TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Lördagens twin-träff blev mkt lyckad perfekt väder 27 hojar i lagom tempo det blev kanon.FAST VI BLEV BARA 4 TL-HOJAR :gnissla skärpning tl gubbar

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Fy fan Ricken....det där låter inget vidare. :mad:

Försäkringsärende på båda hojarna då eller?

:pannkyss

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
J-Bone skrev:
Fy fan Ricken....det där låter inget vidare. :mad:

Försäkringsärende på båda hojarna då eller?

:pannkyss
Det är väl inte allt för många som har råd med helförsäkring. Så det blir till o pynta o se glad ut. Kommer att damsuga ebay efter prylar.

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Fy fan säger jag bara!

Har ägnat er en tanke då och då nu under semestern.. Lider med er!!
Köra omkull e ju en sak, men praktpuckon som medvetet förstör grejerna skulle tamejfan bara slås ihjäl!!..och det MENAR jag verkligen!
Hoppas allt löser sig så bra det nu går och kan jag hjälpa till med nåt, vad som helst, så har du mitt nr..

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Ricken skrev:
Det är väl inte allt för många som har råd med helförsäkring. Så det blir till o pynta o se glad ut. Kommer att damsuga ebay efter prylar.
Det sista som hände borde väl gå som parkeringsskada och med lite list kanske man kan få in dom andra skadorna där också

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Lite av varje
Är det någon av er som har bytt ut dämparen eller gafflarna till Öhlins eller något annat märke och som kan rekomendera detta.

Det man får som rekomendationer när man tar certet för bankörning är att byta ut dämparen och gafflarna istället för att trimma. Det är tydligen det som sänker tiden runt banan. Och som vi vet så byggde Suzuki TL1000R:en för superbike men vad finns det för kit och vart får man tag på det.

Last edited:

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
badcat skrev:
Hugget som stucket.. Men du får ju med Yoshi burkar på den ena.. :yoparty

Jo, det verkar ju iofs mysigt :)
Är det originalburkar på den andra månntro? :confused:

Men hur är det med servicebok på såhär "gamla" cyklar? Är det vanligt dom är borta eller?
Priset tycker jag verkar ligga "rätt" på båda cyklarna...

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Strongliquid skrev:
Jo, det verkar ju iofs mysigt :)
Är det originalburkar på den andra månntro? :confused:

Men hur är det med servicebok på såhär "gamla" cyklar? Är det vanligt dom är borta eller?
Priset tycker jag verkar ligga "rätt" på båda cyklarna...
Japp hojen i den nedre annonsen ser ut att va helt orginal medans den övre har som sagt yoshi burkar miniblink osv lycka till

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
-=Alex=- skrev:
Är det någon av er som har bytt ut dämparen eller gafflarna till Öhlins eller något annat märke och som kan rekomendera detta.

Det man får som rekomendationer när man tar certet för bankörning är att byta ut dämparen och gafflarna istället för att trimma. Det är tydligen det som sänker tiden runt banan. Och som vi vet så byggde Suzuki TL1000R:en för superbike men vad finns det för kit och vart får man tag på det.

Jag har en Bitubo dämpare bak (mycket dämpare för liten peng!) och ska byta gaffelfjädrar och olja till WP eller Wilbers under vintern.

Ronny (TLRR) har en Wilbersdämpare bak och Wilbers fjädrar och olja fram.

För Wilbersgrejer kontakta www.wemi.nu

För Bitubo kontakta "TLSpilot" på TLplanet.com

Vill du prompt ha Öhlins så kontakta "00tiller" på TLplanet.com

Övriga tillverkare av fjädringskomponenter för TLR är:
Penske
WP
Maxton
Hyperpro

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
-=Alex=- skrev:

Mina bästa investeringar till hojen är en ny bakdämpare (Bitubo) och nya skivor fram (ISR). Efter detta blev hojen mycket trevligare!

Slip-on gör underverk på låg och mellanregistret på min hoj. Just nu har jag på orginal och det känns lite tråkigt. (besiktning)

Har ett större drev bak, 40 kugg är det största man kan ha utan att förlänga kedjan. Blev lite lättare att gasa upp på 2an... :)

En annan "bra grej" som nästan inte kostar nått är att dra en kabel från jorden på tändspolen till motorn eller till -pol på batteriet. Det har en tändens att ärja med tiden och ge dålig kontakt/gnista och det ger startsvårigheter, dålig gasrespons på låga varv och tjuvstopp på tomgång.

Ursäkta att jag lämnade ämnet men byt bakdämparen så kommer du bli jättenöjd! :tummenupp

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Ja då har man lämnat in hojen för injustering i rullandelandsväg. Ska bli skoj och se vad effekten ligger på. Va tror ni man kan klämma ut med Akrablås och K&N filter? Va bör man ligga på orginal?

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Fredde83 skrev:
Ja då har man lämnat in hojen för injustering i rullandelandsväg. Ska bli skoj och se vad effekten ligger på. Va tror ni man kan klämma ut med Akrablås och K&N filter? Va bör man ligga på orginal?

burkar, filter och ommappning blir ca 118-120 beroende på yttre förutsättningar, mer än så luktar glädjebänk.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept