TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Ja det kanske skulle funka... Jag körde delsyntet tidigare och då hade jag inga problem, men jag kanske skulle passa på att shimsa när jag ändå byter oljan!!!
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Vee-twn skrev:
Ja det kanske skulle funka... Jag körde delsyntet tidigare och då hade jag inga problem, men jag kanske skulle passa på att shimsa när jag ändå byter oljan!!!

japp låter som ett vetigt alternativ.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ja, jag var också på midlanda i lördes, men ni som var där vet ju vad som hände. Jävligt surt nu när man lagt ner hur många timmar som helst i vintras med att fixa iordning krashkåpor, rampuckar mm, och så får jagj köra 20 minuter! Han inte ens ta några varvtider innan den pajjade :(

Det var i allafall ett vevstakslager som skurit, så nu måste jag svarva om veven och vevstakarna för att få dit lite fetare lager och byta oljepumpen, som inte tyckte det var kul med metalspån i oljan.
Så det blir inget mer twinmuller för mig i sommar, finns inte pengar för att fixa det nu. Men jag passar på att gå igenom motorn ordentligt nu när den är isärplockad, hittade bla några kullager som inte var helt fräsha också, så det blir ny SKF-lager.
Om jag får råd blir det någ borrning till 100mm och lättviktskolvar, få se vad plånboken säger i vinter.
Tur man har spegelvisir nu när man får köra omkring på en spydig liten gixxer 600:a istället, så man inte blir igenkänd :rodnar
Så är det nån som undrar hur en TL-motor ser ut innuti så har jag bilder...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Psychobiker skrev:


Så är det nån som undrar hur en TL-motor ser ut innuti så har jag bilder...


Posta. :)

TL tråden skadas inte av att förgyllas av en vacker TL motor i bitar. :)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Suzuki TL 1000 R - 03

såg att det finns folk på TLplanet.com med TLR 03or!!!! :)
Men j*vla Suzuki som inte tar in dem i Europa!

Visserligen är ECU det enda som är ändrat på den sedan start...
Kunde gott skrotat rotations dämparen direkt...
Och satt på WP eller Wilbers ( :D ) eller varför inte Penkse. :rock med en gång. Öhlins hade naturligtvis suttit fin oxå, men Yamaha äger visst dem till stor del numera.

Men, en 03a hade ändå inte suttit fel. Är ont om TLR i "mint condition". :(
Skrotar man sin TL om något år är det kanske kört med att hitta en "ny" i hyfsat skick. :mad: :(

Bad Suzuki, inte låta TLRen självdö så där. :gråta


:kär TLR :kär

PS. Tydligen är de Gula TLR snabbast. :lol tur att min är gul i orginal... DS.
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Psychobiker skrev:
Men jag passar på att gå igenom motorn ordentligt nu när den är isärplockad, hittade bla några kullager som inte var helt fräsha också, så det blir ny SKF-lager.

Blir nog svårt att hitta SKF lager i japanstorlekar. Jag bytte lager på utgående axel från växellådan och det lagret hade inte SKF, Om jag inte missförstod allting helt så gör inte SKF några lager alls i japandimensioner... dock finns det ju andra lager som passar som också Momentum (En SKF återförsäljar kedja) säljer...

Jag märkte också att oljepumpen inte alls gillar metallspån :fakta
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Psychobiker skrev:
Ja, jag var också på midlanda i lördes, men ni som var där vet ju vad som hände. Jävligt surt nu när man lagt ner hur många timmar som helst i vintras med att fixa iordning krashkåpor, rampuckar mm, och så får jagj köra 20 minuter! Han inte ens ta några varvtider innan den pajjade :(

Tur man har spegelvisir nu när man får köra omkring på en spydig liten gixxer 600:a istället, så man inte blir igenkänd :rodnar

Ha! Jag har en bild på dig Psycho, när du fräser runt på Midlanda på 600:ran :hej

Var har du köpt dina rampuckar? Jag har funderat på att skaffa sånna jag med...
 

Bifogat

  • banträff-015.jpg
    banträff-015.jpg
    44.8 KB · Visningar: 226

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Återväxten är räddad!

Hehe, det är aldrig förtidigt att bli förälskad i en TL. :D
 

Bifogat

  • tlr_baby.jpg
    tlr_baby.jpg
    43.7 KB · Visningar: 222

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Så fort jag hittat överföringssladden till kameran kommer det bilder.
Det var inga problem att hitta lager, hade redan köpt dom när jag skrev inlägget, och nu är dom monterade också. Kostade hälften så mycket som ntn lagern som sitter i, och skall vara bättre också.

Vee-twin>>Sjysst bild! Ser att jag måste jobba lite på hänget :p
Puckarna har jag byggt själv, men jag skall göra om dom, de sticker ut lite för långt.

/Pajje
 
Last edited:

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Psychobiker skrev:

Vee-twin>>Sjysst bild! Ser att jag måste jobba lite på hänget :p
Puckarna har jag byggt själv, men jag skall göra om dom, de sticker ut lite för långt.

/Pajje

Man kanske kan få lägga in en beställning på ett par rampuckar om det inte blir för mycket jobb?

BTW, bilden finns i betydligt större storlek om du vill ha den...

/Jens
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Tar gärna emot den i fullstorlek, och jag kan kanske snickra ihop ett par extra puckar, men inte just nu, ont om tid ärd en ända jag har gott om tyvärr.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Fråga?

hej hopp kæra mckusiner.

har ett litet problem, tror att några packningar rykt i min bakbroms.

vad som hænde:

åkte på morgonen. på g till jobbet, trøtt å seg... och førvånad blev jag nær jag tyckte hojjen var trøtt trøg å seg oxå...
tillslut gick det upp ett ljus før mig och insåg att bakbromsen låg på hela tiden... hade precis nån dag innan bytt pads bak.
men... nu hade de lixom låst sig... och då sjælvklart gått heta som fan... førmodligen kokade jag upp oljan lite oxå då all bromsverkan førsvann och pedalen gick i botten... suck...

detta har jag nu gjort før att kolla om det gick att fixa sjælv.
tagit bort padsen... slipad av den glasiga ytan och det verkade som de skall vara ok nu... tror att jag klarade dem precis.
sen har jag bytt alla olja i systemet... dvs fyllt på fram och tømt bak i omgångar... precis som om man bara skall lufta dem...
fick hålla på ett tag... upptæckte att det var en massa luft i systemet.. nu ær det ny olja och all luft ær borta.

Dock har jag noll bromsverkan... den beter sig precis som om det skulle vara luft kvar i systemet...

min lilla kunskap sæger mig då att førmodligen så har några packningar rykt och måste bytas'?!?

vad tror ni?

mvh

KaZ

(idag kommer J-bone hem från brazzeland!! =) )
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Bakbroms????

Har aldrig använt min...
Jag provad den engång, men va fan den gick ju inte ens låsa om jag inte ansträngde mig, så motorbromsen är ett bättre alternativ imho. :)


Har ingen aning om vad som kan var fel på din. :(
 

V-Twinner

svart båge ska det va
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
TL1000R 99:a
bakbroms problem

Är du helt säker på att det inte finns nån luftficka kvar (se alltid till att luftnippeln är högst upp när du luftar) annars så är det troligtvis packningarna.
Det där med att den låste upp sig kan ha o göra med gammal bromsvätska + div. andra saker.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
Suzuki TL 1000 R - 03

såg att det finns folk på TLplanet.com med TLR 03or!!!! :)
Men j*vla Suzuki som inte tar in dem i Europa!

Visserligen är ECU det enda som är ändrat på den sedan start...
Kunde gott skrotat rotations dämparen direkt...
Och satt på WP eller Wilbers ( :D ) eller varför inte Penkse. :rock med en gång. Öhlins hade naturligtvis suttit fin oxå, men Yamaha äger visst dem till stor del numera.

Men, en 03a hade ändå inte suttit fel. Är ont om TLR i "mint condition". :(
Skrotar man sin TL om något år är det kanske kört med att hitta en "ny" i hyfsat skick. :mad: :(

Bad Suzuki, inte låta TLRen självdö så där. :gråta


:kär TLR :kär

PS. Tydligen är de Gula TLR snabbast. :lol tur att min är gul i orginal... DS.
Tjena! Nu är jag hemma igen efter en månad i Brassland. Nu är min TL nog sur på mig som har låtit henne bara stå så länge så det är dax att pula lite. (TRE, tailguard, Joe V´s luftburk mm ... :) )

Har hittat en av den långsammare modellen (gul :p)som borde vara i "mint condition"
12732.jpg



Och även en av den snabbare blåvita modellen som borde vara i mycket fint skick
12990.jpg


Info om båda finns här
http://www.hojtorget.nu/index.asp?_S=85334&catid=1
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J-Bone skrev:
Tjena! Nu är jag hemma igen efter en månad i Brassland. Nu är min TL nog sur på mig som har låtit henne bara stå så länge så det är dax att pula lite. (TRE, tailguard, Joe V´s luftburk mm ... :) )

Har hittat en av den långsammare modellen (gul :p)som borde vara i "mint condition"
12732.jpg



Och även en av den snabbare blåvita modellen som borde vara i mycket fint skick
12990.jpg


Info om båda finns här
http://www.hojtorget.nu/index.asp?_S=85334&catid=1

Välkommen hem igen. :hej

De där hojarna såg ju tokfina ut ju!!! :)
Lite dyra kanske. Men bra att veta om man skrotar...

Gul är snabbast! :fakta
Vi får rejsa för att avgöra saken. :) :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top