TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Twosaint skrev:
... man orkar ju inte gå tillbaka och söka skiten i tråden för den innehåller så mycket dynga att man skulle kunna gödsla en hel åker, skulle kunna fått ett eget forum snart där nån skulle kunna lägga upp all vettig och nyttig information nån som tycker jag har fel/rätt ?
Håller iofs med, det är svårt/hopplöst att hitta mekfakta i tråden.

En svensk TL-klubb har vi diskuterat, det blev inget.
Ett separat forum har vi också diskuterat, det blev inget.

Kan detta vara nåt då:
En website med mektipsen. En sajt där vi kan lägga upp mektips och söka efter problemlösningar men inget regelrätt forum (kan ju komma i andra hand så att säga).
Typ lite simplare och enklare än ett regelrätt forum. Då kan vi använda den här tråden till lite diversesnack istället. Typ träffar och allmänt TL-snack.
Det behöver ju faktiskt inte vara så superavancerat. En enklare databas, Access duger gott i det här fallet. Exekveringsmiljö får ju vara beroende av vem som hackar. Själv föredrar jag .net och C# men det är ju jag det.
Jag hackar ihop det om nån håller med plats hos en ISP (och alla accepterar att jag har mycket att göra = det tar ett litet tag).
Hade vi inte nån här som jobbar på en ISP? (J-Bone?)
Hur snor vi åt oss en bra webbadress utan att pröjsa för oss?


Kom med kommentarer i ämnet.



Kan också nämna att jag har satt sågen i kåpsetet. Nu jä*ar! :tummenupp
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Twosaint skrev:
Sen vill jag framföra min åsikt, satan vilken meningslös tråd detta har blivit jag har läst samma dynga sen i maj förra året, man orkar ju inte gå tillbaka och söka skiten i tråden för den innehåller så mycket dynga att man skulle kunna gödsla en hel åker, skulle kunna fått ett eget forum snart där nån skulle kunna lägga upp all vettig och nyttig information nån som tycker jag har fel/rätt ?

Det är synd.
Jag går över mer och mer på TLP eftersom det är sån röra här + att det är så svårt att söka i tråden.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag hade väl aldrig trott att det skulle bli uppemot 5000 inlägg i den här tråden när jag startade den. Jag håller med om att det är rörigt och omöjligt att söka i den men likförb**at är det nästan uteslutande pga av den här tråden som jag fortfarande är kvar på SH.

Trots att det är lite spam ibland och samma frågor upprepas om och om igen så tycker iallafall jag att det finns massvis med bra information här. Hur många av er som har varit med på den här tråden från början kan ärligt säga att ni inte har lärt er någonting om er hoj av allt som skrivits?

Tyckte bara att det var lite väl magstarkt att kalla tråden för "dynga"... :7peta

Edit: Ska väl tillägga att det faller på sin egen orimlighet att en enda tråd ska kunna avhandla varenda mekgrej som kan tänkas dyka upp och samtidigt vara överskådlig. DET GÅR INTE. :fakta

Jag använder själv TLP uteslutande till såna saker.

Här tjötar vi lite mer allmänt, visar upp bilder, ger enkla tips, får kontakt med likasinnade mm... är inte det bra eller?
 
Last edited:

gunny5

mullermaffian rules
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Norra Stockholm
Hoj
Letar efter en bobber
Tycker det er skönt som nybliven TL åkare att få hjälp och tips med allt som rör sig ang. denna underbara hoj. Tyvärr går det inta att söka info i denna tråd, kanske därför att samma frågor kommer igen och igen.... Et eget TL forum skulle vara optimalt... För lite mera tekniska frågor finns jo TLPlanet.com, akta visakortet bara.........
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
J-Bone skrev:
Jag hade väl aldrig trott att det skulle bli uppemot 5000 inlägg i den här tråden när jag startade den. Jag håller med om att det är rörigt och omöjligt att söka i den men likförb**at är det nästan uteslutande pga av den här tråden som jag fortfarande är kvar på SH.

Trots att det är lite spam ibland och samma frågor upprepas om och om igen så tycker iallafall jag att det finns massvis med bra information här. Hur många av er som har varit med på den här tråden från början kan ärligt säga att ni inte har lärt er någonting om er hoj av allt som skrivits?

Tyckte bara att det var lite väl magstarkt att kalla tråden för "dynga"... :7peta

Edit: Ska väl tillägga att det faller på sin egen orimlighet att en enda tråd ska kunna avhandla varenda mekgrej som kan tänkas dyka upp och samtidigt vara överskådlig. DET GÅR INTE. :fakta

Jag använder själv TLP uteslutande till såna saker.

Här tjötar vi lite mer allmänt, visar upp bilder, ger enkla tips, får kontakt med likasinnade mm... är inte det bra eller?

:tummenupp :banana
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Hmm har verkligen det där med Svenka TL klubben fallit då??
Ser snarare att det ligger typ på is inför vintern. Det är väl då man inte bränner all tid till hojåka som man skulle kunna fixa det.
 

Andrée

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Piteå
Hoj
-----------------
Hur kollar man att alla garantiåtgärder !?

Tja .. funderar som sagt på att köpa en tl 1000s -97 !
men hur kan jag kolla att alla garantiåtgärder är gjorda på hojen !?
Skulle vara roligt att veta det om man skulle investera ..

Ni får gärna dela med er av andra problem/upplevelser ni haft !...

Mvh Andrée
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu är det dags

Det börjar dra ihop sig att beställa grejer från USA.
Om allt klaffar så beställer jag på fredag, hur många är det som vill vara med.


Listan:
Kolfiber "look" speglar 388sek
Koppling och bromshandtag Kolfiber "look" 205sek
4st korta kolfiber "look" blinkers med tonat glas 128sek
Kolfiber "look" tanklocks överdrag 135sek
Styrvikt Kolfiber och silver 130sek
Kolfiber krashpuckar 803sek
Undertail 1387sek Till en R, jag ska ha en till S han letar så innan han får tag på den kommer jag inte att beställa.
Hugger kolfiber 1430
Fot pinnar 135sek blå svart guld silver röd
Tonad framruta 500sek inte double bouble, han håller på och letar pris på en sådan
Kolfiber att sätta över styrkronan 145sek
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=7913
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=7680
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=7679
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=7661
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=7648

Om jag får några nya bilder så lägger jag upp dom, om det är något annat ni behöver som inte är med på listan så hör av er.
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Jag och J har pratat om det o jag kan tänka mig att hosta hemsidan för det. Jag har samma lina som aftonbladet så om det funkar bra att surfa där så gör det det hos mig med. Jag har dessutom en serverdator står redan. Hur allt ska lösas runt detta får vi ju prata om allihopa men det får bli senare iaf för min del. jag har precis startat eget företag o har fullt upp med att renovera lokalerna där verksamheten ska bedrivas :)

SENSEI skrev:
Hmm har verkligen det där med Svenka TL klubben fallit då??
Ser snarare att det ligger typ på is inför vintern. Det är väl då man inte bränner all tid till hojåka som man skulle kunna fixa det.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ricken: Jag tar ett par svarta fotpinnar! Vet itne hur länge det dröjer innan jag får mina riktiga set och det kan va bra att ha som reserv. :tummenupp
 

Uffe J

-UFFE-
Gick med
11 Feb 2004
Ort
LUND
Hoj
Factory-04
Viper Bolt on STULNA I LUND

TL-fantaster,

Någon jävla TJUV har brutit sig in i mitt garage och stulit mina Viper "dämpare" någon gång mellan lördag och onsdag. Dom är nästan nya, och är fortfarande blanka och fina... som tur väl stal dom inget annat...

Jag ber alla TL-skåningar att tippsa mig om ni ser någon som vill sälja några sådana billigt, så att jag kan kolla upp dom.
Tack på förhand.
/TLUFFE
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Uffe J skrev:
TL-fantaster,

Någon jävla TJUV har brutit sig in i mitt garage och stulit mina Viper "dämpare" någon gång mellan lördag och onsdag. Dom är nästan nya, och är fortfarande blanka och fina... som tur väl stal dom inget annat...

Jag ber alla TL-skåningar att tippsa mig om ni ser någon som vill sälja några sådana billigt, så att jag kan kolla upp dom.
Tack på förhand.
/TLUFFE

Jag håller ett öga öppet, dyker dom upp här nere så finns det stor risk att man får syn på dom!

:huvet

Tänk på att dom passar till SV också så dom kanske har gått till en sådan istället för en TL?

Sålde mina Viper till en SV hoj så jag vet....

Robban
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
Uffe J skrev:
Jag ber alla TL-skåningar att tippsa mig om ni ser någon som vill sälja några sådana billigt, så att jag kan kolla upp dom.
Tack på förhand./TLUFFE
Okidoki. Kul förövrigt om vi kunde ses nån gång och kört en runda ihop, vi TL förare i syd.
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
RW skrev:
Okidoki. Kul förövrigt om vi kunde ses nån gång och kört en runda ihop, vi TL förare i syd.

Låter som en kanon ide!

Jag är på! :yoparty

Eftersom Onsdagar är bokad för "vanlig" körning så skulle TL maffian kanske träffas på te.x måndagar eller torsdagar?

Vad säger ni andra om det?

En annan sak, jag har skaffat en reservdels gaffel som jag har slaktat på delar. Så om det är någon som behöver någon liten gaffeldetalj så kan det hända att jag har det liggande.

Inte så jag är i panik att sälja delarna men behöver knappast dubbla uppsättningar.

Säg till om någon behöver något, har i princip allt förutom inre o yttre ben.

R
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
Robster skrev:
Eftersom Onsdagar är bokad för "vanlig" körning så skulle TL maffian kanske träffas på te.x måndagar eller torsdagar?
Vilken dag som helst, bara det inte regnar, men var? Sjöbo är ju ett allternativ då det ligger centralt. Andra förslag? Själv bor jag på österlen.
 

Uffe J

-UFFE-
Gick med
11 Feb 2004
Ort
LUND
Hoj
Factory-04
RW skrev:
Vilken dag som helst, bara det inte regnar, men var? Sjöbo är ju ett allternativ då det ligger centralt. Andra förslag? Själv bor jag på österlen.

Jag hänger på,

Torsdagar passar mig bäst och sjöbo är helt okay för mig. Dock kan jag inte denna veckan och nästa börjar semestern och då kommer jag att vara hemma till o från så jag lovar inget.
/TLUFFE utan MULLER
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
J-Bone skrev:
Tyckte bara att det var lite väl magstarkt att kalla tråden för "dynga"... :7peta

När man postar en annons från blocket på en buss, då tycker jag man är utanför trådens ämne. Jag kallar inte tråden för dynga, jag menar att samma sak upprepar sig gång på gång. Och det är väldigt lätt att en mekar fråga eller dyligt "glömms" bort i spammet sen fick jag ju inte ens reda på informationen jag sökte i första hand när jag skrev inlägget :huvet
Saker som inställningar, luftburksmodden etc borde ligga klistrat någonstanns.

Jo benet visst har jag lärt mig en massa det kan jag inte neka till, men jag har säkert sett den där "jamie´s" inställningar på fjädringen typ 7 ggr förut men det är ju hopplöst att hitta den igen
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top