om nåt av gummina har släppt.

Den höga tomgången efter den rejäla baktändningen berodde mycket riktigt på ett "gummisläpp" på främre spjällhuset.
Nu är det bare å åk igen! :hihi
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Mad-Dog:
:tummenupp Åk medans det fortfarande är tillåtet!

Hocke och J-Bone:
Nix. Backar ur på fälgarna. Var tvungen att fundera medan jag höll på med TLR:en men lyckades inte hitta inspiration till fälgarna. Sorry.

Man kan för övrigt fundera på hur det ligger till med marginalerna hos dom som tillverkar fälgar till hojar. 9000:- är ett bra pris för 2 after-marketfälgar till hoj.
7000:- är ett bra pris för 4 after-marketfälgar i lite halvextrema mått till bil.
Dubbelt så många fälgar.
Kortare serie? Nja, kanske något kortare serie men jag har svårt att tänka mig att det är hela sanningen. Det finns helsvenska företag som tillverkar bilfälgar och som bekant är den svenska (eller den skandinaviska) marknaden inte så stor. Alltså är det säkert inga jätteserier där heller.
Får en känsla av att nån tjänar mycket stålar på oss bikers. Men det var inte första gången. Och knappast inte nåt nytt för nån av er andra heller.


Men jag behöver hjälp av nån, återigen med mått på kåpfästen från en okrockad TLR. Faan vad dålig passformen är på bitarna.
På bilden syns ett mått på v sida som jag redan har fått av Obrut men jag skulle behöva måttet upp till nästa fäste (det som sitter uppifrån och ner jämte tanken). Centrum-centrum.
Nån som kanske har lust att kolla?
Dessutom skulle det vara bra med lite mått i andra riktningar för de två nedre fästpunkterna på v sida (de som syns på bilden). På v sida är ju alla tre fästena av plåt = alla tre kan ju vara skeva åt alla håll. På h sida är åtminstone det nedre ett ramfäste = kan bara sitta på rätt ställe.
Med andra ord skulle lite kompletterande mått på v sida (förutom c-c måttet)sitta fint om nån har lust att mäta?
 

Bifogat

  • Bild(7).jpg
    Bild(7).jpg
    31.5 KB · Visningar: 44

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Robban_c
c =240mm...tror jag

nån med en TLr måste ju ta sitt "ansvar" :D och hälsa på dig i ditt garage

ska jag komma förbi????? :D
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
ni som söker fälgar...är det här nåt för er???

Five spoke Dymags to fit TL1000R/S, GSXR 750 96-99. Rear disc and sprocket inc, fitted Pirelli slicks (part worn). Excellent condition.
£600 ovno



hittat i forumet på..
http://www.motoforum.net/index.php?showtopic=2826
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:
450:- i moms på frakten? Det skulle alltså innebära att frakten gick på 1800:-?

450/0,25=1800.
Är frakten så dyr? Ett avgas väger ju inte så mycket. Då kostar väl frakten på fälgar en hel statsskuld?


Rat: Välkommen!

Ja, det tillkom en avgift på typ 100:- för att UPS tydligen lagt ut pengarna i förväg åt mej utan att fråga mej (tydligen deras policy).
Enligt tullgubben beräknade de avgiften på vikt/fraktkostnad har jag för mig :va
 

ROCKON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Ducati 1199 Panigale-2012, Ducati 999 S -2003
säljer ngn en framkåpa,lyse,kåpstag,kåpglas

Tja !
Har en TLR-99
Den är ombyggd till en streetfighter.

Jag saknar:

* backspeglar
* Kåpglas ( vill ha svart )
* framkåpan
* staget som håller lampan, hastighetsmätaren och kåpan
* framlampan
* Staget som håller backspeglarna och kåpan på plats (det svarta vid tanken)

Finns det ngn som säljer detta begagnat eller vet vart kan kan köpa detta så billigt som möjligt.

Min lokala mc-skrot saknar allt till en TLR

maila mig eller PM:a mig vid svar tack

Tacksam för svar !!!
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Robban_C :
Byte av bromsbelägg gick smärtfritt. Inga problem med skruvarna till de aluminiumplattorna bakpå. Kopparpasta ditsatt och bromsarna tar som satan numera :D

Tack för hjälpen. Första ggn jag byter såna, men det gick på under timman för båda oken.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
hocke skrev:
Kan man få säljaren att skriva 43$ value så klarar man sig oftast. Detta är pga att alla paket som har ett värde över 43 Euro och kommer från ett icke EU land tar dom ut tullavgift o moms på när det kommer till Sverige. Dom lär ju knappast ta ut en extra fraktavgift när du redan betalat för frakten :rolleyes:

Enda nackdelen är att om grejerna försvinner så får man ju inte tillbaks mer än 43 Euro :huvet
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ingen som vet av nå begagnat helsystem som finns till salu?
Och kanske en power commander?
Kanske en kolfiber hugger?
Och nån najs undertail?
 
Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
sharpedge skrev:
Robban_C :
Byte av bromsbelägg gick smärtfritt. Inga problem med skruvarna till de aluminiumplattorna bakpå. Kopparpasta ditsatt och bromsarna tar som satan numera :D

Tack för hjälpen. Första ggn jag byter såna, men det gick på under timman för båda oken.

det går byta på 2 hojjar på klart under 40 min :D

dock använder jag INTE den där plåten (dammskyddet) med dom små skruvarna.

jag har gott om beg brombelägg..he he
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Obrut:
Du har ju så att säga en bit att åka. :D
Men tack för måtten! :tummenupp

ROCKON:
Jag håller på att göra iordning med TLR efter att den har argumenterat med en bil och förlorat diskussionen. Hojarna är ju som bekant dåliga på att argumentera med bilar.
Lite idéer:

* backspeglar Tror det kan gå att hitta pirat som ser liknande ut.
* Kåpglas ( vill ha svart ) Det finns definitivt pirat. Jag kommer ev att få ett glas till övers men det är inte svart.
* framkåpan Jag har en toppkåpa som kommer att bli till övers så småningom men jag vill få ihop hojen innan jag gör mig av med några delar. Den behöver mindre repjobb då den spruckit framför ena handtaget men den är definitivt reparabel med lite plast och matta. Och givetvis lack.
* staget som håller lampan, hastighetsmätaren och kåpan Kostar drygt 1300:- nytt. Tror att det är svårt att hitta beg. Mitt går att laga men jag överväger att byta i alla fall.
* framlampan Kostar över 3000:- nytt.
* Staget som håller backspeglarna och kåpan på plats (det svarta vid tanken) Har ett extra övre kåpstag men det är av racetyp = har bara ett skruvhål vid backspeglarna. Man måste med andra ord sätta fast ena skruven i kåpan och den andra i kåpan + staget.

Några sidor tidigare i tråden skrev jag lite priser på en del bitar. Jag skrev även lite om MC-skrotar och deras tillgång till delar. Tyvärr inga goda nyheter för dig. Inte så många TLR har skrotats i Sverige.
Det luktar som om du kommer att behöva kraschkåpor. Tyvärr är de oftast rätt skeva och har dålig passform.
Jag har funderat på att gjuta av mina kåpor efter att jag fått till passformen men det ligger en bit bort i tiden och du vill säkert få ihop knarren snarast.
 

ROCKON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Ducati 1199 Panigale-2012, Ducati 999 S -2003
Robban_C skrev:
Obrut:
Du har ju så att säga en bit att åka. :D
Men tack för måtten! :tummenupp

ROCKON:
Jag håller på att göra iordning med TLR efter att den har argumenterat med en bil och förlorat diskussionen. Hojarna är ju som bekant dåliga på att argumentera med bilar.
Lite idéer:

* backspeglar Tror det kan gå att hitta pirat som ser liknande ut.
* Kåpglas ( vill ha svart ) Det finns definitivt pirat. Jag kommer ev att få ett glas till övers men det är inte svart.
* framkåpan Jag har en toppkåpa som kommer att bli till övers så småningom men jag vill få ihop hojen innan jag gör mig av med några delar. Den behöver mindre repjobb då den spruckit framför ena handtaget men den är definitivt reparabel med lite plast och matta. Och givetvis lack.
* staget som håller lampan, hastighetsmätaren och kåpan Kostar drygt 1300:- nytt. Tror att det är svårt att hitta beg. Mitt går att laga men jag överväger att byta i alla fall.
* framlampan Kostar över 3000:- nytt.
* Staget som håller backspeglarna och kåpan på plats (det svarta vid tanken) Har ett extra övre kåpstag men det är av racetyp = har bara ett skruvhål vid backspeglarna. Man måste med andra ord sätta fast ena skruven i kåpan och den andra i kåpan + staget.

Några sidor tidigare i tråden skrev jag lite priser på en del bitar. Jag skrev även lite om MC-skrotar och deras tillgång till delar. Tyvärr inga goda nyheter för dig. Inte så många TLR har skrotats i Sverige.
Det luktar som om du kommer att behöva kraschkåpor. Tyvärr är de oftast rätt skeva och har dålig passform.
Jag har funderat på att gjuta av mina kåpor efter att jag fått till passformen men det ligger en bit bort i tiden och du vill säkert få ihop knarren snarast.


Tack för hjälpen.
Har dock kvar mina sidokåpor och min underkåpa i hyfsat skick.
racekåpor kan jag också köpa för en billig peng . men man vill ju ha original :-(
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jag tror att det finns glasfiberkåpor i 3-delat utförande = du kan använda dina sidkåpor. Men det är ju inte original. Och man måste säkert "justera" passformen rätt rejält.

Apropå det så kommer jag att få en underkåpa till övers så småningom om nån behöver.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fredde83 skrev:
Hur fixar man det med betalning och sådant? Är inne på o beställa ett helsystem av han.
Men jag har aldrig handlat via nätet förr :confused: :confused: Skulle uppskatta all hjälp man kan få!

// Fredde

Jag ska till 99% beställa ett system av honom, vi kan ju dela på frakten??
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har mailat en kille i USA som har en butik, han verkar ha hyfsade priser på prylar. Här är en liten lista:
Kolfiber speglar 388sek
Koppling och bromshandtag Kolfiber 205sek
4st korta kolfiber blinkers med tonat glas 128sek
Kolfiber tanklocks överdrag 135sek
Styrvikt Kolfiber och silver 130sek
Kolfiber krashpuckar 803sek
Undertail 1387sek
Hugger kolfiber 1430
$ 18.45 Rear sets/foot pegs ( I CAN GET IN BLACK, BLUE, GOLD, RED, SILVER ) 135 osäker här men det är förmodligen bara fotpinnar??
Tonad framruta 500sek
Kolfiber att sätta över styrkronan 145sek

Jag kommer att beställa grejor av honom, är det nån fler som är sugen?
Han säger att han kan fixa fram det mesta till oss...
Hör av er om det är nåt ni saknar pris på.
Jag ska försöka ordna bilder oxå....
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Självklart!

Ricken skrev:
Jag ska till 99% beställa ett system av honom, vi kan ju dela på frakten??

Självklart! Skulle kunna vara super om vi kunde höras..
Är helt blåst på sånt här med att handla över nät och sånt.
Vill ju inte bli lurad. :)

// Fredde
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
J-Bone skrev:
Jag är med på ett kopplingshandtag i kolfiber. 200 spänn?! Sjukt billigt ju... :tummenupp

Tror att dom flesta grejorna finn på ebay
Det var ett par handtag, koppling coh broms.

Fredde... Måste kolla med försäkringsbolaget imooron när jag ska få mina pengar. Väntar på 15000:- från dom, jag hoppas VERKLIGEN att jag får dom så vi kan beställa innan den 15..... :tummenupp
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Twosaint skrev:
Du robban portning+planing av topparna sen jagar du inte rettor du smiskar rettor...

*kram* :krama

Psssstttt.... Bygg om nu och bli en Kämpfer du med bubben... ;)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top