TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
benet: kolla pm :banana

Just det ja, besiktningen gick igenom galant, inte en anmärkning förutom bromsarna då som jag ändå ska byta, och han sket i att skriva ngt då jag sa att de ska bytas och visade bild på skivorna.
Mannen kom tillbaka med ett leende på läpparna efter provkörningen och tyckte att den "lät så djävla gött(bred göteborska)".
Tack Chiefen för lånet av insatserna till Yoshisystemet :Bugar

Last edited:

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
sharpedge skrev:
benet: kolla pm :banana

Just det ja, besiktningen gick igenom galant, inte en anmärkning förutom bromsarna då som jag ändå ska byta, och han sket i att skriva ngt då jag sa att de ska bytas och visade bild på skivorna.
Mannen kom tillbaka med ett leende på läpparna efter provkörningen och tyckte att den "lät så djävla gött(bred göteborska)".
Tack Chiefen för lånet av insatserna till Yoshisystemet :Bugar
Fän va gött att det gick bra! Iofs så vore det väl konstigt om den inte blev godkänd. Det var bara kul att hjälpa till med insatserna plus att man fick se en TL här i göteborg. Jag ser dem sällan!

Så om det är någon i Göteborgstrakten som ska besiktiga med Yoshi RS3 pipor och är rädd för att torska i besiktningen så går det bra att låna insatserna av mig eftersom jag ändå inte kommer att ha dem monterade förräns det är dax för nästa besiktning om TVÅ ÅR hähähhhähä!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
HALLÅÅÅÅÅ!!
Fan va tråkigt jag har nu!
Men det är inte därför jag skriver.
Jag undrar bara om det är någon här i GBG området som är intresserad av ett KN filter till en TLS.
Jag kan sälja det för en symbolisk summa eller till och med tänka mig att ge bort det för jag använder det inte. Jag köpte en begagnad luftburk där det följde med så jag har dubbel uppsättning. Det ser ut att vara i perfekt skick!?
Pma mig vid intresse!

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Eftersom jag tänker lägga av med hojåkandet så avyttrar jag även lite prylar jag har liggandes.
Har lite div till TLR, Lyktan fram, kåpställningen, nån kåpa så om nån behöver nånting kan man pm:a mig och höra om jag har det DU behöver =)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Skulle behövt lite kåpor till min TLR, men har lite ont om stålar. I alla fall tills skatteåterbäringen kommer i augusti.
Dyrt med nytt ställ mm...
Twosaint, vilka kåpdelar är det du har??

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har 6st original kopplingsjädrar som bara ligger, det visade sig att jag hade nå andra i redan :tummenupp

Men om det är nån som känner att dom behöver nya fjädrar så hojta till.

Jag vill säkert ha 15:-/st för dom :tungan

Min är den som inte ligger i påsen, nån som har köpt nå andra som känner igen den o kan säga vad för slags det är?

DSC01160.JPG

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
J-Bone skrev:
Varför lägga av? :confused:

Jadu det är många faktorer som spelar in, just nu är stan en enda byggarbetsplats. Eller hela kommunen botniabanan håller på att spränga sig fram genom höga kusten så det ligger sprängsten överallt som lastbilar tappar.
Sen rinner det något slags borrvatten från lastbilarna och det är halare än såpa att köra på. Jag är helt enkelt för rädd för att köra nu. Vill inte sitta i rullstol eller vara halvtlam folk tappar vedträn från vedlasset på släpkärran. Och dom ramlar ju aldrig av på rak väg ju, har varit med om det nån gång i en kurva :död

Sen har jag inte så många polare som kör hoj längre, och det suger att köra själv tycker jag. Helt enkelt inte kul längre kanske återkommer men jag har hunnit med 3 säsonger iaf.

Edit: Hur fan skriver jag ? En helt osannolik meningsuppbyggnad men jag är för bakis för att orka bry mig. :fyllisar

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Håller på at tska sätta ihop motor halvorna, stämmer det att det inte ska vara nån packning i papp/gummi där utan en på tub?

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Twosaint skrev:
Jadu det är många faktorer som spelar in, just nu är stan en enda byggarbetsplats. Eller hela kommunen botniabanan håller på att spränga sig fram genom höga kusten så det ligger sprängsten överallt som lastbilar tappar.
Sen rinner det något slags borrvatten från lastbilarna och det är halare än såpa att köra på. Jag är helt enkelt för rädd för att köra nu. Vill inte sitta i rullstol eller vara halvtlam folk tappar vedträn från vedlasset på släpkärran. Och dom ramlar ju aldrig av på rak väg ju, har varit med om det nån gång i en kurva :död

Sen har jag inte så många polare som kör hoj längre, och det suger att köra själv tycker jag. Helt enkelt inte kul längre kanske återkommer men jag har hunnit med 3 säsonger iaf.

Edit: Hur fan skriver jag ? En helt osannolik meningsuppbyggnad men jag är för bakis för att orka bry mig. :fyllisar

Kan man ju förstå. Själv har jag inom perioden av tre dagar kraschat med hojen samt nästan fått den stulen (nån djävla idiot har karvat i mitt tändningslås med ett järnrör i natt!!)
Man är ju inte så jekla glad nu ialla fall, o värken i ryggen gör att man känner sig som en 90-åring :(

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
aj faan, hur gick det med dig annars då. O hojen då?

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Ricken skrev:
aj faan, hur gick det med dig annars då. O hojen då?
Hojen klarade sig ganska bra. Backspegeln flög av (buhuu..min nya fina ava composit kolfajber rajser spegel). Den går iofs att sätta tillbaka :)
Det blev en 4 cm spricka i framkåpan. Kopplingshandtaget rök. Sen lite små fula märken och lite böjda saker.
Ryggen är nyröntgad, inga fel funna. Det hindrar den iofs inte från att göra ont! Fick mej en rejäl rövspark när jag rännde ned i diket och flög lite! :)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Trist på hojen, men gott att höra att du är relativt oskadd :)

XJ600N

20 maj...
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
TL1000S, Yamaha WR250F
Är det värt att beställa en tre-mod, gör det mycket skilnad i effekt, acceleration mm?

Kanske någon som har en liggandes till en tls -99a och vill sälja den till ett hyvens pris till mig?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag satt här i morse o kände mig lite ensam, jag vet ju att många av er har gjort det så jag tänkte att då ska minsan inte jag vara sämre, gick ut, tog tag i oljepluggen och vred till och vipps så stod man där med alla gängorna i näven :D

Ja jag har ju sagt att helicoil ska vara bra så nu vara det väl dags att prova.

For iväg och skule kolla vad dom hemska sakerna skulle kosta, in på RK-verktg här i stan, fruktansvärt trevligt folk som jobbar där, killen säger "Vi har en sats du kan få hyra"

Kalas pyntade 210:- för hyra på obestämd tid, tills det är klart sa han bara, och en helicoil.

Gängtappen som var med var utformad så att första 3cm var den gamla gängen, så när man gängade in den biten så var man ju garanterad att det blev rakt. Allt gick som på räls, 22 min efter att jag öppnat lådan med grejor så satte jag in oljepluggen igen :tummenupp

Och killen i butiken sa att den nya gängen skulle bli 50% starkare än den gamla.

Så dagen har gått ganska bra för mig idag. :banana

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
XJ600N skrev:
Är det värt att beställa en tre-mod, gör det mycket skilnad i effekt, acceleration mm?

Kanske någon som har en liggandes till en tls -99a och vill sälja den till ett hyvens pris till mig?
Jag fick en TRE mod av Chiefen (Krya på dig föresten) och jag vet inte om det blev nån eller om skillnaden är psykisk något rappare på gasen blev den nog :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
tlmartin skrev:
Jag fick en TRE mod av Chiefen (Krya på dig föresten) och jag vet inte om det blev nån eller om skillnaden är psykisk något rappare på gasen blev den nog :tummenupp

Så här såg min ut...
TRE.JPG

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Chiefen skrev:
Hojen klarade sig ganska bra. Backspegeln flög av (buhuu..min nya fina ava composit kolfajber rajser spegel). Den går iofs att sätta tillbaka :)
Det blev en 4 cm spricka i framkåpan. Kopplingshandtaget rök. Sen lite små fula märken och lite böjda saker.
Ryggen är nyröntgad, inga fel funna. Det hindrar den iofs inte från att göra ont! Fick mej en rejäl rövspark när jag rännde ned i diket och flög lite! :)

Skönt att höra att du är ok, Chiefen!! :tummenupp

Låter som det är dags att inkassera lite prylar för all hjälp du bistått med! :tungan

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Ricken:

Kul att hojen börjar ta form nu, hoppas du får ihop den utan strul!
Jag har inte glömt rearsetsen, har varit bortrest och VÄÄÄÄÄLDIGT upptagen.. ;)
Har kuskat runt i halva Sverige känns det som, 250 mil på två veckor..gelseat är för tunnisar! :) Bättre att ha träröv!

Skämt åsido;
Jag ska skära detaljerna i helgen tänkte jag, om allt går som det ska. Det ser däremot lite sämre ut på alu fronten.. Eftersom växel och broms-pekarna ska vara så pass tunna, så bör det vara härdad alu, och det har vi tyvärr bara i 8mm. Så jag föreslår att vi skär allt i Titan den här gången oxå, (om nu det kan ses som ett nederlag) :) Ska som jag sa, göra allt jag kan för att gno upp grejerna så det blir lite finish på dom och göra dom kompletta.

Den som väntar på nåt gott, väntar ALLTID för länge!! ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar