TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Dr.EVIL skrev:
Nån som har tailrisers på sin TL 1000r? Vart har ni skaffat dem ifrån i så fall :va

Du vill öka på höjden bak...
Hur mycket?
Många av oss har schimsat upp bakdämparen med brickor i fästet..
Ger enorm skillan i uppförande på krokig väg...

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Nytt år....

.. på väg mot ny säsong.. på väg mot ny hoj...

Som det ser ut nu så betalar mitt försäkringsbolag för dåligt för att jag ska repa upp min hoj. Budgetten håller inte på långa vägar....

Kommer att få ut knappa 50 ooo när självrisken är dragen.

Så nu har jag då tittat lite på andra hojar... har en del objekt på gång.
1. TLR 98 röd. ca 50 k
2. mille 99 03ans motor. ca 50 k
3 en Gsxr 750 99a ca 50 k

Jag ska kolla närmare på dessa innan något beslut kommer...

Ps. Om det inte blir tllr som nästa hoj så har jag en pc2a över.....
bud.... ds...

Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
SENSEI skrev:
.. på väg mot ny säsong.. på väg mot ny hoj...

Som det ser ut nu så betalar mitt försäkringsbolag för dåligt för att jag ska repa upp min hoj. Budgetten håller inte på långa vägar....

Kommer att få ut knappa 50 ooo när självrisken är dragen.

Så nu har jag då tittat lite på andra hojar... har en del objekt på gång.
1. TLR 98 röd. ca 50 k
2. mille 99 03ans motor. ca 50 k
3 en Gsxr 750 99a ca 50 k

Jag ska kolla närmare på dessa innan något beslut kommer...

Ps. Om det inte blir tllr som nästa hoj så har jag en pc2a över.....
bud
¨Tjena Sens jag tar ju dina mullerburkar och ska kolla ekonimin om det går ihop så tar jag kanske din pc2 åckså

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Nu finns det ingen
Återvändning mina fälgar är slipade och grundmålade sen kommer det svåra att hitta rätt nyans av mörkblå färg men det kommer att bli bra bara man kommer till skott.Ha det tills dess :tummenupp :banana

Ps GOTT NYTT HOJÅR PÅ ER ALLA :fyllisar

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
tlmartin skrev:
Nu finns det ingen
Återvändning mina fälgar är slipade och grundmålade sen kommer det svåra att hitta rätt nyans av mörkblå färg men det kommer att bli bra bara man kommer till skott.Ha det tills dess :tummenupp :banana

Ps GOTT NYTT HOJÅR PÅ ER ALLA :fyllisar

Martin jag har nog ett par burkar till dig..
SKa bara skruva av dem från knarren :)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Nu har jag börjat riva hojen..DET ÄR LITE SKIT ATT GÖRA.Om nån är bra på TL-el så får dom gärna hjälpa mig sen när allt ska kopplas om..Hoppas den blir klar innan Juli:p=)

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Ojojoj, va man kan ha fel. Skulle montera mina nya Akrablås, tänkte att det skulle bli en dans på rosor. Börjar montera av orginal blåsen, bryter en insextsnyckel. Huvudet fastnar i ena bulten till fotskyddet. Jaja jag testar att montera med det kvar. Jodå det ska gå bra. Men när jag ska ha på upphängningen som jag fick till så passar den inte!!! :död Vinklen på hålen blir helt fel. Så de går inte hänga upp blåsen!! Börjar anta att jag ska lämna hojen i orginal skick nu.

Jaja var bara tvungen och skriva av mej lite.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Fredde83 skrev:
Ojojoj, va man kan ha fel. Skulle montera mina nya Akrablås, tänkte att det skulle bli en dans på rosor. Börjar montera av orginal blåsen, bryter en insextsnyckel. Huvudet fastnar i ena bulten till fotskyddet. Jaja jag testar att montera med det kvar. Jodå det ska gå bra. Men när jag ska ha på upphängningen som jag fick till så passar den inte!!! :död Vinklen på hålen blir helt fel. Så de går inte hänga upp blåsen!! Börjar anta att jag ska lämna hojen i orginal skick nu.

Jaja var bara tvungen och skriva av mej lite.

Gå tilbaka till affären eller ring dom,eller har du blandat ihop fästena? höger & vänster :va .Eller så testar du att bända och bryta lite:=)

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
fel hugger...

Jag o "Ricken" beställde kolfiber "huggers" från staterna i höstas till våra TL1000S, men tyvärr blev det fel vi fick... :huvet

På etiketten står det att den ska passa "R/FEN TLS/R YZF1" men TLS passar den verkligen inte... även om den är riktigt snygg, så känns den lite dyr för att bara ha i bokhyllan! :hihi
Så jag skulle vara oändligt tacksam om någon här kunde hjälpa mig "gissa" vad för hoj den ska vara till!! :va :tummenupp

Tror ni den skulle kunna passa en TLR??

Länk till Etiketten

Bifogat

• Swingarm_1.jpg
    Swingarm_1.jpg
    27.4 KB · Visningar: 55
  • Swingarm_2.jpg
    Swingarm_2.jpg
    27.9 KB · Visningar: 65
  • Swingarm_4.jpg
    Swingarm_4.jpg
    25.6 KB · Visningar: 66
  • Swingarm_3.jpg
    Swingarm_3.jpg
    20.9 KB · Visningar: 62
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
RacerX skrev:
Jag o "Ricken" beställde kolfiber "huggers" från staterna i höstas till våra TL1000S, men tyvärr blev det fel vi fick... :huvet

På etiketten står det att den ska passa "R/FEN TLS/R YZF1" men TLS passar den verkligen inte... även om den är riktigt snygg, så känns den lite dyr för att bara ha i bokhyllan! :hihi
Så jag skulle vara oändligt tacksam om någon här kunde hjälpa mig "gissa" vad för hoj den ska vara till!! :va :tummenupp

Länk till Etiketten

Skulle det visa sig att den passar till Gixxer 03 är det bara att hojta till så är nog jag intresserad att köpa den.

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
WestW skrev:
Skulle det visa sig att den passar till Gixxer 03 är det bara att hojta till så är nog jag intresserad att köpa den.
VA!?

har du avvikit in på den "mörka sidan"...!!! Ingen vinkel mellan cylindrarna! Dessutom 4 st! Fy scchäms! :)
Tack iaf! Ska komma ihåg dig om den passar Gixxern'

(jag ska mäta avståndet mellan fästena på "huggern" så lägger jag upp det sen igen, är rätt nyfiken om den passar TLR... har för mig att kedjeskyddet är längre på den? :va)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
RacerX skrev:
VA!?

har du avvikit in på den "mörka sidan"...!!! Ingen vinkel mellan cylindrarna! Dessutom 4 st! Fy scchäms! :)
Tack iaf! Ska komma ihåg dig om den passar Gixxern'

(jag ska mäta avståndet mellan fästena på "huggern" så lägger jag upp det sen igen, är rätt nyfiken om den passar TLR... har för mig att kedjeskyddet är längre på den? :va)

Det man saknar är TL-tråden, TLplanet och ljudet. Allt annat är bättre med Gixxern :banana

Kan du inte maila till tillverkaren Lockhart och fråga vilka hojar den ska passa till.

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Huggern igen...

Tjena!

Har tagit någon bild på bara huggern och mätt lite (med skol-linjal..).

Den måste vara till en hoj med längre sving än min TLS iaf... så det stämmer väl med TLR'en, eller?? :confused:

Om någon har något tips överhuvudtaget skulle jag bli mycket glad!! :) :tuttar

Vi ska försöka få tag i säljaren, men eftersom den är köpt i staterna är det ett litet "meck" och hade varit smidigare om man kunnat lösa det på på hemmaplan, eller iaf hade det varit bra att ha lite mer "kött på benen" när man kontaktar Lockhart...Enligt etiketten ska den ju passa till hojen, men eftersom den verkligen inte gör det måste den vara felpackad (om de inte bara lurat oss) :va

Edit< Om någon har möjlighet att mäta fästena på sin TLR skulle jag bli superglad :banana
Såg en TLR, men hade inget annat att mäta med än ett papper och det "verkar" kunna stämma, men ett riktigt "besked" hade varit skönt!! (Eller om någon kunde mäta på sin TLS, utifall jag har en "specialar" sving :va ...)

Bifogat

• Hugger 1.jpg
    Hugger 1.jpg
    61.4 KB · Visningar: 56
  • Hugger 2.jpg
    Hugger 2.jpg
    41.7 KB · Visningar: 42
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ni som har S:ar, kolla era svingar och jämför era fästen med "RacerX":s. Dom matcfhar inte mina det minsta...

RacerX skrev:

Länk till Etiketten

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar