TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Chiefen skrev:
Är det någon som är intresserad av att handla lite prylar ifrån Karls Racing teknik ?! Får han in en lite större order så kan vi få lite bättre priser. Visserligen har han redan fina priser men vaffän, rabatt är ju aldrig fel!
Själv tänkte jag köpa Carbon speglar samt eventuellt Alu bultar i disco färg till hojen!
Du kanske kan kolla vad han ska ha för alu. skuvar...

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
J-Bone & Fredde83
Jag kollar upp om vi kan kombinera med Kolfajber skärm o pjår racing tanklock^^ med mina prylar.
Mailar honom direkt!

Om det är nån annan som vill veta pris eller något så får ni hojta till. Vill beställa så fort som möjligt så ni får gära skynda på i sådana fall! :tummenupp

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
Du kanske kan kolla vad han ska ha för alu. skuvar...

Hann inte se ditt mess innan jag mailade honom men jag skickade en förfrågan om eloxerade bultar så det ska nog inte vara några bekymmer!?

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Min lista för året är sällsynt kort...
Montera Zero-Gravity DB glas - klart
Montera Harris Cf grips - klart
Fixa ny gängning till oljepluggen. Någon (jag) har dragit åt för hårt innan jag skaffade momentnyckel och sabbat gängorna!! :död
Någon som har tips på hur jag ska göra? OBS! Jag vill slippa lyfta ur motorn om det är möjligt.
Jag borde även packa om ljuddämparna men jag tror att jag skippar det... :tungan

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Ok, här kommer den uppdaterade intresselistan:

1. Chiefen, TLS: Eloxerade bultar (kopplinskåpa,drev,kåpa), Carbone speglar
2. J-Bone, TLR: TWM Tanklock, Eloxerade drevbultar (Guld)
3. Fredde83, TLR: Carbone framskärm
4. Wee-Twn, TLS: Eloxerade bultar
5. TLRR, TLR: TWM Tanklock (svart), Röda eloxerade bultar (drev)

Om något är fel eller behöver kompletteras, skriv in här!
Om det är några fler som vill vara med på listan så är det bara att fylla på.
Produkterna finner ni på KRK racings hemsida

Observera att detta är en INRESSELISTA och den är inte bindande. Jag skriver listan för att jag ska kunna ha något att förhandla om priset med. Det är iofs viktigt att ni verkligen ÄR intresserade för jag vill helst inte vara springpojke som bara kollar upp priser åt andra.
Vi kommer att lösa detta som ett gruppköp dvs jag lägger beställningen och ni andra betalar separat direkt till Karl när vi alla har bestämt oss om vi vill handla och har fått prisuppgifterna.

Jag tänkte maila Karl i mitten av nästa vecka så tidsfristen går ut onsdagen den 2:a. Detta för att det ska bli av ganska snart om det nu blir något!?

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Chiefen skrev:
Sitter oxå o väntar på prylar som jag beställt
1. Carbon barends
2. Carbon levlers (fake men vaffan, hur lätt är det att hitta original carbon!?)
3. Bitubo dämpare
3. Oxtar goretex boots
4. O en klocka så att jag kan ta tiden när jag mekar ^^ hääh

Tiden går jela sakta när man väntar på prylar till hojen.

Jag har sånna där fake kolfiber prylar. Jag tycker dom ser kass ut.
Så nu har jag beställ kolfiber "strumpa" som man trär över så jag kanske ska kunna få den och se ut som om det är kolfiber rätt igenom...
Och så har jag beställt kolfiber så att jag ev. ska kunna göra en ny låda under sadeln attha alla grejor i. Om jag klarar av det som sagt.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Vee-twn skrev:
...Fixa ny gängning till oljepluggen. Någon (jag) har dragit åt för hårt innan jag skaffade momentnyckel och sabbat gängorna!! :död
Någon som har tips på hur jag ska göra? ...
Klantnäbb! :7peta

Trasiga gängor fixas oftast med Heli-Coil eller nån annan form av insatsgänga. Men vem har det i dessa gängor?
Nästa variant är att svetsa igen eländet, borra upp och gänga men vem har tapp med rätt gänga? Dessutom kräver det oftast att man demonterar puffran. Ett block (kanske samma) att spänna upp kåpan (oljetråget? minns inte hur det ser ut) på under svetsningen underlättar också.
En annan lösning är att tillverka en aluminiumring för nån plugg och svetsa fast utanpå där den ordinarie pluggen sitter. För det är väl alu i kåpan/tråget?
Ytterligare en annan variant är att gänga med en större gänga och sätta i en större plugg men var hittar man större pluggar och var hittar man en passande gängtapp? Jo, jag vet! :tummenupp Rörgäng kanske kan vara nåt?

Mät gängans diametrar (inner och ytter) och återkom till mig så ska vi se om vi kan hitta på nåt. Själv sitter jag fast i ett hotellrum 28 mil hemifrån så jag har svårt att mäta härifrån.

Vafan, sitter du kvar och surfar fortfarande? Seså, ränn ut i garaget och mät nu! :fatta! :hihi

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Robban_C skrev:
Klantnäbb! :7peta

Trasiga gängor fixas oftast med Heli-Coil eller nån annan form av insatsgänga. Men vem har det i dessa gängor?
Nästa variant är att svetsa igen eländet, borra upp och gänga men vem har tapp med rätt gänga? Dessutom kräver det oftast att man demonterar puffran. Ett block (kanske samma) att spänna upp kåpan (oljetråget? minns inte hur det ser ut) på under svetsningen underlättar också.
En annan lösning är att tillverka en aluminiumring för nån plugg och svetsa fast utanpå där den ordinarie pluggen sitter. För det är väl alu i kåpan/tråget?
Ytterligare en annan variant är att gänga med en större gänga och sätta i en större plugg men var hittar man större pluggar och var hittar man en passande gängtapp? Jo, jag vet! :tummenupp Rörgäng kanske kan vara nåt?

Mät gängans diametrar (inner och ytter) och återkom till mig så ska vi se om vi kan hitta på nåt. Själv sitter jag fast i ett hotellrum 28 mil hemifrån så jag har svårt att mäta härifrån.

Vafan, sitter du kvar och surfar fortfarande? Seså, ränn ut i garaget och mät nu! :fatta! :hihi
Robban du är en klippa!! Jag hade hoppats på att du skulle ge mig ett svar! :tummenupp
Tyvärr kan jag inte mäta eftersom jag har hojen i Sundsvall och jag är i Umeå...
Men jag tror (inte 100% säker) att pluggen är 14 mm... Ska kolla på TLP.
Edit: Japp M14 1.25mm gänga

Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Vee-twn skrev:
... M14 1.25mm gänga
Jaha ja. Eftersom jag sitter på ett hotellrum utan välförsett garage lättillgängligt så googlade jag lite men hittade dock inget.
Så jag lägger detta på is till i slutet av veckan eller helgen. Har ingen annan löst detta tills dess så ska jag ta mig en titt i dammiga handböcker och skitiga lådor i garaget då men jag lovar inte att jag hittar nån lösning.
Har skrivit ner detta på min kom-ihåg-lapp, annars skulle det gå åt he**ete. Utan kom-ihåg blir inget alls gjort. :kocko

Lite kul var det att jag på Google hittade en SH-tråd där jag och AndersD diskuterade snabbkopplingar med rörgäng för nåt år sen. :) Ränderna går aldrig ur gubbfan.
Och dom snabbkopplingarna sitter faktiskt på min tiller nuförtiden. :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
J-Bone skrev:
Jag har ju gjort en 30-40 mods redan men i vinter ska CZ-fälgarna på, troligtvis gaffelfjädrar från Wilbers, rearsets (OM JAG NÅGONSIN KAN BESTÄMMA MIG FÖR VILKA JAG SKA HA! :huvet :huvet ), clipons från Woodcraft, kolfiber luftintag, LED växelindikator, gelgrips, GSXR1000 bromsok, lackning av diverse delar svart, PC2´a, feta bromsskivor... hmm är det nåt mer just nu? :va

Bilder kommer när jag sätter igång. ;)

Raer sets vet du väl vilka du ska köpa om det blir av... eller? :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Chiefen skrev:
Ok, här kommer den uppdaterade intresselistan:

1. Chiefen, TLS: Eloxerade bultar (kopplinskåpa,drev,kåpa), Carbone speglar
2. J-Bone, TLR: TWM Tanklock, Eloxerade drevbultar (Guld)
3. Fredde83, TLR: Carbone framskärm
4. Wee-Twn, TLS: Eloxerade bultar
5. TLRR, TLR: TWM Tanklock (svart), Röda eloxerade bultar (drev)

jag är lite sugen på speglar...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...