TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Glapp i gaffeln!?

När jag åker över små vägbulor etc känns det ett knackande från styret...
Har grunnat och kännt länge på detta nu och jag Vet att det inte är bromsskivorna, som det kan va ibland. Med största sannolikhet är det inte heller styrlagret, hade inne för åtdragning för 300 mil sen. Problemet kvarstod efter det.
Vad jag kan tycka mig känna är att det kommer från gaffelbenen :confused: . Är det någon som har en aning vad det kan vara eller har varit med om något liknande!!?? Finns det något man kan dra åt "inne" i gaffelbenen
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Ricken skrev:
Har följt det där på schemat nu, strömmen från relät går till dödarknappen och startknappen, altså måste jag ju kunna ta den...

Ingen som protesterar?

Klart som fan ingen protesterar kör på du bara....
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Hmm...kanske lite sent påtänkt men är det nån här med Topgun tailen som har fått anmärkning i besiktningen angående blinkerserna?? Gnäller dom över att de sitter för tätt ihop måntro?? Hubba, jag har besiktning om sex timmar!
Tacksam för svar!!
 

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Svart Z1000
TLRR skrev:
Har för mig det skall vara 25 cm mellan blinkerserna och de skall vara E-märkta. Annars blir det körförbud och ombesiktning. :gnissla
Det är 20 cm ... och det är mellan innerkanterna av de blinkande ytorna.

En annan fråga: Är det någon mer som har satt bakblinkarna i de små lufthålen (eller vad det nu är, nedanför framdelen på passagerarsadelen) på sidorna i bakkutsen? Går det igenom besiktningen, är rädd att de tycker det syns för dåligt p.g.a att ovankanten på blåsen skymmer. :confused: :va
 

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Original ljuddämpare TL 1000 S

Undrar om någon har originalburkar att sälja till en TLS? Passar TLR:ens burkar? Skicket är inte så viktigt, bara de är tysta och går att montera. Får man igenom den i besiktning med Slip On? Mina insatser på originalen är helt urplockade av tidigare ägare så den låter lite lustigt...lite burkigt kan man säga...smattrar lite :D

Tackar på förhand!
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Hejlesen skrev:
Undrar om någon har originalburkar att sälja till en TLS? Passar TLR:ens burkar? Skicket är inte så viktigt, bara de är tysta och går att montera. Får man igenom den i besiktning med Slip On? Mina insatser på originalen är helt urplockade av tidigare ägare så den låter lite lustigt...lite burkigt kan man säga...smattrar lite :D

Tackar på förhand!
Jag har ett par originalburkar liggandes. Skicka ett PM om du är intresserad :tummenupp
 

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
..
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
ngn som vet var man kan få tag på en schysst undertail till tlr
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Gullefjun skrev:
Det är 20 cm ... och det är mellan innerkanterna av de blinkande ytorna.

En annan fråga: Är det någon mer som har satt bakblinkarna i de små lufthålen (eller vad det nu är, nedanför framdelen på passagerarsadelen) på sidorna i bakkutsen? Går det igenom besiktningen, är rädd att de tycker det syns för dåligt p.g.a att ovankanten på blåsen skymmer. :confused: :va
Tydligen har benet gjort det, med ett par peugotblinkers, och nej, det går inte igenom besiktningen såvitt jag vet/hört.
 

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Svart Z1000
sharpedge skrev:
Tydligen har benet gjort det, med ett par peugotblinkers, och nej, det går inte igenom besiktningen såvitt jag vet/hört.

Har oxå peugotblinkers...... attans oxå :huvet :huvet ... men tackar för infon, tur att jag inte ska besiktiga förren nästa år.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Ricken skrev:
Jag gjorde klart min hemmagjorda gelseat idag. Resultat:

DSC01093.JPG


Nu kan man sitta på hojen dygnet runt...

Snyggt :bow
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tack tack, och på svärmors vägnar, Tack!

Mätte mina blinkers till 18cm, får se vad bes. säger om det...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
XJ600N skrev:
Dags att byta drivpaket på besten! funderar på att dreva ner den lite då jag i
princip aldrig använder 6:an, vad är att rekomendera? lite lagom sådär.

Fast om man drevar ner den så går väl hastighets och trippmätarna fel? eller är det jag som har fel?
Ja dom går fel, marginellt kanske, men det finns prylar som åtgärdar sån, www.speedohealer.com

t ex.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
tl1000larsson skrev:
Fan du kör ju TL tar väll bara en timme ner :banana
Det är ju så besvärligt när den bara vill åka på ett hjul hela tiden, du ska veta vilken tid det tat i korsningar och när det är röd ljus.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
tlmartin skrev:
Ja kom igen nu alla tl-trådare skriv upp er på twin-listan ANNARS kommer ni att :brinnerup :7peta :( ångra er
Det hade varit kanon att haka på men det är lite långt att köra 60 mil upp på en tråkig motorväg :(
Visserligen är ju 08 folket driftiga när det gäller att ordna Twinträffar!
Vore kul om nån lite längre söderut oxå kunde ordna en träff. Då hade jag ju garanterat hängt på!!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top