Vee-twn skrev:Ja det kanske skulle funka... Jag körde delsyntet tidigare och då hade jag inga problem, men jag kanske skulle passa på att shimsa när jag ändå byter oljan!!!
Psychobiker skrev:
Så är det nån som undrar hur en TL-motor ser ut innuti så har jag bilder...
Psychobiker skrev:Men jag passar på att gå igenom motorn ordentligt nu när den är isärplockad, hittade bla några kullager som inte var helt fräsha också, så det blir ny SKF-lager.
Psychobiker skrev:Ja, jag var också på midlanda i lördes, men ni som var där vet ju vad som hände. Jävligt surt nu när man lagt ner hur många timmar som helst i vintras med att fixa iordning krashkåpor, rampuckar mm, och så får jagj köra 20 minuter! Han inte ens ta några varvtider innan den pajjade
Tur man har spegelvisir nu när man får köra omkring på en spydig liten gixxer 600:a istället, så man inte blir igenkänd
ski_extreme skrev:Vilken försäkringsklass ligger TLRén i??
PutteLiten skrev:7 såklart.
TLR 135Hk / 197kg.
TLS 125hk / 187kg (?)
Psychobiker skrev:
Vee-twin>>Sjysst bild! Ser att jag måste jobba lite på hänget
Puckarna har jag byggt själv, men jag skall göra om dom, de sticker ut lite för långt.
/Pajje
Tjena! Nu är jag hemma igen efter en månad i Brassland. Nu är min TL nog sur på mig som har låtit henne bara stå så länge så det är dax att pula lite. (TRE, tailguard, Joe V´s luftburk mm ... )PutteLiten skrev:Suzuki TL 1000 R - 03
såg att det finns folk på TLplanet.com med TLR 03or!!!!
Men j*vla Suzuki som inte tar in dem i Europa!
Visserligen är ECU det enda som är ändrat på den sedan start...
Kunde gott skrotat rotations dämparen direkt...
Och satt på WP eller Wilbers ( ) eller varför inte Penkse. med en gång. Öhlins hade naturligtvis suttit fin oxå, men Yamaha äger visst dem till stor del numera.
Men, en 03a hade ändå inte suttit fel. Är ont om TLR i "mint condition".
Skrotar man sin TL om något år är det kanske kört med att hitta en "ny" i hyfsat skick.
Bad Suzuki, inte låta TLRen självdö så där.
TLR
PS. Tydligen är de Gula TLR snabbast. tur att min är gul i orginal... DS.
J-Bone skrev:Tjena! Nu är jag hemma igen efter en månad i Brassland. Nu är min TL nog sur på mig som har låtit henne bara stå så länge så det är dax att pula lite. (TRE, tailguard, Joe V´s luftburk mm ... )
Har hittat en av den långsammare modellen (gul )som borde vara i "mint condition"
Och även en av den snabbare blåvita modellen som borde vara i mycket fint skick
Info om båda finns här
http://www.hojtorget.nu/index.asp?_S=85334&catid=1
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |