TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Beffe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen för tillfället
Ni får ursäkta lite spam, men vet ni var man kan hitta filmer/ljudfiler med TL1000R (S i värsta fall :tungan)? Ladda hem den på J-Bones när den kör på dyno, har nog tittat på den 20 ggr med max volym och bas :tummenupp
En annan sak, vad betalar ni i försäkring för era TL1000R? Förmodar att de är precis lika dyra som R1:eek:r m fl? :död
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Beffe skrev:
Ni får ursäkta lite spam, men vet ni var man kan hitta filmer/ljudfiler med TL1000R (S i värsta fall :tungan)? Ladda hem den på J-Bones när den kör på dyno, har nog tittat på den 20 ggr med max volym och bas :tummenupp
En annan sak, vad betalar ni i försäkring för era TL1000R? Förmodar att de är precis lika dyra som R1:eek:r m fl? :död
19000 hel/hel

zon1

26 år, KK i ett år
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Beffe skrev:
Oj, det lät ju bra. Hur ser dina förhållande ut? Dvs ålder, hur bor du etc? (Om man får fråga givetvis :rodnar)

Ok, tack. Vad innebär egentligen zon 1? :tomten
Zon1 = dyraste zonen att bo i... storstäder.. typ gbg, stockholm, malmö..
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
Ursäkta om jag spammar men måste få ur mig :huvet :smasha :4skrika
Förbenade dator det hoppar upp miljoner jevla reklamrutor och så har det lagt in sig något sökprogram som poppar upp så fort jag skall gå in någonstans,blir galen hittar inte det gömda programmet.

finns programvaror som "utrotar" såna grejer, ad-aware är ett av dem, googla lite så hittar du nog nånstans du kan ladda ner det och sen installera och kör det så blir du av med skiten... jag kan leta åt dig om du inte hittar själv men jag har lite brådis just nu. :)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
Fint,tack för hjälpen, skall leta lite efter ett sånt :)
Ursäkta spammet men lägg gärna upp länken här (gärna info om filstorlek för nedladdning, kör modem). Har samma elände. Fu**ing MS som lämnar alla services öppna i en standardinstallation.
Vad är det för fel i att lämna allt utom det absolut mest grundläggande stängt och sen låta de som vill öppna det de vill ha?
Men standard i MS är att lämna allt öppet. Ung som att parkera knarren på stan över en natt med nycklarna i tändlåset och en lapp innehållande sitt namn, adress och en komplett lista över stereon, tv:n, videon etc med ett "Välkommen" som underskrift.
Grrr!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Oj oj, jag hade det där problemet för något halv år sedan. Då fixade inga kända program som "ad-aware" eller Spybot det.
Trixade som f/n med att ändra i registet, men det är ett minnesresident program. Kan vara svåra att få bort.
Men jag har för mig att jag gjorde följande.

Kolla i katalogen som heter
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files
Deleta allt som finns där. (datorn är ju ändå kass som den är...)

starta om

Gå sedan in i registret och sök på "den där sidan som poppar upp" och deleta alla referenser. när du är klar, vänta 5 minuter och gör en ny sökning, om det är det viruset jag hade så

OBS! gå in i registret på egen risk....


Men testa först med Ad-ware (lawasoft) sök bara på Ad-aware på google, ladda ner filen (inte så stor)
ah, for fan här är länken... :)
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html

Lycka till. Ta backup och leta upp installations CDn för jag tror inte det hjälper...
:hej
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Beffe skrev:
En annan sak, vad betalar ni i försäkring för era TL1000R? Förmodar att de är precis lika dyra som R1:eek:r m fl? :död

Jag betalar 5.200:- hel/hel på LF. :tummenupp
Bor iofs på "landet". Strängnäs har typ 30 000 invånare bara. Är 29år och har haft MC-kort sedan -97.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
Om ni tittar på TLP-pictures-Race tech/other toys PICS på bild två,så är det verktygen som behövs för en framgaffel renovering.

Robban C : är detta inget för dig att tillverka som har maskiner för detta ? ...
Har just varit inne på tlp och letat men eftersom du inte lade upp en riktig länk så...
Kan du fixa det?

Rent spontant så förstår jag inte vad du menar för specialverktyg. För packboxbyte behövs ju inget mer än en muttermaskin så att man slipper hålla emot när insatsen vill snurra. Och vid packboxbyte kommer man ju åt båda bussningarna samtidigt. Vad ska du göra förutom detta?

OT:
För övrigt måste jag säga att tlp var ÄNNU tyngre att ladda än SH! Definitivt inte avsett för modemanvändare! Varför envisas alla med php, det finns ju färdiga forum att ladda ner för ex vis net. Dessa körs ju kompilerade och borde alltså exekvera betydligt snabbare än php som (såvitt jag vet) är ett rent scriptat språk, dvs alltid kompileras varje gång det körs.
Jaja, det var lite ot. Skit i det.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
OK, nya kåpor på G igen... :rolleyes:

Vad skulle ni tycka att dessa var värda? (endast framkåpor)
Lampa ingår, de är i bra skick.

ojo003.jpg

TLR005.jpg

TLR007.jpg

TLR004.jpg



Skulle sitta najs med en gul/svart igen. :)
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
PutteLiten skrev:
OK, nya kåpor på G igen... :rolleyes:

Vad skulle ni tycka att dessa var värda? (endast framkåpor)
Lampa ingår, de är i bra skick.


Skulle sitta najs med en gul/svart igen. :)

jag skulle nog slängt på en färgklick jag...
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
Ok det är dom här som jag menar,dessa gör ju livet mycket enklare när man skall in i gaffeln.
Va? Fattar ingenting.

1. Hur använder du de däringa mojängerna?
2. Kostar dom 3000 fucking jävla spänn? (trodde det finns en smiley som ser förskräckt ut)
3. Varför använder du inte bara muttermaskin?
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
PutteLiten skrev:
OK, nya kåpor på G igen...
Det där ser ut att vara liknande som jag har med den "lilla" skillnaden att de där bitarna ser ut att passa på hojen. :)

Vad är det för hål han har i framskärmen på sista bilden?

Btw, tack för att du fixade förstoppning i mitt modem! Outlook dog av all väntan (*blä på dig!*) :) :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
TLRR skrev:
Använder du muttermaskin även när du skall byta fjädrar eller justera returdämpningsstången(schims eller byte till gold-valve) eller byte av olja och luftning ?

Eller är det jag som inte fattar,byte av packbox kan jag förstå muttermaskinen men resten. :va


Jag gjorde lite verktyg av ett plantrör och 2 gängstänger :tungan
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
TLRR skrev:
Använder du muttermaskin även när du skall byta fjädrar eller justera returdämpningsstången(schims eller byte till gold-valve) eller byte av olja och luftning ?

Eller är det jag som inte fattar,byte av packbox kan jag förstå muttermaskinen men resten. :va
Byter fjädrar gör man ju uppifrån, behövs (såvitt jag vet) inga verktyg förutom en hylsa stor och djup nog att rå på skruven (många säger säkert "muttern" men det är en skruv, den har ju utvändiga gängor) som håller fjädern.

Returdämpningsstången? Inget jag jobbat med. Normal justering gör man ju utvändigt men du talar alltså om byte av ventilpaketet på nåt vis?
Vet ej om det behövs några specialare till det men jag utgår från att det inte behövs eftersom man får isär allt (slå mig inte om jag minns fel) när man lossar bulten i botten och låsringen till packboxen.

Byte av olja och luftning behövs inga specialverktyg heller.

Men muttermaskinen är oslagbar när bottenbulten ska lossas/dras fast eftersom det innebär att insatsens massa håller emot när man drar. Försöker man dra loss/fast bulten för hand utan mothåll så kan man ge sig fan på att insatsen snurrar tills man är färdig för tröja med långa ärmar och knäppning på ryggen.
Är nåt av de där verktygen avsedda att hålla emot insatsen om man handdrar?

När jag har meckat gafflar så har jag alltid använt muttermaskinen, i övrigt bara helt vanliga handverktyg. Har aldrig behövt nåt annat.
Visst fan, en dorn av mässing eller koppar minskar risken att skada benet (inte J- benet! :hihi ) när man monterar packboxen men i övrigt aldrig några specialare. Det kanske betyder att jag aldrig har gjort några riktigt seriösa jobb? :va :confused: :hihi
 
Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Djävulen vad stor denna tråd börjar bli. Enbart J-Bone har ensam skrivit över 1100 (ettusenetthundra) inlägg i den.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Robban_C skrev:
Byter fjädrar gör man ju uppifrån, behövs (såvitt jag vet) inga verktyg förutom en hylsa stor och djup nog att rå på skruven (många säger säkert "muttern" men det är en skruv, den har ju utvändiga gängor) som håller fjädern.

Returdämpningsstången? Inget jag jobbat med. Normal justering gör man ju utvändigt men du talar alltså om byte av ventilpaketet på nåt vis?
Vet ej om det behövs några specialare till det men jag utgår från att det inte behövs eftersom man får isär allt (slå mig inte om jag minns fel) när man lossar bulten i botten och låsringen till packboxen.

Byte av olja och luftning behövs inga specialverktyg heller.

Men muttermaskinen är oslagbar när bottenbulten ska lossas/dras fast eftersom det innebär att insatsens massa håller emot när man drar. Försöker man dra loss/fast bulten för hand utan mothåll så kan man ge sig fan på att insatsen snurrar tills man är färdig för tröja med långa ärmar och knäppning på ryggen.
Är nåt av de där verktygen avsedda att hålla emot insatsen om man handdrar?

När jag har meckat gafflar så har jag alltid använt muttermaskinen, i övrigt bara helt vanliga handverktyg. Har aldrig behövt nåt annat.
Visst fan, en dorn av mässing eller koppar minskar risken att skada benet (inte J- benet! :hihi ) när man monterar packboxen men i övrigt aldrig några specialare. Det kanske betyder att jag aldrig har gjort några riktigt seriösa jobb? :va :confused: :hihi


Gubben ska ha creds han vägledde mig i de mörkaste stunder då jag skulle byta packboxar. Tror jag dock använde de gammla packboxarna som mellanlägg när jag skulle dit med dom nya och pillade lite med ett fint don.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top