TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Vee-twn skrev:
Sa jag att min oxå är svart? :)


hehe, jooo, tror du nämnde det :p

Meen... känner mig lite rädd för -97orna, just pga av det dära racklet, även om det nu är åtgärdat (termostat, styrdämpare... vad var det mer?). Just pga att den kanske blir svårsåld sen när man lessnat (As if :hihi )

Men den verkar ju sweet i övrigt. kanske några lappar billigare bara :pannkyss :Bugar

Besiktigad med dom där burkarna?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
skulle jag köpa en tl skulle jag nog hellre köpa en här än av nån på blocket, mindre risk o bli blåst här. Men det är ju vad jag tror.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Rydde skrev:
Med tanke på att du har en röd fin en så lär det bli några hästar extra!!!!
Du Den där undertailen som du hade till salu den är jag lite intresserad av.

Haft fullt upp, ringer dig någon av dom närmaste dagarna!

Ja då får man ta och skaffa en PC till hojen. Snackade med killen som bänkar min hoj. Han kunde inte få rätt på den. Tydligen blev det FÖR BRA flöde med K&N filtert. Så jag fick köra in och lämna orginalfiltert. Kan detta stämma? Nu har dom haft hojen i bänk 2 dagar i alla fall.

Förresten, de körde en svart TLR på MECA Raceway idag. Någon här ifrån?

//Fredde
 

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
Gullefjun skrev:
Jag var oxå sugen på en i höstas.. provade och den kändes kanon, men försäkringskostnaden fick mig att backa. :kocko
Köpte en Tiller ist och är hur nöjd som helst :yoparty :Bugar
Kolla med folket i SV-tråden om du inte redan gjort det.


Har ringt runt på några försäkringsbolag å d e ju sanslöst va dom kan ta betalt :dummer E som små sugen ändå. -05:an me svart ram e ju SÅ jäkla snygg. :kär Ska kolla lite me sv-folket om d e någon som har någon koll på maskinen.
 

Gabor

Guest
Hjälp----kylaren sprack igår kväll

Behöver snabbt en kylare till min TL S -97, blev ett rejält flöde av vätska.
sprucken inne i cellen konstaterades, så den blev att parkera.

Någon som kan sälja sin eller låna ut snabbt..?? :Bugar
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
Fredde83 skrev:
Haft fullt upp, ringer dig någon av dom närmaste dagarna!

Ja då får man ta och skaffa en PC till hojen. Snackade med killen som bänkar min hoj. Han kunde inte få rätt på den. Tydligen blev det FÖR BRA flöde med K&N filtert. Så jag fick köra in och lämna orginalfiltert. Kan detta stämma? Nu har dom haft hojen i bänk 2 dagar i alla fall.

Förresten, de körde en svart TLR på MECA Raceway idag. Någon här ifrån?

//Fredde

Två dagar!! Vad kostar det kalaset? Jag bytte till k&n filter på min och kände att det blev en rejäl skillnad jämfört med original filtret. Jag köpte en pc2a av en kille här på tl-tråden men har inte fått det att fungera det verkar helt dött. Hojen går inte att starta när den är inkopplad. Den lyser inte i dioderna heller. Det gick inte att föra över den mappning som jag hade laddat hem från nätet.Ringde till moto speed men dom kunde inte heller ge nån förklaring. Hur som helst så går den riktigt bra nu utan pc2an.Om det är nån som har nått tips på hur man kan kolla pc2an om den är trasig eller om det är jag som är inkompetent så vore jag tacksamför svar. Hörde att man kunde koppla det till nåt batteri på nåt sättför att kolla om det var helt. Mötte en kille på Gelleråsen som ochså hade en Tlr han hävdade att power commander inte har nån effekt på just Tlr motorerna så man blir ju lite förvirrad.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Rydde skrev:
Två dagar!! Vad kostar det kalaset? Jag bytte till k&n filter på min och kände att det blev en rejäl skillnad jämfört med original filtret. Jag köpte en pc2a av en kille här på tl-tråden men har inte fått det att fungera det verkar helt dött. Hojen går inte att starta när den är inkopplad. Den lyser inte i dioderna heller. Det gick inte att föra över den mappning som jag hade laddat hem från nätet.Ringde till moto speed men dom kunde inte heller ge nån förklaring. Hur som helst så går den riktigt bra nu utan pc2an.Om det är nån som har nått tips på hur man kan kolla pc2an om den är trasig eller om det är jag som är inkompetent så vore jag tacksamför svar. Hörde att man kunde koppla det till nåt batteri på nåt sättför att kolla om det var helt. Mötte en kille på Gelleråsen som ochså hade en Tlr han hävdade att power commander inte har nån effekt på just Tlr motorerna så man blir ju lite förvirrad.

Tja!

Ska förhoppningsvis hämta hojen senare idag. Cirka 3000:- Skulle det gå på.
Jag testade ringa dig innan angånde undertailen.

Edit: Var inne på Bikersneed sidan nu, och såg att han inte hade dom kvar i listan. Men släng iväg ett mail och fråga.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Rydde skrev:
Det gick inte att föra över den mappning som jag hade laddat hem från nätet. Hörde att man kunde koppla det till nåt batteri på nåt sättför att kolla om det var helt. Mötte en kille på Gelleråsen som ochså hade en Tlr han hävdade att power commander inte har nån effekt på just Tlr motorerna så man blir ju lite förvirrad.

Du måste ha ström i den för att kunna ladda den, ant igenom cykeln eller en 9v batteri adapter till datorn.

Ingen effekt på TLR?
Det låter ju som skitsnack tycker jag.

Lyser det inget när du kopplar in den? den ska väl agera när man vrider på gasen, staplarna altså...
 

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
TL1000s -97
tassen skrev:
Behöver snabbt en kylare till min TL S -97, blev ett rejält flöde av vätska.
sprucken inne i cellen konstaterades, så den blev att parkera.

Någon som kan sälja sin eller låna ut snabbt..?? :Bugar

Om det bara är ett av "kylelementen" så kan du klippa av det vid sprickan och vika det tätt med lite gängtätning. Fulmeck? Visst... Men vad gör man.
Kylkapasiteten är dimentionerad för varmare klimat än Sverige så den klararsig säkert.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Rydde skrev:
Två dagar!! Vad kostar det kalaset? Jag bytte till k&n filter på min och kände att det blev en rejäl skillnad jämfört med original filtret. Jag köpte en pc2a av en kille här på tl-tråden men har inte fått det att fungera det verkar helt dött. Hojen går inte att starta när den är inkopplad. Den lyser inte i dioderna heller. Det gick inte att föra över den mappning som jag hade laddat hem från nätet.Ringde till moto speed men dom kunde inte heller ge nån förklaring. Hur som helst så går den riktigt bra nu utan pc2an.Om det är nån som har nått tips på hur man kan kolla pc2an om den är trasig eller om det är jag som är inkompetent så vore jag tacksamför svar. Hörde att man kunde koppla det till nåt batteri på nåt sättför att kolla om det var helt. Mötte en kille på Gelleråsen som ochså hade en Tlr han hävdade att power commander inte har nån effekt på just Tlr motorerna så man blir ju lite förvirrad.

ehhh... HAN är förvirrad. Det en powercommander gör är att den justerar bränsle/luft blandningen. ALLA motorer mår bättre och går bättre med en korrekt bränsle/luft blandning.
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Var inne och hämta hojen på Ebos ikväll. Dom hade lyckats klämma ut 125,27HP och 99,30NM. Och jag må då säga att fy F*N vilken skillnad det var och köra hojen. Nu är jag GLAD igen :D
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Hej alla glada klämde på mitt Michelin pilot power idag och provkörde ikväll det va mkt stabilare än mitt Dunlop D208 sportmax grymt däck :) :tummenupp
Fredde tur att det löste sig lät konstigt det där med kn filtret :va .Jag bänkade min i juni med kn+burkar och det blev en bra skillnad men min bänkning kostade 1720kr
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
tlmartin skrev:
Fredde tur att det löste sig lät konstigt det där med kn filtret :va .Jag bänkade min i juni med kn+burkar och det blev en bra skillnad men min bänkning kostade 1720kr

Som han förklarade för mig så pallade Ecun av att spruta in tillräckligt med bensin, han hade aldrig sett sådant flöde som jag hade med K&N filtert.

Slutnotan hamnade på 2500:- över 4h i bänken.
Dom var super att ha och göra med. La verkligen ner tid på att få rätt på det. EBOS är ju kända för att var duktiga också.

Edit: Får man fråga vad du fick ut på hjulet?
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Fredde83 skrev:
Som han förklarade för mig så pallade Ecun av att spruta in tillräckligt med bensin, han hade aldrig sett sådant flöde som jag hade med K&N filtert.

Slutnotan hamnade på 2500:- över 4h i bänken.
Dom var super att ha och göra med. La verkligen ner tid på att få rätt på det. EBOS är ju kända för att var duktiga också.

Edit: Får man fråga vad du fick ut på hjulet?
Klart att du får fråga :) jag fick 114,8hk och 99nm i vrid :tummenupp
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
tlmartin skrev:
Det ska va så drenering/viktminskning :tummenupp Nå vilken tizzer blir det då

Mkay.

Ptja, det lutar åt den dära. Fast det beror på vilket pris, och om den är kvar nån vecka till.
Lite tradigt bara att den är så långt ner i landet. :(
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Var köpa kolfiberframskärm?

Hej alla TL vänner!
Jag har en TL1000R -00 som jag skulle vilja få tag på en ny framskärm till. Antingen en i kolfiber eller i kolfiberlook. Någon som vet var man kan köpa en sådan?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top