TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Rydde skrev:
om ditt pc2 blir till salu så är jag intresserad. Har du nått hum om vad du ska ha för det. Kåpglasen på s-racing är dom ok eller vet ni nåt bättre ställe!

Mitt kåpglas kommer från S-racing, är nöjd med det. Har även en undertail från dom. Men den är ej monterad än. Har hört att dom ska ha fruktansvärd passform. Blir ett vinterprojekt och montera den :)

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Fredde83 skrev:
Blir ett vinterprojekt och montera den :)
Snarare ett vinter-vår-sommar-höst projekt :rofl
Ialla fall om du är lika tekniskt (o)begåvad som mig (vilket förmodligen inte är fallet så du löser det nog på nån dag till skillnad från mig som gav upp.)
Lycka till ialla fall!

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Snarare ett vinter-vår-sommar-höst projekt :rofl
Ialla fall om du är lika tekniskt (o)begåvad som mig (vilket förmodligen inte är fallet så du löser det nog på nån dag till skillnad från mig som gav upp.)
Lycka till ialla fall!
Vadå ligger det en förbannelse över din tailguard och det säger du nu :hihi :hihi :hihi

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Jag blir så trött på myndigheterna!
Jag har en TLS som är svart men den är reggad som röd. När jag köpte hojen nämnde den förra ägaren att han hade sagt till bilprovningen om detta. När jag kollade upp hojen innan köpet så stod det fortfarande "röd" så jag ringde till bilprovningen. Dessa kom bara med en massa ursäkter om att jag inte kunde få det ändrat över telefon. Därför väntade jag till besiktningen (förra sommaren) och påtalade det för tjänstemannen där. Han sa att han inte kunde ändra det utan jag var tvungen att ringa bilprovningen. Vid det laget började jag bli frustrerad och lät hela saken bero innan jag fick ett mentalt utbrott.
Nu står jag alltstå med en hoj som är felregistrerad. Nån som kan förklara för mig varför det ska vara så djävla svårt för dem att ändra detta när det uppenbarligen inte är mitt fel att papprena inte stämmer!???!?!??!
Hade en liten "nästan" åka fast grej för nån vecka sedan. Det var en fin raksträcka och inte en bil i sikte så jag passade på att gasa till det lite. Drog upp hojen till 220 bara för att släppa den igen ner till typ 130. Sen såg jag i mina mindre funktionella men utomordentligt läckra Avia composit kolfajber speglar en bil knappa in på mig. Då kände jag av i min polisvarnings-tå att det kanske var onkel blå som ville klämma lite på Chiefens körkort så jag la mig i 90 och väntade på att det skulle börja blinka. (Jag hade vid det här laget sett att det var en blå/vit bil med illavarslande saftblandare på taket). Onkel lade sig bakom mig i nån minut för att sedan blinka vänster och körde om mig. *puuh* Kan ju nämna att det var premiären från garaget hem till Göteborg och jag hade inte kopplat mitt baklyse samt har ju miniskylt så jag trodde att det var fett kört!
Tanken bakom mitt svammel är ju att min hoj står reggad som röd och jag är lite förvånad att polisen inte stannade mig och frågade varför den är så ofantligt svart!?

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Vadå ligger det en förbannelse över din tailguard och det säger du nu :hihi :hihi :hihi
heheh jepp, den är fett cursed. Jag har lagt den i den mörkaste vrån i min lägenhet så att andarna inte ska slippa ut. Fortfarande intresserad av att få den?? :hihi :7peta :arsele

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
Jag blir så trött på myndigheterna!
Jag har en TLS som är svart men den är reggad som röd. När jag köpte hojen nämnde den förra ägaren att han hade sagt till bilprovningen om detta. När jag kollade upp hojen innan köpet så stod det fortfarande "röd" så jag ringde till bilprovningen. Dessa kom bara med en massa ursäkter om att jag inte kunde få det ändrat över telefon. Därför väntade jag till besiktningen (förra sommaren) och påtalade det för tjänstemannen där. Han sa att han inte kunde ändra det utan jag var tvungen att ringa bilprovningen. Vid det laget började jag bli frustrerad och lät hela saken bero innan jag fick ett mentalt utbrott.
Nu står jag alltstå med en hoj som är felregistrerad. Nån som kan förklara för mig varför det ska vara så djävla svårt för dem att ändra detta när det uppenbarligen inte är mitt fel att papprena inte stämmer!???!?!??!
Hade en liten "nästan" åka fast grej för nån vecka sedan. Det var en fin raksträcka och inte en bil i sikte så jag passade på att gasa till det lite. Drog upp hojen till 220 bara för att släppa den igen ner till typ 130. Sen såg jag i mina mindre funktionella men utomordentligt läckra Avia composit kolfajber speglar en bil knappa in på mig. Då kände jag av i min polisvarnings-tå att det kanske var onkel blå som ville klämma lite på Chiefens körkort så jag la mig i 90 och väntade på att det skulle börja blinka. (Jag hade vid det här laget sett att det var en blå/vit bil med illavarslande saftblandare på taket). Onkel lade sig bakom mig i nån minut för att sedan blinka vänster och körde om mig. *puuh* Kan ju nämna att det var premiären från garaget hem till Göteborg och jag hade inte kopplat mitt baklyse samt har ju miniskylt så jag trodde att det var fett kört!
Tanken bakom mitt svammel är ju att min hoj står reggad som röd och jag är lite förvånad att polisen inte stannade mig och frågade varför den är så ofantligt svart!?
Jag vet inte hur det funkar måste man anmäla att man lackar om hojen från röd till svart som i ditt fall eller har den alltid varit svart? och då är det ju en regmiss från myndigheterna ring VV och fråga :tummenupp

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Chiefen skrev:
heheh jepp, den är fett cursed. Jag har lagt den i den mörkaste vrån i min lägenhet så att andarna inte ska slippa ut. Fortfarande intresserad av att få den?? :hihi :7peta :arsele
Jajemensan klart att jag är man måste väl ha nått att göra i höst vinter förbannelse eller inte :tummenupp

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Jajemensan klart att jag är man måste väl ha nått att göra i höst vinter förbannelse eller inte :tummenupp
Gött, jag ska kolla efter en kartong nästa gång jag är på jobbet. Sen skickar jag den pronto!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Jag vet inte hur det funkar måste man anmäla att man lackar om hojen från röd till svart som i ditt fall eller har den alltid varit svart? och då är det ju en regmiss från myndigheterna ring VV och fråga :tummenupp
Enligt säljaren så har den alltid varit svart! Mysko, jao jao jag får väl ta och ringa till VV igen och se om de kan hjälpa mig denna gången.

TLRR

Guest
J-bone din "flaxgubbe" balla skivor,men dom är ju beggade eller ?
Hörde ditt meddelande,synd jag inte var hemma.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Dr E skrev:
Var ute i Tungelsta trakten & på Rosenhill därefter Strängnesvägen samt Gnesta. Ruskigt kul & bra väg. Stannade & pinkade varpå det kom en lågngtradare & välte just min hoj :huvet . Lite skrapmärken på en minimal yta men ändå samt ett böjt kopplingshandtag samt lite aningen justerad växelspak. Nåja kunde vara värre men har bara ägt hojen 7 dgr.
När jag väl var ute i Rosenhill såg jag en tung sävlig TLR :rolleyes: som såg misstänkt likt ut som Jocke, J-bones blå/vita. Såg dock ej till dig såvida du inte har ändrat frisyr etc. Har iof bara träffats 1 ggn då jag fick skjuts från DinMc :) . Måste man ringa för lite nya grejor imorgon då :4skrika .

Ja om du även såg en r6 med ratbike varning och en gul 748 så var det min heffaklump du såg. ;)

Träffats? Skjuts?? :va

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
TLRR skrev:
J-bone din "flaxgubbe" balla skivor,men dom är ju beggade eller ?
Hörde ditt meddelande,synd jag inte var hemma.

Ja de är lätt beggade, har gått ca 100 mil.
Fan att du inte va hemma, vi surrade lite om din hoj och att det skulle vara kul att se den på gatan nån gång :7peta

Hur går det? ;)

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Snackade med en mekaniker för nån vecka sedan angående en bult jag lyckats dra av inne i min clipon samt i motorkåpan (ja ja ja...jag vet..jag är ju bara så förgrömmat stark lixom).
Han nämnde något om nån pryl man kunde mecka in i hålet efter man borrat upp det och återskapa gängorna. Det var inte en vanlig gängrenoverare utan den hade nåt konstigt namn. Nån som kan tänkas veta vad det var prylen kallades????....Robban?.....eller nån?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Chiefen skrev:
Snackade med en mekaniker för nån vecka sedan angående en bult jag lyckats dra av inne i min clipon samt i motorkåpan (ja ja ja...jag vet..jag är ju bara så förgrömmat stark lixom).
Han nämnde något om nån pryl man kunde mecka in i hålet efter man borrat upp det och återskapa gängorna. Det var inte en vanlig gängrenoverare utan den hade nåt konstigt namn. Nån som kan tänkas veta vad det var prylen kallades????....Robban?.....eller nån?
Helicoil är väl nå liknande. Har inte använt det själv men hört mycket gott om det.

Då gör man hålet större och sätter ner en "hylsa" som är gängad med rätt gänga och sen är det som nytt....

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Helicoil Plus

Den proffesionella reparationslösningen för defekta gängor av alla arter.

Pris:
Reparations-set Gänga M 6 x 9 Art.nr. 10003845 460,00 kr
Gänga M 8 x 12 Art.nr. 10003846 565,00 kr
Gänga M 14 x 1,25 Art.nr. 10003856 760,00 kr
Refill M 6 x 9, 20st Art.nr. 10003850 60,00 kr
M 8 x 12, 20st Art.nr. 10003851 85,00 kr
M 14 x 1,25, 20st Art.nr. 10003855 148,00 kr

http://www.samsmotor.se/verktyg.htm

TLRR

Guest
J-Bone skrev:
Ja de är lätt beggade, har gått ca 100 mil.
Fan att du inte va hemma, vi surrade lite om din hoj och att det skulle vara kul att se den på gatan nån gång :7peta

Hur går det? ;)

100 mil är ju inget,som nytt.
Har tjackat bil nu,så huj vad det går mellan :tuttar o lår. ;)
beställa o åter beställa är vad som gäller.sen meka på semestern.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
twinner skrev:
Antagligen så så har den varit så hela tiden...Har ingen aning.Sitter era svingar tätt mellan ramen? det handlade bara om ett par millimeter men jag tyckte att det kändes när man körde,.....Ska ut och testa nu vid 9 snåret igen,då får jag veta om det lyckats:=)

På min sitter det sånna här.

DSC00869.JPG

Men ni R killar kanske är för frän för att använda sånna :tungan

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
En hel låda med Helicoil 5-12 mm kostade drygt 3000:- för flera år sen. Bara så ni vet. Och verktygen enbart för M10 x 1 (tändstift) kostade 1700:-. Exklusive moms. Tro mig, jag vet vad det kostade. Svettigt värre men mycket bra för reparation av skadade gängor. Dock ska man ha klart för sig att gängan (tvärs emot vad Helicoil säger) inte blir lika stark som den ursprungliga gängan. Åtminstone om den ursprungliga gängan var i stål. Var den i alu så blir den nya möjligen något starkare.
Bra mekaniska verkstäder har Helicoil. Möjligen mc-verkstäder men det ska man inte vara alltför säker på, en del av dom saknar ju riktiga mekaniker.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag