TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

pungslungaren

Guest
tl100R

PutteLiten skrev:
Sure thing:

Jag ställde samma fråge för ca 1-2 veckor sedan och då svarade Robster följande: :)

Lycka till.
Som det visade sig räckte det för mig att köpa stiften, jag behövde inte byta...

:hej
Tackar Tackar :)

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Nu har hojdjäveln kört 4300 mil :yoparty tror jag klarade lite över 1000 mil denna säsongen...

När jag köpte den hade den gått 1800 mil :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Frukostfrallan skrev:
Biltema
Frukostfrallan skrev:
Mc handlare
Frukostfrallan skrev:
Malte månsson eller bosch handlare, dom har säkert listor på vad som är för stift motsvarande NGK,
Frukostfrallan skrev:
framgafel olja+boxar
packboxar kan finnas på momentum, eller liknande Oljan kanske finns på OK??
Frukostfrallan skrev:
miniblinkers mm
Ebay....

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Hoj
Trajja Scrambler
Mitt oljud

Hur kan jag kolla om kamkjedja och sträckare är bra.???
Jag har börjat plocka isär och undrar hur i h-vete jag ska få ihop henne igen??? Mycket slangaroch kablar och trångt... men spännande..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
När du tog bort sträckaren, hörde du om den "klickade" när du lossade bultarna?

Isåfall så fanns det kvar att sträcka på, o det är ju bra.

Jag tror att jag räknade på 13klick på mina sträckare, då tyckte jag att det kändes bra o veta att det fanns kvar o spänna på.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Hallå alla TL-vänner!
En kort undran bara: vad beror det på att den högra ljuddämparen blir varmare än den vänstra? Jag har en TLR och det sitter Micron-slipon på.
Har inga problem, bara nyfiken!

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
MR Z skrev:
Hallå alla TL-vänner!
En kort undran bara: vad beror det på att den högra ljuddämparen blir varmare än den vänstra? Jag har en TLR och det sitter Micron-slipon på.
Tjena det är vanligt på tls/tlr att den vänstra burken blir varmare vad det beror på vet det ej.J-bone tror att det beror på vecket på det vä röret vid kedjan men vem vet.Du en annan fråga ska du åka nåt på lördag efter 12,00 så slå en signal :tummenupp

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
MR Z skrev:
Hallå alla TL-vänner!
Skulle kunna gissa att det är för att merparten av varmluften går igenom en av dämparna för att det är rakast väg. :va

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
tlmartin skrev:
Tjena det är vanligt på tls/tlr att den vänstra burken blir varmare vad det beror på vet det ej.J-bone tror att det beror på vecket på det vä röret vid kedjan men vem vet.Du en annan fråga ska du åka nåt på lördag efter 12,00 så slå en signal :tummenupp

japp, det beror på original-grenrörens design. byte till helrör gav 50/50 fördelning av både flöde och värme.

ang. byte av stift på R´en så lossade jag bara de övre skruvarna på kylaren och lutade fram den, nemas problemas.

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
jaha nu e hojen avställd så ja ska börja riva i skiten och titta om ja kan hitta nåt fel varför den misständer ibland och därefter kan gå hur bra som helst...enklaste vore väl ett kilo dynamit sen vore bekymret ur världen :rolleyes:

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
KTM 660
Blev ägare av en TLR -00 inatt. Känns bra, men den tickar en liten aning. Hört att det är vanligt. Men smått irriterande. Nöjd i övrigt. Powercommander och BOS Bolton. Går tillräckligt för mej.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
Nästan nyss hemkommen efter en 27 mila tur med MR Z.Från Nynäs till Ingarö via Älta Nacka och sen vidare till gustavsberg med omnejd vidare till Rindö via småvägar och fika stopp i Vaxholm och avslutning på Bogesund kanonväder förutom lite fuktiga vägar i skogspartierna på vissa ställen :tummenupp :tummenupp :tummenupp

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
tlmartin skrev:
Nästan nyss hemkommen efter en 27 mila tur med MR Z.Från Nynäs till Ingarö via Älta Nacka och sen vidare till gustavsberg med omnejd vidare till Rindö via småvägar och fika stopp i Vaxholm och avslutning på Bogesund kanonväder förutom lite fuktiga vägar i skogspartierna på vissa ställen :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Förstod att du inte skulle palla 28 mil some jag :7peta så du kanske ska palla lite äpplen istället eller stoppa korv i skinstället eller helan går sjung hipp hopp men petter i vaxholms inlopp på en bergstopp :fyllisar :dricka :öl

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept