TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Urk pöjkar! Jag är inte alls sugen på att modda min hoj just nu. Har fått tillbaka mitt gamla jaktintresse o lägger mina slantar där istället. Hoppas att hojintresset kommer tillbaka igen under vintern så att man kan montera ner och köpa fler blingbling prylar att sätta på. Har iofs lite bjäfs som ska på under vintern men något nytt har jag ju inte planerat att köpa som det ser ut nu.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Hello bojs!

Jag undrar om det är nån här som vet vad det är för orginal drevning på en TLS?
jag har även lite undringar om vad det blir för resultat vid olika drevningar typ om man går upp eller ner i drevning?
Ska köpa nytt drivpaket och vill därför veta om jag ska ändra drevningen.
Tacksam för svar!

Det kanske finns nånstans i tråden...men jag tyckte att det va lite många sidor att leta igenom.
//TwinSucker

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
TwinSucker skrev:
Hello bojs!

Jag undrar om det är nån här som vet vad det är för orginal drevning på en TLS?
jag har även lite undringar om vad det blir för resultat vid olika drevningar typ om man går upp eller ner i drevning?
Ska köpa nytt drivpaket och vill därför veta om jag ska ändra drevningen.
Tacksam för svar!

Det kanske finns nånstans i tråden...men jag tyckte att det va lite många sidor att leta igenom.
//TwinSucker
Orginal drevning på TLS är 17/38. Jag kan rekommendera 16/40, hojen drar som ett svin nu och är ruskigt rolig att köra. Det är inte heller helt fel att se den nu orkar varva ur på sexan :)
Här kan du kolla för utförligare info: http://home.iprimus.com.au/stevebm/files/tl_gearing.xls

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Vee-twn skrev:
Orginal drevning på TLS är 17/38. Jag kan rekommendera 16/40, hojen drar som ett svin nu och är ruskigt rolig att köra. Det är inte heller helt fel att se den nu orkar varva ur på sexan :)
Här kan du kolla för utförligare info: http://home.iprimus.com.au/stevebm/files/tl_gearing.xls

Kanon :tummenupp Tack för ditt snabba svar.
Då blir det lite omdrevning då :yoparty
//TwinSucker

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Chiefen skrev:
Urk pöjkar! Jag är inte alls sugen på att modda min hoj just nu. Har fått tillbaka mitt gamla jaktintresse o lägger mina slantar där istället. Hoppas att hojintresset kommer tillbaka igen under vintern så att man kan montera ner och köpa fler blingbling prylar att sätta på. Har iofs lite bjäfs som ska på under vintern men något nytt har jag ju inte planerat att köpa som det ser ut nu.
Känns samma här, men du verkar ha lite pengar till bling bling iaf ... Själv måste jag glasfibra min bakkuts då ena fästet för undertrayen och kutsen slitit loss en bit plast :(
Sen måste jag byta packningar i hydralkopplingsdosan... Ser inte fram emot denna vintern om skiten inte funkar som jag vill....

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Jag har din "stång" för hålet i svingaxeln på TL-en :D i garaget,så du vet.

Ok, lär ju behöva den snart igen, får la komma över å fika nån kväll framöver :hihi

Hörrni, själv är jag duktigt sugen på att modda ännu mer! Fälgar och skivor, rearsets, clipons, nya gaffelfjädrar.... mmmmmm :Bugar

Kommer att ta sin tid dock! Får ju hem en valp till helgen, då lär det inte bli så mycket mektid på helgerna... :brinnerup

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
TLRR skrev:
Det är bara o svänga över,du vet fika finns det. :tummenupp
Men hade du inte fälgar o clipons redan :confused:

Bara langa upp kortet för ett par schyssta Brake-teck skivor och rearsets o Wilbers gaffelfjädrar mmmmmmmm :yoparty
Kul med hunden .Vad ska den heta?

Fälgarna har jag redan liggande. Rearsets och clipons är beställda. Gaffelkomponenter kommer under vintern. Nu behöver jag bara skivor och lite småprylar... ;)

Vovven ska heta Samba.
:cdevil

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
J-Bone skrev:
Fälgarna har jag redan liggande. Rearsets och clipons är beställda. Gaffelkomponenter kommer under vintern. Nu behöver jag bara skivor och lite småprylar... ;)

Vovven ska heta Samba.
:cdevil
Bilder kanske?
(Även på jycken!)

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Namnet ja men vad är det för ras på byrackan? Det är ju den viktiga frågan!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Robban_C skrev:

Hund? Skulle du inte köpa dej en gnu J-benet?? :arsele :hihi j/k
Jag hade en lumparkompis som hade en jela kajman i sitt garage i en gammal tömd jacuzzi. Sen hade han skallerormar o kobror i sovrummet..helt jävla galen. (Kan ju nämna att han idag jobbar på ett zoo, han var djurtokig...inte för att jag hade haft en jävla krokodil i garaget hur mycket jag än gillar djur^^)

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Nån som kan hjälpa måntro??

Har en liten förfrågan som jag även postat på TLP:
Klicka på meeeeeeej!!

Lite speciellt men jag vore tacksam om nån kunde hjälpa mig.
Har ni nån släkting i USA eller så....Vet att det är lite omständigt men vaffän gör man!?? ^^
:pannkyss

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
TLRR skrev:
Säg till när du beställer bultar och sånt,kanske vi kan dela på kostnaderna om du vill.

haha, juste av dig att betala hälften av J-Blings kostnader för bultar å spik å lim å annat ni behöver till era tillrar! :rofl

:tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Robban_C skrev:

Cane Corso Italiano :)

Lite OT såhär på höstkanten gör väl inget kanske...

Cane Corso is an Italian breed and it is the direct descendant of the Roman Molossian. Not so long ago this ancient breed almost fell into extinction before they were saved by a few dedicated people. For centuries Cane Corsos have been outstanding guardians of property, family and livestock. They defended the herds from large predators such as wolves and bears. Herding cattle and accompany them to the market or slaughterhouse was another use. Cane Corso also hunted wild boars, stags and bears. Recently they have also become adorable pets and show dogs.

Cane Corso is a large breed. The body is strongly built, robust with powerful long muscles. The body is longer than the height at the withers. The head is in good proportion to the body. The muzzle is short — its length should be 1/3 of the total length of the head. The muzzle is very wide and looks square when seen from any angle. The ears are usually cropped in a triangular shape. The chest is deep and broad, reaches elbow. The dog should look well balanced and athletic. The tail docked at the 4th vertebra.

Male’s height at the withers is from 64 cm to 68 cm, female’s from 60 cm to 64 cm, with allowance of ± 2 cm. The weight: males from 45 to 50kg, females from 40 to 45kg.

Hair is short, very thick with an undercoat. The colors are black, plumb-grey, slate, light grey, light fawn, deer fawn, dark fawn and brindle. Dark mask is present in fawn and brindle dogs.

Even though Cane Corsos are large dogs they are very athletic and agile. Their movement is powerful and effortless. The natural gait for a Cane Corso is long step stretched trot. The dog is always confident and alert.

Cane Corsos have a balanced temperament and they are easy to train. It's a working breed and they love any kind of training. Cane Corsos are very protective by nature and they are usually suspicious of strangers. It's necessary to socialize them from an early age with a lots of different people and animals. Males can be very dominant and try to be the "leader of the pack"; females are generally better and much easier to handle. We strongly recommend attending dog training classes to prevent any problems from the beginning.

Cane Corsos get along very well with other household pets (other dogs, birds, hamsters). They are very devoted to their owners. Their unconditional love for their families and incredible working abilities make them excellent guard dogs and beloved family members.

Cool bild på Samba (längst till höger) och hennes syskon :angel
pupparna.jpg

hennes pappa.
nuccio0015.jpg

och mamma.
ny_fio6.jpg

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...