Vee-twn skrev:Ja det kanske skulle funka... Jag körde delsyntet tidigare och då hade jag inga problem, men jag kanske skulle passa på att shimsa när jag ändå byter oljan!!!
Psychobiker skrev:
Så är det nån som undrar hur en TL-motor ser ut innuti så har jag bilder...
Psychobiker skrev:Men jag passar på att gå igenom motorn ordentligt nu när den är isärplockad, hittade bla några kullager som inte var helt fräsha också, så det blir ny SKF-lager.
Psychobiker skrev:Ja, jag var också på midlanda i lördes, men ni som var där vet ju vad som hände. Jävligt surt nu när man lagt ner hur många timmar som helst i vintras med att fixa iordning krashkåpor, rampuckar mm, och så får jagj köra 20 minuter! Han inte ens ta några varvtider innan den pajjade
Tur man har spegelvisir nu när man får köra omkring på en spydig liten gixxer 600:a istället, så man inte blir igenkänd
ski_extreme skrev:Vilken försäkringsklass ligger TLRén i??
PutteLiten skrev:7 såklart.
TLR 135Hk / 197kg.
TLS 125hk / 187kg (?)
Psychobiker skrev:
Vee-twin>>Sjysst bild! Ser att jag måste jobba lite på hänget
Puckarna har jag byggt själv, men jag skall göra om dom, de sticker ut lite för långt.
/Pajje
Tjena! Nu är jag hemma igen efter en månad i Brassland. Nu är min TL nog sur på mig som har låtit henne bara stå så länge så det är dax att pula lite. (TRE, tailguard, Joe V´s luftburk mm ... )PutteLiten skrev:Suzuki TL 1000 R - 03
såg att det finns folk på TLplanet.com med TLR 03or!!!!
Men j*vla Suzuki som inte tar in dem i Europa!
Visserligen är ECU det enda som är ändrat på den sedan start...
Kunde gott skrotat rotations dämparen direkt...
Och satt på WP eller Wilbers ( ) eller varför inte Penkse. med en gång. Öhlins hade naturligtvis suttit fin oxå, men Yamaha äger visst dem till stor del numera.
Men, en 03a hade ändå inte suttit fel. Är ont om TLR i "mint condition".
Skrotar man sin TL om något år är det kanske kört med att hitta en "ny" i hyfsat skick.
Bad Suzuki, inte låta TLRen självdö så där.
TLR
PS. Tydligen är de Gula TLR snabbast. tur att min är gul i orginal... DS.
J-Bone skrev:Tjena! Nu är jag hemma igen efter en månad i Brassland. Nu är min TL nog sur på mig som har låtit henne bara stå så länge så det är dax att pula lite. (TRE, tailguard, Joe V´s luftburk mm ... )
Har hittat en av den långsammare modellen (gul )som borde vara i "mint condition"
Och även en av den snabbare blåvita modellen som borde vara i mycket fint skick
Info om båda finns här
http://www.hojtorget.nu/index.asp?_S=85334&catid=1
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |