TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Bild

Kan någon som har sin högra original "fotpinnsplatta/fäste" lös, mäta avståndet mellan dom 2 nedre fästena och avstånd från vart och ett av dom till hålet där fotpinnen ska sitta...

vore kalas

Last edited:

Hoj Jocke

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
TL1000R, Yzf750
Framskärm

Tja!
Tänkte höra om det är nån som har en trasig framskärm, (nån som har lyckats med skivlåstrixet) som ligger och skräpar hemma?
Som jag kan köpa :)

Till en till TL-r

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Gruppköp

NÅn som är intresserad av gruppköp av Bitubodämpare till TL?? Tänkte slänga ihop en beställning ganska snart!
Priset låg i december på 530$ ink frakt på 44$.
Vid beställning på minst 4 dämpare går priset ned 5% (räknat utan frakt)
Priset borde vara detsamma. Om intresset finns så kollar jag upp om det har skett någon förändring.
:tummenupp :tomten

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Chiefen skrev:
NÅn som är intresserad av gruppköp av Bitubodämpare till TL?? Tänkte slänga ihop en beställning ganska snart!
Priset låg i december på 530$ ink frakt på 44$.
Vid beställning på minst 4 dämpare går priset ned 5% (räknat utan frakt)
Priset borde vara detsamma. Om intresset finns så kollar jag upp om det har skett någon förändring.
:tummenupp :tomten

jag är med :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Titta in på den här. Och sen vill jag ha kommentarer, masser med dåliga om vad jag ska ändra och några som säger Bra :tungan

Bilden

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Vilket fint pris jag fått på,....Kolla detta:
Blästring på allt
Lack av ram och sving
Lack av fälgar.

Nu blir det ju inte värsta pulverlacken men det blir en fin jävla lack ändå:=)
Summa: 1500kr (högst) :=)

Summasumarum= Mycket nöjd :tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ricken skrev:
Titta in på den här. Och sen vill jag ha kommentarer, masser med dåliga om vad jag ska ändra och några som säger Bra :tungan

Bilden

Whoa! Intressant som fan!
Är detta något som kommer att tillverkas inom en snar framtid eller? En sak bara, när/om ni gör dessa till R´en så är det tre hål för fästena till själva bottenplattan. Om det blir av är jag väldigt intresserad av ett set! :tummenupp

Om ni vill ha designinspiration så kolla in min lilla kollektion av rearsets till TL.
http://www.hedblom.se/tl1000r/pics/rearsets/

Av de justerbara så gillar jag främst Sato och Mikuni, de fasta Vortex och Woodcraft.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Tanken är att ett demo par ska göras på fredag förhoppningsvis, sen ska det monteras på vee twn:s cykel om kanske 2 v. Därifrån får jag se vad som behöver göra om.
Jag skrotade det övre fästet... Har liksom tänkt att det ska hålla ändå :confused: Kanske ska tänka om lite där. Men det är snyggare utan...
Sitter hålen lika på R-en?
Jag har funderat på att göra om texten TL och lägga till ett S, kan bli för plottrigt.

Om ni har nåt som ni tycker ser konstigt ut så säg till. Det kan hända att jag har tittat på dom FÖR många timmar. Man kan missa något.

Just det, nu så är det så att hålen längst ner längst in är samma mått som original. Så man kan bara flytta uppåt bakåt.. Är det dumt gjort? Finns det nån som behöver flytta neråt framåt??

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ricken skrev:
Tanken är att ett demo par ska göras på fredag förhoppningsvis, sen ska det monteras på vee twn:s cykel om kanske 2 v. Därifrån får jag se vad som behöver göra om.
Jag skrotade det övre fästet... Har liksom tänkt att det ska hålla ändå :confused: Kanske ska tänka om lite där. Men det är snyggare utan...
Sitter hålen lika på R-en?
Jag har funderat på att göra om texten TL och lägga till ett S, kan bli för plottrigt.

Om ni har nåt som ni tycker ser konstigt ut så säg till. Det kan hända att jag har tittat på dom FÖR många timmar. Man kan missa något.

Just det, nu så är det så att hålen längst ner längst in är samma mått som original. Så man kan bara flytta uppåt bakåt.. Är det dumt gjort? Finns det nån som behöver flytta neråt framåt??

personligen så tycker jag att det är snyggast utan något TL på dem och om man försöker fräsa ur så mycket onödigt material som möjligt. helt rätt annars att göra all justering bakåt/uppåt. poängen är ju att få bättre markfrigång så inga "touring"-justeringar behövs. Jag tror det blir robustare och faktiskt snyggare om alla 3 fästena används till R´en. :tummenupp

Vad har ni tänkt er för fotpinnar? kolla på Woodcraft-pinnarna eller på Gilles, såna är att föredra, klart bäst fäste för stöveln.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Sitter nu och funderar på det, tanken från början var att man skulle kunna sätta i original pinnarna i dom och köra, men det lutar att man svarvar runda till helt enkelt... tråkigt kanske men enklast.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Speglar

J-Benet!
Vart var det du köpte dina speglar nu igen? Fan, jag kan inte komma på något bra sätt att montera mina så att jag åtminstone ser en cm utanför mina axlar. Dessutom vill jag ju ha ett fäste som passar och inte nån halvlösning som jag har nu! :huvet

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Sluta fresta mig...please...

Kanske är dags för nogan att fixa ett gruppköp på racepinnar?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ricken skrev:
Sitter nu och funderar på det, tanken från början var att man skulle kunna sätta i original pinnarna i dom och köra, men det lutar att man svarvar runda till helt enkelt... tråkigt kanske men enklast.

Om ni gör så det går att använda original så kan man köpa Woodcrafts pinnar, de passar rätt i originalen. :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
twinner skrev:
Sluta fresta mig...please...

Kanske är dags för nogan att fixa ett gruppköp på racepinnar?

Lutar åt att jag tjackar ett set från Vortex, men om det blir trevligt pris på dessa så tar jag gärna ett set för att prova.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Chiefen skrev:
J-Benet!
Vart var det du köpte dina speglar nu igen? Fan, jag kan inte komma på något bra sätt att montera mina så att jag åtminstone ser en cm utanför mina axlar. Dessutom vill jag ju ha ett fäste som passar och inte nån halvlösning som jag har nu! :huvet

Jag köpte dem av KRK här på SH. :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...